Aukce předmětů podle vývojářů podkopávala jádro hry. "Původně jsme aukční síně navrhli a implementovali do hry proto, abychom hráčům nabídli pohodlný a bezpečný systém pro obchodování," napsal na blogu hry John Hight, který v týmu zastává pozici produkčního ředitele.
"Navzdory výhodám a faktu, že hráči po celém světě aukční síně používali, systém jako takový podkopával jádro hry: zabíjení monster pro získání skvělé výbavy."
Aukční síně, v nichž se obchoduje za herní i skutečné peníze, zmizí ze hry ve stejný den, a to 18. března 2014. Důvody autoři vysvětlují i ve video příspěvku.
Blizzard zároveň uvede systém, který nazývá "Loot 2.0". Cílem je zatraktivnění lovu herních předmětů, přičemž vývojáři chtějí respektovat filozofii "méně je více". Systém je vyvíjen souběžně s připravovaným rozšířením Reaper of Souls (o hře), které přinese novou postavu křižáka.
V souvislosti se zrušením aukce se server Rock Paper Shotgun zabýval otázkou, zda zmizí požadavek na neustálé připojení k internetu. Blizzard však na dotaz reagoval slovy: "Implementaci off-line módu neplánujeme. Požadavek neustálého připojení aukční domy umožnil. Ale nikdy to nebyl hlavní rozhodující faktor."
"Hra od začátku vznikala tak, aby plně využila Battle.net, který nabízí celou řadu důležitých výhod. Například ukládání postav na servery, plynulý přechod do síťové hry, obranu před podváděním a sociální vymoženosti Real ID i BattleTag."
Diablo 3 vyšlo 15. května na PC, 3. září 2013 pak na konzole PlayStation 3 a Xbox 360.