Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autorovi se osobně omluvil za ukradenou hru, po 19 letech mu zaplatil

aktualizováno 
Shivam Bhatt byl v roce 1997 chudým studentem, a titul Diablo se proto rozhodl ilegálně zkopírovat. Když pak návrhář hry David Brevik o vzniku značky letos v březnu přednášel na akci Game Developers Conference, rozhodl se Bhatt během závěrečných otázek o nápravu.

Shivam Bhatt a David Brevik na společné fotografii | foto: David Brevik

Za svůj čin se omluvil a za hru zaplatil. Kromě morálního vykoupení to navíc pro Bhatta byl způsob, jak se rozloučit se zesnulým přítelem. Od toho totiž ilegální kopii instalačního CD získal a kamarád již zemřel na rakovinu.

Bhatt se proto během Game Developers Conference spontánně rozhodl odčinit svůj prohřešek z mládí. Původně se postavil, aby Brevikovi položil dotaz spojený s Diablem. V tu chvíli ho však napadlo, že by situaci mohl využít ještě i jinak.

V e-mailové konverzaci se serverem Kotaku pak zpětně napsal: „Položil jsem mu otázku ohledně Battle.netu a během jeho odpovědi jsem začal prohlížet peněženku.“ Napočítal v tu chvíli částku, kterou titul stál před devatenácti lety, a tu Brevikovi předal.

„Jako středoškoláci jsme příliš peněz neměli a moje máma by mi hru jako Diablo nekoupila. Kopírovaní proto bylo řešením,“ objasňuje Bhatt své pohnutky.

Bhatt tehdy s kamarády pořádal herní seance, kvůli kterým počítače sváželi na jedno místo. A právě Diablo se stalo jedním z prvních projektů, které si skupina pro síťovou zábavu oblíbila.

Brevik po přednášce za omluvu poděkoval na Twitteru a později zveřejnil také dokument s původní koncepcí prvního Diabla (přečtěte si, jak se hra měla lišit).

19.března 2016 v 00:30, příspěvek archivován: 24.března 2016 v 14:59

Well that was surreal. I totally went and paid @davidbrevik for the copy of Diablo I pirated in 1997. pic.twitter.com/lcR1GNnbgc

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy

Telltale Games

Firma Telltale Games byla svého času považována za zachránce adventurního žánru. Navzdory ohromnému komerčnímu úspěchu...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v dubnu

Yakuza 6

V dubnu sice přival nových her trochu poleví, i tak ovšem vyjde pár kousků, které se vyplatí sledovat. Podívejme se na...

Jak herní firmy bojují proti toxickým hráčům

Grand Theft Auto 5

Dříve se říkalo „sprostý jako dlaždič,“ dnes bychom mohli jako odstrašující případ zmiňovat spíše hráče počítačových...



Najdete na iDNES.cz