Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sudden Strike II – znovu super strategie

  12:00aktualizováno  15. března 4:03
Hra Sudden Strike patří mezi nejlepší válečné strategie, které se kdy objevily, a je proto pochopitelné, že autoři se rozhodli vyrobit i druhý díl. Gameska Sudden Strike II by si měla zachovat skvělou realističnost a autentičnost prvního dílu a navrch přináší obrněné vlaky, boje v Tichomoří, nové příkazy a mnoho dalšího.

Sudden Strike II

Německá vydavatelská společnost CDV není pro fanoušky počítačových her žádnou neznámou. Tato firma se před více než rokem uvedla na trh skvělou válečnou strategií Sudden Strike a pak pokračovala v nasazeném tempu dalšími skvělými tituly – za všechny jmenujme alespoň historickou strategii Cossacks: European Wars. Již zmiňovaná hra Sudden Strike se přitom dočkala takového úspěchu, že na podzim minulého roku k ní vývojáři z týmu Fireglow připravili datadisk s novými kampaněmi, jednotkami a dalšími novotami. V současné době autoři navíc pilně pracují na druhém díle, o kterém do současné chvíle sice nebylo k dispozici mnoho informací, ale díky nedávné aktualizaci oficiálních stránek je dnes již situace jiná a my vám proto můžeme přinést tento článek, ve kterém si připravovaný druhý díl pěkně rozebereme.

Pro hráče neznalé prvního dílu této realtimové strategie ve stručnosti shrnu, že hra Sudden Strike nabízela několik kampaní zasazených do druhé světové války, přičemž jednotlivé mise byly zpracovány v přehledném izometrickém pohledu. Sudden Strike II Hra byla vychytaná zejména co se historické autenticity a bojové realističnosti týče – od faktu, že všechny jednotky a stroje byly založeny na historických podkladech a každý voják získával bojové zkušenosti přes možnost schovávání pěchoty do domů a nutnost doplňovat munici až po obsazování nepřátelských děl, zaminovávání silnicí či stavění pontonových mostů a zátarasů z ostnatých drátů.

Sudden Strike 2 (dále jen SS2) samozřejmě nemění hlavní systém hry a dobu, do které jsou boje zasazeny. Autoři připravují pět kampaní – německou, ruskou, americkou, anglickou a japonskou. Už tento výčet napovídá, že se setkáme s úplně novým národem, Japonci, a můžeme se tedy těšit na boje v Tichomoří. Ve hře se objeví i některá úplně nová prostředí, mimo klasického mírného pásu bychom se měli podívat i na ostrůvky porostlé džunglí či do pouštních pustin. Kromě nových misí a map se můžeme samozřejmě těšit i na spoustu nových jednotek. K přímému ovládání vám autoři nabídnou nejen klasické pozemní jednotky, ale také lodě, letadla a vlaky, přičemž tyto stroje budou sloužit jak k boji, tak k přepravě pěšáků. Vývojáři navíc kompletně předělali systém atributů všech jednotek a podle jejich slov by to mělo přispět k prohloubení unikátnosti jednotlivých znepřátelených stran. SS2 Sudden Strike II bude obsahovat i další změny týkající se jednotek, například realističtější model poškození, potěší i nový příkaz pro udržování stejné rychlosti celé vybrané skupiny (takže už se vám nestane, že kolona lehkých a těžkých tanků se na delší cestě "roztrhá"). Narozdíl od prvního dílu bude v některých misích možné ponechat si některé zkušené jednotky do dalšího scénáře. Autoři slibují i další novinky, například vliv počasí na viditelnost nebo protipěchotní miny (v prvním díle byly, pokud se nemýlím, pouze protitankové). Potěšitelná je také možnost zvolit si obtížnost hry (což vám sice možná připadá jako samozřejmost, ale v prvním díle tato volba vůbec nebyla, i když v datadisku již ano).

Už díl první byl velice precizní a SS2 bude v tomto trendu pravděpodobně úspěšně pokračovat. Kromě všech již zmíněných vychytávek a propracované grafiky (která je mimochodem stále 2D) pracují vývojáři i na podpoře multiplayeru a připraven je i kvalitní editor scénářů. Hra bude podporovat rozlišení 640x480, 800x600 a 1024x768, minimální hardwarové požadavky jsou Pentium II 333 MHz a 64 MB RAM. Německá verze by měla být hotová během druhého čtvrtletí tohoto roku, ostatní (včetně nás) si budou muset počkat o trochu déle.

Autor:


Témata: Vlak

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

Další z rubriky

Stone bude detektivka se zhulenou koalou v hlavní roli

Stone

Chystaná adventura Stone vychází z klasických noriových detektivek, odehrává se však ve zvířecím světě.

Patrick Stewart namluví polskou hru o segregaci

My Memory of Us

Chystaná plošinovka My Memory of Us v naivně optimistické grafice zpracovává těžké téma z období druhé světové války....

Další Dishonored jen tak nebude, značka je uložená k ledu

Dishonored: Death of the Outsider

Vývojáři z Arcane Studios minimálně v několika příštích letech neplánují návrat do působivého města Dunwall. Přednost...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz