Neverwinter Nights – i singl bude super

  • 3571
O multiplayerovém RPG Neverwinter Nights využívajícím světoznámého herního systému D&D se mluví již hodně dlouho. Trochu se však zapomíná na to, že tato hra bude určena i pro jednotlivé hráče. A nebude se přitom jednat jen o jakýsi vedlejší produkt, ale o plnohodnotnou hru, která by dle autorů mohla překonat i legendární Baldur´s Gate.

Neverwinter Nights Na hru Neverwinter Nights od firmy Bioware. se už dost dlouho těší většina příznivců žánru RPG. Tato hra by měla být naprosto jedinečná a průlomová zejména díky multiplayeru, který bude simulovat hraní stolních RPGček – umožní totiž hru několika hráčů a dungeon mastera, který bude tvůrcem a patronem vlastního dobrodružství. Na rozdíl od klasických MMORPG tedy budeme mít možnost zahrát si třeba jen s několika kamarády, kdy jeden připraví epizodu a ostatní se ji pokusí dohrát. Vzhledem k tomu, že tento druh multiplayeru se zatím v žádné počítačové hře neobjevil, mluví se všude zejména o této možnosti (mimo jiné i v našem preview z E3) a jaksi se pozapomíná na singleplayer. To se v tomto článku pokusím napravit, jelikož z dostupných informací to vypadá, že i singleplayerová hra bude skutečnou lahůdkou.

Lidé z Bioware původně chtěli vytvořit hru v trochu podobném duchu jako legendární Baldur´s Gate. To znamená, že hlavní příběh by byl poskládán z několika kapitol, v případě Neverwinter Nights ze série samostatných modulů, z nichž každý měl zabrat asi jeden večer hraní. Pak si však autoři uvědomili, že i když příběh obohatí spoustou vedlejších questů, bude stále hlavní děj lineární a hra bude vlastně nutit hráče k určitému postupu. Rozhodli se tedy celou koncepci překopat a vytvořili svět, ve kterém bude mít hráč obrovskou volnost. Hlavní zápletka bude postavena na hledání léku pro město Neverwinter, ve kterém řádí záhadná a běžnou magií neléčitelná epidemie. Hlavní hrdina, bude-li chtít městu pomoci, bude v herním Neverwinter Nights světě sbírat stopy vedoucí k léku, přičemž se ovšem bude moci věnovat svým vlastním starostem – rozumějte plnění vedlejších questů, kterých by ve hře mělo být požehnaně.

Podobně jako ve hře Fallout tedy budete moci sledovat informace, které budete postupně získávat, ale také můžete klidně tento postup hodit za hlavu a vydat se na prohlídku světa, který vás obklopuje. Jak asi většina z vás ví, děj hry se bude odehrávat ve světě Forgotten Realms, tedy ve světě notně provařeném jak z počítačových her od Biowaru, tak ze stolního D&D. Vzhledem k tomu, že světy RPGček od Biowaru bývají skutečně dost promakané, můžeme se těšit na spoustu NPC, které budou žít svým vlastním životem a řešit (leckdy s vaší pomocí) své vlastní starosti. Interakce s ostatními osobami bude ve hře Neverwinter Nights opravdu důležitá, můžeme tedy očekávat duchaplné rozhovory a nápadité vyzvídání informací. Příjemné je, že hra bude v tomto ohledu klást poměrně velký důraz na nefyzické vlastnosti vaší postavy. Bohatost dialogů totiž bude (stejně jako ve Falloutu) záviset na inteligenci vaší postavy, díky které můžete ve spojení s vysokou charismou a přesvědčovací dovedností leckdy elegantně a bez boje vybruslit z problémů, které by bijec méně chytrý a sympatický musel řešit svým mečem. Důležitá bude i moudrost, díky které občas získáte nějaké dodatečné informace o dění kolem vás. Svět kolem vás bude reagovat podle toho, jakou postavu budete hrát a jak budete řešit různé úkoly. Lehce se tak může stát, že nějaký quest se vám zpřístupní Neverwinter Nights jen pokud budete mít vysokou charismu, nějaké speciální informace získáte jen jako trpasličí kněz a podobně.

Jelikož neustále hovořím o „vaší postavě“, tak už jste se asi dovtípili, že Neverwinter Nights vám nabízí jen hraní za jednu postavu. I když se někomu může stýskat po vedení celé družiny dobrodruhů, přináší toto individuální zaměření spoustu výhod. Hra bude daleko osobnější a vývoj, možnosti i technické zpracování hlavního hrdiny detailnější a propracovanější. Aby vám přeci jen nebylo úplně smutno, budete moci mít na svých dobrodružstvích jednoho kamaráda, jakéhosi followera ve stylu Diabla II. Nebude to však jen slabá podpůrná bojová síla, ale charakter, který bude mít své vlastní chování a osobnost, budete mu moci zadávat různé povely a bude schopen různých činností, například odemykání zámků či odstraňování pastí.

O technickém zpracování se dnes nebudu nijak zvlášť rozepisovat (konec konců můžete se o něm dočíst v již zmiňovaném preview), ale každopádně se bude na co dívat a co poslouchat, navíc by skvělý 3D engine měl pohodově běhat i na relativně průměrném herním počítači (procesor 500 MHz, 128MB Ram a solidní 3D karta). Datum vydání stále není přesně stanoveno, ale mělo by to být dost brzy, bez ohledu na rozvázání smlouvy s distributorem Interplay se totiž stále mluví o začátku roku 2002. Vzhledem k tomu, že v našich podmínkách není online hraní zábavou pro každého, je jistě potěšitelné, že Bioware věnují velkou pozornost i singleplayerové části. Doufejme, že nás nezklamou a již brzy si budeme moci na vlastní kůži vyzkoušet úžasná dobrodružství, která nás ve světě Forgotten Realms čekají.


Témata: Fallout