Bikini Karate Babes – ženské zbraně

12:00aktualizováno  25. října 8:54
Krvavé bitky a souboje nejsou v oblasti počítačových her ničím zvláštním. Japonský karatista se mydlí s americkým kickboxerem, trpaslík zatíná sekeru do elfa, robot XP/27 laserem smaží androida YH-51... To vše už tu bylo. Nyní se ovšem na polích bojových her schyluje k revoluci – do ringu nastupují sexy dívky v bikinách.

Bikini Karate BabesLéto je pro tento rok již nenávratně pryč a pokud si na něj chcete zavzpomínat, můžete tak učinit maximálně nad fotografiemi nebo nějakým prázdninově laděným románem či filmem. A vlastně je tu ještě jedna možnost – počítačová hra. Poměrně nedávno se objevil velmi kvalitní kousek Beach Life, který hráče postavil do role majitele a správce rekreačního střediska, a dnes tu máme další počin, který alespoň částečně evokuje letní atmosféru. A o co v něm jde? O souboje ve stylu her Tekken, Mortal Kombat a další. Možná teď kroutíte hlavou nad tím, jaká může být spojitost mezi prázdninovými radovánkami a neúprosnou bitkou, ale letní atmosféra z tohoto titulu přesto čiší – nebojují spolu totiž namakaní borci, roboti či dinosauři, ale… sličné děvy v bikinách!

Řekněme si na rovinu - to tu ještě nebylo. A popravdě řečeno, nápad to není úplně špatný, dokonce by se dalo říct, že z komerčního hlediska se jedná o ideu přímo vynikající. Titul postavený na takovémto základě by se asi dobře prodával, pokud by byl dobře zpracován. Jenže, a nalijme si čistého vína hned v úvodu, tomu tak bohužel není, spíše naopak.

Již úvodní filmeček, který uvidíte, vás utvrdí v tom, že námět je sice atraktivní, nicméně z grafického hlediska se jedná o tragédii, a hlavní Bikini Karate Babesmenu připomínající automatové hry počátku devadesátých let vám tento dojem rozhodně nevyvrátí. Samotné souboje jsou zpracovány opravdu uboze, a nic na tom nemění ani skutečnost, že dívky nejsou kreslené, ale zdigitalizované a vesměs poměrně pohledné. Ve chvílích, kdy kamera nazoomuje na dvě sokyně (obvykle při použití speciálního úderu), tak obraz vypadá poměrně slušně, ale po většinu času je to bída s nouzí. Celkový dojem rozhodně nevylepšuje ani pozadí, na kterém se bitky odehrávají. Nejenže krajina není nijak zvláště kvalitně vykreslená, ale navíc je vesměs i silně neoriginální: louka, mořské pobřeží, akvadukt, mostík v korunách stromů… Ubohost a značnou zastaralost technického zpracování jen podtrhuje fakt, že celá hra běží jen a pouze v rozlišení 640x480 a nepodporuje 32bitovou grafiku. Nijak oslnivé není ani ozvučení, které kromě arkádové hudby vlastně nabízí jen univerzální tupý úder a různé výkřiky a ječení zúčastněných bojovnic.

Pokud jste zejména z konzolových titulů, jako jsou například Dead or Alive či Tekken, zmlsaní opravdu širokou škálou úderů, skoků, kopů, podmetů, chytů a podobných pohybů určených k likvidaci protivníka, budete jen nevěřícně kroutit hlavou. Konec konců zklamaní určitě budou i ti, kteří dodnes žádnou bojovku nehráli, jelikož možností, jak se vypořádat s bojovnicí ovládanou počítačem či soupeřem, je opravdu žalostně málo. Zaprvé tu máme úder. Prostě úder. A Bikini Karate Babespak také kop - takové obyčejné vymrštění nohy. A pak také blok! Ano, ten je opravdu originální… Je sice pravda, že úderů a kopů má každá bojovnice několik, ale celkový dojem je stejně velice chudý. Na závěr výčtu chvatů a hmatů jsem si nechal speciální útok. Ten je kromě vzhledu hlavním odlišením jednotlivých aktérek, ale jestli čekáte nějaké zmrazování, roztočení do vrtule či švihnutí mečem, tak jste vedle – speciální útok je totiž opravdu ženský se vším všudy, takže se jedná o tahání za vlasy, stržení podprsenky soupeřky, lochtání, naplácání na zadek či žduchnutí boky. Ale abych nebyl kritický více, než je potřeba (a že je sakra potřeba!), musím uznat, že tyhle, ač z bojového hlediska naprosto debilní pohyby, se ke sličným děvám hodí samozřejmě více než nějaké brutality. Tyto speciální triky jsou navíc poměrně slušně nasnímány a i díky již zmiňovanému přiblížení kamery tvoří asi nejlépe zpracovanou část celého boje. S relativně něžným pojetím zápasů souvisí také fakt, že v celé hře nenajdeme ani kapku krve a po boji se vítězka prezentuje nějakým stupidním tanečkem, výskokem nebo podobnou hovadinou.

V options příliš voleb nenajdeme, takže se podívejme, co vlastně nabízí hra jako taková. První možností je Arcade - klasická bitka proti počítači. Podobnou volbou je mód Battle Bikini Karate BabesBabes, až na to, že v samostatných bojích se zde neutkáte s umělou inteligencí, ale s živým protivníkem. V nabídce najdete i trénink (Practice) a týmový boj (Team Fight), můžete se také jen tak podívat na souboj dvou počítačem ovládaných děv. Asi nejzajímavějšími volbami je Marathon, neboli klasická "kampaň" spočívající v postupném zápase se všemi soupeřkami, a hlavně Challenge - tedy boj o různé odměny. Zde můžete postupně u jednotlivých bojovnic vyhrát hudbu, speciální pohyby, obrázky, interview, filmečky a další ceny. Pokud by hra byla jinak kvalitní, mohl by být tento mód asi docela zábavný a motivující, ale při celkové slabosti titulu je zápolení o ceny stejným utrpením jako obyčejné boje a vyhraná fotka nějaké sexy slečny na tom rozhodně nic nezmění.

Co říci závěrem? Hlavně to, že s titulem Bikini Karate Babes si nikdo nedal příliš práce. Evidentně se jedná o pokus vydělat co nejvíce peněz na atraktivním tématu (tím boj sexy dívek nejspíš je), který do jisté míry asi bude mít úspěch. Pro hráče-laiky, kteří baží po virtuálních kráskách a nevidí jinou možnost, jak se s nimi setkat, může být hra jistým lákadlem. Pro všechny ostatní je tento titul ovšem naprosto ubohým propadákem, který se nechytá ani na pět či deset let staré bojovky typu Mortal Kombat.

Bikini Karate Babes
Výrobce: Creative Edge Studios
Vydavatel: Creative Edge Studios