Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heli Heroes - klasika časů budoucích

  12:00aktualizováno  31. srpna 11:18
Akční arkáda Heli Heroes stojí za pozornost hned z několika důvodů. Za jejím vývojem stojí společnost, která až doposud vytvářela převážně špičkové strategie. Použitý herní systém pochází z dob dávno minulých, na něž dnes již jenom sentimentálně vzpomínáme. A vizuální podoba tohoto titulu by měla pocházet z let budoucích. Jak tedy vypadá?

Heli Heroes Většinou se na tomto místě objevují články z víkendové rubriky Klasika, ale tentokrát jsme udělali výjimku a věnujeme se hře teprve připravované. Tématicky se však pohybujeme stále na jednom místě (tj. v minulosti) - Heli Heroes totiž svým námětem silně připomínají hry, kterým s příchodem nových technologií a propracovaných herních systémů již dávno odzvonilo - arkádovým leteckým akčním hrám, které zažily rozkvět v době herních automatů a osmibitových počítačů. Dnes na takovýto titul narazíte už jen zřídkakdy, a když už, tak se jedná valnou většinou o freeware. Přitom všichni, kdo si tyto hry pamatujeme, na ně vzpomínáme s láskou a nostalgií. A to je právě to, čeho chtějí využít pracovníci společnosti Reality Pump. Jejich projekt Heli Heroes by měl totiž tyto stařičké hry připomínat snad ve všem, kromě technického zpracování.

Než se ale pustíme dále, řekněme si něco k příběhu samotné hry. Vše začalo poklidně, takřka idylicky a nikdo žádnou tragédii neočekával. Nepřátelství mezi světovými velmocemi opadlo, válek je na světě čím dál tím méně. Dokonce i tradičně velice nestabilní oblasti jako Střední východ či Afrika procházejí snad nejklidnějším obdobím svých dějin. Pro žádný stát již nemá smysl vydržovat si nějakou Heli Heroes obří armádu, početní stavy se každoročně snižují. Je snad jen jediný důvod, proč nepřistoupit k celkovému odzbrojení, a to je hrozba terorismu. Veškeré obranné systémy je však možné v klidu svěřit počítačům, které jsou mnohem spolehlivější a již i inteligentnější než samotní lidé - a hlavně nemohou nikdy selhat. Po celém světě bylo rozmístěno téměř třicet takovýchto obranných systémů, které mají neomezenou moc nejen nad technikou, ale i nad zbytky armád. Vše se zdá být ideální. Až do chvíle, kdy někdo objeví slabé místo celého systému...

Tolik se dozvíte úvodem, vyberete si jednu z helikoptér (na výběr je AH-64 Apache Longbow a ruský Hokum) a hned poté jste po hlavě vrženi přímo do akce. Ale nebojte, nečeká nás žádné složité ovládání, žádné stovky kontrolek a budíků, žádný hyperrealistický letecký model. Hra Heli Heroes si v žádném případě nečiní nároky na to být leteckým simulátorem, je to akční arkáda v tom nejlepším slova smyslu - podobně jako např. svého času Raptor (a jak jsme se u něj vyřádili). Chce nám nabídnout nenáročnou zábavu, rychlou akci, finálové bossy a spoustu adrenalinu - a to ve velice slušivém kabátku.

Heli Heroes Jak bylo řečeno již v úvodu, hra Heli Heroes bude připomínat své starší předchůdce ve všem, vyjma vizuální podoby. Současné technologie jsou přeci jen již o něco dále než před deseti lety a bylo by tedy více než vhodné obléci staré herní schéma do nového hávu. Vývojáři z Reality Pump tedy vytvářejí Heli Heroes v enginu umožňujícím kompletně 3D zobrazení - a to ještě ne ledajakém. Jedná se totiž o mírně upravený engine, který byl použit při vývoji jejich realtimových strategií (Earth 2150, The Moon Project, připravovaná World War III), přičemž úpravy nespočívaly v ořezávání funkcí, ale naopak v jejich přidávání. Nyní tedy hra podporuje nejen množství částicových efektů, změnu počasí a viditelnosti, dynamické osvětlování apod., ale navíc podporuje i funkce grafických karet s čipem GeForce 3. A to už stojí za podívanou, o tom není sporu.

Hra Heli Heroes by měla též obsahovat podporu pro multiplayer. Toho se budou moci zúčastnit dva hráči, kteří spolu budou během plnění mise spolupracovat (deathmatch není plánován a lze si jej též jen velice těžko představit). Heli Heroes by se měli objevit na pultech obchodů do konce tohoto roku, a to na platformách PC a Xbox.

Autor:




Nejčtenější

The Orange Box
Na třetí epizodu Half-Lifu 2 čekáme již 10 let. Vzpomínka na Orange Box

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.