Counter-Strike: Global Offensive | foto: Valve

Téměř polovina diváků esportů sledované hry nehraje, tvrdí průzkum

  • 6
Analytická společnost Newzoo zveřejnila zajímavá čísla, týkající se sledovanosti profesionálního hraní her, tzv. esportů. Podle něj 40 % diváků sledované hry vůbec nehraje a 70 % pak soustředí svojí pozornost jen na jeden titul.
Reklama

Byť si to v našem regionu spousta lidí stále odmítá připustit, je divácká základna zápasů profesionálních hráčů počítačových her obrovská. Společnost Newzoo, která se zabývá studiem a analytikou online herního trhu, na základě dlouhodobě stoupajících čísel odhaduje, že letos bude sledovat esporty téměř 400 milionů lidí, z toho polovina pravidelně.

Progaming

Starcraft je v Jižní Koreji prakticky národním sportem, ale i na západních trzích má sledování esportů obrovský potenciál.

Častou námitkou odpůrců her na sportovních událostech je fakt, že se jedná o velice komplikovanou záležitost, která není pro lidi, jež sami nikdy nehráli, příliš divácky srozumitelná. Z tohoto pohledu určitě překvapí fakt, že 42 % lidí aktivně nehraje tituly, na něž se dívá. Znamená to tedy, že jsou divácky natolik atraktivní, že sledovat záznamy profesionálů je pro téměř polovinu jedinců lákavější než samotné hraní. Situace je tedy stejná jako u klasických sportů, kdy se během mistrovství světa v hokeji u nás prakticky zastaví veřejný život i přesto, že většina lidí neumí ani bruslit.

Stejně tak je pozoruhodné, že se divácká obec mezi jednotlivými tituly příliš nepřelévá. Až 70 % totiž jednoznačně preferuje jeden vybraný titul a na ostatní se vůbec nedívá. Průzkum byl proveden na tzv. západním trhu, nepatří do něj tedy asijské státy, jako je Jižní Korea nebo Japonsko, které mají v této oblasti veliký náskok. Zkoumány byly tituly League of Legends, Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive, Hearthstone a Overwatch.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

6 příspěvků v diskusi

Reklama