Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Train Simulator – přehled tratí (3. část)

  12:00
Rozhodně nejtěžší trať ve hře, horský Marias Pass, dokáže prověřit pečlivě nacvičené dovednosti virtuálního strojvůdce. Podrobný popis první šestice misí proto přijde rozhodně vhod – posunování i jízda s těžkými nákladními vlaky jsou plné záludností, nepříjemných překvapení i vysloveně adrenalinových okamžiků.

Narozdíl od relativně jednoduché osobní dopravy na všech ostatních tratích (jejich popis najdete v prvním a druhém dílu návodu, za povšimnutí stojí i rady do začátku) je jízda s nákladními vlaky v Marias Pass mnohem náročnější a vyžaduje dokonalou přípravu a znalost tratě. Jednotlivé mise se dají rozdělit do dvou kategorií – posunování s GP38-2, při kterém je nutné správně přehazovat výhybky a pomalu „dosedat“ na připojované vagóny, a jízdy „přes kopec“ s dlouhým vlakem taženým jednou nebo více lokomotivami Dash 9. Pro začátek je vhodnější začít s posunováním a teprve pak trénovat na volné trati rozjezdy delšího vlaku (tzn. 20 vagónů a více). Velmi zrádná jsou i příkrá stoupání a klesání – při cestě nahoru se může stát, že bez dostatečné předchozí rychlosti kopec nevyjedete, naopak na cestě dolů budete mít velké problémy se zpomalováním a zastavením. Několikakilometrové brzdné dráhy nejsou výjimkou – při prudším brždění totiž velmi snadno poškodíte náklad (analogií Comfort Level jsou zde In-train Forces). Obrovský vliv na vaši jízdu s Dash 9 má i počasí – za mokra nebo sněhu ztrácí koleje i ty poslední zbytky přilnavosti. Během jízdy nelze než doporučit zapnutí track monitoru (F4) a také identifikace jednotlivých vagónů v externím pohledu (F7) a zobrazení názvů stanic i jednotlivých odstavných kolejí (F6). V hojné míře budete rovněž přehazovat výhybky – je proto více než vhodné naučit se klávesové zkratky, jejichž používání je mnohem rychlejší než klikání na pomocný panel. Při jízdě s Dash 9 stojí za zvážení vypnutí alerteru – jinak vám hrozí syndrom skutečných strojvedoucích, kteří i ze spaní neustále mačkají v přesných intervalech tlačítka potvrzující jejich bdělost. Nyní již však k jednotlivým misím...

Columbia Falls Set-Out
První „posunovací“ mise, jejímž cílem je ostavení posledních dvou vagónů (0-9 a 0-10) na koleji Columbia Falls Plywood Siding. Po odbrždění vlaku a nastavení reverseru na jízdu vpřed plynule přidávejte plyn na cca 50% a rozjíždějte se (není potřeba sypat písek). Rychlostí cca 30-35 mph přejedete sérii výhybek, které vás bez nutnosti přehazování dovedou na hlavní dvojkolejnou trať do Columbia Falls, kde můžete zrychlovat až na maximální rychlost 60 mph. Po přibližně jedné míli si dejte pozor na zvířata, která se pasou na trati – pokud nezareagují na houkání, budete je muset přejet (nebojte, nic se vám nestane). Následuje „žlutá“ a zpomalení 40 mph (MP 1214.9) - tj. asi 15% plynu. Přibližně 2,5 míle před dalšími světly je nepříjemné klesání - pro zpomalení je vhodná dynamická brzda. Poté minete ještě jedno žluté návěstidlo (kousek za ním se opět pasou zvířata) a začnete se připravovat na postupné zpomalování před nádražím. Před výhybkou vpravo zpomalte na nějakých 30 mph (dynamická brzda a jemné „polechtání“ vlakové to jistí) a počkejte, až se vám objeví hláška o blížícím se cíli cesty. Zpomalte na 20 mph a všimněte si dvou velkých zásobníků napravo – u nich je odstavná kolej, kde zanecháte dva vagóny. V tento okamžik je vhodné přepnout do externího pohledu a zastavit vlak tak, aby jeho konec byl pár desítek metrů za výhybkou na cílovou kolej. Přepněte reverser, odbržděte vlak a pomalu couvejte – jakmile se rozjedete, přehoďte výhybku tak, aby vedla na odstavnou kolej k zásobníkům. Po další zprávě odpojte vagóny 0-9 a 0-10 a opět jeďte vpřed – budete muset pár mil pokračovat po okrajové trati, na které jste před couváním zastavili. Její nevýhodou je rychlostní limit nejprve 25 mph a poté dokonce 10 mph, obojí při jízdě z celkem slušného kopce – proto používejte v hojné míře locomotive brake a střídavě přidávejte a ubírejte plyn. Mise končí automaticky kousek za cedulí oznamující limit 40 mph.

Cutbank Grain Car Sorting
O něco komplikovanější posunování, kdy se nejprve zbavíte prázdných vagónů a posléze naberete plné, se kterými vyrazíte na hlavní trať. Po začátku mise se snažte pomalu (cca 15 mph) dojet s červenému světlu – protijedoucí vlak by měl stihnout projet po mostu dostatečně rychle na to, abyste nemuseli před návěstidlem zastavovat. Pak pokračujte rychlostí cca 30 mph přes most a dále o něco pomaleji po výhybkách (nemusíte je přehazovat) až na Grain Elevator Siding. Přepněte se do externího pohledu a zastavte na okrajové koleji tak, aby byl konec posledního vagónu dostatečně daleko za zadní výhybkou, ale zároveň začátek vagónu 0-23 dostatečně daleko před přední. Po obdržení zprávy zabrzděte vagóny 0-2,0-3,0-4,0-7 a 0-23 a odpojte je. Popojeďte se zbytkem vlaku dopředu před výhybku a poté pomalu couvejte podél odpojených vagónů na Team Track (zkontrolujte pohledem, zda jsou dobře nastavené výhybky – pokud jste si nějakou omylem přehodili, dejte ji do pořádku). Tam se opět objeví zpráva, po jejímž přijetí zastavíte, zabrzdíte vagón 0-22 a odpojíte ho. Nyní jeďte opět vpřed a přehoďte si první výhybku doleva, abyste se dostali na hlavní trať. U MP 1088.9 přejedete automaticky na levou kolej – za výhybkou zastavte a zacouvejte na North Elevator Siding (výhybky by se měly nastavit automaticky – přehazování netřeba). Až se budete blížit k odstaveným vagónům (rychlostí cca 10 mph), přepněte si do „posunovacího“ pohledu (6) a zpomalte na nějaké 2-3 mph (nejlepší je dát 25% locomotive brake a střídavě přidávat plyn). Až narazíte na vagóny, zastavte a tentokrát velmi obezřetně a plynule přidávejte plyn a nenechte si ujet projected speed od té aktuální o více než 5-10 mph. Rychlostí kolem 20-25 mph vyjeďte na hlavní trať a tak pokračujte nejprve po rovině a pak do mírného kopce přes výhybku před MP 1088.9 – tam mise končí.

Dawn Tank Train
První seznámení s „opravdovou“ nákladní dopravou v podobě kabiny lokomotivy Dash 9 a plně naloženého cisternového vlaku, se kterým musíte sjet klesání z Glacier Park do Spotted Rock. Na tomto úseku trati se skrývají dvě úskalí – tím prvním je nutnost okamžitého a co možná nejplynulejšího rozjezdu (jinak se za pár mil dočkáte nepříjemného překvapení v podobě vlaku na stejné koleji a čelní srážky), tím druhým pak oblast s redukovanou rychlostí (15 mph) v prudkém klesání mezi MP 1134.20 a 1133.70. Před plněním této mise je vhodné naložit si ve „volném režimu“ nějakých 20-30 vagónů a cvičně vyzkoušet několik plynulých rozjezdů – pokud budete akcelerovat příliš intenzivně, síly uvnitř vlaku vás zastaví a poškodí náklad. Mně osobně se jako nejvýhodnější jevilo uvolnění train brake, ale zároveň lehké aplikování locomotive brake (cca 25%) – za pomoci písku se vlak rozjede v počáteční fázi na plný plyn, po cca třech sekundách se ubere a pátý stupeň a začne se uvolňovat brzda a v závislosti na zvyšující se aktuální rychlosti se plynem koriguje projected speed tak, aby byla o nějakých 5-10 mph vyšší (může se stát, že najednou prudce klesne – pozor na to). Jakmile se dáte do pohybu, nezrychlujte na více než 30 mph, protože vás čeká výhybka před mostem. Teprve za ní dejte plný plyn a po jednokolejce vyjeďte do mírného stoupání, za žlutým světlem následuje rovinka (jízda na půl plynu) a poté začne doslova peklo. Nejprve se objeví varování o úseku s omezenou rychlostí a pak začne trať prudce klesat. Zapojte naplno dynamickou brzdu a poté i částečně brzdu lokomotivy a vlakovou, abyste zpomalovali na povolených 15 mph. V kritickém úseku s omezenou rychlostí (začíná žlutou vlajkou) pak korigujte vlak střídavým zapínáním vlakové brzdy na „suppression“. Za dalším návěstidlem je zelená vlajka značící konec úseku s omezenou rychlostí – až ji mine i poslední vagón, můžete opět přidat na 50 mph a radovat se z další splněné mise.

Grain Train Through the Night
Noční cesta do Essexu se dvěmi Dash 9 a třiceti vagóny okořeněná střídáním posádek v Red Eagle, prudkým stoupáním a jednou červenou. Ze všeho nejdříve rozsviťte světla, ať alespoň trochu vidíte na trať. Za pomoci písku a výše popsané metody se dejte pomalu do pohybu směrem k návěstidlu – opět se snažte nechat projet celý protijedoucí vlak, abyste nemuseli zastavovat. Pře výhybku projeďte cca 25 mph a pokračujte dál skrze několik tunelů kolem zeleného světla (tam už můžete jet 40 mph na cca 75-88% plynu). Míli před dalším semaforem při jízdě z kopce zpomalte na cca 25-30 mph, abyste mohli projet přes výhybku – za ní opět přidejte plný plyn a s trochou pískování se zahryzněte do nejprudšího stoupání na trati (pokud máte dostatečnou rychlost, nemusíte se bát). Až po levé straně minete posledním vagónem zapadlou odbočku poblíž MP 1172.1, zastavte – vystřídají se posádky. Poté pokračujte dál až na Essex Siding 5 (pozor na limit 15 mph, ačkoliv monitor ukazuje 40), kde na označeném místě zastavte (pokud přejedete, dostanete hlášku, že se máte vrátit). Relativně krátká a jednoduchá mise...

Morning Intermodal
Ranní jízda s kontejnerovým vlakem taženým jednou Dash 9 je relativně jednoduchá, až na nepříjemné překvapení v závěru. Rozjezd vám nebude činit problémy – trať mírně klesá, a tak se i po relativně malém přidání plynu dá vlak plynule do pohybu. V mezích rychlostních limitů se udržujte ubíráním plynu, popřípadě dynemickou brzdou, ale za zatáčkou vám trať dovolí až 60 mph, takže můžete dát s klidným svědomím plný plyn. Za dalšími světly je rychlost omezená na 45 mph – stačí cca míli předem aplikovat dynamickou brzdu a pak se dá projet nádražím bez problémů. Na jeho konci se u návěstidla zvyšuje limit opět na 60 mph a trať mírně klesá – jeďte proto na poloviční plyn (můžete se pozdravit s protijedoucím vlakem). Přibližně 1.5 míle před výhybkou zpomalte za použití vlakové brzdy (střídavě zapínejte „suppression“ – je to hodně z kopce) na nějakých 25-30 mph, abyste následné zabočení přestáli bez úhony. Výhybky jsou však nastaveny na Whitefish Siding 2, a tak budete muset poslední z nich přehodit doprava na Siding 1. Tam zastavte a mise je hotová.

Setting Out Westbound Pickup
Zřejmě nejlehčí mise na Marias Pass, nepočítáme-li tutorial a short activity. Vaším úkolem je spojit vagóny na Whitefish Siding 5 s těmi na Siding 7 a výsledný vlak převézt na Siding 8 (nejezděte při tom více než 15 mph – vyšší rychlost nemá smysl). Nejprve tedy se samostatnou lokomotivou stojící na Siding 4 jeďte pomalu dopředu, až za výhybku vedoucí ke koleji nalevo, kde již čeká první várka vagónů. Zastavte, začněte pomalu couvat a přehoďte si příslušnou výhybku vedoucí na Siding 5 (nejlepší je provádět to z externího pohledu – můžete si snadno ověřit, zda je výhybka správně nastavená). Pak zacouvejte až k vagónům a za pomoci „posunovacího“ pohledu (6) na ně rychlostí cca 2 mph dosedněte (opět je vhodné použití locomotive brake na 25% a střídavého přidávání plynu). Až na sebe napojíte vagóny a obdržíte zprávu, opakujte stejný postup na Siding 7 (to je ta kolej ob jednu vlevo). I tentokrát vás o úspěšném spojení informuje zpráva na obrazovce. S výsledným složeným vlakem pak stejným způsobem vjeďte na Siding 8, které je opět nalevo – tam mise automaticky končí.

Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 53

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 18

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

magazín 23. 4. 2024 16

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

novinky 23. 4. 2024 7

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

magazín 27. 4. 2024 2

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

novinky 27. 4. 2024 1

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

novinky 26. 4. 2024 5

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

magazín 26. 4. 2024 10

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...