Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vylepšit a kam posunout sérii Assassin’s Creed?

aktualizováno 
Čím blíže je vydání her Assassin’s Creed: Unity a Rogue, tím více detailů o těchto pokračováních nám tvůrci odkrývají. Víme tak, že zatímco Rogue bude po stránce hratelnosti velmi podobný čtvrtému dílu, Unity se pokusí značku posunout dále a má být pro sérii novým začátkem.

Assassin’s Creed: Unity | foto: Ubisoft

V tomto článku nebude řeč o novinkách a vylepšeních, se kterými hodlá Unity přijít a jež byly dlouho potřeba. O těch si můžete přečíst v našem preview. Je jich poměrně dost. Na druhou stranu se bohužel zdá, že mnohé výtky Ubisoft ani tentokrát řešit nehodlá. Dovolíme si tedy pár tipů do budoucna.

Asasín, nebo masový vrah?

Je s podivem, že na rozdíl od konkurenčních titulů je to právě Assassin’s Creed, který hráči dává tak malý prostor k postupu hrou, aniž by za sebou nechával desítky či spíše stovky mrtvých. V případě her jako Hitman, Dishonored nebo Splinter Cell mívá hráč zpravidla k dispozici velký arzenál omračujících zbraní nebo předmětů určených na odlákání pozornosti.

Dishonored

Dishonored

Jistě, například v Assassin’s Creed: Black Flag jste měli k dispozici uspávací šipku a holýma rukama šlo zezadu při kradmém postupu nepřítele pouze přidusit, nicméně přístup „naostro“ byl v sérii vždycky velmi silně preferován. Výsledkem je poněkud paradoxní situace, kdy za sebou váš hrdinný asasín nechával hromady vykuchaných stráží. Ti si totiž ve své nevědomosti dovolili sloužit templářům, o jejichž existenci stejně neměli většinou ani ponětí.

Assassin's Creed 4: Black Flag

Assassin's Creed 4: Black Flag

Pro inspiraci se Assassin’s Creed může podívat ke zmíněné konkurenci, jež hráče za opatrnější postup odměňuje, ale na druhou stranu milovníky vraždění ve velkém nějak zvlášť netrestá.

Více zbraní, více zábavy

Hry ze série Assassin’s Creed mají jednu velice nepěknou vlastnost a tou je nahrazování starých známých zbraní novými, jež jsou poté prezentovány jako novinky. Příkladem z letoška je phantom blade - samostříl schovaný podobně jako asasínská čepel na zápěstí. Jistě, něco takového jsme tu ještě neměli, avšak phantom blade se nejspíše bude chovat zcela identicky jako samostříl z dílů Brotherhood a Revelations.

Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed: Revelations

Minulý rok zase natěšený fanoušek musel skřípat zuby, když tvůrci vychvalovali Edwardovu „flusačku“ jako zcela novou zbraň. Díky ní jste mohli nepřítele buď uspat, nebo poštvat proti kolegovi. Uspání se sice v sérii objevilo poprvé, avšak druhý zmíněný efekt byl v AC přítomný již od dob Brotherhoodu v podobě vystřelovací jedovaté šipky. Ve druhém dílu jste se museli k oběti náhlého amoku přiblížit natěsno.

Potíž je především v tom, že útoky na nepřátele či jejich přelstění nejsou v AC dostatečně kreativní, stále se tak opakují stejné scénáře a postupy. Mezi důvody, proč byl druhý díl svého času přijat s takovým nadšením, patří i to, že ve hře se najednou objevila spousta novinek. Rozházení peněz za účelem nalákání davu, najmutí kurtizán, zlodějů či vojáků k odlákání pozornosti, kouřové bomby, zmíněná otrávená čepel,  to vše bylo nové a přišlo to najednou.

Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed: Revelations

Bylo by dobré, pokud by řada nových možností cílila spíše na odlákání nebo omráčení nepřítele. Je škoda, že tvůrci ze hry vyhodili možnost vytvářet vlastní bomby. Řada hráčů Revelations je jistě ignorovala, ale bomby vybízely ke kreativitě a různorodějšímu řešení stále se opakujících situací. Je zde přitom zajímavý způsob, jak zamezit stereotypu, ale zároveň nezatížit inventář vaší postavy.

Interaktivní prostředí nové generace

Assassin’s Creed: Unity nechá hráče nahlédnout údajně až do čtvrtiny budov ve hře. Další kroky Ubisoftu by měly vézt k ještě větší interaktivitě s prostředím. Vhození kamenu do okna by mohlo být zaručeným a zároveň přirozeným způsobem k odlákání stráží. Úprk uvnitř interiérů by jistě vypadal lépe, kdyby hráč za sebou mohl stiskem jediného tlačítka povalovat nábytek.

Far Cry 3

Far Cry 3

Otevírá se také řada nových způsobů, jak se vypořádat s nepřítelem: Assassin’s Creed by nebyla první hra, která by hráči dovolila shodit na nic netušící bandu stráží lustr. Omráčení nepřítele by mohl obstarat i běžný typ předmětu, třeba na stolku stojící soška. Jindy by zase mohlo jít skupinu nepřátel na vratké plošině zlikvidovat uvolněním nosného trámu nebo na ně vypustit z klece nějakého exotičtějšího domácího mazlíčka, jako jsme to ostatně dělali ve střílečce Far Cry 3. Společným jmenovatelem je vždy interaktivita prostředí.

Stahovatelný obsah, který si nikdo nenechá ujít

K Assassin’s Creed neodmyslitelně patří i stahovatelný obsah, jenž se v historii značky držel na celkem slušné úrovni. Velkou nadějí byl přídavek Tyranie krále Washingtona pro třetí díl, jenž sliboval hrátky s alternativní minulostí. Potenciál nápadu zůstal bohužel hrubě nevyužit.

Časová anomálie v Unity

Dva týdny před vydáním hry Assassin's Creed: Unity vydal Ubisoft krátké video, v němž hlavní hrdina Arno navštíví vlivem časové anomálie Paříž za druhé světové války. Podrobnosti zatím nejsou známy, video nicméně vypadá opravdu zajímavě. Dočkáme se i šplhání po Eiffelově věži.

Časová anomálie v Assassin’s Creed Unity

To je přitom velká škoda, neboť alternativní minulost a historické nesmysly představují takřka nevyčerpatelnou studnici nápadů, kterou série Assassin’s Creed může elegantně využít.

V Assassin’s Creed zkoumáte minulost prostřednictvím zařízení na čtení genetické informace, jemuž se ve hře říká Animus. Přídavky k AC by tak mohly představovat hacknutou, či jinak zblbnutou verzi Animu.

Far Cry 3: Blood Dragon

Far Cry 3: Blood Dragon

Na stejném principu by mohlo fungovat i spojení sil s některou z předešlých hlavních postav série. Je jasné, že by šlo o typ přídavku, kde by se humorem a nadsázkou nešetřilo. Ubisoft loňský rok předvedl, jak legrační a přitom kvalitní takové ulítlé rozšíření může být, když pro hráče připravil skvělý Far Cry: Blood Dragon.

Trailer z Far Cry: Blood Dragon

Spojení s Watch Dogs

Ubisoft je však také zodpovědný za jinou veskrze kladně přijatou hru, a tou je letošní hackerská akce Watch Dogs. Pokračování je díky prodejnímu úspěchu prakticky jisté. Ve Watch Dogs byla celá řada narážek na Assassin’s Creed a hráči si doteď nejsou zcela jistí, zda byly míněny jen z legrace, či zda se obě hry odehrávají ve stejném univerzu.

Assassin’s Creed kromě klasického „historického“ zasazení příběhu vždy nabízel i linii příběhu z moderní doby. Až do konce třetího dílu hráč ovládal postavu Desmonda Milese. Ve čtyřce jste již hráli sami za sebe. Byli jste zaměstnanci v kancelářích templářského Absterga a hru jste ovládali z pohledu vlastních očí. Rozhodně nešlo o silnou stránku jinak vydařeného titulu. Tvůrci jako by stále tápali.

Obrázek z hraní Watch Dogs na konzoli PlayStation 4

Obrázek z hraní Watch Dogs na konzoli PlayStation 4

Přímé napojení na Watch Dogs se přitom nabízí. Hráč by v moderní části hry ovládal postavu typu Desmonda, avšak hratelnost by byla ve stylu Watch Dogs. Rozhodně nelze čekat druhou hru v rozsáhlém otevřeném světě, spíše pár interiérových scén jako u „desmondovských“ dílů Assassin’s Creed.

Spojení obou světů skýtá potenciál pro obě značky a dávalo by to smysl. Watch Dogs jsou koneckonců o hackování, které bylo hlavní náplní moderní části čtvrtého dílu. Nabízí se zde také logické hádanky a puzzly, jež jsou součástí AC série již od dvojky. Ubisoft by si navíc polepšil. Díky oblibě Assassin’s Creed by vysoké prodeje Watch Dogs jistě ještě vzrostly.

Více hratelných postav

Minulý rok zcela zaslouženě sklidila chválu městská akce Grand Theft Auto 5. Mezi její hlavní taháky patřilo, že hráči dovolila pohyb v otevřeném herním světě v kůži ne jednoho, ale hned tří hlavních protagonistů. Mezi těmi mohl hráč kdykoliv volně přepínat, pokud tedy zrovna neplnil misi. Těch se přitom trojice výtečníků leckdy účastnila v plném počtu, tudíž bylo možné přepínat mezi postavami i v takových případech.

Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5

Assassin’s Creed by mohl zkusit něco podobného. Letošní díly Unity a Rogue evidentně cílí na částečnou rehabilitaci templářského řádu, a nabízí se tak zajímavý přístup, kdy by hlavní hrdinové některého z nadcházejících dílů stáli na opačných stranách barikád. Spolupráci obou hlavních postav si také lze poměrně snadno představit.

Dočasné spojení sil proběhlo již ve třetím dílu a v Unity půjde o jedno z ústředních témat příběhu hry. Každá postava by také měla vlastní sběratelské předměty, sídlo, vedlejší mise a v neposlední řadě i nějakou tu exkluzivní speciální schopnost. Nejspíše by to tedy znamenalo i navýšení již tak dlouhé herní doby.

Odměny pro veterány série

Ubisoft se každým rokem snaží o vydání hry, která bude přístupná i naprostým nováčkům série. To je jistě dobrý přístup, byť vyžaduje implementaci výcviku, který zkušený hráč může buď bleskově proběhnout, nebo v ještě lepším případě zcela přeskočit.

Fotogalerie

K Assassin’s Creed se velké množství hráčů vrací každý rok. Bylo by proto také fajn, kdyby tvůrci připravili nějakou formu odměny pro ty, kteří vlastní i přechozí díly. Ve čtyřce například obdržel zkušený hráč pro svou postavu kostýmy hlavních hrdinů předcházejících dílů. Hra vlastnictví předchozích titulů zjistila díky hráčskému účtu na uPlay.

Ubisoft by mohl jít ještě dál a připravit pro zkušené harcovníky speciální misi se špetkou nostalgie. Mohli byste tak mít za úkol zlikvidovat templářského badatele, jenž se zajímá o život hrdinů předchozích her. Po úspěšném zabití slídila a seznámení se s výsledkem jeho práce by následoval filmeček z minulosti, v němž by hlavní roli hrál Ezio, Altair, Connor nebo Edward. Hráč by zamáčkl nostalgickou slzu a získal zajímavou odměnu s vazbou na danou postavu.

Hry jako Splinter Cell: Conviction, Assassin’s Creed 2 a 3 anebo třetí Far Cry dokazují, že se Ubisoft u svých ověřených herních značek čas od času nebojí výraznějšího posunu. Doufejme tedy, že zakomponování některého z výše uvedených prvků není nesplnitelnou utopií.

Co vám v Assassin’s Creed sérii nejvíce chybí?



Témata: Assassin's Creed




Nejčtenější

The Last Guardian
RECENZE: Vymodlený The Last Guardian dává vzpomenout na éru PlayStation 2

Po téměř dekádě vývoje vychází dlouho očekávaný titul od tvůrců kultovních her ICO a Shadow of the Colossus. The Last Guardian je na dnešní poměry zcela...  celý článek

PewDiePie při odhalování ukázky své nové show
Po 50 milionech odběratelů kanál smažu, tvrdí nejpopulárnější youtuber

Ještě 379 tisíc odběratelů a nejsledovanější youtuber s projektem PewDiePie končí. Alespoň to prohlásil ve videu, které vyvolalo spekulace o jeho skutečných...  celý článek

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.