Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Call of Duty: World at War – návrat druhé světové války

aktualizováno 
Jedna z nejznámějších a nejúspěšnějších FPS všech dob se vrátila a s ní i druhá světová válka.
80

Call of Duty: World at War

Platforma: Xbox360
Výrobce: Treyarch

  • Opět hraní za více stran
  • Stále zábavné
  • Hodně možností multiplayeru
  • Minihra Nazi Zombies
  • Tupá inteligence protivníků
  • Absolutně nic nového

CoD je zpět ve druhé světové a nevede si špatně. Nic nového pod sluncem zde sice není, ale to neznamená, že se nebudete bavit.

Herní karta

Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at WarHrůza druhé světové války dodnes straší nejenom její veterány, ale i generace jejich potomků. Já osobně si k ní nedovolím nic přirovnávat, ale když jsem se dozvěděl, že Call of Duty: World at War tvoří Treyarch, tak mě málem kleplo. Infinity Ward jasně ukázali, že jsou ve tvoření série CoD naprosto nejlepší, zatímco Treyarch se s Call of Duty 3 příliš nevytáhl a tento díl si vysloužil mezi hráči titul nejhoršího v sérii.

Zatímco Call of Duty 4: Modern Warfare nám ukázal současný boj vojenských jednotek, tak pátý díl se vrací do éry druhé světové války. Každý asi čekal, že s pátým dílem přijde tématický vývoj a ne krok zpět, ale když už nás série zasazením her do této doby tolikrát pobavila, tak vlastně proč ne.

Po výbuších zůstávají z nepřátel jen krvavé cáry a dočkáte se i několika velmi drsných zážitků.

Call of Duty: World at WarJak je v sérii zvykem, tak i tentokrát si zahrajeme za více stran. Do rukou se vám tak dostanou Američané i pomstychtiví Rusové. S Amíky budete bojovat v Pacifiku, kde své pozice zaujali nepřátelští Japonci, zatímco s Rusy budete nakopávat zadky nacistickým Němcům v Rusku a Německu. A ano, to si pište, že nepřijdete ani o klasickou ostřelovací misi ve Stalingradu, ani o dobývání Berlína. Klišé je slovo, které říká Call of Duty: World at War „tati“. Prakticky vše, co zde odehrajete, jste už v jiné hře zažili. Jasně, je těžké přijít s něčím novým, ale Infinity Ward se to minule povedlo.

Call of Duty: World at WarHerní schéma je všem důvěrně známé. Se dvěma zbraněmi a týmem přátel postupujete nepřátelským teritoriem (čti: většinou tunelem). V něm splníte úkol, vystřílíte nepřátele s opravdu nízkou úrovní umělé inteligence a jdete dál. AI je tentokrát opravdu tragická a máte díky ní pocit, že hořící porost na pacifických ostrovech je marihuana, která silně ovlivňuje vnímání a reakce nepřátelských jednotek.

 PC verze
"Pátý díl Call of Duty se sice dobře hraje, vyniká opravdu rychlou a dynamickou hratelností, reálným zobrazením válečných hrůz (některé scény jsou opravdu pro silné žaludky) a několika povedenými momenty. Na druhou stranu ho krutě sráží vyloženě dementní AI, starší engine, minimum novinek nebo krátká herní doba."

- číst celou PC recenzi(70%)
Dost často se vám stane, že na vás protivníci ani nezaútočí a jen tak tupě stojí, než je zastřelíte. Co se týče Japončíků, tak ti občas překvapí aspoň útokem bajonetem, který můžete vykrýt stisknutím pravé analogové páčky, což přináší vítané vcelku o adrenalinové zážitky.

Mnohem více, než kdykoliv předtím, se budete muset vyhýbat granátům. Ty padají z nebe častěji, než dešťové kapky. Samozřejmě ne vždy je stačíte odhodit zpět a vzhledem k tomu, že se odhazují stejným tlačítkem, jakým házíte granáty vlastní, tak Call of Duty: World at Warmnohdy vznikne nepříjemná taškařice plná výbuchů.

Stejně jako v Modern Warfare i zde narazíte na krvelačné psíky, kteří vám jdou po krku. Samozřejmě se jedná o německé ovčáky, kteří při umírání kňučí tak udatně, že i náš vořech utíkal z pokoje k dětem. Ostatně Call of Duty: World at War je nekrvavějším dílem série. Po výbuších zůstávají z nepřátel jen krvavé cáry a dočkáte se i několika velmi drsných zážitků. Takové popravování fašistů je jen pro silné nátury. Stejně tak američtí vojáci, respektive jejich mrtvoly zavěšené na stromech, působí děsivě. Třeba se jednou dočkáme i proslulého řitního prorůstání bambusem.

Abych ale hře nekřivdil, tak i když je celá založená na skriptech, tak některé z nich opravdu stojí za to. Nemluvím sice o „nenápadných“ přepadech ze strany nepřítele, kterých se dočkáte v každé druhé misi, ale o scénách, kterým se už nějakou dobu přezdívá „WOW“.

Call of Duty: World at WarKdyž s letadlem přistanete na vodě, tak záchranu námořníků si vyzkoušíte opravdu poprvé.

Novinek je tu ovšem opravdu málo a těch zásadních ještě méně. Kromě bajonetu je tu však ještě jedna zbraň, která ovlivňuje hraní více než ostatní. Tou je plamenomet. S tím podpálíte kde co a nepřátele jakbysmet. Tvůrci na něj kladli velký důraz, a tak ho dostanete hned v několika misích jako hlavní zbraň. Treyarchu se dokonce natolik líbil, že jsou jím vybaveny i tanky. O oheň tedy není nikdy nouze. Na druhou stranu třeba brokovnice je povětšinou naprosto k ničemu. Dostanete ji obvykle v otevřených prostorech, kde je vám platná jak psí granule na WC bez toaletního papíru.

Rozptýlení přichází v několika okamžicích jako když označujete místa k bombardování nebo střílíte z tanku nebo letadla. Obojí jsme však už zažili několikrát, pohromadě dokonce v Call of Duty 2: Big Red One. Abych ale opět Call of Duty: World at Warnekřivdil, tak když s letadlem přistanete na vodě, tak záchranu námořníků si vyzkoušíte opravdu poprvé.

Příběhové dobrodružství bez silnějšího příběhu si můžete zahrát na jednom Xboxu i ve dvou díky rozdělené obrazovce. Lepší to ale je ve čtyřech po Xbox Live. To je teprve ta správná zábava. Od multiplayeru v Call of Duty: World at War se ostatně očekávaly velké věci. A jak to dopadlo? Jak byste čekali? Hra více hráčů je kopií toho z Modern Warfare, jenom přenesená do reálií druhé světové války.

Nazi Zombies
Ne, takto se opravdu nejmenuje žádná postapokalyptická punková skupina hrající nemožnou muziku. Jedná se o bonusový režim, ve kterém budou vašimi úhlavními nepřáteli oživlé mrtvoly nacistů. Ocitnete se v opuštěném domě, který se před nemrtvými snažíte ochránit. Za jejich zabití a za opravené barikády získáváte body, za které si poté můžete nakupovat zbraně. Cílem je vydržet co nejdéle a dostat se tak do co nejvyššího kola. Hru lze pařit až ve čtyřech a získáte ji tak, že dohrajete příběhový režim.

Call of Duty: World at WarZpět je tedy systém zkušenostních bodů a hodností. S více body získáte přístup k více zbraním atd. Map je dostatek a postupem času si jistě budeme moci stáhnout nové, jak už je tak díky Xbox Live zvykem. Některé jsou z většiny založené na exteriérech, jiné naopak sází především na interiéry. Svým designem se mi ale líbily o dost méně, než ty v Modern Warfare.

Speciální útoky jsou zpět, ale jak již bylo řečeno – jsou uzpůsobené. Místo útoku stíhaček tak nepřítele sejme tlupa hladových agresivních psů. I přes jisté neduhy však musím multiplayer vychválit ze všeho nejvíc. Strávil jsem totiž u něj jednoznačně nejvíce času. Hrát ho lze až v osmnácti lidech a je opravdu velmi návykový, jak už jsme si u série zvykli.

Co se týče vzhledu, tak Call of Duty: World at War nepatří k absolutní špičce, ale přesto je to velmi pěkná hra. Engine čtvrtého dílu má evidentně stále co nabídnout. Zejména částicové efekty jsou při výbuších fenomenální. Stejně jako oheň a zbytek Call of Duty: World at Warelementů. Za vyzdvižení stojí i HDR efekty, kterými se zde nešetřilo. Po hudební stránce čekejte průměr. Tuctové válečné motivy doplňují rockové prvky, které působí přinejmenším trapně. Zejména v takové hře.

Takže milý Treyarchu, pořád děláš horší CoDčko, než Infinity Ward, ale zlepšil jsi se. Hra je o třídu lepší, než Call of Duty 3 a byť nepřináší víceméně nic nového, tak je opravdu zábavná. A teď jen vyčkat, co příště přinesou Infinity Ward. Jak je známo, tak již pilně pracují na šestém dílu.

Hru zapůjčila firma Gamehouse.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 342 čtenářů



Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Na třetí epizodu Half-Lifu 2 čekáme již 10 let. Vzpomínka na Orange Box

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.