Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

IWD: Trials of the Luremaster – návod

  12:00aktualizováno  30. července 10:12
Ať si kdo chce co chce říká, hra Icewind Dale i vše, co s ní souvisí, je velmi povedenou záležitostí. Nedávno se objevil malý freewarový datadisk s názvem Trials of the Luremaster a příznivci tohoto zimního RPGčka mají opět o zábavu postaráno. A pro ty, kteří si s nástrahami nové epizody nevědí rady, je tu připraven kompletní návod.

Pokud se vám dostala do rukou epizoda Trials of the Luremaster, pak jistě znáte Icewind Dale i Heart of Winter jako své boty a nemá smysl vykládat vám nějaké herní fígle. Nebudeme se tedy zdržovat úvodem a vrhneme se (za předpokladu, že se právě nacházíte v Lonelywoodu) rovnou do děje.

Hobit neposeda a hrad Maluradek
V hostinci v Lonelywoodu si promluvte s půlčíkem Hobartem Stubbletoesem, přistupte na jeho návrh a budete teleportováni do nové lokace – na nádvoří hradu Maluradek uprostřed pouště. Hned po „příchodu“ budete muset bojovat s několika harpyjemi a další havětí. Vyčistěte celé nádvoří a v S části si promluvte u brány s duchem – Luremasterem. Jděte si promluvit s Hobartem do domku uprostřed nádvoří, zeptejte se ho na všechno, co ví, také s ním můžete obchodovat (má na prodej mj. Bag of Holding, kterýžto zhusta doporučuji). Vyjděte po schodech na V hradby (nebojte, rozbité schody lze použít) a jděte na S – do severní věže. Promluvte si s královnou harpyjí a pak ji i s jejím ansámblem pošlete do pekel (z královny zbude Ring of Greater Resistance a přilba Cautog´s Thinker). Přehoďte páku, vraťte se na hradby a jděte na J, do východní věže. Pobijte partu agresivních dobrodruhů, poberte poklady (mj. Bag of Holding a djinnův meč Wind of Heaven) a přehoďte páku. Vyjděte na hradby, sestupte dolů na nádvoří a vydejte se na Z. Po schodech vylezte na Z hradby a jděte na J, do jižní věže. Zabijte rodinku wyvernů a přehoďte páku. Vyjděte zpět na hradby a jděte na S, do západní věže. Promluvte s Haraldem (můžete ho nechat nebo ho zabít, což je jeho přání, také ho můžete okrást o Ring of Free Action) a z jedné mrtvoly seberte Holy Symbol of Helm. Tím, že jste přehodili 4 páky, by měly být ve všech věžích otevřeny schody dolů. V dolní části každé věže vás čeká rozhovor s Luremasterem a zkouška, po jejímž splnění získáte svitek s částí eposu o 4 rytířích. Je jedno, v jakém pořadí věže projdete, můžeme začít hned zde, v západní věži.

Čtyři zkoušky – čtyři svitky
V západní věži vás čeká zkouška síly. Konkrétně se jedná o boj s několika Animated Plate, po vítězství dostanete Tale of Sir Erris. V jižní věži vás čeká hádanka. Za špatnou odpověď budete odměněni soubojem s golemy, za správnou (WIND) získáte Tale of Sir Giles. Ve východní věži vás čeká opět boj, tentokrát se slizy a houboidy. Po bitvě dostanete Tale of Sir Zierkki. V severní věži musíte spoléhat na své štěstí – 5 truhel je zapastěných, v Z truhle je Tale of Sir Geddian.

Hrobka hrdinů
Nyní se vraťte na nádvoří a jděte do dveří na V. Je to kaple plná pavouků. Z oltáře seberte knihu Manuscript of High Watcher a přečtěte si ji, ať víte, o co tady ksakru jde. Pak do misky vložte Holy Symbol of Helm, otevřou se schody do podzemí. Sestupte po schodech, ocitnete se v úvodní místnosti se čtyřmi sarkofágy, které nelze otevřít, a s pátým, který je zapastěn a je v něm magická kuše. Proberte pár polic a projděte tajným průchodem na V, ocitnete se v místnosti se (zatím) zamčenými dveřmi a několika policemi. Vraťte se do úvodní místnosti a jděte do místnůstky na S. Na S je tajný průchod do malé místnosti, na V je tajný průchod k sarkofágu, ze kterého seberte Cooper Key. Z místnosti s Cooper Key lze projít na SZ do chodby vedoucí na S až k sarkofágu, z nějž vylovte Silver Key. Vraťte se do úvodní místnosti a jděte do místnůstky na J. Vyberte police a otevřete tajné průchody na V a J. Jděte na V, v malé místnosti je další tajný průchod na V a poté místnost s několika policemi, průchodem na V do chodby končící (zatím) zamčenými dveřmi a průchodem na J, kde je plno pastí a poklad. Vraťte se zpět do místnůstky J od úvodní místnosti a jděte na J, další průchod na J a jste v místnosti se sarkofágem, z nějž vezměte Electrum Key. Projděte dál na J, ocitnete se v dlouhé chodbě (s mnoha Skeleton Warriors) vedoucí na V a poté na S. Chodba končí zdí na S, ale samozřejmě v ní je tajný průchod. Projděte do místnosti, zlikvidujte Revenanty (některé je nutno dorazit ohněm jako Trolly), pozor na pasti. Průchodem na Z se dostanete do místnosti se sarkofágem, ze kterého seberte Platinum Key. Odtud vede chodba na SZ (tu zatím nechte být) a na J je místnost. Z té vede průchod na Z do místnosti, ve které je kromě sarkofágu také Greater Mummy a další nemrtvouši. Z mumie zbude Wand of Trap Detection, ze sarkofágu seberte Gold Key. Průchod na S a dveře vás dovedou do kulaté místnosti, ze které je 8 východů. Za některými z nich není nic moc zajímavého, ale je potřeba postupně všechny dveře otevřít. Chodbu, kterou jsme přišli, budu počítat jako „nultou“ a budu postupovat proti směru hodinových ručiček. První východ vede zpět k sarkofágu s Platinum Key a nemusí nás zajímat. Druhý východ zatím vlastně ani není průchozí, ale dočkáte se. Třetí východ vede do SV chodby, která ústí do místnosti. Z té projděte tajným průchodem na V a ocitnete se v místnosti se sarkofágem, z nějž vezměte Bronze Key. Vede odtud také tajný průchod na S, pak dál na SZ do chodby vedoucí na Z, není tu ale nic zajímavého. Čtvrtý východ z kulaté místnosti vede do zapastěné místnosti, ze které vedou na SZ dva tajné průchody. Ten pravý vede do místnosti, ve které jsou slizy a tajný průchod na J do místnosti s duchy. Levý průchod vede jen do malé místnosti. Pátý východ z kulaté místnosti vede na SZ do místnosti, ve které je tajný průchod na S do místnosti s dalším tajným průchodem na S. Šestý východ vede do místnosti, ve které jsme již byli (V od úvodní místnosti). Sedmý východ vede také zpět na Z. Po otevření všech dveří se otevře východ číslo 2. Projděte do místnosti, pobijte nepřátele a tajným průchodem na V projděte do krypty se čtyřmi sarkofágy. Dle zbraní v nich (které můžete sebrat) a znění jednotlivých svitků lze odvodit, který svitek kam patří. Dejte tedy do sarkofágů (začínám na SZ a postupuji po směru hodinových ručiček) postupně svitky sira Errise, Geddiana, Zierrkiho a Gilese. Postupně se vám zjeví duchové hrdinů a poděkují vám, poslední oznámí, že cesta do hradu je volná. Vraťte se zpět na nádvoří a jděte k S bráně (tam, kde předtím stál Luremaster) a projděte do hradu.

Hrad - přízemí
Promluvte s Luremasterem, opět vás potěší hádankou. Jděte do haly a trochu se rozhlédněte. Na S zdi je modrý pentagram a u něj stojí stráže (duchové), na JZ je bazének s Water Kin Elementals (zabít) a vchod do rozbité věže. Na JV je zatím zamčený vstup do podzemí a malá místnost. Na Z i na V je schodiště hlídané strážemi, na SZ jsou dveře do kuchyně. Pokud se pokusíte projít kolem jakýchkoli stráží nebo vlezete do kuchyně s agresivním kuchařem, tak na vás stáže zaútočí. Nelze se tomu však vyhnout. Jděte po V schodech do knihovny. V policích jsou knihy, v nejsevernější pak magické svitky. Promluvte s Hobartem, ukáže se, že to není Hobart, ale Rakshasa, takže ho budete muset i s jeho pomocníky zabít (můžete si vzít 2x Cloak of Non-Detection). Nyní jděte na Z schody a vstupte do horního patra hradu.

Hrad – horní patro
Jděte chodbou na S a projděte na V do místnosti. Zlikvidujte Water Kiny v místnůstkách na S a J a pak pokračujte na V, do trůnního sálu. Zlikvidujte Beholdera a jděte dál na V. Postupujte chodbou na JV a zlikvidujte Beholdery. Chodba je lemována čtyřmi místnůstkami (v jedné z nich naleznete knihu History of Nether Scrolls) a malou knihovnou, v jejíž policích je Tome of Charisma. Chodba se stáčí na Z a ústí do ložnice lorda Maluradeka. Zabijte lordova neposedného ducha a seberte meč Dead God´s Dreaming (není však pro dobré charaktery), ze skříňky vezměte (a přečtěte si) Journal. V místnosti na V od ložnice je tajný průchod na V, za kterým naleznete Dungeon Key. Na Z jsou zamčené dveře vedoucí do rozbité věže. Vraťte se do přízemí a odemkněte dveře v JV části, čekají na vás schody do podzemí.

Dungeon 1
Projděte dveřmi na S, ocitnete se před zamčenými dveřmi. Lze je snadno otevřít zlodějem (nebo kouzlem Knock), páky po stranách s nimi vůbec nesouvisí. Za dveřmi je chodba lemovaná celami s příšerami. Je dobré je postupně otevírat zlodějem a pobíjet nestvůrky postupně, nebo můžete pomocí pák otevřít všechny naráz. Veselé je otevřít všechny cely ještě předtím, než odemknete dveře do chodby – příšery se začnou řezat mezi sebou. Ať tak či tak, nejdůležitější je dospět na S konec chodby, odemknout zlodějem dveře a sestoupit do další lokace.

Dungeon 2
Jsme v místnosti se šesti dveřmi a chodbou dál na S. Dveře na SV, SZ, JV a JZ vedou do malých cel, v každé na vás čeká ošklivý Beholder. V chodbě na S narazíte na magická ústa, která vás nepustí dál, ale odříkají vám pěknou hádanku. Jděte z hlavní místnosti na Z, chodbu lemují cely s potvůrkami a chodba zatáčí na S a končí dveřmi. Vstupte do místnosti, pobijte Spectral Guards a otevřete (lockpick) dveře na S. Z mrtvoly seberte lebku a hurá zpět do hlavní místnosti. Jděte chodbou na V (opět ji lemují cely s potvorami) a zatočte na J. Analogicky místnost se Spectral Guards, lockpicknout dveře na J, sebrat z mrtvoly lebku. Jděte k magickým ústům a jelikož máte lebky, budou spokojeny a otevřou vám průchod do dalšího patra.

Dungeon 3
Pákou otevřete dveře a vstupte do kulaté místnosti. Promluvte si s Luremasterem a pak vás čeká boj s mnoha Olive Slimes (platí na ně oheň). Dveře na V, Z i S lze lockpicknout. Na V a Z jsou místnosti se slizy a Slime Zombie, na S místnost s tajným průchodem na V do krátké chodby, na jejímž konci je průchod do dalšího patra.

Dungeon 4
Jděte chodbou na S (bacha na pasti) a pak na V. Na J je odbočka do jeskyně s Jackal Shamanem a dalšími Jackaly. Pobijte je, proberte truhlu a skříň (je v ní meč Hell´s Bane), všimněte si průchodu (označím ho jako průchod 1) a pokračujte na J ke kamenným sloupům. Pobijte Glabrezu (právě na ně je Hell´s Bane jako dělaný) a Summonery, z jedné postele seberte Scroll (a přečtěte si ho, samozřejmě), v truhle je pár lektvarů. Také je tu průchod 2. Vraťte se na S do chodby vedoucí na V. Jděte na V, pobijte pavouky a zaregistrujte průchod 3. Chodba vede dál na JV a stáčí se na Z (na V je odbočka do doupěte Shamblerů, vybijte ho, ale nic tam není). V chodbě je Rikasha, pokecejte s ním (můžete tu spát, což jinde v tomto patře nelze, a také vás může léčit), zeptejte se hlavně na cestu odsud. Jděte dál chodbou na J, pobijte Jackaly, Summonery i Glabrezu a vstupte do jejich doupěte na V. Uprostřed je pentagram (portál), v J části bedna s několika svitky a v S části truhla, skříň a hlavně průchod 4. Vraťte se ven z doupěte do chodby a pokračujte na J. V bedně je pár svitků a v polici pár lektvarů. Na konci chodby je průchod 5. Teď je potřeba získat pět gemů. Je jedno, v jakém pořadí navštívíte jeskyně za jednotlivými průchody, já to vezmu postupně tak, jak jsme na ně narazili. Za průchodem 1 je jeskyně s minotaury (boj, samozřejmě), jejich šéf má mj. Axe of Minotaur Lord. Z truhly seberte Flawed Skydrop Gem. Dále je tu důležitá (později) truhla s nápisem „Seasons change all...“. U oltáře je runa nebe a oltář hlídají dva kamenní hlídači (Stone Nuisance). Platí na ně jen drtivé zbraně (včetně vyvolaných elementálů), proti jejich Magic Missiles spolehlivě ochrání kromě jiného i prvolevelové kouzlo Shield (ale je potřeba mít čaroděje vpředu, aby stříleli do něj). Tito strážci jsou u každého oltáře úplně stejní, takže je již nebudu zmiňovat. Průchodem 2 se dostanete do jeskyně s Jackaly, z truhly seberte Flawed Fire Agate Gem a u oltáře si všimněte runy dne. Průchod 3 vede k pavoukům, z truhly si vezměte Flawed Emerald, u oltáře je symbol země. Průchod 4: medvědi, truhla s Flawed Moonbar Gemem, oltář s runou noci. Průchod 5: pekelné harpyje, truhla s Flawed Pearl, oltář se symbolem moře. Pokud máte všechny gemy, jděte k truhle „Seasons change all“ (za průchodem 1) a všechny gemy do ní dejte. Teď musíte oběhat všech pět oltářů a z každého sebrat vylepšený kámen. Poté se vydejte k portálu (pentagram ve V doupěti) a postupně vložte gemy do schránek na konci šipek s runami. Heaven: Flawless Star Saphire, Earth: Flawless Diamond, Sea: Flawless Waterstar Gem, Day: Flawless Sunstone Gem a Night: Flawless Moonstone Gem. Poté se aktivuje portál, do kterého můžete vstoupit a opustit zatuchlé podzemí.

Finále
Portál vás přemístí zpět do hradu, konkrétně do S části přízemí, která byla dosud nepřístupná. Pohovořte s Luremasterem a pak mu prokažte poslední laskavost – i s jeho kumpány ho pošlete na věčnost. Po tuhém boji seberte z trůnu Tarnished Ring, otevře se průchod na J do hlavní haly. Pokud chcete, můžete ještě brouzdat po hradě. Jinak si nasaďte prsten a použijte ho pomocí Use Item (osmá ikona zleva na dolní liště). Šup, a jste zpět v Lonelywoodu. Příjemná epizodka je tak u konce a nám nezbývá než doufat, že šikulové z Black Isle časem zase vypustí nějakou hru do světa, klidně třeba nějakou další epizodu distribuovanou formou freeware.

Autor:


Témata: Holding, Medvědi

Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Další z rubriky

Něco pro fandy World of Warcraft: rozdáváme pět sběratelek Legion

World of Warcraft

Aktuální expanze on-line hry na hrdiny World of Warcraft je na konci své cesty, do vydání další však zbývají měsíce....

Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

Hotová hra čekala v šuplíku 17 let, vyjde až nyní díky Kickstarteru

40 Winks

Téměř 17 let od původně plánovaného data vydání se majitelé konzole N64 konečně dočkají hry 40 Winks.

Takový normální porod
Takový normální porod

O porodu s časovým odstupem, nadhledem a snad i s vtipným podextem píše uživatelka eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz