Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V4 Racing Wheel FF - volant jako živý

  12:00aktualizováno  18. října 10:45
Volantů s Force Feedbackem je na našem trhu stále málo a proto jsme vděčni za každý , který se na náš trh dostane. Za V4 Racing Wheel vděčíme firmě Multistik dodavateli volantů firmy Interact. A nakolik je kvalitní, či co všechno umí, si můžete přečíst v tomto článku.

Volantů s Force Feedbackem je na našem trhu stále málo, a proto jsme vděčni za každý, který se na náš trh dostane. Za V4 Racing Wheel vděčíme firmě Multistik, dodavateli volantů značky InterAct. Volant je velice důkladně zabalen, každá část je balena do igelitových pytlíků a to celé je umístěno do dvou polystyrénových výlisků. Proto vám dá trošinku práce, než všechno rozbalíte a zkompletujete. Do křížových děr zaklapnete 4 přísavky a přimontujete dvě svěrky k uchycení ke stolové desce. Do dvou zásuvek na horní části volantu zapojíme pedály a zdroj napájení. Zapojíte do gameportu a můžeme instalovat drivery z přiloženého CD.

  • uprostřed volantu jsou tři tlačítka, dvě programovací a jedno na vypnutí feedbacku
  • na levé příčce je osmicestný D-pad a dvě programovatelná tlačítka
  • na pravé příčce jsou čtyři tlačítka fire a na okraji volantu opět dvě tlačítka
  • od spodu volantu jsou dvě páčky pro řazení, u kterých mě nemile překvapil jejich tuhý chod
  • zezadu je stavěcí šroub pro nastavení naklonění a z boku těla je tentýž pro nastavení úhlu volantu
  • pedály jsou kompletně z umělé hmoty a jsou velikostně i co se týká síly sešlápnutí rozdílné
  • základna je velká a stabilní jak na koberci tak na nějakém hladším povrchu

Při kalibraci volantu máte možnost nastavit sílu feedbacku a komletní naprogramování tlačítek. Volant jsem zkoušel na pěti hrách /Monaco RS2, Viper Racing, Test Drive 5, Need for Speed III, Le Mans 24 hours/ a můžu říci, že nejlépe s feedbackem komunikoval NFS III. Ve hře je totiž možno nastavit několik hodnot třepání volantu a ještě navíc jejich sílu. Na maximální hodnoty budete mít velké problémy s udržením volantu, který je velmi neposedný. Při rychlosti kolem 50 km/h se volant otáčí lehce a naopak při 300 km/h je síla otočení mnohem větší. Jakmile ztratí kola styk z vozovkou, ihned to ve volantu cítíte. Řekl bych, že kvalita feedbacku záleží hodně na tom, jak je hra naprogramována a na její komunikaci s volantem. Mnoho dnešních her - zvláště pak starší hry - nepodporují funkci Force FeedBack. Ovládací software volantu V4 dokáže toto kompenzovat. Umožňuje naprogramovat pod dané tlačítko určitý typ Force FeedBack efektu. Například, když hrajete Grand Prix od Microprose, můžete naprogramovat efekt rozbité silnice, když stisknete tlačítko C. Pokaždé, když software detekuje stisknutí tlačítka C, pošle instrukce "Rozbitá cesta" do V4. Tímto způsobem můžete simulovat Force FeedBack efekt ve starších hrách. Kdo má zájem zajezdit si s pocitem reality v rukou můžete si jej v klidu koupit. S tak nízkou cenou totiž nemá na našem trhu konkurenci.

Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.