Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhovor s Ch. Cecilem o Broken Sword 3

  3:47aktualizováno  5:24
Broken Sword 3 je bezesporu jednou z nejočekávanějších adventur příštího roku. První dva díly výrazně zaplnily příběhové pusto ve škatulce mystifikačních thrillerů, jaké prezentuje Gabriel Knight anebo v literatuře knihy Umberta Eca. Nejen o vyprávění a interface vám poví legenda adventur, Charles Cecil. Prosíme potlesk.

Broken Sword 3

Charles Cecil je klíčovou osobou v herním průmyslu již déle jak dvacet let. Roku 1982 vytvořil Ship of Doom, o rok později Espionage Island a Inca Curse. Roku 1990 založil firmu Revolution Software, která se stala vůdčím adventuráckým studiem v Evropě. Cecila zajímá především narativní stránka her a jakým způsobem se adventure vyvíjí. Na tiskové konferenci pořádné k třetímu dílu série Broken Sword se mi podařilo ukořistit několik minut Cecilova času. Nervy jsem měl napnuté k prasknutí a když se naproti mě Cecil pohodlně posadil a choval se jako normální člověk, podařilo se mi držet nepřeskakující hlas. Cecil odpovídal klidným a vyrovnaným hlasem a ani jednou nezaváhal.


Na začátku konference jste prohlásil, že adventury jsou mrtvé. To zrovna vy nemůžete myslet vážně!
Neříkám, že žánr adventur zemřel, ale že point-and-click systém je mrtvý. V Broken Sword III jsme ho eliminovali a jde zřejmě o nejdrtivější změnu. Point-and-click zdržuje hru omezením možných akcí a jen díky němu jedou adventury v posledních letech z kopce. Náš nový interface má potenciál přitáhnout všechny adventuristy zpět k počítači. Adventury jsou naopak velmi vitální žánr.

Broken Sword 3

Když popisujete váš žánr, napadá mě, že "adventure" může klidně znamenat Tomb Raidera...
Ne, kdepak! Tomb Raider je akční adventure, zatímco nás od něj odděluje zakomponování příběhu. Adventure je primárně příběh s akčními scénami a takový Tomb Raider není. Akční scény v něm neslouží příběhu.

Je hratelnost Broken Sword 3 jednodušší?

Hratelnost je plynulejší. Nepotřebujeme komplikované hlavolamy, my máme logické a zábavné úkoly a není bolestivé se přes ně dostat. Proto máme velkou herní plochu. Namísto šedesáti obrazovek, které se musí postupně otevírat, bude v BS III pestřejší a zábavnější pohyb. Ale rozhodně půjde stále o adventuru, ne o akční adventuru.

Jakým způsobem funguje ovládání?
Je to přímé ovládání, které souvisí se vzdáleností hráče od předmětu. Jakmile se přiblížíte k předmětu, aktivuje se a automaticky se nabídnou možné akce. Důležitá kniha v knihovně se aktivuje, až když u ní stojíte. Ale vezměte si třeba krabici! To je bomba-věc! Můžete do ní šťouchat, lézt na ni, převrátit ji. Staré interfacy zdržovaly nutností vymýšlet, co s krabicí uděláte, ale tady se rovnou nabídnou tři, čtyři možnosti. Zároveň se musíme snažit, abychom těch možností neudělali přespříliš.

Broken Sword 3

Podle traileru se zdá, že kombinujete filmovou techniku a herní vyprávění. Máte pocit, že k sobě patří?
Rozhodně, ale byla by velká chyba psát herní scénář stejně, jako se píše scénář pro film. Namísto toho se zamyslíme, proč určitý film funguje a potom přemýšlíme, jak jeho efektní prvky zabudovat do hry. Velká chyba by byla najmout scénáristu a nechat ho napsat příběh. To neděláme. Náš scénárista, Neo Richards, chápe, jakým způsobem pracujeme. Nejdříve tady Steven napíše dialogy. Pak přijde Richards a ptá se na motivaci a pocity hrdinů (to není tak jednoduché, postavy v sérii přestupují a mají velmi komplikovanou historii -pozn. redakce). Podle toho pak dialogy přepíše a postaví děj.

A kámen na kámen, postaví se pyramida. Plánujete několik alternativních zakončení?
Celý příběh směřuje k silnému klimaxu, proto jsme si nemohli dovolit více jak jednu dějovou linii. Během hraní se objevuje několik dílčích scénářů, které se mohou lišit, ale jinak je začátek i konec hry vždy stejný. Dokončení příběhu bude trvat kolem sedmnácti hodin.

Četl jsem Foucaltovo kyvadlo od Umberta Eca, tématika vašich her je hodně podobná.
Ano, Foucaltovo kyvadlo je fantastická kniha, také jsem ji četl. Samozřejmě jsme ji nepřepsali a jediným společným prvkem je rukopis a templáři. Nic víc. Ono to ani nešlo, dočetl jsem ji v okamžiku, kdy už jsme většinu nápadů měli na papíře.

Broken Sword 3

A co kdyby se herní scénář přepsal do knihy, prodávala by se pak?
(smích) Tak to je velmi lichotivá myšlenka. Psaní her je podle mě víc vzrušující než psaní filmů nebo knih. Rozhodně ve hrách vyvstávají možnosti z interakce.

Je Broken Sword III revoluční?
V to doufám!

Jaká je vaše nejoblíbenější hra? Kromě produkce Revolution!
Hmm... Day of the Tentacle? Day of the Tentacle!

No ne, to je také moje "the best"!
No, vida.

Nějaký vzkaz čtenářům?
Ani ne, jsme teprve na začátku vývoje.

Tak to držíme palce!

Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Sherlock Holmes: The Awakened
Kniha vázaná v lidské kůži či podivná hra TRIHAYWBFRFYH. Mýtus Cthulhu

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Hobo: Tough Life
Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.