Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy

Firma Telltale Games byla svého času považována za zachránce adventurního žánru. Navzdory ohromnému komerčnímu úspěchu však loni na podzim propustila téměř čtvrtinu zaměstnanců. Co stálo za obrovským úspěchem známého vývojářského studia a proč výrazně zredukovalo svůj tým?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

To není žádná záchrana adventur, to jsou spíše právě interaktivní filmy. Zlatá éra adventur byla jen jedna, a to v 90. letech. Bohužel už se nikdy nevrátí, zato nám ale zůstanou super vzpomínky třeba na Kyrandii, Simona kouzelníka atd.

0 0
možnosti
MS

Tak zlatá éra už sice skončila, ale kvalitních klasických adventur že staré školy vychází pořád celkem dost. Určitě je situace lepší než třeba před 15 lety a to je z mého pohledu malý zázrak.

0 0
možnosti
PV

To není záchrana adventur, to jsou právě spíše ty interaktivní filmy. Zlatá éra adventur spadá do devadesátých let a mám pocit, že už se nikdy nevrátí. Vždycky mi ale zůstanou super vzpomínky třeba na Kyrandii, Simona kouzelníka atd.

0 0
možnosti
PL

Mě osobně hry od Telltale nevadí. Nemám rád epizodické vydávání, protože i kdyby mezi nimi byla jen měsíční pauza, tak si stejně pár dní po dohrání nepamatuju, o co tam šlo. Nesnáším to i u seriálů v televizi. Ty dělím na dva druhy - takové, kde je možné podívat se na kterýkoliv díl, který je samostatnou kapitolou a je nezávislý na znalostech předchozích dílů (např. Columbo). Pak jsou takové, kde je jeden příběh roztahaný do více dílů a je potřeba to sledovat. Takové se snažím shlédnout v kuse (nebo relativně v kuse - třeba co díl, to den). A něco podobného se snažím dělat i u her.

To, že se z některých her staly interaktivní filmy, mi až tak nevadí. Když je příběh opravdu zajímavý, tak si ho rád užiju a vpodstatě mi to znechucují jen QTE. Stejně tak mám rád i klasičtější adventury, které jdou nejen po příběhu, ale taky mají puzzly a různé logické úkoly.

Důležité ale je, že si každý může vybrat, co se mu líbí. I když je pravdou, že v poslední době hodně ubylo kvalitních logických/puzzloidních adventur a přibylo interaktivních filmů a co hůře, tak tzv. walking simulátorů, kde člověk jen chodí různým prostředím, kde se toho moc neděje a skládá nějaký (často nezajímavý) příběh, většinou formou dopisů. Tohle není můj šálek kávy.

1 0
možnosti
JB

Tento přístup do značné míry předběhl dobu a jeho výhody tehdy nedokázal každý ocenit.

Zdroj: https://bonusweb.idnes.cz/telltale-games-0pw-/Magazin.aspx?c=A180410_150209_bw-magazin_srp

Marně nad nějakou výhodou přemýšlím a trochu mi to přijde, že v tom předběhli dobu asi stejným způsobem, jako první hra s mikrotransakcemi. Inovace to je, ale že bych o ni stál se říct nedá.

Ale berte to s rezervou, osobně nejsem ani fanoušek televizních seriálů. Mám rád komplexní a vyvážený příběh, ne zbytečné natahování (ať už děsně rozvleklé epizody nebo čas mezi nimi), takže třeba se opravdu najde dost lidí, co má legitimní důvod pochvalovat si i hry na epizody :-)

5 0
možnosti
MS

Mně epizodní vydávání nevadí, ale je pravda, že snad skoro ve všech případech jsem čekal na vydání celé sezóny.

Jedinou výjimkou byl Tales of Monkey Island. Výhodu jsem spatřoval třeba v tom, že se tvůrcům dařilo měnit epizodu od epizody styl i prostředí a nepůsobilo to čistě jako kdyby rozsekali hru na jednotlivé kapitoly jako u TWD nebo Vlka.

0 0
možnosti
Foto

Neznám nic nudnějšího než Walking Dead. Hru jsem hrál asi 20 minut a šla z kompu. Prostě tento styl hraní není nic pro mě.

2 4
možnosti
MB

Souhlasím. To není hraní...

1 0
možnosti
PK

Poté, co mě do hlavy zasáhlo, jako kladivo letící z čistého nebe, naprosto fenomenální Life is Strange, jsem chtěl vyzkoušet i hry v podobném stylu od Telltale, ale po shlédnutí videí ze hry mě to neskutečně odrazuje. Nějaké ty quick elementy v akčních pasážích a hlavně zabijácký časový limit na odpovědi v rozhovorech. Já si ty možnosti chci v klidu přečíst a pouvažovat nad nimi, kterou vybrat a ne je rychle, rychle přečíst a rychle ve stresu nějakou vybrat. Já vím, že není realistické, aby při rozhovoru druhá strana čekala na odpověď půl hodiny, ale u takové hry musí u tohodle prostě realistika stranou. Pak je mi u Walking Dead nesympatická postava hlavního hrdiny. Zřejmě v zájmu politické korektnosti protlačeného černocha, to se s lesbičkama v LiS nedá srovnat. :) A taky se LiS odehrává v normálním, uvěřitelném světě. Mě ty postapo světy s miliony zombií v ulicích prostě lezou krkem. Tam prostě není takové překvapení, že to občas nějaký hrdina odskáče a bude se brečet.

4 4
možnosti
MS

Když je hlavní postava černoch tak to musí být nutně v zájmu politické korektnosti? Taky dobrej blábol.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Je mi ho líto, říká „Ciri“ o novém představiteli seriálového Zaklínače

novinky 9. 5. 2024 50

Herečka Freya Allen, která v netflixovském seriálu Zaklínač hraje postavu Ciri, se nechala slyšet,...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 19

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 31

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

novinky 6. 5. 2024 2

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 7

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Vydání nového Prince of Persia se kvůli úspěchu konkurence posouvá

novinky 10. 5. 2024 0

Na Steamu se měla 14. května objevit v předběžném přístupu rychlá 2D roguelite akce The Rogue...

Česká zombie akce DayZ vstoupí do své druhé dekády zimním přídavkem

novinky 10. 5. 2024 0

Česká hra DayZ, ve které se skupiny hráčů snaží přežít v nehostinné a zombíky zabydlené krajině, se...

Nový handheld Asus ROG Ally X má dramaticky navýšit výdrž

novinky 10. 5. 2024 0

Herní handheld ROG Ally s Windows 11 brzy oslaví rok od vydání. Asus podle očekávání chystá novou...

Je to nářez, ale zatím jen v předběžném přístupu. Hráli jsme Hades 2

preview 10. 5. 2024 4

Jedna z nejlépe hodnocených her roku 2020 se dočkala pokračování. Hades 2 neslevuje z ničeho, co...