Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lineární příběhové AAA tituly už EA nezajímají, tvrdí bývalý zaměstnanec

  14:55aktualizováno  14:55
Bývalý designér v Electronic Arts promluvil o tom, jakým směrem se ubírají chystané hry od této firmy. Pokud nejste přáteli otevřených světů a mikrotransakcí, asi vás příliš nepotěší.

Kontroverze v Mass Effectu | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Manveer Heir pracoval jako herní designér pro Electronic Arts posledních sedm let. Upozornil na sebe především kontroverzním chováním, kdy se nepříliš zdvořile vyjadřoval o „bílé“ populaci, kterou viděl jako příčinu všech světových problémů. O kauze jsme více psali tady.

Manveer Heir  se svým slavným hrnkem.

Manveer Heir si svými komentáři příliš popularity mezi hráči nevysloužil.

Po neúspěchu posledního Mass Effectu byla jeho pobočka zrušena a Heir se vydal na dráhu nezávislého vývojáře. Pro rádio Waypoint nyní poskytl rozhovor, kde se rozpovídal o tom, jakým způsobem se v posledních letech změnila vydavatelská politika Electronic Arts.

„Obecně vývojáře tlačí do více otevřených světů. Tím hlavním důvodem je, že se mnohem lépe monetizují. A proč? Protože mikrotransakce,“ říká Heir a vysvětluje, že to byl jediný důvod, proč byl do Mass Effectu 3 přidán multiplayer se sběratelskými kartičkami.

„EA a ostatní velcí vydavatelé se starají jen o co nejvyšší návratnost jejich investic. Nezajímá je, co hráči chtějí, ale jen to, za co hráči zaplatí,“ řekl doslova. Není to samozřejmě nic překvapivého, co bychom stejně všichni tak nějak podvědomě netušili, ale slyšet to takto naplno od dlouhodobého zaměstnance, je přece jen neobvyklé.

Množství peněz, které EA utržilo za prodej kartiček do multiplayeru, bylo dokonce tak vysoké, že se okamžitě přidal multiplayer i do Dragon Age. „Viděl jsem lidi utratit 15 tisíc dolarů (cca 320 tisíc korun) jen za kartičky do Mass Effectu,“ poukazuje Heir na smutný fakt, že se nevinný koníček může snadno zvrhnout.

Anthem

Chystaná hra Anthem ukáže, zda přání hráčů i vydavatelů mohou být v symbióze.

Chystaná multiplayerová hra Anthem, kterou mají na svědomí přeborníci na příběhové hry z Bioware, pak tento trend jen potvrzuje.

Snad to dopadne lépe než u Andromedy, která původně byla plánovaná jako lineární, po vzoru předchozích dílů. Právě nutnost otevřeného světa byla podle Heira jedním z hlavních důvodů, proč hra příliš neuspěla. Tím dalším byl prý fakt, že ve vedení bylo příliš málo diverzity, protože tam byli jen samí bílí muži.

Každopádně nedávné zrušení příběhové hry ze světa Star Wars nebyl ojedinělý jev, ale trend, který se bude dále stupňovat. Vrátí se Electronic Arts znovu do pozice nejvíce nenáviděné firmy v Americe? Tento nelichotivý titul získala už v letech 2013 a 2014.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

Další z rubriky

Monster Hunter vyjde na PC již za měsíc, hardwarové nároky jsou rozumné

Monster Hunter: World (PC)

Po úspěšném tažení na konzolích vyjde hra Monster Hunter:World i na PC. A to mnohem dříve, než jsme předpokládali.

Phantom Doctrine vypadá jako X-COM z doby studené války

Phantom Doctrine

Tahová strategie Phantom Doctrine zaujme především zasazením do doby studené války a orientací na plíživý postup. Jinak...

The Boomsday Project je nová expanze Hearthstone, vyjde začátkem srpna

Hearthstone: The Boomsday Project

Motivem nové expanze kartiček Hearthstone jsou mechové a vědecké experimenty. Jmenuje se The Boomsday Project a vyjde...



Najdete na iDNES.cz