Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Journey to the Center of Earth - Návod #2

  12:00aktualizováno  18. června 3:39
V dnešní části návodu odhalíme velké spinkutí i s viníkem a dostaneme sličnou Ariane konečně zpět na povrch. Ale nemyslete si, že to bude něco lehkého.

Minule jsme skončili tím, že jsme oblafli kapitána Anguse a použili jeho ponorku. V této části návodu celé dobrodružství završíme.

Journey to the Center of Earth Promluvte si s kapitánem Angusem – dá vám speciální pas, se kterým se dostanete dále do dolu, pokud mu prokážete službičku, konkrétně pokud dáte dělníkovi jménem Maoro Fi semena (seeds). Jděte doleva k vozíku. Klikněte na ovládací panel vlevo a sledujte animaci. Jděte dolů a promluvte si s obřím dělníkem – je to Maoro Fi. Dejte mu semena a dá vám vzkaz pro kapitána Anguse. Jděte zpět k vozíku, na který klikněte a jste zpět u kapitána. Dejte mu vzkaz a speciální pas je váš. Tentokrát už jděte do dolu pěšky. Uvnitř si promluvte s Firminem. Bude po vás chtít nový filtr, na který vám dá výdejku (order slip), takže si ho stačí vyzvednout ve skladu, kam se za chvíli podíváme. Jděte k výtahu vzadu a stiskněte tlačítko vlevo na zdi – jste na povrchu dolu. Zkontrolujte nový mail a jděte doprava, kde si promluvte s obrem jménem Hutha Meo. Jděte zpět ke dveřím do výtahu a dejte se doprava nahoru až uvidíte celou scenérii z neobvykle vysokého pohledu. Klikněte nahoru na dveře budovy, okolo které jdete, a jste ve skladu, kde si promluvte s Amalií a dejte jí výdejku na filtr. Jděte k policím vlevo a z police seberte filtr. Otočte se a v další obrazovce dole seberte list papíru a tužku. Klikněte v inventáři tužkou na papír a získáte diagram, který si přečtěte. Zkontrolujte další mail a jděte do další části budovy, kde se třídí diamanty. Klikněte na nástěnku a v počítači si přečtěte nové informace. Jděte doprava a přejděte schody – jste na druhé straně pásu. Promluvte si s obrem jménem Kia Tran. Poté opusťte budovu a výtahem se vraťte k Firminovi, kterému předejte filtr. Bude po vás chtít, abyste překalibrovali stroj a dá vám k tomu poznámky (calculation sheet), které si v inventáři přečtěte. Jděte dozadu k pravé stěně, kde je počítačový panel. Klikněte na něj a nastavte pro levý budík hodnotu 15, pro druhý 37 a pro třetí 8. Pokud jste to udělali správně, budou všechny tři kontrolky svítit zeleně. Opět si promluvte s Firminem a řekněte mu o vašem úspěchu. Dá vám mapu dolu, kterou si přečtěte.

Journey to the Center of Earth Vyjeďte výtahem opět nahoru a jděte k prosklené budově dole. Jděte dovnitř a promluvte si s obrem jménem Taal Nadi, který je Adamův přítel a který vám poskytne velice zajímavé informace. Požádejte ho, aby zabavil Barese a Taal odejde. Ze země seberte kus plechu. Teď bude vaším úkolem vypnout alarm, takže klikněte na ovládací panel, na kterém uvidíte sadu černých a bílých čísel. Váš úkol je přeházet bílé místo černých. Je to jednodušší, než se zdá. Nejprve pohněte jednou bílou, poté dvěma černými, třemi bílými, atd. Pokud jste postupovali správně, rozsvítí se zelené světlo a už nebudete moci na pult kliknout. Vyjděte ven z budovy a jděte ke dveřím výtahu. Je tu malý příkop, ve kterém teče voda a na jeho konci i malé stavidlo – použijte na tom místě kus plechu a sejděte dolů. Jděte dolů a použijte mačetu na popruh, čímž ho přeseknete. Jděte si promluvit obrem jménem Hutha Meo, který po rozhovoru odejde. Vstupte do „výtahu“, který hlídal a klikněte na sadu knoflíků vpravo. Podle schématu, na který se můžete podívat do počítače naťukejte správnou kombinaci a zhlédněte animaci.

Journey to the Center of Earth Vejděte do dveří dole a až odejde Armanda, jděte o obrazovku níže a seberte červenou lahvičku s kyselinou. Jděte ke stolu kousek od východu a ikonkou počítače klikněte na papír ve stole. Všimněte si zvláštní váhy na stole – máme tu další hlavolam. Máte tři pokusy na zjištění, který z dvanácti míčků je těžší než ostatní. Zjistíte to takto: na jednu misku dejte prvních šest míčků a na druhou zbylých šest. Stiskněte tlačítko a dejte pryč míčky z lehčí misky. Z těžší misky dejte tři míčky na druhou misku a opět stiskněte tlačítko. Lehčí misku opět vyprázdněte a z těžší misky dejte jeden míček pryč (zapamatujte si, který to byl) a druhý dejte do prázdné misky. Stiskněte tlačítko a je jasné, který to je (pokud se misky rovnají, je to ten, který jste dali pryč). Seberte unikátní míček a klikněte na trezor vedle, ale Ariane nemá dostatek informací. Jděte o obrazovku níže a otevřete pravé dveře od knihovny. Ikonkou počítače klikněte na knihu nahoře a přečtěte si ji. Pokuste se odejít z budovy, ale je zamčeno. Použijte na zámek kyselinu a jste volní. Jděte do výtahu a unikátní míček použijte na trubku vpravo – jste v tajné kanceláři. Jděte dolů a prohlédněte si psací stůl. Seberte z něj „reel of film“, fotografii (prohlédněte si ji) a disk (analyzujte). Vše si důkladně pročtěte – zjistíte klíčové informace. Jděte do obrazovky, kde jste se objevili a uložte si hru. Projděte velkými zdobenými dveřmi a zhlédněte animaci - Ariane se dostane na povrch, kde ze všeho udělá senzaci a hra skončí. Teď hru opět nahrajte a nastupte zpět do výtahu a zatáhněte za páku - ještě si zažijete nějaké to dobrodružství.

Journey to the Center of Earth Dostanete se znovu na platformu. Přečtěte si nové informace v počítači a promluvte si s Taal Nadim. Teď jděte opět do prosklené budovy a promluvte si s Adamem. Po rozhovoru klikněte ikonkou počítače na papír na zemi a poté seberte další kus plechu. Vyjděte ven a jděte do zásobovací budovy. Jděte až k místu, kde Kia Tran třídil diamanty. Z pásu seberte bílý a černý diamantový prach, vraťte se k výtahu a nechte se zavést k laboratoři. Vejděte dovnitř a jděte k umyvadlu, kde seberte lakmusové papírky na měření pH. Analyzujte je a v počítači si o nich přečtěte. Jděte k trezoru a všimněte si tří trubiček s chemikáliemi. Na každou použijte jeden lakmusový papírek a poté použijte černý diamantový prach na modrou trubičku a bílý diamantový prach na červenou trubičku. Trezor by teď měl jít otevřít. Ikonkou počítače klikněte na knihy v trezoru a v počítači si je pročtěte. Vraťte se výtahem dolů a promluvte si s Taal Nadim. Uvěří vám. Jděte k výtahu, který vás odveze zpátky do dolů, ale ještě předtím než sjedete, seberte žebřík, který se válí před vchodem do výtahu. Jděte doprava a všimněte si dynamitu, který je nahoře upevněn na stěnu. Použijte žebřík na rovný kousek podlahy a vylezte na něj. Nožem odřízněte dynamit a slezte. Teď jděte hodně doleva až k vozíku, který je naložen dynamitem. Ariane ho bude chtít shodit do moře, ale na to je ještě chvilku čas. Jděte si promluvit s kapitánem, ale ještě vám zcela nedůvěřuje. Použijte tedy kovový plát na konec kolejí, čímž vytvoříte malou rampu. Vraťte se k vozíku s dynamitem, nasaďte si rukavice a pákou (je dost špatně vidět) přehoďte výhybky. Klikněte na vozík a zhlédněte animaci. Opět si promluvte s kapitánem – teď už vám uvěří a odveze vás zpět k vesnici obrů. Zkontrolujte nový e-mail a promluvte si s Gustavem. V rozhovoru zvolte možnost „Giants“ a jděte do vesnice. Kromě léčitelky tu nikdo není, takže si promluvte s léčitelkou a poté seberte z police za ní „trapping plant“. Jděte k poli květin a na žlutou květinu v popředí použijte lahvičku s vodou a poté motýla, kterého máte od léčitelky. Shlédněte animaci a vejděte do arény. Na kamenný výstupek na zemi položte „trapping plant“ a získáte „ball of memory“, který běžte dát léčitelce. Řekne vám, že představená vesnice je v zahradách, ale abyste se dostali skrz silové pole, bude muset použít malou píšťalku, kterou vám dá. U silového pole ji tedy použijte a projděte dopředu až k místu, kde jste tahali sošce za jazyk. Bohužel jazyk už chybí, takže se do zahrad už nedostanete, ale je tu dopis, který si přečtěte. Vraťte se za Gustavem a nechte se odvést zpět do města.

Journey to the Center of Earth Jste opět na náměstí ve městě. Pokuste se jít do věže, ale vchod hlídá Armanda. Jděte ke stánku s hodinami a seberte modrý kus látky a žeton do telefonní budky. Na náměstí je jedna telefonní budka (#123-06), ale ještě ji nemůžete použít. Vyjděte ven z tržiště a promluvte si s Enriquem. Další telefon je u obchodu (#123-05), u vchodu na tržiště (#123-08) a další u vchodu do města (#123-04). Pokuste se vejít do komunikačního centra, ale cestu blokuje Bares Morhul. Ariane ale poznamená, že by nebylo od věci ho odlákat telefonem. Jděte si tedy promluvit s Enriquem a ten vám dá čísla lokálních telefonů. Jděte tedy k nějaké budce, použijte na sluchátko modrý kus látky a použijte žeton. Ariane napodobí hlas Armandy a odláká Barese Morhula. Teď už se můžete vydat ke komunikačnímu centru. Těsně před vchodem jděte doleva a nechte se zavést do akademie.

Journey to the Center of Earth Vejděte dovnitř a dejte se doleva. Vstupte do místnosti, zkontrolujte nový e-mail a prozkoumejte stůl, ze kterého seberte poznámku a dokumenty. Všechno si v počítači pročtěte a jděte dolů k dalšímu stolu, na kterém si přečtěte další poznámku. Máte před sebou další hlavolam – známé Hanojské věže. Vaším úkolem bude přemístit kruhy z levé tyčky na pravou. Kruhy můžete libovolně přesouvat, ale nikdy nesmíte dát větší na menší. Až se vám to povede, objeví se malý otvor, ze kterého seberte poznámku a chemikálii. Vyjděte z místnosti a tentokrát jděte doprava od hlavních dveří do hlavního archivu. Všimněte si psacího stroje a dvakrát klikněte na páčku, která na něm je. Vezměte papíry a pročtěte si je. Vyjděte ven z archivu a narazíte na Rektora a Barese Morhula. Promluvte si s Rektorem.

Jděte doprava a prohlédněte si papír na stolku u krbu. Všimněte si zabetonovaného vchodu do další místnosti, ale pokud kliknete na jednu cihlu vlevo, stěna se odsune a můžete vejít do dalšího pokoje. Ze stolu seberte pojistku („fuse“) a přečtete si papír, na kterém je mapa periskopu. Jděte doleva a promluvte si s Peterem. Po rozhovoru ještě klikněte na obří periskop, čímž ho otočíte o 90 stupňů. Vraťte se do předchozího pokoje, v inventáři zkombinujte pojistku s dynamitem a vložte bombu do koše, který tu visí. Poté v inventáři zapalte zapalovač a použijte ho na koš. Po výbuch seberte ze země železnou tyč, v inventáři ji zkombinujte s lanem a výsledný výtvor použijte na díru ve stropě, kterou vytvořil výbuch.

Jste ve starém dole. Vyjděte z něj ven a promluvte si s Adamem, který vám dá za úkol přinést mu důležité věci, aby mohl zůstat na hlídce. Vraťte se tedy zpět do dolu a naproti velkému kolu seberte prázdnou bednu a trochu uhlí. Vyjděte opět ven a jednu obrazovku za Adamem seberte kapradiny (ferns). Jděte na obří houbu, na které je hlídková stanice a seberte zbytky jídla ze stolu a přikrývku z postele (blanket). Vraťte se k Adamovi a všechno mu předejte. Jděte skrz houbový les přes most. Přečtěte si nový e-mail a jděte okolo Adamovy chaty k dalšímu mostu, kde seberte kost. Jděte dále a všimněte si Gustava, jak hledá místo na přistání. Dojděte až k němu a promluvte si s ním – vezme vás do vesnice obrů.

Journey to the Center of Earth Jděte doleva, přečtěte si nový e-mail a vzadu seberte ze země suchý trus (dry mastodont dung) a kokosový ořech. Jděte do vesnice a promluvte si s Taal Nadim. Teď jděte za rybářem a promluvte si s ním – abyste dostali co potřebujete (firefly), budete muset vyměnit jeho past tak, aby byly správně a dá vám návnadu. Jděte tedy k pastem, které jsou vlevo od jeho chýše a na kámen položte návnadu. Abych se přiznal, tak tento logický puzzle jsem moc nepochopil a povedl se mi úplnou náhodou po několika kliknutích, takže přesně nevím, jak jsem to udělal :), takže vám moc neporadím, prostě to zkoušejte :). Až se vám to povede, rybář vám dá světlušku. Jděte si promluvit s léčitelkou – bude potřebovat lektvar, pomocí kterého ochrání vesnici před morem. Jděte tedy směrem k plovoucí zahradě a u kůlů, které jsou okolo cesty klikněte na kůl vlevo nahoře. Jsou u něj bobule. Nasaďte si rukavice a seberte je. Vraťte se za léčitelkou a položte vyschlý trus na kámen, který má léčitelka u nohou. Zapalte zapalovač a použijte ho na trus, čímž vytvoříte oheň, na který použijte kokosový ořech a do něj dejte bobule a poté rozdrcené kosti. Řekněte o vašem úspěchu léčitelce a po rozhovoru si nasaďte rukavice a klikněte na kokos – získáte „ready sponge“. Jděte na začátek vesnice k Taal Nadimu a promluvte si s ním. Použijte „ready sponge“ ma otvory za ním a opět si s ním promluvte. Taal Nadi odejde k plovoucí zahradě, tak se tam za ním vydejte. Automaticky se přesunete k představené vesnice (Aira Mnude). Promluvte si s ní a shlédněte animaci. Poté jděte ke Gustavovi, který vás vezme zpět do města. Přistanete opět na náměstí. V pozadí uslyšíte zvuk telefonu, který jděte zvednout – je to Enrique, který s vámi chce mluvit. Ještě než k němu ale půjdeme, musíme se ujistit, že Gustav s balonem nikam neodletí, takže mu z balonu vezmeme láhev s héliem. Teď už můžeme projít ke komunikačnímu centru, kde si promluvte s Enriquem. Vyčerpejte všechna témata a Enrique vám dá „Master Key“. Vyjeďte výtahem nahoru a stiskněte knoflík u nápisu „Academy“ (kontrolka zčervená). Seberte ze země kleště a vyjděte ven z budovy. Dojděte k lékárně, kde stojí Wallace, kterému vše řekněte. Tak to bychom měli, teď už jen stačí zkompletovat periskop, kterým se všichni podívají na povrch, kde samozřejmě žádná válka není.

Jděte tedy do obchodu se zvířaty. Je zamčeno, ale odemknete si s pomocí „Master Key“, který vám dal Enrique. Projděte do tajné místnosti vzadu a v polici, kde je nedodělaná soška dinosaura, použijte kleště na lupu, čímž získáte čočku. Zbývá zrcadlo – vyjděte ven z města a promluvte si s Ocinem, který vám povolí vzít si zrcadlo z jeho fotoaparátu. Jděte tedy do věže a klikněte na něj. Vyjděte opět ven, přečtěte si nový e-mail a jděte dolů. Klikněte na vozítko, kterým jste se sem dostali a automaticky se přesunete do Peterovy pracovny. Klikněte na periskop, použijte na něj světlušku, odstraňte spony a dejte malé zrcadlo dolů do otvoru. Poté dejte čočku mezi tři úchytky a vezměte si zpět světlušku. Promluvte si s Peterem – koordináty přístavu dal na stůl. Jděte tedy ke stolu, který je u východu z místnosti a ikonkou počítače klikněte na papír v pravém horním rohu stolu. Koordináty si v počítači přečtěte a jděte k periskopu. Připravte se na poslední klik. Klikněte na periskop a vychutnejte si finální animaci. Cesta do středu Země je za námi. Že to ale stálo za to!

Konec...
Autor:


Témata: knihovny, krb, Ponorka


Nejčtenější

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.