Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

aktualizováno 
Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky, možná by světlo světa nespatřily značky jako Warcraft, Diablo nebo Overwatch.

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence | foto: Blizzard Entertainment

Letos firma Blizzard oslavila již své 26. narozeniny a my si ani neumíme představit, jak by bez ní vypadal herní průmysl. 

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft vydělal svým autorům miliardy.

Vždyť tituly jako World of Warcraft, Diablo, Starcraft a z posledních let Overwatch či Hearthstone mají nejen desítky milionů spokojených hráčů, ale především ukázaly směr řadě ostatních vývojářů. Každý se chtěl přiživit na MMO, každý musel mít jednu dobu svojí vlastní diablovku a jestli se teď doslova roztrhl pytel s digitálními kartičkami, může za to z veliké části právě Blizzard.

Začátky dnešního kolosu však byly skromné. Po studiích na Kalifornské univerzitě přemýšleli pánové Allen Adham a Mike Morhaime kam dál a rozhodli se živit vývojem her. Jako vstupní kapitál do firmy, tehdy pojmenované ještě jako Silicon & Synapse, vložili každý 10 000 dolarů (cca 220 000 Kč). Mike Morhaime si je však musel vypůjčit od své babičky, která mu poskytla bezúročnou půjčku. „Dříve než jsme měli nějaké hry, dříve než jsme vlastně vůbec cokoli udělali, tohle byl ten prvn moment, který nám otevřel dveře,“ vzpomíná Morhaime ve vzpomínkovém videu na Twitchi.

Mike Morhaime

Rukou psaná smlouva je dnes zarámovaná na čestném místě v Morhaimově kanceláři.

Samotná smlouva, ve skutečnosti jen pár slov načmáraných rukou na kus papíru, je nyní zarámovaná v kancelářích Blizzardu jako připomínka skromných začátků. Morhaime se zařekl splácet každý měsíc alespoň 100 dolarů, ale dá se předpokládat, že půjčku dokázal splatit dříve, než se s babičkou původně dohodl. Už první Warcraft byl totiž obrovský hit a každá další hra pak pro studio znamenala ještě větší úspěch než ta předchozí.

„Kdybych býval tehdy viděl do budoucnosti, určitě by mě to zbavilo spousty úzkosti,“ říká ve videu nynější prezident společnosti. Pokud by prý mohl dát svému mladšímu já nějaký vzkaz, asi by byl jen ve smyslu, ať se uklidní a soustředí se jen na samotné hry.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.