Vývoj Prey 2 prý přešel k autorům Dishonored. Projekt vzniká od píky

  13:23aktualizováno  13:23
Odhalení akce Prey 2 před dvěma nasadilo vysokou laťku. Titul však brzy poté z médií téměř zmizel a proslýchalo se, že vydavatelství Bethesda hru zrušilo, či alespoň pozastavilo vývoj. Nové informace jsou také neoficiální. Podle nich však titul vytváří jiné studio.

Titul Prey 2 měl nabídnout mimozenské světy a volnost pohybu i volby misí.

Na hře původně pracovala společnost Human Head Studios, která vyvinula i první díl. Spekulace však hovoří o přesunu vývoje do rukou firmy Arkane Studios, tedy autorů hry Dishonored.

Na internetu je možné objevit zprávy, podle nichž byla v roce 2011 odhalená verze pouhým demem. To však popírá herní scénárista Jason L. Blair, který na hře pracoval.

"Spekulace o Prey 2 a Arkane oživují řadu starých lží," napsal Blair na serveru Twitter. O situaci prý nedokáže již nadále mlčet. "S Human Head Games jsem spolupracoval roky (pozn. red.: autor skutečně uvádí špatný název společnosti), včetně různých fází vývoje Prey 2. Pro hru jsem posledních šest měsíců sepisoval scénář," tvrdí Blair.

"Hra byla mnohem více než jen ukázkou. Byl to plnohodnotný titul. A byl šíleně zábavný. Vývojářský tým byl sice malý, ale nepoznali byste to," napsal scénárista.

Fotogalerie

Osud hry byl prý otázkou politických her a okolnosti údajně mohou být i předmětem soudního sporu. "Human Head měli skvělou hru. Pozastavení jejího vývoje mi zlomilo srdce. Vydání této hry si zasloužili. Upřímně řečeno, potřebovali to," řekl Blair.

Přesto však věří, že by nové studio mohlo vytvořit kvalitní titul. "Ale i tak truchlím, že Prey 2 nebude náležet vývojářům z Human Head. Naříkám, že moji přátelé nezískají uznání za jejich výkon."

Vydavatelství Bethesda zveřejnilo poslední oficiální vyjádření loni v dubnu. "Hra momentálně nedostává našim kvalitativním standardům," napsala společnost tehdy. A odložila datum vydání na neurčito.

Titul přitom měl vyjít ještě v roce 2012, podle neoficiálních informací však změna vývojářského studia znamená i restart projektu. A hra by tak údajně měla vyjít až v roce 2016.

Původní verze měla nabízet akci v otevřeném světě a okořenit ji měly prvky akrobatického pohybu známého jako parkour (čtěte preview).

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Kombinace Dooma s nejnudnější hrou na světě je skutečnou výzvou

Revenant Bus

Modifikace Revenant Bus přináší klasickou (ne)hratelnost Desert Busu do enginu Dooma. A přidává i několik drobných...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Desková hra podle Assassin’s Creed uspěla na Kickstarteru už první den

Assassin's Creed: Brotherhood of Venice

Oblíbené univerzum Assassin’s Creed se rozroste o další deskovou hru. Nedlouho po začátku kickstarterové kampaně už...

Hráči Battlefieldu oslavili konec první světové války dočasným příměřím

Obrázek z traileru k Battlefield 1

Nápad na chvilkové přerušení bojů ovšem nevyšel podle původního plánu a výsledkem bylo pár laciných fragů.

Deset tisíc zombíků je rozsekáno na kusy v traileru k The Black Masses

The Black Masses

Vývojáři nenápadné multiplayerové hry lákají na nevídanou možnost brutálně rozsekat tisíce nemrtvých najednou. Sílu...

Najdete na iDNES.cz