Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

aktualizováno 
Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky, možná by světlo světa nespatřily značky jako Warcraft, Diablo nebo Overwatch.

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence | foto: Blizzard Entertainment

Letos firma Blizzard oslavila již své 26. narozeniny a my si ani neumíme představit, jak by bez ní vypadal herní průmysl. 

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft vydělal svým autorům miliardy.

Vždyť tituly jako World of Warcraft, Diablo, Starcraft a z posledních let Overwatch či Hearthstone mají nejen desítky milionů spokojených hráčů, ale především ukázaly směr řadě ostatních vývojářů. Každý se chtěl přiživit na MMO, každý musel mít jednu dobu svojí vlastní diablovku a jestli se teď doslova roztrhl pytel s digitálními kartičkami, může za to z veliké části právě Blizzard.

Začátky dnešního kolosu však byly skromné. Po studiích na Kalifornské univerzitě přemýšleli pánové Allen Adham a Mike Morhaime kam dál a rozhodli se živit vývojem her. Jako vstupní kapitál do firmy, tehdy pojmenované ještě jako Silicon & Synapse, vložili každý 10 000 dolarů (cca 220 000 Kč). Mike Morhaime si je však musel vypůjčit od své babičky, která mu poskytla bezúročnou půjčku. „Dříve než jsme měli nějaké hry, dříve než jsme vlastně vůbec cokoli udělali, tohle byl ten prvn moment, který nám otevřel dveře,“ vzpomíná Morhaime ve vzpomínkovém videu na Twitchi.

Mike Morhaime

Rukou psaná smlouva je dnes zarámovaná na čestném místě v Morhaimově kanceláři.

Samotná smlouva, ve skutečnosti jen pár slov načmáraných rukou na kus papíru, je nyní zarámovaná v kancelářích Blizzardu jako připomínka skromných začátků. Morhaime se zařekl splácet každý měsíc alespoň 100 dolarů, ale dá se předpokládat, že půjčku dokázal splatit dříve, než se s babičkou původně dohodl. Už první Warcraft byl totiž obrovský hit a každá další hra pak pro studio znamenala ještě větší úspěch než ta předchozí.

„Kdybych býval tehdy viděl do budoucnosti, určitě by mě to zbavilo spousty úzkosti,“ říká ve videu nynější prezident společnosti. Pokud by prý mohl dát svému mladšímu já nějaký vzkaz, asi by byl jen ve smyslu, ať se uklidní a soustředí se jen na samotné hry.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Kombinace Dooma s nejnudnější hrou na světě je skutečnou výzvou

Revenant Bus

Modifikace Revenant Bus přináší klasickou (ne)hratelnost Desert Busu do enginu Dooma. A přidává i několik drobných...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Brali jste si někdy kvůli hře dovolenou?

Vítězný doutník

Vzali jste si někdy volno kvůli hře, na kterou jste se velmi těšili? Pokud ano, napište nám pod článek do diskuze,...

KOMENTÁŘ: Velkolepý ceremoniál Game Awards odstartuje ankety o Hře roku

Josef Fares na předávání The Game Awards

Ceny Game Awards platí spolu s anketami D.I.C.E. a GDC za nejprestižnější hlasování o nejlepších hrách roku....

KOMENTÁŘ: Xbox nabírá v konzolové válce dech. Projeví se to ale až později

Xbox One X

V aktuální generaci konzolí, která je ve znamení měření sil mezi PlayStationem 4 a Xboxem One, tahá druhý jmenovaný za...

Najdete na iDNES.cz