Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Day of Defeat 2.1 - další úspěšný mod

  12:00aktualizováno  15. února 2003 2:53
Na poli počítačových her jsou spousty modifikací, ovšem jen pár z nich můžeme prohlásit za opravdu úspěšné. Legendární 1st person akce Half-Life jich však má takových více. Vedle Counter-Striku se totiž na výsluní hřeje i modifikace Day of Defeat, zasazená do prostředí druhé světové války , která se nedávno dočkala nové verze.

Day of Defeat Existují stovky modifikací různých her, ale jen některé si vás dokáží udržet déle než pár hodin. Mezi tyto kousky patří i mod Day of Defeat, který se před několika dny dočkal zbrusu nové verze, označené pořadovým číslem 2.1. Oproti předchozí verzi 2.0, která byla malou revolucí, jde tato cestou drobných vylepšení, úprav a změn, které by měly vybalancovat obě strany ve hře.

Jak jistě většina z vás ví, je modifikace Day of Defeat zasazená do prostředí druhé světové války, přičemž na výběr jsou dvě znepřátelené strany, reprezentované vojáky Osy a spojenci. Každá strana má k dispozici několik rozdílných povolání, z nichž každé disponuje jinou výbavou a je týmu jinak užitečné. Narozdíl od Counter-Striku, kde si můžete každé kolo kupovat jinou výzbroj, zde na výběru postav závisí úspěch celého týmu. (Nezřídka kdy totiž bývá počet určitých povolání na serverech omezen, a tak pokud si jediného povoleného snipera vybere lama – rozuměj člověk, který netrefí ani vrata od stodoly - bývá těžké některé mapy vyhrát.)

Konkrétně má každá strana na výběr z pěti druhů vojáků. Za spojence je to Rifleman, který disponuje útočnou Day of Defeatpuškou a dvěma granáty, seržant, který může mít buď Thomsona nebo karabinu, plus jeden granát, podpůrná infanterie s lehkým kulometem a granátem, odstřelovač a kulometčík s kulometem ráže .30 (0,3 palce). Vojáci Osy jsou těm spojeneckým velmi podobní, co se výbavy týče, ale samozřejmě mají jiné zbraně. Naprosto bezkonkurenčně nejlepší postavou ve verzi 2.0 byl německý granátník, který disponoval velmi přesnou pětirannou opakovací puškou a neuvěřitelnými čtyřmi granáty, se kterými dokázal v řadách protivníka napáchat obrovské škody. Některé týmy měly dokonce na spamování, tj. rychlém házení granátů, postavenou celou strategii. (Ve verzi 2.0 byl totiž, narozdíl od ostatních her, granát opravdu účinný a dokázal roztrhat klidně i několik nepřátel najednou.) Ve 2.1 je toto povolání na přání hráčů (samozřejmě se našli i tací, kteří protestovali) trochu oslabeno. Puška zůstala, ale nyní jsou v zásobě jen tři granáty, které již nejde házet tak rychle po sobě a navíc mají, jako ostatní granáty ve hře, sníženou účinnost, což je docela škoda. (Většina modifikací a nových her přisuzuje granátům z nějakého mě nepochopitelného důvodu daleko menší účinnost, než by si podle skutečnosti zasloužili.) Kromě granátníka mohou ti, kteří se přihlásí na stranu Osy, volit ještě z nabídky Unteroffizier (samopalník) s MP40 a Day of Defeatgranátem, Scharführer (podpůrná infanterie) s lehkým kulometem MP44 a granátem, Scharfschuetze (odstřelovač) a konečně MG-Schütze (těžký kulometčík), který má na výběr z MG42 (2 zásobníky po 250 nábojích a přehřívá se) a MG 34 (5x75 nábojů).

Představení jednotlivých vojáků máme tedy úspěšně za sebou a můžeme si v klidu povědět něco o zbraních, které se ve hře používají. Autoři modifikace Day of Defeat se rozhodli jít cestou maximální reality a tomu odpovídá i přesnost jednotlivých kousků. Řeknu vám to asi takhle, některé zbraně jsou určeny pro střelbu v běhu, s některými je lepší zastavit nebo zakleknout, a najdou se i kousky (všechny těžké kulomety), se kterými je nejlepší zalehnout a ještě rozložit podpěrku. Obecně řečeno, čím víc jste v klidu, tím více času máte zamířit a tím přesněji zbraně střílí. Indikátor rozptylu je u všech symbolizován poletující muškou. U 8mm Mausera ji moc nerozhodí ani pohyb a neustále opisuje ležatou osmičku v rozsahu několika milimetrů, ale takový těžký kulomet za běhu, to je něco – rozptyl až několik centimetrů. Přesnost zbraní také ovlivňuje kadence střelby, ráže zbraně a zpětný ráz. O čem mluvím, poznáte sami, až si zkusíte ve stoje pustit dávku třeba z Thompsona, který se ještě řadí k těm přesnějším :-). Day of DefeatNová verze ponechala zbraně víceméně stejné, jen byla upravena účinnost odstřelovací pušky, změn v přesnosti doznaly těžké kulomety a taktéž byl opraven takzvaný přehřívací bug, kdy se někdy MG42 přehříval daleko rychleji než jindy.

Prakticky nejvýznamnější změnou, kterou nová verze Day of Defeat přináší, je integrace a podpora HLTV, které velmi dobře znají příznivci Counter-Striku. Tato vychytávka je sice přínosná spíše jen pro klanové hráče, kteří tak mohou studovat strategie jiných týmů, ale ocení ji určitě i příležitostní hráči.

Už víte všechno o nabídce vojáků a jejich zbraních, ale zatím jsme si nepověděli nic o mapách a o tom, jak dojít vítězství. Verze 2.0 nabízela deset oficiálních map, přičemž všechny byly do detailu propracované a narozdíl třeba od Counter-Striku obrovské, co se rozlohy týče. (Pár výjimek se samozřejmě našlo a třeba taková mapa Avalanche je opravdu miniaturní.) Verze 2.1 přidává dva nové kousky, a to mapy Koln a Cherbourg, které si propracovaností a rozlohou ničím nezadají s původními mapami, které doznaly změn jen co se náročnosti textur týče. Systém hry zůstává v nové verzi naprosto stejný. Pořád je tedy cílem získat a udržet určitý počet záchytných bodů (vlajek), za jejichž Day of Defeatdržení nabíhají vítězné bodíky, přičemž ta strana, která jich má na konci časového limitu mapy nejvíce, vyhrává. (V některých mapách má ze začátku jedna strana všechny vlajky a musí je bránit před dotírajícím nepřítelem. Když nepřítel vlajku zabere, nelze ji už, jako v klasických mapách, přebarvit zpět a je nutno se soustředit alespoň na obranu vlajek zbývajících.) Pokud během válečné vřavy zemřete, dostanete se do takzvaného limbo módu, kde si můžete změnit povolání (pokud není vyčerpán limit povolání pro daný server) a čekáte několik vteřin na vysazení posil, mezi nimiž se opět zapojíte do lítého boje.

Vše ostatní, až na lépe naprogramovaný síťový kód a vylepšenou ochranu proti cheaterům, zůstává stejné jako ve verzi 2.0. Pořád tedy máte nějakou staminu, která vás nutí zbytečně neskákat a šetřit se na přeběhy otevřených prostranství, které většinou bývají pod dozorem nepříjemných sniperů. Zůstaly také dynamity (mapa Caen 2), kterými můžete probourávat průchody baráky a taktéž dynamitové tyče (mapa Overload), určené pro vyhození náspů během vyloďování. Prostě a jednoduše, jste-li vlastníkem Half-Lifu a zdá-li se vám multiplayer hry Return to Castle Wolfenstein poněkud zbytečně akční a multiplayer Medal of Honor: Allied Assault poněkud nemastný neslaný, sáhněte po Day of Deafeat a rozhodně nebudete zklamaní.

Day of Defeat Day of Defeat Day of Defeat

Day of Defeat 2.1
Výrobce: Day of Defeat team
Distributor: internet
Stáhněte si: Day of Defeat 2.1 mod
Oficiální homepage: www.dayofdefeatmod.com
Minimální konfigurace: Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, 16 MB grafická karta
Doporučená konfigurace: Pentium III 600 MHz, 128 MB RAM, 32 MB grafická karta
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Jste-li vlastníkem Half-Lifu a zdá-li se vám multiplayer RTCW zbytečně akční a multiplayer Medal of Honor: Allied Assault poněkud nemastný neslaný, sáhněte po Day of Deafeat a rozhodně nebudete zklamaní.

Hodnocení:

80%

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...