Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MechMinds - obří bitevní roboti v akci

  12:00aktualizováno  11. září 12:12
Mechové, neboli obří bitevní roboti, jsou gigantické bitevní stroje humanoidního tvaru, avšak poctivě oplechované nejrůznějšími pancíři a ozbrojené desítkami ničivých zbraní. Jejich souboje v daleké budoucnosti si tentokrát užijeme v trochu jiném kabátku – jak se vám zamlouvá akční RPG s roboty v hlavní roli?

MechMinds Mechy, čili v českém překladu OBRy (Obří bitevní roboty), poprvé na světlo světa přivedli designeři společnosti TSR, která se zabývá tvorbou deskových her a má na svědomí především legendární papírovou hru na hrdiny Advanced Dungeons & Dragons. V Battletechu, jak se hra jmenuje, posouváte po herním plánu vlastnoručně nadesignovanými roboty a snažíte se rozstřílet protivníka na kousky, které už nevezmou ani v kovošrotu. Převedení na monitory počítačů jsme se už také několikrát dočkali, mezi nejznámější kousky patří bezesporu akční série Mechwarrior, Heavy Gear či Earthsiege (s výjimkou posledního dílu), absolutorium si zaslouží i realtimové strategie Mechcommander 1 a 2. MechMinds budou ovšem patřit do ještě trochu odlišné škatulky – nepůjde o nic menšího, než o akční RPG s gigantickými bitevními roboty v hlavní roli.

Svět MechMinds je světem daleké a ne zrovna optimistické budoucnosti. Představte si, že již před dlouhou dobou lidé stvořili obrovskou vojenskou oblast spravovanou vysoce inteligentním počítačovým systémem pod názvem Super a na dlouhou dobu ji opustili.
V této nehostinné pustině tak dále samovolně probíhá megalomanský vojenský experiment. Cílem systému Super je vytvořit ideální bojové MechMinds vozidlo – glider (kluzák). Jedná se o víceúčelové bojové stroje s antigravitačními motory. K jejich údržbě, vylepšování a testování byli vyrobeni roboti s propracovanou umělou inteligencí, která jim vtiskla povahové rysy a emoce, které si nezadají s těmi lidskými. Po dobu fungování experimentální zóny si MechMinds vytvořili vlastní civilizaci s osobitou kulturou a zvyky.

Pochopitelně ne vždy se všichni MechMinds shodli na směru vývoje svých strojů. Díky tomu se brzy jejich společenství rozštěpilo do názorově i technologicky odlišných frakcí, které proti sobě bojují a na jejichž stranu se můžete přidat. A aby byla ještě větší legrace, zapojí se do akce ještě jedna síla: tajemný Observer (tedy doslova Pozorovatel), který se nemá zrovna v lásce se systémem Super.

Vy se v roli jednoho z mnoha robotů posadíte do kokpitu vlastního kluzáku a bude na vás, abyste se protloukli herním světem pokud možno co nejlépe. Hraní MechMinds bude sestávat z putování po různých zónách vojenské oblasti, bojů se znepřátelenými stranami, obchodu s mírumilovnějšími obyvateli, přijímání a plnění nejrůznějších misí a především získávání nových a nových zbraní a neustálé vylepšování stroje.

Aby vás hra nezačala brzy nudit, se autoři snaží zabránit mnoha sympatickými způsoby. Koupit, vybojovat či získat po splnění obzvláště náročného úkolu budete moci více než třicet MechMinds typů kluzáků, mezi kterými najdete i jejich biomechanické varianty, ještě o něco větší by pak měl být počet zbraní, které na ně budete moci umístit. Nosnost každého je ovšem stejně jako v případě klasických mechů omezená, a tak budete muset těžce vybírat z mnoha druhů bomb, min, raket či laserových paprsků.

Sami autoři z ruského týmu SkyRiver Studios (distribuce se ujme taktéž ruská firma 1C Company) v tiskových materiálech nejvíce vychvalují obrovskou rozlohu světa a unikátní prostředí robotických společenství s odlišnou kulturou, zvyky a tradicemi, které se vyvinuly po dobu trvání experimentu. To zatím posoudit nemůžeme, nicméně druhý bod, na který se soustředí, tedy parádní speciální efekty a grafické zpracování, nám ke zveřejněným screenshotům příliš nesedí. Do vydání hry, které je naplánováno na druhé čtvrtletí příštího roku, však mají tvůrci ještě spoustu času, ve kterém mohou zatím nevýraznou grafiku zlepšit a přinést nám tak po všech stránkách vynikající akční RPG z netradičního sci-fi světa.

Autor:


Témata: Raketa, Robot, Testování


Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Další z rubriky

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.