Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost Magic - nová RPG vlna?

  12:00aktualizováno  21. srpna 1:15
Platforma Nintendo DS je zatím spíše známa díky svým originálním hříčkám, které hojně využívají dotykový displej, nicméně RPG žánr zatím spíše ostrouhal. Proto by mohl Lost Magic přijít vcelku vhod.

Lost Magic Platforma Nintendo DS je zatím spíše známa díky svým originálním hříčkám, které hojně využívají dotykový displej, nicméně RPG žánr zatím spíše ostrouhal (čest Mario & Luigi: Partners in Time). Zelda a Pokémoni jsou teprve v přípravě, proto jsme se se zájmem podívali na novou hru Lost Magic, jež se na herní krabičce honosí přívlastkem "A new kind of RPG" (nový druh RPG).

Tak jako každé správné RPG, i Lost Magic si zakládá na příběhu. Ten, jako mnohá japonská RPG, zápletkou nepřekvapí. Herní svět má na svědomí Stvořitel – lidé žili dlouze, spokojeně a samozřejmě v míru pod ochranou šesti forem magie a sedmi magických hůlek v držení mocných kouzelníků. Jenže pak Stvořitel odešel a jeden z kouzelníků, respektive kouzelnice, The Diva of Twilight, držitelka hůlky rovnováhy, si jednoho dne uvědomila, že svět je zkažený, lidé ubozí a je potřeba vytvořit svět nový. K tomu ale potřebuje všech sedm hůlek. Jednu z nich má i dětský hrdina (jak jinak) tohoto příběhu, Isaac Lightbrad, který o tom, že na jeho bedrech leží záchrana světa, nejdříve samozřejmě nic netuší. Lost Magic

Když se na dobrodružné mapě něco závažného stane, přepne se hra do bojového módu.

Ačkoliv se hra tváří zpočátku jako RPG, do hodinky jsme rychle vyvedeni z omylu. Kromě geniálního systému čarování, o němž si povíme později, totiž jde o mix lineární adventury a strategie v reálném čase. Celé dění si můžeme rozdělit na dvě části. V té první, dobrodružné, se pohybujeme po mapě a to po předem vyznačených bodech, přičemž hráč je sám naveden, kam má vlastně jít. V okamžiku, kdy dorazíme na určené místo, se spustí příběhová animace, tradičně řešená pozadím a statickými postavičkami na popředí. Veškerá interakce spočívá bohužel pouze v odklikávání textů. Čas od času se sice naskytne možnost dvojí odpovědi, ale na výsledek to nemá žádný vliv. Isaac je například dotázán, zdali půjčí jedné dívce svoji hůlku. Pokud odpoví ano, dívka stejně Lost Magic jen oznámí, že ji hůlka odmítá a jede se dále v zajetých kolejích. Pokud není nablízku žádná jiná postava, k posunu děje či popisu situace je využíván mazlíček. To jsou takové ty postavičky, které hlavního hrdinu následují třeba i do pekla, nemluví, ale rozumí lidské řeči. V našem případě to je papoušek Parakeru. Hrdina tak může vést dlouhé monology, aniž by u toho vypadal jako pomatený na mysli.

Když se na dobrodružné mapě něco závažného stane, přepne se hra do bojového módu. Ten se nejvíce podobá klasickým 2D strategiím v reálném čase, jak je pamětníci znají od dob Dune 2. Na mapu tedy nahlížíme z ptačí perspektivy, hráč ovládá několik svých svěřenců a obvykle čelí několikanásobné přesile. Cíle bývají různé: někam dojít, utéct, zničit, ale i klasické zabít všechny. Poněkud sporný je časový limit na každou úroveň, čili i když vše jde podle plánu, můžete pohořet na své pomalosti. Osobně se mi nelíbí.

Lost Magic

Vlastní RPG složka se omezuje pouze na to, že používáním kouzel se zlepšujeme v dané formě magie.

Tím se dostáváme k magii, asi tomu nejzajímavějšímu na téhle hře. Po stisknutí klávesy se objeví magický symbol, na nějž pomocí dotykového pera kreslíme rozličné runy. Když runu správně nakreslíme, hra nám oznámí, které kouzlo čarujeme a nezbývá než vybrat cíl. Kromě útočných kouzel tu je léčení, bariéra, ovládnutí nepřítele a spousta dalších. Jde rozhodně o originální nápad, jenž byl i funkčně realizován. Výhrady ovšem směřujme jinam. Postavy, ať hráčem nebo protivníkem ovládané, absolutně nezvládají pathfinding a dosti se zasekávají za překážkami. Pokud například postava stojící za zdí dostane příkaz aby šla k nám, má problém. A to u hry, jež je z 90% založená na soubojích, je špatně.

Klady a zápory

Plus Systém magie

Mínus Linearita
Mínus Pathfinding

Vlastní RPG složka se omezuje pouze na to, že používáním kouzel se zlepšujeme v dané formě magie. Nové předměty k uchopení zde jsou, ale představují spíše doplněk, jak je hra lineární, v podstatě ani nemá hráč příliš na výběr. Čím déle u hry sedíte, tím více si říkáte, jak je vše dopředu připravené a to RPG hře nesvědčí. Pokud se tedy za "nový druh RPG" považuje lineární odklikávání textu a real-time souboje, my v redakci zůstaneme věrni staré škole. Hra obsahuje i hru více hráčů a to na na bázi duelů. Buď se spojíte přes integrované wi-fi s kamarádem (ten bohužel musí hru vlastnit také), nebo zkusíte protihráče najít přes internet. Závěrem se sluší říct, že hře Lost Magic nechceme křivdit. Čarování pomocí dotykového pera je perfektní záležitost a pokud přenesete přes srdce, že se nejedná o RPG, není to zlé. My ostatní ale ještě chvilku vydržíme a počkáme si třeba na nové Pokémony či Zeldu.

Lost Magic
Výrobce/Distributor Taito / Ubisoft
Platforma Nintendo DS
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Ačkoliv je hra proklamována jako RPG, jedná se spíše o lineární adventuru s real-time souboji. Příjemně překvapí skvěle vyřešený systém čarování magie.
Hodnocení: 65% (info)

Autor:


Témata: Hodinky, Ubisoft, Zelda

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

RECENZE: Čím více zabíjíte, tím jste silnější. Vampyr není pro každého

Vampyr

Zvláštní kombinace detektivní adventury a akčního RPG se povedla jen napůl. Pokud byste ke skvělému příběhu chtěli i...

RECENZE: Herní zpracování Pilířů země je lepší než knižní originál

Ken Follett's The Pillars of the Earth

Pilíře země jsou takřka tisícistránková historická bichle o stavbě monumentální katedrály ve smyšleném anglickém městě....

Z velkých království trosky. Recenze Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War se tentokrát podívá na Britské souostroví roku 878 našeho letopočtu na konflikt mezi Vikingy a ostrovany....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz