Ninja Reflex – bez ladu a skladu
Ninja Reflex
Platforma: Wii
Výrobce:
Nunchuck Games
- Zábava, zejména v multiplayeru
- Úspěšné navození dojmu tréninku pod vedením moudrého mistra
- Málo, málo, málo
- Žádná evidence hráčova zlepšování
- Nemožnost opakovaného hraní absolvovaných miniher
Zajímavá hříčka, jen trochu nedodělaná. Jako budgetový titul v nízké cenové kategorii určitě berte. Za plnou cenu nedoporučujeme.
Ninja Reflex
Těžko o téhle hře říci na úvod něco smysluplného. Něco zajímavého. Něco, po čem by čtenář pojal touhu číst i zbytek recenze, a dozvědět se tak něco víc o té úžasné, jedinečné a vpravdě fascinující hře. Možná je klíčový problém v tom, že tahle hra není úžasná ani jedinečná, tím méně pak fascinující. Dokonce se o ní dá napsat, že jde vlastně o takový jednoduchý soubor miniher, navíc bez dalšího obsahu, který by stál za řeč. Patříte-li tedy k odpůrcům či vysmívačům podobných titulů, už víte, že si tu hru zcela jistě nekoupíte. No jo, ale co ti ostatní? Ti, kteří rádi dají šanci sebevětší pakárně, existuje-li šance, že se u ní budou dobře a dlouho bavit?
Cílem Ninja Reflexu je pěstování schopnosti superrychlých reakcí, nebo se tak alespoň hra snaží působit.
Tak tedy, bavit se zde skutečně lze velmi dobře. Problémy tu ale nějaké jsou, a ten nejdůležitější se týká už zmiňované absence jakékoli „zpevňující“ herní výplně mezi jednotlivými minihrami. V Mario Party k tomuto účelu slouží pobíhání po herní desce, ve WarioWare zase dobře funguje progresivní zvyšování obtížnosti a vysoká frekvence střídání herních prvků a motivů. Veškerá náplň Ninja Reflexu pozůstává z miniher v šesti kategoriích. Pokud nepočítám proslovy starého senseie (učitele), které jsou sice moudré, ale často se opakují, nedostane se vám žádné motivace ke hraní. Na minihrách tedy spočívá veškerá tíha břemene, jímž je nutnost zaujmout hráče a za každou cenu ho přimět, aby se ke hře co nejdéle vracel.
Musí se ale tvůrcům přiznat, že z toho mála, co je tu k dispozici, se většina docela povedla. Budete házet šurikenem, chytat mouchy hůlkami, bojovat s nepřáteli svou katanou nebo trénovat s nunčakem rozbíjení letících předmětů. Poznámka na okraj: nunčakem se v předchozí větě myslí zbraň, ne ovladač. Celá hra je ovládaná kompletně wiimotem. V některých případech, jmenovitě u katany, budete možná mít docela problém se správnou identifikací pohybů, které jsou po vás vyžadovány. Manuál i hra samotná jsou dosti chabým zdrojem k vysvětlení čehokoli, a není ani možné si jednotlivé disciplíny jakkoli nanečisto trénovat. Zřejmě během vývoje každému připadalo, že je vše dokonale pochopitelné. Osobně si myslím něco jiného, ale jakmile tomu přijdete na kloub, zjistíte, že rozeznávání pohybů funguje víceméně uspokojivě. Ostatně mávat rukama jak zběsilí budete jen v polovině hry. Zbytek využívá jen ukazovací funkci, nebo dokonce pouze tlačítka.
Postupem času vám asi začne vadit nedostatek omáčky kolem výživného jádra.
Cílem Ninja Reflexu je pěstování schopnosti superrychlých reakcí, nebo se tak alespoň hra snaží působit. Minihry jsou vskutku založeny na čím dál větším důrazu na rychlost hráčových reflexů. Nicméně mám podezření, že stejně dobře jako zde byste rychlost a bystrost svých reakcí mohli trénovat v leckteré jiné hře – třeba právě v již zmiňovaném Wario Ware. Postup hrou funguje na principu jakýchsi úrovní. Začínáte na úrovni bílého pásku a prokousáváte se přes jedenáct stupňů až k pásku černému. K postupu na další úroveň je zapotřebí úspěšně projít alespoň pět ze šesti kategorií a následně uspět v testu, v němž musíte zdolat hned tři náhodně vybrané disciplíny za sebou. Zpočátku to jde rychleji, nejen proto, že je vše jednodušší, ale hlavně je k dispozici méně miniher. Až někde v polovině hry se jejich počet ustálí na konečném čísle, a získání dalšího pásku se tak stane poněkud zdlouhavou procedurou.
|
Postupem času vám asi začne vadit to, co jsem už kritizoval, tedy nedostatek omáčky kolem výživného jádra. Autorská invence taky nezašla příliš daleko, nápady se po čase přirozeně opakují. Jakýmsi pokusem o oživení je poslední várka miniher, která hráče vyzve, aby vzal ovladač do druhé ruky. Do té doby je samozřejmě vše ovládáno hráčovou dominantní rukou. Výzvu ale nemusíte uposlechnout a hra se to nemá jak dozvědět. Dalším pokusem hru trochu ozvláštnit je režim Meditace. Nejde o nic jiného než přesně o to, co napovídá název – máte zde tedy meditovat. Důvody, proč k tomu používat právě hru Ninja Reflex, mi zůstaly utajeny, až na to, že je možné pustit si k meditaci komentář. V něm vám sensei radí, jak to dělat správně, což může být docela užitečné.
Tak vám nevím. Nemůžu říct, že bych se během víkendu, který jsem chvilkami trávil u hry Ninja Reflex, nebavil. Přesto nemám pocit, že bych za ni chtěl utratit víc než pár set korun. Snad by bylo možné užít si tuhle hru více, kdyby se někdo trochu snažil o pár jednoduchých vychytávek navíc. Jistě, je tu multiplayer a opět nemohu říci, že by při něm nebyla sranda. Nicméně jaksi tu chybí to zásadní, co bych u hry tohoto typu čekal – a sice nějaký prostředek pro zaznamenávání pokroků, které hráč v průběhu hraní udělá. Není například možné si říct, že dneska překonám svůj osobní rekord v některé disciplíně. Žádné osobní rekordy se tu nevedou. Prostě se předpokládá, že dosažení dalšího pásku je dostatečným dokladem hráčova pokroku. Stejně tak neexistuje žádná možnost opakovaného hraní již zdolaných miniher (snad kromě případu, kdy propadnete ve finálním testu). Musím tedy bohužel konstatovat, že Ninja Reflex je sice kvalitní kousek, ale hodil by se spíš do připravované služby WiiWare jako hra ke stažení za nějaký menší obnos. Nakráčet do obchodu a koupit tuhle hru za velké peníze nepovažuji za příliš dobrý nápad.
Hru zapůjčila firma Gamehouse.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 47 čtenářů
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky
I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří
Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu
V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...
Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to
Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...
Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek
Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...