Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dead Island prodal pět milionů kusů, pokračování vytváří jiné studio

  14:07aktualizováno  14:07
Ačkoliv byl první díl Dead Island úspěšný, nezůstal v rukou původních autorů. Hra přitom i jako nová značka dokázala prodat přes pět milionů kusů.

Dead Island 2 | foto: Deep Silver

Důvody pro změnu týmu odhalili autoři první hry v rozhovoru pro britský server Eurogamer. "Značka byla od začátku jejich," říká o vydavateli zástupce vývojářů Maciej Binkowski. Dead Island původně vznikl ve studiu Techland, kde Binkowski pracuje jako herní návrhář.

Důvodem pro změnu vývojářské společnosti byla tehdejší pozice studia, které jednoduše nemělo dostatečnou vyjednávací sílu. "Byla to proto ta nejlepší (vydavatelská) dohoda, kterou jsme mohli získat. Je to jako hrát poker: rozhodnout se musíte na základě aktuálních informací," říká Binkowski.

Součástí smlouvy tak byla tvorba dvou her. Kromě prvního Dead Island studio vytvořilo ještě pokračování Dead Island: Riptide. Ani jeden z titulů novináři nehodnotili jako excelentní, oba však byly zábavné a přízeň hráčů si získaly.

Na druhém dílu Dead Island nicméně pracuje studio Yager Development, které vytvořilo například střílečku Spec Ops: The Line oslavovanou díky dějové lince. Techland zatím vytváří zombie hru Dying Light, kterou oživí prvky akrobatického pohybu (více o hře) a fantasy rubačku Hellraid (informace o titulu).

Binkowski nicméně nepopírá, že vztah s vydavatelem Dead Island nebyl jednoduchý. "Měli jsme světlejší i slabší chvilky," říká. "Mezi vydavatelem a vývojáři je vždy napětí." Zpětně však situaci vnímá pozitivně. Prý je to donutilo vytvořit inovativnější titul, než jakým by bylo jejich pojetí druhého dílu Dead Island.

Fotogalerie

"Měli hodně nápadů, jak by k té značce chtěli přistupovat. I s (původním) Dead Islandem jsme zažili řadu chvil, kdy jsme se neshodli na kreativní vizi projektu, to mohl být jeden z faktorů," objasňuje Binkowski. Situace však hráče mate. Řada lidí dodnes neví, že druhý díl Dead Island vzniká v jiném studiu.

Binkowski se však o budoucnost Dying Light nebojí. "Oni se snaží vytvořit něco odlišného. Je to Dead Island, jiný typ zážitku... hodně barevný, a asi trochu potrhlý. Věřím proto, že jsme v pohodě. Naše hra je totiž mnohem dospělejší a temnější. Cílíme na jiné vychytávky, jako volnost pohybu a střídání dne i noci."

Autor:




Nejčtenější

Příprava týmu Fnatic před profesionálním zápasem. Hráči mají i týmové dresy.
Esportovci jako celebrity? Musí zapracovat na svém chování

S tím jak se stále zvyšuje popularita e-sportů, množí se i skandály jednotlivých sportovců. Nebudou nakonec největší překážkou pro získání masové oblíbenosti...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
KVÍZ: Poznáte hru jen podle části obrázku?

Nejnovější kvíz je určený pro fandy stříleček. Tentokrát to ovšem bude jiné. Poznáte převážně známé kousky jen na základě vykrojených částí obrázků?  celý článek

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Další z rubriky

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Call of Duty: WWII
Transporty smrti a zákopové peklo. Kampaň v Call of Duty bude velkolepá

Nový trailer na Call of Duty láká na kampaň hry pro jednoho hráče. Vypadá to, že po dlouhé době tu konečně budeme zase mít skvělý příběh z 2. světové války.  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.