Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Boj o virtuální realitu se přiostřuje

  17:40aktualizováno  17:40
Systému virtuální reality Oculus Rift už nikdo neodpáře, že právě tento projekt znovu probudil po nesplněných očekáváních z devadesátých let zájem o virtuální realitu. Během vývoje mu ovšem vyrostla silná konkurence.

Virtuální realita | foto: Samsung

Virtuální snění, tedy možnost nasadit si speciální helmu na hlavu a přenést se do světů, jejichž limitem je jen lidská fantazie, zatím spolehlivě krotí možnosti dnešních technologií a jejich dostupnost. Přesto jsme o pořádný kus dále než před dvaceti lety, kdy vyšel projekt VFX1. A Oculus Rift také nemusí být tím, kdo bude udávat tempo. I když to všechno v roce 2012 začal.

Podívejme se, kdo proti sobě stojí:

Oculus Rift

Oculus Rift

Na jedné straně Oculus Rift, tedy dítko komunitního financování, které loni koupil za dvě miliardy dolarů Facebook. Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg se zaručil, že Oculus Rift dokončí primárně jako herní zařízení. S technologií má ovšem další plány a představuje si komunikaci s lidmi z celého světa pouhým nasazením brýlí. Mnohé asi příliš nepotěšila zpráva, že herní Oculus Rift se dostane ke koncovým zákazníkům až během prvního čtvrtletí 2016.

HTC RE Vive

HTC RE Vive

Na druhé straně tu máme HTC Vive, první vlaštovku, která vzniká ve spolupráci s firmou Valve. Ta provozuje největší herní digitální distribuci Steam, což je na poli PC hraní těžká váha. Spojení s Valve tak lze vnímat jako určitou záruku, co se podpory týče.

Valve a HTC přitom spolupracují na přípravě obsahu i s Googlem, HBO či Lions Gate. Jinými slovy, jdou do toho po hlavě. A pokud to klapne, v obchodech se objeví už letos v listopadu, tedy dříve něž Oculus Rift. HTC už ovšem avizovalo, že Vive bude patřit mezi dražší kousky, což může být dobrá zpráva pro Oculus.

Project Morpheus - nová verze

Project Morpheus - nová verze

Zdánlivě stranou stojí Project Morpheus od Sony, který je určen pro herní konzole PlayStation 4 a PS Vita. Jenže konzole PlayStation 4 se prodává velmi dobře a pokud Sony zajistí podporu dostatečného množství her, může v rámci vlastního ekosystému bez problémů uspět.

Její nevýhoda, tedy omezení primárně na konzoli PlayStation 4 a její výkon, je totiž zároveň i velká výhoda. Že může vyjít až jako poslední, tedy v první polovině příštího roku, tak nemusí vůbec vadit.

Boj o virtuální realitu se přiostřil, což je pro koncové zákazníky skvělá zpráva. Začíná to však působit, že ten, který to všechno začal, se přesunul do pozice, kdy tahá za kratší konec. Jak to vidíte vy?

Co je virtuální realita?

Základem systému virtuální reality je v současné době headset s displeji, které pro každé oko zvlášť promítají obraz. Iluzi přenesení do virtuálního světa mají umocnit senzory, které snímají pohyb hlavy a údaje v reálném čase přenášejí do aplikace nebo hry. Interakci s prostředím ve virtuálním světě pak zajišťují další ovladače v ruce uživatele.

Autor:


Témata: virtuální




Nejčtenější

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

PlayStation VR
Analytici krotí odhady. PlayStation VR se letos miliony neprodají

Virtuální realita od Sony údajně žije ve stínu konzole PlayStation 4 Pro. Firma navíc může prodeje PlayStation VR cíleně potlačovat kvůli nedostatečné nabídce...  celý článek

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.