Star Wolves 2

  12:07aktualizováno  26. června 1:27
Vesmírní piráti se vrací ve druhém dílu, který staví na povedených principech jedničky. Jedná se o solidní vesmírnou strategii se silnými RPG prvky, která se bohužel neubránila několika přešlapům.
68

Star Wolves 2

Platforma: PC
Výrobce: Xbow Software

Herní karta

Star Wolves 2 První díl (recenze) ruského pokusu konkurovat velkým západním vesmírným strategiím, ještě v době, kdy život tohoto žánru plál jasným plamenem, dopadl nad očekávání dobře. Star Wolves sklízeli i hodnocení nad 80%, což v případě debutového projektu nepříliš dobře finančně zajištěného studia čekal málokdo. Opět se však ukázalo, že technologická vyspělost není vším, a pokud hra dokáže smysluplně stavět na propracovaných a vyvážených herních systémech, dokáže se prosadit i bez většího marketingového důrazu či právě vyzdvižení vizuálního charakteru. Možná nepřesně specifikovaná skupina hardcore hráč tu stále je a má zájem konzumovat takové hry, jež povrchovou líbivost omezují na úkor vnitřních mechanismů. Všem bylo jasné, že i Star Wolves 2 půjdou tímto směrem – je-li totiž vývojářské studio talentované, a Show Software tuto charakteristiku prokazuje, na druhou stranu ale za sebou nemá vydavatele s neomezeným měšcem – 1C je znám tím, že dá především na kvantitu než na kvalitu –, vlastně ani jinou cestu zvolit nemůže.

Jestliže vám ale minulý díl utekl, nemusíte házet flintu do žita, zase tak důležité reminiscence tu nejsou.

Star Wolves 2 Příběh Star Wolves 2 je opět umístěn do 22. století, ovšem připomíná spíše dobu časově mnohem vzdálenější – vždyť lidstvo už je v hlubinách vesmíru jako doma, je rozděleno na bojující frakce a čile bojuje i s mimozemšťany. Obsáhlá kampaň se odehrává pouhých sedm let po událostech, jimiž jste dost možná prošli v prvním dílu a opět se točí kolem konglomerátu vojáků, alienů a pirátů. Ty, kdo si jedničku oblíbili, jistě potěší rozhodnutí autorů stavět na starých známých, a tak mezi hrdiny můžete očekávat třeba Ace nebo Hera. Jestliže vám ale minulý díl utekl, nemusíte házet flintu do žita, zase tak důležité reminiscence tu nejsou. Zkrátka zvolíte hrdinu a s až čtyřmi dalšími piloty a jednou mateřskou lodí se vydáte na pirátské dobrodružství. Ano, ve Star Wolves 2 se zhostíte právě tohoto nepříliš pozitivně vnímaného povolání, ale záhy zjistíte, že jste spíše mezi těmi „hodnými“. Tradičně se neubráníte vylepšování vesmírných plavidel o obranné a zbraňové systémy, jichž si za celou hru užijete habaděj.

VIDEO

Star Wolves 2 Nikoliv nedůležitý je zajímavý herní prvek těžící z volnosti a nekonečnosti příběhu. Mise už na sebe nejsou pevně navázány, ale objevují se na rozsáhlé vesmírné mapě s mnoha sektory a body, kam se můžete vydat a řešit zde vyvstalé situace. Samozřejmě nejde o volnost absolutní, ale jisté rozhodovací pravomoci hře pomáhají budovat pocit autentičnosti. Obrazovka vyvolávající dojem mapy hodně spletitého metra je tak přehledem všech možných a vzájemně provázaných misí.

Ty se pochopitelně dělí na hlavní a vedlejší. První posunují směrem vpřed vyprávění příběhu, který sice na jednu stranu není kdovíjak úchvatný a spíše pracuje s hromadami klišé, ale questy na něm vystavěné kupodivu dokáží motivovat. Je to dáno především značnou variabilitou úkolů a také nečekanými dějovými zvraty, v něž jejich plnění ústí a které jsou asi tak to jediné, co příběh vyzdvihuje z bahna podprůměru. Je nutné zmínit, že hra není lineární a na mnoha místech je možné zvolit různá řešení. Nebo třeba úkol s díky odmítnout, což se pojí s Star Wolves 2 předpokládaným připojením se k jedné ze tří konspirujících a válčících frakcí.

Jak jsme mise na hlavní dějové lince chválili, tak ty vedlejší musíme pohanit.

Jak jsme mise na hlavní dějové lince chválili, tak ty vedlejší musíme pohanit. Nikoliv v rámci vyváženosti recenze, ale jednoduše proto, že slouží jen jako zbytečné natahování hry, kterému se navíc obtížně vyhýbá. Zadání většinou získáte na obchodních stanicích, a to pouze v textové formě. Už to samo o sobě, spolu s dojmem nedůležitosti úkolu, nedává velkou motivaci ke splnění. Navíc cíle těchto misích jsou si zoufale podobné a nejspíše prohnané generátorem. Likvidování nepřátel či získávání důležitých věcí – jak jinak než likvidací? To zkrátka bez patřičného kontextu nebaví. Vedlejšáky vám ke všemu brzy budou asociovat nudné průlety vyprázdněným vesmírem, jež jsou, jak už to tak v podobných hrách bývá, nepříjemné dlouhé a k uzoufání nudné. Lehce sice pomůže až čtyřnásobné zrychlení času, k vymazání tohoto negativa však nestačí.

Star Wolves 2 Přesto ale hra plnění vedlejších úkolů předpokládá v co největší míře. V opačném případě totiž budete stále sahat do prázdné kapsy tehdy, kdy se rozhodnete pro upgrade. Respektive tehdy, kdy začne toto vylepšení být nutné, protože se bez něj ve velmi těžkých příběhových misích neposunete dále. A peníze pochopitelně přináší právě vedlejší mise. Sice v nikterak přehnané míře, ale splníte-li jich více, bezpečně si vyděláte dost. Otázkou je, zda na to budete mít nervy. Myslím, že se tomu říká začarovaný kruh.

Nejen na nové zbraně a obranné štíty využijete peněz. Jejich argumentaci poznáte i v případě najímání žoldáků vaší skupince na výpomoc. Boje s nepřátelskými piráty a mimozemšťany jsou totiž skutečně tuhé. Každý pomocník se tedy hodí. Ani tak se ale neobejdete bez značného taktizování, obzvlášť co do využívání speciálních schopností hrdinů, jako je například salva raket nebo „šťastná střela“. Jsou bitvy, kde bez využití těchto schopností v pravý čas prostě neuspějete. Vaše lodě totiž vydrží překvapivě málo a dovedeme si představit leckterého nováčka mezi hráči, kteří se pod náporem velmi rychle zpotí. Aspoň že se dá předejít chaosu zapuzováním a rozdělením příkazů.

Klady a zápory

Plus Do hloubky propracované
Plus Silný RPG element

Mínus Ztěžka přístupné
Mínus Špatná AI

Cena 299 Kč
En Anglicky (český manuál)

Velkou roli hrají RPG prvky. Hrdinové se v průběhu kampaně zlepšují, sbírají zkušenostní body a tyto utrácejí za zlepšování nejrůznějších talentů. Vývojových stromů je dostatek a jsou na poměry strategie nebývale rozvětvené. Každý hrdina se tak dá formovat zcela odlišně a ono je to nakonec i nutné, protože s absencí určitých schopností se budete těžko vypořádávat. Když už si vypracujete experta v tom kterém odvětví, je záhodno ho umístit do adekvátně vybavené lodě, aby mohl naplno využít svých kvalit. Umí-li tak někdo velmi dobře s raketami, rozhodně byste na systémech s nimi spojenými neměli šetřit, jinak se nikdy nerozvine plný potenciál.

Nejen na nové zbraně a obranné štíty využijete peněz. Jejich argumentaci poznáte i v případě najímání žoldáků vaší skupince na výpomoc.

Star Wolves 2 opět nejsou špatnou hrou, ale graficky se až příliš podobají předchůdci a i herními mechanismy se příliš neliší. To by nakonec zase tolik nevadilo, ovšem do celkového hodnocení musíme zahrnout přebývající nepříjemné chyby. Obzvlášť otravná je špatná umělá inteligence, především u vlastních lodí. Dále to jsou nepřehledná menu, jimž je zapotřebí uvyknout. Ostatně vůbec celé hře je nutné přijít na chuť. Nováčkům se to skrz obtížnost možná nepovede, ale zkušenější hráči by za tu cenu měli být spokojeni.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

68 %

Čtenáři

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 96 čtenářů

Témata: Raketa, software

Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

RECENZE: World of Warcraft vyostřil boj Hordy a Aliance - druhá část

World of Warcraft: Battle for Azeroth

V pořadí již sedmá expanze online hry na hrdiny World of Warcraft láká na válku mezi znepřátelenými frakcemi, ale i...

RECENZE: Banner Saga 3 láká na špičkové tahové souboje a epický závěr

Banner Saga 3

Každý příběh jednou dospěje do konce a tak to je i s oblíbenou Banner Sagou, která třetím dílem vše v epickém stylu...

RECENZE: Far Cry 5 se loučí masakrem zombíků, paroduje béčkové filmy

Far Cry 5: Dead Living Zombies

Třetí přídavek k povedené střílečce Far Cry 5 nazvaný Dead Living Zombies se zaměřuje na zombíky a všechna možná i...



Najdete na iDNES.cz