Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Heavenly Sword – dojmy z hraní

  12:00
Na jednu stranu je docela jednoduché vytvořit akční hru, ale na stranu druhou, těch opravdu hodně dobrých zase až tak moc není. Heavenly Sword má ale slušnou šanci etablovat tento žánr na PS3.

Heavenly Sword Do čtveřice her, s kterými hodlá Sony vyrazit do podzimní bitvy na platformě PS3 a které nám byly v minulém týdnu představeny v hratelné podobě patří i již dlouho oznámená akce Heavenly Sword (již minulý týden jsme přinesli dojmy z hraní Lairu, The Eye of Judgement a Uncharted: Drake's Fortune). V našich očích se sice v případě Heavenly Swordu jedná o nejméně atraktivní titul, přestože se tady v hlavní roli v plné parádě předvádí fakt sexy zrzečka, ale to rozhodně neznamená, že by šlo o potenciální propadák. Naopak lze předpokládat vcelku slušný úspěch, jelikož PS3 je zatím stále ještě v plenkách a upřímně řečeno, launchová Genji: Days of the Blade byla evidentně uspěchaným projektem a akčně laděné hráči asi zase tak moc nepřesvědčila.

Každého protivníka musíte vcelku slušně podusit, aby už konečně dal pokoj.

Heavenly Sword To Heavenly Sword míří na první pohled o poznání výše. Zaujme již jen zajímavým grafickým zpracováním, které kombinuje realistické postavy s komixově ztvárněnými cákanci krve a jakýmsi řekněme monochromatickým barevným nádechem zdejších scén. A když do toho vlítne atraktivní hlavní hrdinka Nariko, začne v mžiku vzduchem lítat všechno, co se ocitne v dosahu jejích smrtících čepelí.

Hned v samotném úvodu hra deklaruje, že krutá akce bude prokládána interaktivními animacemi, v nichž bude potřeba ve správný okamžik stisknout tlačítko, které se objeví na obrazovce, případně pohnout analogovou páčkou do požadovaného směru. Takováto sekvence byla vlastně to první, co jsme ve hře viděli, jelikož Nariko musela k první skupince nepřátel nejprve doběhnout po lanech o tloušťce telegrafního sloupu natažených přes hlubokou propast, z nichž se ji protivníci samozřejmě snažili shodit.

Heavenly Sword Ale až po překonání propasti vypuklo to pravé peklo. Nepřátelé se začali rojit v počtu více než hojném, což na jednu stranu člověka trochu zarazí, jelikož se úvodní bitka odehrává na izolované skalní plošině, ale na druhou stranu hráč získá okamžitě zcela jasnou představu, co ho čeká. Množství nepřátel by v první chvíli mohlo vyvolat dojem, že se budou k zemi kácet poměrně ochotně, ale to se rozhodně říci nedá. Každého z nich tak musíte vcelku slušně podusit, aby už konečně dal pokoj, v ideálním případě je vhodné jej po povalení na zem dorazit nekompromisním zapíchnutím. To ale není zase až tak jednoduché, protože banda jeho kamarádíčků vás rozhodně nenechá jen tak si pobíhat, kam se vám zachce. V tomto konkrétním případě v úvodu hry je pak vcelku dobrám řešením protivníka sebrat a sprostě ho vyhodit z „ringu“, což je ale ze stejných důvodů ještě o něco obtížnější než „zapichovačky.“

Poměrně sympaticky působí i možnosti interakce s prostředím.

Heavenly Sword Nezbývá tedy než se nepřátel zbavit pomocí svých zbraní, kterými je možné je samozřejmě v prvé řadě usekat, ale velmi sympaticky působí i fakt, že vaše míhající se čepele ve hře disponují i slušnou kinetickou energií, která rovněž dokáže protivníky z okraje plošiny odmrštit do okolních hlubin. Nariko používá tři typy čepelí. V základu máte víceméně běžné meče, které svými charakteristikami odpovídají osvědčenému zlatému středu, ale po stisknutí postranních tlačítek vytasí Nariko některou z dalších modifikací. V prvé řadě je zde velký a těžký meč, který si dokáže zjednat respekt, když je v těsné blízkosti nebohé slečinky nalepeno až příliš mnoho ochmatáváků a menší čepele přípevněné na řetězech jsou zase vhodné pro boj na větší vzdálenosti, přičemž nevýhodou je samozřejmě jejich menší průraznost.

V praxi je ale potřeba všechny tři modifikace pokud možno co nejplynuleji střídat, protože ačkoliv je nepřátel velké množství, nejsou zase tak hloupí, jak Heavenly Sword jsme si ve hrách zvykli. Nejsou to sice ani žádní géniové, ale když kolem sebe šviháte lehkými čepelemi na řetězech, stále si dokážou spočítat, že když mají v ruce štít, tak je lepší se za něj schovat a vyčkat až vás to přestane bavit nebo až se vám z toho zamotá hlava, než aby se vás bezhlavě pokoušeli sejmout. V takovémto případě je tedy řešením buď bouchačka, kterou ale pochopitelně nemáte (přinejmenším tedy alespoň v této fázi hry), nebo rychlý přískok kombinovaný se změnou zbraně za těžší kalibr, který už těm ubožákům vysvětlí, že s vám fakt neutečou. Což nám mimochodem připomíná, že obtížnost hry byla už v samotném úvodu poněkud vyšší, nicméně nevíme, jak byla hra defaultně nastavena, jelikož se jednalo zatím pouze o interní verzi Sony.

Poměrně sympaticky působí i možnosti interakce s prostředím. V lokacích se nacházejí různé sudy, bedny a další objekty, které podléhají vaší zkáze a navíc lze mnoho z nich i sebrat a použít proti nepřátelům. To ostatně platí i o padlých protivnících, které je možné zvednout a použít je proti těm, kteří zatím stojí na Heavenly Sword nohou. Dokonce by ve hře měla být zakomponována i milá featurka, s níž si jako první vzpomeneme na hru Mark of Kri, kdy se čepel dokáže zaseknout do nějakého bytelnějšího dřevěného objektu v okolí. Sami jsme to při hraní Heavenly Sword sice nezaznamenali, ale byli jsme lidmi ze Sony ujištěni, že to ve hře skutečně implementováno je.

Technickou stránku je zatím obtížné hodnotit, jelikož se stejně jako v případě hry jednalo zatím pouze relativně raný kód hry, takže například hned na začátku bylo potřeba si přetrpět dvě nebo tři slušná zamrznutí hry a i v akci bylo možné pozorovat nějaké ty záškuby. Byli jsme ale ujištěni, že právě tato skutečnost je v současné době předmětem ladění, takže zatím není na místě z toho vyvozovat jakékoliv závěry. Každopádně grafika vypadá velmi atraktivně a ne zcela tradičně, takže pokud se to v budoucnu zkombinuje i s plynulostí, mělo by se jednat o slušný vizuální zážitek. Sice tato hra asi nenastaví nové grafické standardy, ale již nyní bylo možné pozorovat příjemné detaily jako například zvířený prach, když kolem sebe rychle kroužíte lahkými čepelemi a podobně. Ve výsledku tak v tuto chvíli není důvod nedat Heavenly Swordu šanci, i když je zřejmé, že v podobě nadcházejícího Ninja Gaiden Sigma najde hodně silného soupeře.

Index očekávaní: 80%

  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

novinky 2. 5. 2024 32

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 14

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

magazín 30. 4. 2024 29

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

novinky 29. 4. 2024 28

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

novinky 29. 4. 2024 12

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 1

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 14

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

novinky 3. 5. 2024 2

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

novinky 3. 5. 2024 3

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....