Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heroes of Might and Magic V – dojmy z bety

  12:05aktualizováno  10:26
Pátý díl očekávané fantasy strategie se pomalu blíží ke konečnému cíli a díky nedávno uveřejněné betaverzi si na tomto místě můžete přečíst dva z našich názorů.

Heroes of Might and Magic V Ondřej Zach: Vždy při ohlášení nového dílu z pohádkové strategické série Heroes of Might & Magic autoři hovořili o tom, že kompletně předělají systém a výsledkem vlastně bude úplně jiná hra. To se naštěstí nikdy tak docela nestalo. Když byla ohlášena pětka, mnozí se zděsili, poněvadž hra vychází i na konzole a hovořilo se o celkovém zjednodušování herního modelu. O něco později pak autoři přicházejí s vysvětlením, že je vlastně nikdo nepochopil a zjednodušovat se bude pouze uživatelské rozhraní. My jsme si betaverzi hry, jež umožňuje hrát pouze přes internet a službu UBI, pořádně zahráli a s úlevou můžeme konstatovat, že se vlastně mnoho nezměnilo. Hra se skutečně inspiruje populárním třetím dílem a pokud bychom měli hovořit o revoluci, tak ta se koná maximálně na poli grafického zpracování.

Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy.

Heroes of Might and Magic V Jelikož se jedná o neoptimalizovanou betaverzi, je nesmyslné hodnotit nároky na HW, či různé nedodělky. Betaverze předkládá dvě hratelné mapy, bohužel v betaverzi nelze zapnout simultánní odehrávání kol, čili se bitvy relativně protahují. Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy. Každá z nich tradičně nabízí rozdílné jednotky, architekturu a styl staveb a samozřejmě i speciální bonusy. Hrdinové brázdí mapu, sbírají poklady a získávají zkušenosti. Ty postupně investují do některého z odvětví, jako třeba lepší logistika, morálka jednotek a podobně. V podstatě největší novinkou je již zmíněné grafické zpracování. Vše je nyní ve 3D, což mnohými nebývá přijímáno vždy s otevřenou náručí, právě díky určité ztrátě atmosféry, která čpí ze staré dobré 2D grafiky. Zejména grafické zpracování měst se dle mého názoru ve čtvrtém díle nepovedlo. Pětka je jiná. Vše je sice renderované, ale autorům se podařilo zachovat značný díl pohádkovosti. Města nyní vypadají opravdu úžasně, lze si pěkně rotovat – ale ne na úkor ovládání. Nákup jednotek ve městě je samozřejmě nejrychlejší přes příslušnou ikonku ve spodním menu. Vlastně pětka je ve všem velmi intuitivní. Konečně se vrátilo i populární dobývání měst – hradby lze opět ničit, na věžích stojí střelecké jednotky. Hrdinové se bitvy účastní jen pasivně, tj. sesílají kouzla, případně vystřelí šíp z luku, ale stále stojí na jednom místě - pěkně v pozadí bitvy. Jistě si pamatujete na čtvrtý díl, kdy se počítač soustředil právě na hrdiny.

Celkově se toho mnoho nezměnilo – pokud je o herní systém, který se více inspiruje druhým a třetím dílem. Oproti tomu na grafickém zpracování se autoři vyřádili a přechod do plnohodnotného 3D prošel bez problémů. Nezbývá než těšit se na plnou verzi hry a již nyní plánovat, kde na hraní vzít čas. Heroes of Might & Magic 5 vás o něj zaručeně připraví.

Index očekávání: 95%

Heroes of Might and Magic V Katka Kalinová: Nebudu zde rozepisovat, co již zmínil Ondra výše. I já se na nové Heroesy těšila, u minulých dílů jsem strávila více než hodně času. Přesto jsem se dost obávala změny z 2D do 3D prosředí. Pro mne ale právem. Samozřejmě tím nechci shazovat grafickou stránku hry, ta se povedla na výbornou a přeci jen je to betatest a nějakých vylepšeních se jistě ještě dočkáme. Ale u některých her je zvyk železná košile, a zarytí fandové tuto změnu akceptovat nebudou. Možnosti kamery jsou sice hezké, můžete libovolně kameru natáčet, přibližovat či oddalovat. Ale ruku v ruce s tím jde i schovávání surovin či nepřátel. Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti. Další z věcí u které mi to vadilo bylo město. Sice autoři přidali do levé části obrazovky volby jednotlivých budov, ale pokud si chcete na něco ve městě jen tak kliknout, budete chvilku tápat a hledat.

Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti a schopnosti.

Heroes of Might and Magic V Jak již zmínil Ondřej, v herním systému naštěstí k moc změnám nedošlo, některé samozřejmě jsou, ovšem po chvilce hraní si je jistě osvojíte. Kritizovat HW nároky nemohu ani já, protože na mém stroji se vše hýbalo tak jak mělo, a různé grafické či technické nedodělky mi ani v betatestu kritizovat nepřísluší. Co se týče minulého dílu, mne osobně se moc nelíbil ani po grafické stránce, ani po herní. Proto jsem se obávala příchodu dalšího dílu a dalších změn, co autoři přinesou. I když jsem kritizovala přechod do 3D, není se čemu divit. Hra jde s dobou, jen někteří hráči tuto změnu nelibě nesou, a já patřím mezi ně. Přesto jsem si zahrála a musím říci, že hra určitě chytne i staré fandy této hry, jen hře musejí dát čas a šanci, aby si na tuto změnu zvykli. Proto pokud vám tato vlastnost nevadí, přičtěte si k mému indexu očekávání dalších 10%.

Index očekávání: 85%

A na závěr pro vás máme pořádnou nadílku několika obrázků z betaverze, které se do článku nevešly. Takže neváhejte a navštivte naší galerii nebo se podívejte do karty Heroes of Might and Magic V, kde jsou kromě obrázků dostupná také videa nebo preview.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Další z rubriky

Onrush přinese zběsilou akční hratelnost Motorstormu a Burnoutu i na PC

Onrush

Nový trailer k závodní hře Onrush od bývalých autorů Motorstormu slibuje zběsilou akci.

Hotová hra čekala v šuplíku 17 let, vyjde až nyní díky Kickstarteru

40 Winks

Téměř 17 let od původně plánovaného data vydání se majitelé konzole N64 konečně dočkají hry 40 Winks.

Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

Najdete na iDNES.cz