Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost Magic - nová RPG vlna?

  12:00aktualizováno  21. srpna 1:15
Platforma Nintendo DS je zatím spíše známa díky svým originálním hříčkám, které hojně využívají dotykový displej, nicméně RPG žánr zatím spíše ostrouhal. Proto by mohl Lost Magic přijít vcelku vhod.

Lost Magic Platforma Nintendo DS je zatím spíše známa díky svým originálním hříčkám, které hojně využívají dotykový displej, nicméně RPG žánr zatím spíše ostrouhal (čest Mario & Luigi: Partners in Time). Zelda a Pokémoni jsou teprve v přípravě, proto jsme se se zájmem podívali na novou hru Lost Magic, jež se na herní krabičce honosí přívlastkem "A new kind of RPG" (nový druh RPG).

Tak jako každé správné RPG, i Lost Magic si zakládá na příběhu. Ten, jako mnohá japonská RPG, zápletkou nepřekvapí. Herní svět má na svědomí Stvořitel – lidé žili dlouze, spokojeně a samozřejmě v míru pod ochranou šesti forem magie a sedmi magických hůlek v držení mocných kouzelníků. Jenže pak Stvořitel odešel a jeden z kouzelníků, respektive kouzelnice, The Diva of Twilight, držitelka hůlky rovnováhy, si jednoho dne uvědomila, že svět je zkažený, lidé ubozí a je potřeba vytvořit svět nový. K tomu ale potřebuje všech sedm hůlek. Jednu z nich má i dětský hrdina (jak jinak) tohoto příběhu, Isaac Lightbrad, který o tom, že na jeho bedrech leží záchrana světa, nejdříve samozřejmě nic netuší. Lost Magic

Když se na dobrodružné mapě něco závažného stane, přepne se hra do bojového módu.

Ačkoliv se hra tváří zpočátku jako RPG, do hodinky jsme rychle vyvedeni z omylu. Kromě geniálního systému čarování, o němž si povíme později, totiž jde o mix lineární adventury a strategie v reálném čase. Celé dění si můžeme rozdělit na dvě části. V té první, dobrodružné, se pohybujeme po mapě a to po předem vyznačených bodech, přičemž hráč je sám naveden, kam má vlastně jít. V okamžiku, kdy dorazíme na určené místo, se spustí příběhová animace, tradičně řešená pozadím a statickými postavičkami na popředí. Veškerá interakce spočívá bohužel pouze v odklikávání textů. Čas od času se sice naskytne možnost dvojí odpovědi, ale na výsledek to nemá žádný vliv. Isaac je například dotázán, zdali půjčí jedné dívce svoji hůlku. Pokud odpoví ano, dívka stejně Lost Magic jen oznámí, že ji hůlka odmítá a jede se dále v zajetých kolejích. Pokud není nablízku žádná jiná postava, k posunu děje či popisu situace je využíván mazlíček. To jsou takové ty postavičky, které hlavního hrdinu následují třeba i do pekla, nemluví, ale rozumí lidské řeči. V našem případě to je papoušek Parakeru. Hrdina tak může vést dlouhé monology, aniž by u toho vypadal jako pomatený na mysli.

Když se na dobrodružné mapě něco závažného stane, přepne se hra do bojového módu. Ten se nejvíce podobá klasickým 2D strategiím v reálném čase, jak je pamětníci znají od dob Dune 2. Na mapu tedy nahlížíme z ptačí perspektivy, hráč ovládá několik svých svěřenců a obvykle čelí několikanásobné přesile. Cíle bývají různé: někam dojít, utéct, zničit, ale i klasické zabít všechny. Poněkud sporný je časový limit na každou úroveň, čili i když vše jde podle plánu, můžete pohořet na své pomalosti. Osobně se mi nelíbí.

Lost Magic

Vlastní RPG složka se omezuje pouze na to, že používáním kouzel se zlepšujeme v dané formě magie.

Tím se dostáváme k magii, asi tomu nejzajímavějšímu na téhle hře. Po stisknutí klávesy se objeví magický symbol, na nějž pomocí dotykového pera kreslíme rozličné runy. Když runu správně nakreslíme, hra nám oznámí, které kouzlo čarujeme a nezbývá než vybrat cíl. Kromě útočných kouzel tu je léčení, bariéra, ovládnutí nepřítele a spousta dalších. Jde rozhodně o originální nápad, jenž byl i funkčně realizován. Výhrady ovšem směřujme jinam. Postavy, ať hráčem nebo protivníkem ovládané, absolutně nezvládají pathfinding a dosti se zasekávají za překážkami. Pokud například postava stojící za zdí dostane příkaz aby šla k nám, má problém. A to u hry, jež je z 90% založená na soubojích, je špatně.

Klady a zápory

Plus Systém magie

Mínus Linearita
Mínus Pathfinding

Vlastní RPG složka se omezuje pouze na to, že používáním kouzel se zlepšujeme v dané formě magie. Nové předměty k uchopení zde jsou, ale představují spíše doplněk, jak je hra lineární, v podstatě ani nemá hráč příliš na výběr. Čím déle u hry sedíte, tím více si říkáte, jak je vše dopředu připravené a to RPG hře nesvědčí. Pokud se tedy za "nový druh RPG" považuje lineární odklikávání textu a real-time souboje, my v redakci zůstaneme věrni staré škole. Hra obsahuje i hru více hráčů a to na na bázi duelů. Buď se spojíte přes integrované wi-fi s kamarádem (ten bohužel musí hru vlastnit také), nebo zkusíte protihráče najít přes internet. Závěrem se sluší říct, že hře Lost Magic nechceme křivdit. Čarování pomocí dotykového pera je perfektní záležitost a pokud přenesete přes srdce, že se nejedná o RPG, není to zlé. My ostatní ale ještě chvilku vydržíme a počkáme si třeba na nové Pokémony či Zeldu.

Lost Magic
Výrobce/Distributor Taito / Ubisoft
Platforma Nintendo DS
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Ačkoliv je hra proklamována jako RPG, jedná se spíše o lineární adventuru s real-time souboji. Příjemně překvapí skvěle vyřešený systém čarování magie.
Hodnocení: 65% (info)

Autor:


Témata: Hodinky, Ubisoft, Zelda

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

RECENZE: Přídavek k Life is Strange je až zbaběle nekonfliktní

Life is Strange: Before the Storm

Pokračování fantastického teenagerského seriálu sice není tak dobré jako originál, ale fanoušci by ho rozhodně minout...

RECENZE: Fallout 4 VR je pro nadšence povinnost, škoda nic moc ovládání

Fallout 4 VR

DOOM VFR od Bethesdy byl velmi milým překvapením. Podařil se port postapokalyptického Fallouta 4 do virtuální reality...

RECENZE: PlayerUnknown's Battlegrounds je nejdůležitější hra roku 2017

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Stovka lidí seskočí nad opuštěným ostrovem, přežít může jen jeden. Takto jednoduchá premise stačila největšímu hernímu...

Škoda Octavia 2,0 TDI Elegance...
Škoda Octavia 2,0 TDI Elegance...

r.v. 2013, naj. 66 700 km, diesel
384 877 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz