Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Run Like Hell

  12:00
Chcete se podívat na celovečerní sci-fi a ještě si u toho zahrát? Jestli ano, tak bychom tu měli jednu novinku od Interplay, hru, jež přihodila další polínko do krbu akčních adventur s hororovým nádechem.

Run Like Hell

Výraz celovečerní sci-fi jsem použil záměrně, neboť hru, jež by v takové míře byla proložena videosekvencemi, snad nikdo neuzřel. Ale nikdy to není na škodu, pokud sekvence k něčemu vypadají a mají smysl, což je v tomto případě nesporný fakt - většina videí je vytvořena až tak dokonale, že člověk nabývá dojmu spíše sledování výborného filmu.
Je dost sci-fi her, ve kterých likvidujete všelijaké vetřelce za pomoci různých zbraní. A samozřejmě jejich kvalita odpovídá úsilí vývojářů o vytvoření kvalitní hry.

V tomto případě toho programátoři moc nenaspali (a mimochodem já také ne). Protože zde recenzovaný thriller, o kterém se mluví jako o hororové akci, se mi sice příliš strašidelný nezdál, jenže to trvalo jen do chvíle, než jsem zhasnul světlo v místnosti a regulátor hlasitosti u zesilovače s výkonem 5x100W se vydal na dlouhou strastiplnou pouť směrem vpravo. To, že všechny hry pro Xbox jsou v Dolby Digital je věc jedna, ale zvuková kulisa, která dává ty „správný grády“ všem audiovizuálním počinům je věcí druhou.

Run Like Hell

A tady se za zvuk platily velké peníze, dokonce si myslím, že se na ničem nešetřilo. O tom ostatně mluví fakt, že dabingu se účastnily takové postavy filmového světa jako Lance Henriksen (Aliens, seriál Millenium) či Clancy Brown (Starship Troopers).
Ostatně na MTV jste mohli vidět klip od rockové kapely Breaking Benjamin, který je natočen jako mix in-game záběrů ze hry a digitálně upraveného výstupu skupiny.

No a pánové (i dámy?), právě skladbami této kapely jsou ozvučeny části hry dech beroucím způsobem. Jdete chodbou vesmírné stanice, slyšíte bzučení elektronických zařízení, neznámé zvuky jen umocňují atmosféru, otevíráte dveře a v tom to přijde. Kamera se odlepí od zátylku hlavní postavy a rozjede se po místnosti za asistence těch nejlepších skladeb od Breaking Benjamin. Tady prostě každému zatrne. Začíná akce - vyčistit lokalitu od zástupců rasy, jež silně připomíná svým vzhledem a chováním Vetřelce. Do momentu, než vystřílíte stovky nábojů či než zemřete tu máte super rockový koncert v obýváku.

Run Like Hell

Při audiovizuální prezentaci hry se zašlo tak daleko, že toto dílo podporuje HDTV (televize s vysokým rozlišením - v Americe už běžná věc, u nás přeji šťastným a bohatým majitelům skvělý zážitek.). No a co hra jako taková?

Vesmírná základna, napadení lodi zákeřnou formou mimozemského života, láska (to opravdu také), spousta zbraní, noční můry, málo přátel - neboli hlavní hrdina je prakticky stále sám. Scénář je víceméně jak to většinou bývá slušný, ale pocitu z toho, že už jsem to někde viděl, se asi nezbavím. Je zde několik maličkostí, jež ho o něco vyzdvihují, avšak nic geniálního nehledejte.

Systém ovládání. Zde bych se rád pozastavil. Tvůrci se dle mého názoru snažili vytvořit pro hráče co nejdokonalejší prostředí pro ovládání tím, že se pohled kamery automaticky mění podle momentální lokace. Např. v některých místech máte statickou kameru á la Resident Evil, v jiných jede kamera v klasickém third person a nechybí ani first person. Potíž je však v tom, že se ze statické kamery nemůžete přepnout a co je horší, žádný z kamerových náhledů na dění nepracuje nijak extra, takže procházení zdejším komplexem dá, než si zvyknete, pěkně zabrat. Já osobně jsem se na začátku cítil jako bych měl na krku krunýř.

Run Like Hell

Potěší vlastnost za běhu (i do stran - pokud máte cíl na mušce) střílet a měnit zbraně, ale z pohybových vlastností je to asi vše, neboť ústřední protagonista neumí přeskakovat překážky, přikrčit se, o plížení se ani nebudu zmiňovat. Za to se musí vzít v úvahu rozličnost zbraní, které nejenže postupně vylepšujete skrze všude se povalující chipy, ale pár si jich smontujete z nalezených předmětů sami. Mimochodem, budete mít k dispozici i mnou milovaný raketomet, u nějž se po výstřelu přepne pohled na kameru ve špičce rakety - a tu pak ovládáte až k cíli.

Nepřátelské kreatury jsou výtečně navrženy a zpracovány, prezentace jejich vraždících schopností na některých in-videích v misích je omračující. Leč, a to je asi na celé hře to nejhorší, jejich inteligence je hluboce pod hodnotou IQ vesnického voříška bez „papírů“. Někdy vás neuvidí, ani když si na ně zrovna nabíjíte brokovnici ve vzdálenosti pěti metrů a jindy se nedovedou domluvit mezi sebou, byť jsou v přesile tři na jednoho. Velmi nevyváženě potom působí „bossové“, u některých z nich se totiž opravdu zapotíte.

Naštěstí jsou do hry vkusně implantovány logické prvky, které RLH dělají daleko hratelnější. Ať už se jedná o celkem standardní hledání hesel k terminálům, kombinace spouštění různých elektronických systémů s výsledným mnohdy drticím dopadem, či výborně vymyšlené programování typických Star Wars droidů, kteří se využívají na vlákání do pasti, či přímé zneškodnění zmutovaných monster. Důležité je také vědět, že různé předměty jako lékárny, hesla, rozličné kódy, chipy a další propriety nejsou během vašeho putování na dálku vidět, tudíž je potřeba pečlivě procházet všechna místa a až žlutá ikona zasignalizuje blízkou přítomnost nějakého předmětu, co by měl doplnit váš inventář.

Na RHL se mě osobně nejvíce zamlouvala atmosféra, ta se opravdu dá téměř krájet, nicméně sedm zdejších misí jsem prošel za relativně krátkou dobu. Hratelnost je navzdory všemu také celkem dobrá. Graficky a ovládáním se mi jeví nejblíže pro přirovnání loňský (bože, to to letí) The Thing, tedy s tím rozdílem, že u RHL je ovládání celkově vyřešeno (dle mého názoru) nedobře a to platí i pro práci s menu. Ale snahy o vytvoření filmové hry si cením, i když výsledek není to, co bych mohl nazval skvělou akcí. Takže shrnuto a podtrženo:
Hodně slušná gamesa s horším ovládáním a nevyrovnanou inteligencí nepřátel, zato s luxusní atmosférou a ještě lepším ozvučením. S klidem doporučuji hlavně milovníkům sci-fi.

Run Like Hell
Výrobce/Vydavatel Interplay
Platforma Xbox, PlayStation 2
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano
Verdikt: Vděčný námět, u kterého se spěchalo s vydáním, pročež všichni jsme už hráli lepší - ale málokdo se během hry díval současně na film.
Hodnocení: 65% (info)

Autor:
Témata: dabing, krb, napadení, Raketa, Xbox
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 19

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

novinky 2. 5. 2024 40

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 26

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

novinky 6. 5. 2024 2

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 6

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Ani známá jména úspěch nezaručí. Toto jsou nejhorší mobilní hry

magazín 9. 5. 2024 1

Stejně jako server Metacritic sbírá hodnocení velkých počítačových a konzolových her, zde najdete i...

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 26

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Velké propouštění v Bethesdě, o práci přišli autoři Redfallu a Evil Within

novinky 7. 5. 2024 0

Videoherní společnost Betehsda, která patří Microsoftu, oznámila rušení rovnou několika slavných...

Prezident Nintenda: nástupce Switche oznámíme v tomto fiskálním roce

novinky 7. 5. 2024 0

Po mnoha spekulacích, náznacích a těžko ověřitelných zprávách od leakerů přichází Nintendo s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...