Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

aktualizováno 
Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky, možná by světlo světa nespatřily značky jako Warcraft, Diablo nebo Overwatch.

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence | foto: Blizzard Entertainment

Letos firma Blizzard oslavila již své 26. narozeniny a my si ani neumíme představit, jak by bez ní vypadal herní průmysl. 

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft vydělal svým autorům miliardy.

Vždyť tituly jako World of Warcraft, Diablo, Starcraft a z posledních let Overwatch či Hearthstone mají nejen desítky milionů spokojených hráčů, ale především ukázaly směr řadě ostatních vývojářů. Každý se chtěl přiživit na MMO, každý musel mít jednu dobu svojí vlastní diablovku a jestli se teď doslova roztrhl pytel s digitálními kartičkami, může za to z veliké části právě Blizzard.

Začátky dnešního kolosu však byly skromné. Po studiích na Kalifornské univerzitě přemýšleli pánové Allen Adham a Mike Morhaime kam dál a rozhodli se živit vývojem her. Jako vstupní kapitál do firmy, tehdy pojmenované ještě jako Silicon & Synapse, vložili každý 10 000 dolarů (cca 220 000 Kč). Mike Morhaime si je však musel vypůjčit od své babičky, která mu poskytla bezúročnou půjčku. „Dříve než jsme měli nějaké hry, dříve než jsme vlastně vůbec cokoli udělali, tohle byl ten prvn moment, který nám otevřel dveře,“ vzpomíná Morhaime ve vzpomínkovém videu na Twitchi.

Mike Morhaime

Rukou psaná smlouva je dnes zarámovaná na čestném místě v Morhaimově kanceláři.

Samotná smlouva, ve skutečnosti jen pár slov načmáraných rukou na kus papíru, je nyní zarámovaná v kancelářích Blizzardu jako připomínka skromných začátků. Morhaime se zařekl splácet každý měsíc alespoň 100 dolarů, ale dá se předpokládat, že půjčku dokázal splatit dříve, než se s babičkou původně dohodl. Už první Warcraft byl totiž obrovský hit a každá další hra pak pro studio znamenala ještě větší úspěch než ta předchozí.

„Kdybych býval tehdy viděl do budoucnosti, určitě by mě to zbavilo spousty úzkosti,“ říká ve videu nynější prezident společnosti. Pokud by prý mohl dát svému mladšímu já nějaký vzkaz, asi by byl jen ve smyslu, ať se uklidní a soustředí se jen na samotné hry.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Lepší než film? Shadow of the Tomb Raider budí nemalá očekávání

Film Tomb Raider

Trailer doprovázející oficiální oznámení hry Shadow of the Tomb Raider toho příliš mnoho neukázal a na více informací...

Realismus versus zábava, k čemu se kloníte spíše?

Kingdom Come: Deliverance

Je pro vás realistický zážitek, jak ho dokážou hry zprostředkovat, důležitý, nebo se kloníte spíše k zábavě? Na vaše...

Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy

Telltale Games

Firma Telltale Games byla svého času považována za zachránce adventurního žánru. Navzdory ohromnému komerčnímu úspěchu...

denicek-chvile-kdy-jsem-se-prestala-snazit-byt-perfektni
denicek-chvile-kdy-jsem-se-prestala-snazit-byt-perfektni

Myslíte si, že všechny mamimky jsou dokonalé?



Najdete na iDNES.cz