Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lineární příběhové AAA tituly už EA nezajímají, tvrdí bývalý zaměstnanec

  14:55aktualizováno  14:55
Bývalý designér v Electronic Arts promluvil o tom, jakým směrem se ubírají chystané hry od této firmy. Pokud nejste přáteli otevřených světů a mikrotransakcí, asi vás příliš nepotěší.

Kontroverze v Mass Effectu | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Manveer Heir pracoval jako herní designér pro Electronic Arts posledních sedm let. Upozornil na sebe především kontroverzním chováním, kdy se nepříliš zdvořile vyjadřoval o „bílé“ populaci, kterou viděl jako příčinu všech světových problémů. O kauze jsme více psali tady.

Manveer Heir  se svým slavným hrnkem.

Manveer Heir si svými komentáři příliš popularity mezi hráči nevysloužil.

Po neúspěchu posledního Mass Effectu byla jeho pobočka zrušena a Heir se vydal na dráhu nezávislého vývojáře. Pro rádio Waypoint nyní poskytl rozhovor, kde se rozpovídal o tom, jakým způsobem se v posledních letech změnila vydavatelská politika Electronic Arts.

„Obecně vývojáře tlačí do více otevřených světů. Tím hlavním důvodem je, že se mnohem lépe monetizují. A proč? Protože mikrotransakce,“ říká Heir a vysvětluje, že to byl jediný důvod, proč byl do Mass Effectu 3 přidán multiplayer se sběratelskými kartičkami.

„EA a ostatní velcí vydavatelé se starají jen o co nejvyšší návratnost jejich investic. Nezajímá je, co hráči chtějí, ale jen to, za co hráči zaplatí,“ řekl doslova. Není to samozřejmě nic překvapivého, co bychom stejně všichni tak nějak podvědomě netušili, ale slyšet to takto naplno od dlouhodobého zaměstnance, je přece jen neobvyklé.

Množství peněz, které EA utržilo za prodej kartiček do multiplayeru, bylo dokonce tak vysoké, že se okamžitě přidal multiplayer i do Dragon Age. „Viděl jsem lidi utratit 15 tisíc dolarů (cca 320 tisíc korun) jen za kartičky do Mass Effectu,“ poukazuje Heir na smutný fakt, že se nevinný koníček může snadno zvrhnout.

Anthem

Chystaná hra Anthem ukáže, zda přání hráčů i vydavatelů mohou být v symbióze.

Chystaná multiplayerová hra Anthem, kterou mají na svědomí přeborníci na příběhové hry z Bioware, pak tento trend jen potvrzuje.

Snad to dopadne lépe než u Andromedy, která původně byla plánovaná jako lineární, po vzoru předchozích dílů. Právě nutnost otevřeného světa byla podle Heira jedním z hlavních důvodů, proč hra příliš neuspěla. Tím dalším byl prý fakt, že ve vedení bylo příliš málo diverzity, protože tam byli jen samí bílí muži.

Každopádně nedávné zrušení příběhové hry ze světa Star Wars nebyl ojedinělý jev, ale trend, který se bude dále stupňovat. Vrátí se Electronic Arts znovu do pozice nejvíce nenáviděné firmy v Americe? Tento nelichotivý titul získala už v letech 2013 a 2014.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Chystaná hra si střílí z obchodů IKEA, cílem je nechat zákazníky bloudit

Assembly Required

V chystané hře Assembly Required se stanete provozovatelem obchodu s nábytkem, jehož úkolem je rozestavit zboží takovým...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Něco pro sváteční hráče. Electronic Arts dočasně rozdávají skvělý Peggle

Peggle

Na postřeh a odhad zaměřená hra Peggle je dočasně k mání zdarma. Sice se hodí spíše na mobily než na PC, ale i tak se u...



Najdete na iDNES.cz