Loňský rok byl pro provozovatele digitálního obchodu Steam tím vůbec nejúspěšnějším. Na prodeji her utržil více než 4,3 miliardy dolarů (téměř 100 miliard korun), a to do tohoto čísla nejsou započítávány mikrotransakce a dodatečné přídavky (DLC).
Tvrdí to alespoň Sergej Galyonkin, provozovatel serveru SteamSpy, který je tím nejpřesnějším způsobem, jak získat odhady počtů prodaných her na Steamu. Valve totiž své statistiky veřejně nesdílí.
Jde o obrovské množství peněz, které si však mezi sebe rozdělí jen zlomek nabízených titulů. Jen loni se na Steamu objevilo více než 7000 nových her (psali jsme tady), uspělo jich však minimum. Většina zisku připadá velkým značkám, přičemž sto nejprodávanějších titulů dohromady tvoří více než 50 procent celkových zisků z prodeje her. A který hra byla loni vůbec nejúspěšnější? Samozřejmě PlayerUnknown’s Battlegrounds (naše recenze).