Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars: Republic Commando

  12:00aktualizováno  7:32
Nová hra na motivy Hvězdných válek si poněkud netradičně obléká kabátek taktické akce, ve které se v čele jednotky klonových vojáků vydáme šířit ideály Republiky napříč celou galaxií.

Star Wars: Republic Commando
Výrobce: LucasArts
Vydavatel: LucasArts
Datum vydání: podzim 2004
Star Wars: Republic CommandoNedávné zrušení druhého dílu legendární adventury Sam & Max se jistojistě zapíše krvavým písmem do deníčku každého milovníka tohoto skomírajícího žánru. Ať již byly pohnutky autorů k této drastické interrupci jakékoliv, jedno je jisté – Lucas Arts má více než kdy jindy našlápnuto hvězdně válečným směrem a na tomto faktu není ze stran vedení žádoucí cokoliv měnit. Zásadním světlým bodem celé kauzy je na druhé straně skutečná žeň titulů s logem Star Wars, jež jistě nebude o nic menší než v minulém roce. Vedle Republic Commando pro nás Lucasův herní prapor piluje multiplayerový Battlefront a v zapadlých putykách po okrajích galaxie se šušká dokonce i o Knights of the Old Republic 2.

Během své téměř sedmadvacetileté historie si Hvězdné války osvojily snad každý z herních žánrů. Byly tady akce, strategie v reálném čase i na tahy, závody a minulý rok i jedno velmi masivní RPG. Republic Commando je ovšem prvním pokusem o zpracování taktické akce a svůj nejbližší protějšek by tedy nalezlo v rok staréStar Wars: Republic Commando Rainbow Six. Hráč se nicméně neujme velení nad protiteroristickou skupinou, nýbrž nad čtyřčlenným týmem klonových vojáků, jež jsou jakousi alfaverzí stormtrooperů známých z původní filmové trilogie. Také realismus se z pochopitelných důvodů posouvá do roviny science fiction. Tam, kde v Rainbow Six řídce létaly kulky, z nichž i jediná znamenala smrt, zde se bude škvařit vzduch lasery všech barev. Výsledek tak dle slov autorů nebude vůbec nepodobný Halo okořeněnému o několik strategických elementů při zachování stejného spádu, který se tak často u taktických akcí vytrácí a činí tak hru méně přístupnou širšímu publiku. A jelikož bude Republic Commando mimo PC přístupné zejména uživatelům Xboxu, dočkáme se například i oživování padlých druhů pomocí pokročilých medipacků.

Po příběhové stránce vyplňuje Republic Commando, podobně jako kvalitní kreslený seriál Clone Wars, časovou mezeru mezi filmovou Epizodou II a středně závěrečnou Epizodou III, jež by měla dorazit do kin teprve v květnu příštího roku. Ačkoliv zápletka nebude nijak kompaktním opusem, ale spíše jednotlivými misemi pospojovanými přehlednou dějovou linkou, 3 kampaně čítající dohromady 13 misí nás provedou téměř celou historií Klonových válek. Star Wars: Republic CommandoHned na počátku se vydáme do podzemních doupat insektoidní rasy na planetě Geonosis, na jejímž povrchu právě zuří masivní bitva známá z posledních minut Epizody II. Armáda klonů, postupně propadající sílícímu vlivu temné strany, povede hráče dále například na Kashyyk, domovskou planetu chodících kartáčů z automyčky, Wookiů, mise se však budou velmi často odehrávat také na palubách mohutných mezihvězdných křižníků. Těšit se můžeme rovněž na několik postav z finální Epizody III, z nichž stojí za zmínku zejména generál Grievous, robotický temný Jedi, jenž by měl ve filmu zastoupit nemalou roli.

Základem bleskové koordinace tří hráčových svěřenců je bezesporu intuitivní ovládání. Přiznejme si, koho by bavilo učit se nazpaměť rozmístění desítek příkazů napříč celou klávesnicí (zdravíme Hidden & Dangerous 2 :o). V tomto ohledu nabízí Republic Commando vskutku spartánské, ale o to více účinné řešení. Veškerá interakce s týmem je, opět ve stylu Rainbow Six, řešena jednoduchým kliknutím na místo, kam se má jednotka přesunout, případně kde a jakou má provést akci. Ta je například po přiblížení ke dveřím názorně indikována stylovým hologramem v místech hráčova zaměřovače,Star Wars: 

Republic Commando jenž názorně zachycuje postavičku otevírající schematické dveře. To vše bude doplněno o několik jednoduchých příkazů typu „hlídej pozici“,“ prohledej oblast“ či „kryj mě“, které poslouží k přípravě šťavnatých situací. Momenty, kdy se bude jeden voják zabývat nabouráváním ovládání pancéřových vrat, další dva budou jistit po stranách a hráč se bude třást na správně načasované vhození granátu, budou v Republic Commando na denním pořádku. Vítaným pomocníkem se stane také multifunkční HUD ve formě helmy, na jejímž okraji se zobrazují aktuální informace o stavu celého týmu.

Náplň a design misí budou plně podřízeny universu Hvězdných válek. Zkušený divák během hraní narazí na mnoho parafrází ze známého světa, ať již půjde o celkovou architekturu lokací charakteristických starobylým podzemím Geonosis či majestátními lesy Kashyyku nebo o válečnou techniku. Ačkoliv jakékoliv mobilní stroje nejspíše nebude možné ovládat, pravý opak je třeba tvrdit o velkém počtu dělových věží a statických zbraní. K těm bude dokonce možné posadit i počítačem řízené spolubojovníky, aby tak kupříkladu ze zálohy jistily aktuální situaci.Star Wars: Republic Commando A to všechno za komentáře rádiových hlášek zdeformovaných vypjatým sípěním zevnitř těsné bílé přilby.

Zbraňový repertoár v Republic Commando zakutý slibuje nejedno překvapení. Základní zbraň kombinující po získání příslušných modulů výhody útočné i odstřelovací pušky spolu s granátometem doplňuje běžný republikový blaster. Jelikož však brnění klonových vojáků neoplývá zdaleka tolika kapsami, jako standardní kalhoty trhovského původu, je počet zbraní nesených v jednom okamžiku omezen na dvě. V případě sebrání zbraně nové, například od zabitého protivníka, se tak hráč chtě nechtě bude muset s jednou ze základních hraček rozloučit. Litovat by ale rozhodně neměl, neboť kromě snad všudypřítomného wookijského bowcasteru slibují autoři vskutku vypečené kousky. Za všechny mluví energetická puška vytržená z těla hmyzího obyvatele Geonosis, se kterou si ovšem příliš neužijeme, neboť jako energii čerpá životní esenci svého nositele. Uplatnění se dočká i několik druhů granátů, jež budou ve stylu Halo viset na samostatném tlačítku.Star Wars: Republic Commando Jen pozor na přátelskou střelbu! Pouze hráčův charakter totiž bude chráněn automaticky dobíjeným štítem jenž svou inspiraci nalezl opět v primárně Xboxovém Halo.

Vysokoenergetickým paprskům se do cesty postaví celé spektrum nejrůznějších variací na téma humanoid, každá se specifickou taktikou boje. Zmínění hmyzáci díky početní převaze preferují styl záplavové vlny, strojově loajální droidi bojují do posledního šroubku a teprve zákeřní Trandoshané dají svým koordinovaným bojem ve skupinách zabrat stratégovu myšlení. Nedílnou součástí hry bude vysoce propracovaná umělá inteligence, nicméně pokud by hráče přece jen omrzeli počítačem řízení oponenti, není nic snazšího, než pozvat skupinku živých kamarádů na síťové klání. Majitelé Xboxu budou zvýhodněni hrou ve čtyřech na jedné konzoli formou split screenu, jinak se můžeme těšit na bitvu až šestnácti jedinců prostřednictvým Internetu nebo lokální sítě a to v klasických módech deathmatch, týmový deathmatch nebo CTF.

Engine převzatý z Unreal Tournament 2003 je vedle pověstného Source enginu dosud nejmocnějším nástrojem v šikovných rukou grafiků. Jen škoda, že grafika nejspíše utrpí souběžným vývojem pro Xbox, jenž již v současnosti neposkytuje takové možnosti jako ta nejvýkonnější PC. Avšak i tak nevypadá hra podle screenshotů nijakStar Wars: Republic Commando průměrně, tím spíše, když bude obohacena propracovaným fyzikálním systémem. Markantnější rozdíly oproti konzolové verzi bychom čekali marně, nicméně modisty jistě potěší alespoň přehledný editor lisovaný k PC odnoži.

Star Wars: Republic Commando vypadá, podobně jako většina soudobé hvězdně válečné produkce, velmi lákavě. Zarytým fandům destruktivních zářivek slibuje adaptaci jejich fenoménu do neobvyklé formy, příznivcům taktických akcí zase mírně odlišný pohled na danou problematiku. Připočteme-li k tomu příběh přímo propojený s filmovou hexalogií, intuitivní ovládání, atraktivní prostředí, širokou paletu zbraní a propracovaný multiplayer, máme zde žhavý tip na nového imperátora na poli strategických akcí.

Autor:


Témata: Galaxie, hračky, Xbox

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...



Najdete na iDNES.cz