Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klasiky se vracejí: Osm pokračování, která si nechcete nechat ujít

  12:08aktualizováno  12:08
Díky změnám v herním průmyslu z mrtvých vstanou některé tituly, jejichž oživení bychom už ani nečekali. V posledních letech to umožnilo několik nových trendů.

Možný vzhled Unreal Tournamentu 2014

Jedním je komunitní financování, dalším je návrat velkých vydavatelství i k vývoji her s menším rozpočtem a nejnověji také vývoj ve spolupráci s komunitou. Poslední zmiňovaný razí například nový Unreal Tournament, který je k dispozici v prealfa verzi a komunita ho již měsíce připomínkuje, ale vytváří i vlastní obsah, kterým se oficiální vývojáři inspirují.

Doom

Seznam raději začneme jediným titulem, na který se úvodní text nevztahuje. Vývoj Dooma totiž programátor John Carmack oznámil již v roce 2008 a je to zcela tradiční velkorozpočtový projekt. Autoři však dodnes neodhalili video z hraní, ani alespoň oficiální obrázky. První ukázku však v červenci 2014 měli možnost spatřit návštěvníci herní akce Quakecon v Dallasu.

Nový Doom by se měl vracet spíše k pojetí prvních dvou dílů. Bude to frenetická akce, kde opět sbíráte lékárničky a k dispozici je pestrý arzenál. Vizuální styl vychází ze sci-fi a souboje ve hře mají být dynamické. Taktiku je třeba přizpůsobovat konkrétním monstrům, každé totiž disponuje odlišnými schopnostmi (čtěte více).

Carmageddon: Reincarnation

Carmageddon jsou brutální závody, které vás za přejíždění chodců odměňují bonusovými body. Vyhrávat v nich lze umístěním na předních příčkách, či jednoduše likvidací ostatních jezdců. Série si v minulosti vysloužila notnou dávku kontroverze, od roku 2000 však ležela u ledu.

Vznik čtvrtého dílu nakonec umožnilo komunitní financování, kde vývojáři v roce 2012 vybrali 625 143 dolarů, tedy zhruba 12,5 milionu korun. Hra je od března 2014 k dispozici v předběžném přístupu, zatím v ní však objevíte jen minimum obsahu.

Carmageddon Reincarnation

Carmageddon Reincarnation

Torment: Tides of Numenera

Projekt je duchovním pokračováním projektu Planescape: Torment, který řada lidí označuje za vůbec nejlepší hru na hrdiny. Nový titul se bude hrát z izometrického pohledu a za jednoho konkrétního hrdinu (více o hře). Hráčské volby by však měly ovlivňovat dění, a vývojáři tak slibují, že titul zabaví i při opakovaném průchodu. Hlavním tématem hry má být otázka: „Záleží na životě jedince?“

Návrh hry vede Collin McComb, jeden z hlavních návrhářů původního Planescape: Torment. Hra vzniká díky komunitnímu financování. Základ vybrala prostřednictvím Kickstarteru, kde projekt v březnu 2013 shromáždil přes čtyři miliony dolarů. Financování však pokračuje i na oficiálním webu, a celkový rozpočet tak nyní odpovídá téměř 4,8 milionu dolarů. Tedy zhruba 96 milionům korun.

Vydání tvůrci plánují na konec roku.

Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

Armikrog

Adventura The Neverhood byla unikátní vizuálním pojetím. Všechny obrazovky, postavy i animace jsou vymodelované z hlíny. A Armikrog je pokračováním, které tento styl ctí. Příběh se soustředí na vesmírného průzkumníka Tommynauta a jeho slepého mimozemského psa Beak Beaka. Společně ztroskotají na prazvláštní planetě a skončí uzavřeni v tajuplné pevnosti Armikrog.

Hra je tradiční klikací adventurou a vývojáři slibují poutavý příběh, náročné rébusy, skvělé animace, tuny modelovací hlíny a postavy, které si zamilujete. Titul by měl vyjít začátkem roku.

Armikrog

Armikrog

Obduction

Adventurní série Myst v devadesátých letech zažila vrcholnou slávu. Její díly patřily mezi vůbec nejprodávanější PC hry. Neobsahovaly přitom žádnou akci, klíčovou náplní bylo prozkoumávání světa a řešení logických rébusů. A Obduction je duchovním následovníkem.

Hra začíná vaším únosem, kvůli kterému se objevíte ve zcela neznámém světě v blíže nespecifikovaném čase. Vnímavost k prostředí bude základním klíčem pro pochopení souvislostí. Vývojáři to nazývají čtením mezi řádky.

„Proč uprostřed mimozemského prostředí stojí stará opuštěná farma s bílým plaňkovým plotem? Zjistíte to,“ slibují vývojáři. Autoři totiž tvrdí, že spíše než filmovými vsuvkami budou hráči příběh objevovat prozkoumáváním světa.

Hra vzniká díky komunitnímu financování a vyjít má na podzim 2015.

Obduction

Obduction

King’s Quest

Společnost Activision v roce 2014 ohlásila oživení firmy Sierra, která v minulosti vydala řadu klasických her. Sierra má posloužit jako vydavatelská značka k zaštítění menších titulů. Vznikne díky tomu i nové pokračování série King’s Quest.

Hra tentokrát nebude klikací adventurou. Důležité totiž budou i pohybové dovednosti, bude například třeba vyhýbat se pastem. Autoři původní série Roberta a Ken Williamsovi se na novém dílu King’s Questu nepodílejí. Prohlásili však, že stávající hru měli možnost vyzkoušet a jsou s jejím směřováním spokojení.

Hra vyjde na podzim.

King’s Quest

King’s Quest

Unreal Tournament

Ačkoliv vývojáři z Epic Games ještě letos prohlašovali, že vývoj dalšího Unreal Tournamentu neplánují, hra nakonec vzniká. Titul bude k dispozici bezplatně. Využije však tržiště, kde bude za peníze možné nabízet rozličné modifikace a doplňkový obsah. A Epic Games si z prodeje budou účtovat marži.

Fotogalerie

Hra je v raných fázích vývoje, je však veřejně dostupná a vývojáři bedlivě naslouchají názorům hráčské komunity.

Při předplacení technologie Unreal Engine 4 navíc získáte k dispozici zdrojový kód, a můžete tak vytvářet vlastní úpravy. V některých konceptech se vývojáři inspirují, a mohou se ve výsledné hře objevit.

Aktuální verzi k vyzkoušení objevíte na oficiálních fórech hry.

RollerCoaster Tycoon World

Tradiční budování zábavního parku se vrací a vývojáři slibují, že budou ctít tradici značky. Ve hře se má objevit řada atrakcí, které hráči znají z předchozích dílů. Opět bude možné navrhovat vlastní zábavní park plný rozličných horských drah, obchodů a jízd, kde se něco může vymknout z rukou.

Novinkou bude možnost navštěvovat zábavní parky jiných lidí a sdílet návrhy horských drah. Volit také půjde z různých krajin, ve kterých jednotlivé parky budete vytvářet. Titul v rámci sólo hry umožní i tvorbu vlastního prostředí a možnost spolupracovat až ve čtyřech hráčích ve snaze vytvořit společně něco velkolepého.

Hra vyjde pouze pro PC a dostupná bude začátkem roku.

RollerCoaster Tycoon World

RollerCoaster Tycoon World

Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.