Většině beta testerů se nelíbila rozloha bojiště, bylo vcelku malé (10x8 čtverců) a díky tomu i nepřehledné při větším počtu jednotek. Mnohé jistě zajímá, zda si vzala společnost Nival k srdci výtky hráčů a soubojový mód pozměnila. Mám pro vás dobrou zprávu, tento problém ve stávající verzi již není, velikost plochy je o poznání větší (12x10 čtverců). Zároveň je přehlednější i výchozí nastavení pohledu kamery, možnost oddalování a natáčení obrazu zůstala, stejně tak i filmová kamera při prvním útoku a obraně. Tyto možnosti zobrazení jde naštěstí vypnout v nastavení, stejně tak okrasné stopy za hrdinou, které jsou ovšem k dispozici jen ve sběratelské edici. Celkově se v bojové fázi hra lépe ovládá a více připomíná styl starých dobrých Heroes of Might and Magic III.
Nepřehledné najímání jednotek, kdy byly všechny na jedné obrazovce naštěstí zmizel a namísto toho byla přidána obyčejná tabulka.
Podobných malých kosmetických změn se dočkala i základní hrací mapa, již se tak často nestává, že přehlédnete suroviny nebo nepřátelskou jednotku. Je ale možné, že je to způsobeno výběrem scénáčů, které byly k dispozici. V této fázi hry se mnoho zásadních změn neudálo, a tak přejdeme rovnou k městům. Kontroverzní 3D vyobrazení měst zůstalo stejné, a komu se to nelíbilo má prostě smůlu. Novodobé hry jsou prostě dělány v 3D a přechod k placatému modelu by hře spíše škodil. Ve městě ale přeci jen změny nastaly, nakupování jednotek a nových budov je konečně uděláno přehledně. Strom, podle kterého si vybíráte co postavit, je nyní shodný s výběrem jednotek (o tom si povíme později), jasně je vidět, jaké suroviny jsou potřeba a navíc lze mít dvě různá zobrazení (simple a full), kde vidíte, co můžete postavit v tomto městě, případně v tomto typu měst. Ne v každém totiž můžete dosáhnout maximální úrovně budov.>>> in-game video – 14,1 MB (*.wmv) <<<
Nepřehledné najímání jednotek, kdy byly všechny (včetně těch, na které jste ještě neměli ani vybudované budovy) na jedné obrazovce naštěstí zmizel a namísto toho byla přidána obyčejná tabulka. Možná, že tento způsob není příliš efektní, ale je mnohem více přehledný a navíc je zde i možnost přečíst si podrobné informace o jednotkách (viz poslední obrázek). Celkový dojem z připravovaného pokračování je více než kladný. Použitý engine se dočkal optimalizace kódu a na skoro stejné sestavě (AMD XP 2500+, 1Gb, GF6800) jako v lednu (proběhl upgrade grafiky z ATI9800) vše šlape jako hodinky na maximální detaily. Zůstala i stylová hudba od Paula Romera a Roba Kinga, která vás bude celou dobu příjemně provázet hrou a vizuální dojem doplňuje i pořádný font písma (Courier New se k Heroesům moc nehodil). Konečný verdikt od recenzenta si bude možné přečíst ke konci příštího měsíce, kdy vyjde plná verze, u nás dokonce plně lokalizovaná (včetně dabingu).Index očekávání: 90%