Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blíží se Final Fantasy VII sága?

  12:00
Bývala to hra, jejíž pokračování by hráči brali jako svatokrádež. Nyní se zdá, že v jejím světě vznikne celá mnohodílná epopej, která mimo jiné zavítá i na poněkud exotické herní sytémy. Jedno z děl pro jistotu nebude ani hratelné.

Final Fantasy 7: Advent Children Je nejlepší! Český vševěd Jára Cimrman moudře pronesl: „Nemusíme s tím souhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak jediné, co s tím můžeme dělat.“ Tentokráte je řeč o Final Fantasy VII, hře, která totálně změnila celý videoherní svět. Hře, kterou mnozí považují za naprostý vrchol dokonalosti, megahit, jenž nemůže být již nikdy překonán.

Řekněme si upřímně, kolik z nás by se setkalo s japonskou produkcí RPG her, kolik z nás by nepropadlo nekritickému japanofilství, kdyby nebylo Final Fantasy VII? Vznikly by tak rozsáhlé manga a anime kluby? Sledoval by někdo Battle Royale? Byl by o japonskou kulturu takový zájem? Těžko. Ta hra byla fenomén, cosi, co jako zářící meteor proletí herní oblohou jednou za epochu. A že to byl skutečně drtivý dopad na naše herní dušičky.

Ze všech titulů, které se okolo tématu FF 7 vynořily, Advent Children láká naprosto nejvíce.

Final Fantasy 7: Advent Children Kdo by si sedm let po zázračném objevení se FF 7 nepamatoval na nádhernou, jemnou Aeris, květinářku superměsta Midgar, gigantické metropole s centrem společnosti Shinra, vysávající životní energii planety? Aeris, unikátního potomka tajemných “ancients” a na její krutý osud pod Sephirotovým mečem, mečem muže, s nímž si síly věčnosti pohrály ještě mnohem bezcitněji - dá se na to vůbec zapomenout?

Jedno je prostý fakt. Bez FF 7 by statisíce, možná miliony hráčů skutečně neobjevily japonský styl tvorby her a byly by trpce ochuzeny. Nejsem nikdy rád, když někdo legendu rozmělňuje, ale přiznávám, že v případě FF 7 se nemůžu dočkat sequelů a prequelů, ať už v podobě CGI filmu, akčního RPG nebo třeba pouhé 2D RPG jako ze staré školy. Paradoxně se těším na momenty, kdy uvidím znovu staré známé i lokality, ke kterým se díky původní FF 7 váže tolik mých emocí. Stačí říct ta tři magická slova a kritičnost mizí. V žádném případě nejsem sám, projeďte si internetové svatyně uctívající FF 7. Final Fantasy 7: Advent Children

Snad od prvního okamžiku, kdy se začalo mluvit o PS2, následovaly spekulace o remake FF 7. Dnes musím říct, že naštěstí k podobnému kroku nedošlo. Ale na dveře klepe PS3 a podobná vlna touhy se znovu valí a mezi fanoušky to vře. Zvláště poté, co Square-Enix předvedl své technické demo, které ukazovalo, jak by si s FF 7 poradil při možnosti využívat naplno hardware PS3. Na koho ta ukázka nezapůsobila, nemá právo si říkat FFF. Přesto i když jsem byl ukázkou uchvácen, daleko více na mě působí blížící se film Final Fantasy 7: Advent Children.

Důvod je prostý. Vždy, když se mluvilo o remake FF 7, naprosto jsem si neuměl představit, jak by unikátní manga svět této hry mohl zachovat své posvátné kouzlo i při použití fotorealistické grafiky. Je vůbec možné vystihnout třeba obličej Aeris, ehm výrazně prsatou postavu sladké Tify, ale třeba i „jen“ charismatického Baretta? O Cloudovi a jeho obřím meči pak ani nemluvím. Jak ztvárnit Midgar a jeho slumy? Předpokládal jsem, že právě tohle nejde a proto jsem nebyl z možnosti remaku Final Fantasy 7: Advent Children nikterak nadšený. Sledovat obyčejné panáky, byť pojmenované jako mí milovaní hrdinové, to by bylo trauma.

Bude to asi docela zvláštní situace, sledovat v pohledu z vlastních očí prostředí, které nám dala původní FF 7.

FF 7: Advent Children ale ukazuje přesný opak. Trailery jasně prokázaly, že postavy nejenže neztratily nic ze své osobní magie, ale neutrpěla ani monstra či exteriéry. Souboj celé naší známé party proti Bahamutovi byl naprosto úchvatný, fotorealismus se změnil jen na “foto”, Cloud totiž skáče do výšek s mečem, který by zvedal leda výkonný jeřáb, to střílící něco, co má Barett na ruce, nemá chybu. Samotný Bahamut je tak famózní, že strčí do kapsy veškeré herní protějšky.

Magie prostupuje vším, co zatím z FF 7: AC vidíme. Nemyslím magii pro boj. Řeč je o poetické magii designu. Když vidím záhadné Final Fantasy 7: Advent Children setkání Clouda s Aeris na oné podivuhodné louce plné květů v matném oparu, zastavuje se mi srdce. Spekulace se valí proudem, proti kterému je rozběsněná řeka z románu „Vlna“ jen potůčkem . Jsou v oné Zemi zaslíbené, v Promised Land? Jde o neznámý flashback? Vstoupí Aeris znovu do děje, byť již jen v podobě éterické bytosti existující ve světě, který není pro živé?

Na zápletku si budeme muset pár týdnů (pokud si objednáte film z Ameriky) či pár měsíců (domácí trh) počkat. Jedno je ale jasné. Pokud můžeme bilancovat, tak technické demo FF 7 je ukázka toho, jak kvalitně by eventuální remake vypadal a FF 7: Advent Children pak předváděčkou nového, přesto však stejně emotivně působivého kabátu postav a reálií hry. Dalo by se s klidem říci: Prosím, práce na remake může začít. Square-Enix mlží slovy o 300 zaměstnancích a pěti letech práce, inu nechme je. Nakonec jako lineup hra pro PS4 by remake FF 7 v grafice Advent Children byl vyplněným snem.

Final Fantasy 7: Advent Children Ale zapomeňme teď na remake. Čeká nás přece pokračování, kdy se dozvíme množství nových tajemství o rase Cetra, o démonické Jenově, děj s námi opět bude zmítat, i když jen v hodině a půl. Tipuji však, že na tyto minuty jen tak nezapomeneme. Ze všech titulů, které se okolo tématu FF 7 vynořily, mě právě proto Advent Children láká naprosto nejvíce. Jsem Square-Enix vděčný, že bezprostřední budoucnost po pádu meteoru svěřila CGI snímku a ne hře, kde by každý hodnotil i kvalitu enginu.

Zbývající dva projekty dosud halí rouška tajemství.

Ocitneme se v období, kdy Sephiroth zemřel (tedy, mezi námi, zemřel opravdu?), v době, kdy Cloud a Avalanche odvrátili jednu katastrofu, aby se na ně řítila další v podobě záhadné nákazy. „Roztomilá“ monstra dávají najevo, že to je nákaza skutečně fatální. Děj uteče jako voda a jsme připraveni pro pokračování. CGI snímek jako jedno velké FMV překlene propast mezi FF 7 a další hrou z jejího světa. Jsme u Dirge of Cerberus. Dirge of Cerbeus: Final Fantasy

Jsou lidé, kteří si oblíbili Vincenta Valentina. Nepatřím mezi ně, ve skupině jsem ho takřka neměl a i když odtajňuje některá tajemství, rozhodně by mě nikdy nenapadlo, že bude hrát někdy v nějakém FF 7 klonu hlavní roli (tedy pokud bych kdy vůbec připustil možnost, že FF 7 bude mít pokračování). A vida, právě tento tajemný pistolník na nás čeká v dalším pokračování, Dirge of Cerbeus: Final Fantasy , ještě pro PS2. Square-Enix označil hru jako akční RPG, po pravdě řečeno, neumím si to příliš představit, ale jedno je jasné. Vše bude záviset na příběhu. Pokud DoC bude mít kvalitní nosný příběh, pak celkem nesejde na stylu hry a buďme k sobě upřímní, kdo by si rád nezastřílel z tříhlavňového ručního kanónu, kterým Vincent disponuje?

Bude to asi docela zvláštní situace, sledovat v pohledu z vlastních očí prostředí, které nám dala původní FF 7 a doplnilo FF 7: Dirge of Cerbeus: Final Fantasy Advent Children. Ale je to tak, v této hře se bude mířit z pohledu vlastních očí (ač jinak ovládání bude z pohledu třetí osoby. Trochu se mi při některých Vincentových pohybech vybavuje The Bouncer, ale nechám se překvapit. Může hra, v níž je cíleno na jedinou postavu, rozvíjet příběh takového ražení jakým byl příběh FF 7? Jsem optimista. Metal Gear Solid také zvládá mistrovský děj a Solid Snake je až na výjimky typický osamělý vlk. Tedy k Dirge of Cerberus opatrný optimismus.

Řekněme si upřímně, kolik z nás by se setkalo s japonskou produkcí RPG her, kdyby nebylo Final Fantasy VII?

Zbývající dva projekty dosud halí rouška tajemství. Final Fantasy 7: Before Crisis pro japonské mobily (a PSP?) nás vrací zpět. Jak z grafického hlediska do 2D prostoru, tak z hlediska děje. Posuneme se do doby předtím, než Cloud přijal nabídku Avalanche, do doby, než krize začala. Spekulovat o ději mimo faktu, že se objeví Turkové, by bylo asi nesmyslné. Ještě nesmyslnější pak vidím šťourat do PSP only projektu FF 7: Crisis Core, když se nedostává ani screenshotů. O to více se můžeme těšit.

Before Crisis: Final Fantasy VII Na začátku jsem přirovnal FF 7 ke svatyni. Ale ve svatyni se skrývá víra, kterou její příznivci rozšiřují. Stejně tak FF 7 může přerůst (a evidentně přerůstá) z jediné hry do celého světa FF 7, do kterého budou přibývat další hry i CGI filmy. Bude to ředění tématu? To záleží jen a jen na tvůrcích. Kyberpunkový svět FF7 byl zatím nejlepším ze všech, které série FF zrodila. Ve vykopávkách se válely trosky amerických stíhaček, po silnicích jezdily super motockly, na kolejích pak parní vlaky. Zatímco první raketu do vesmíru odpálil nadšenec a megakorporace vyssávaly životní energii planety, všude se potulovala magická monstra. Planetu hlídaly weapons, kolosy, z nichž některé byly schopné překročit hory. Byl a je to svět,který má opravdu co nabídnout. Když si vybavím, co Capcom vytěžil k naší spokojenosti z jednoho zombifikovaného městečka, Square-Enix má možnosti naprosto neomezené. Zaplať Pánbůh.

Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 52

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 18

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 16

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

magazín 26. 4. 2024 2

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

novinky 25. 4. 2024 0

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

preview 25. 4. 2024 0

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

magazín 25. 4. 2024 16

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...