V
prvním díle článku jsme vám představili prvních pět nejočekávanějších akčních her tohoto roku. Nyní vás seznámíme s další pěticí, která si s tou první v ničem nezadá. Opravdu, letošek přinese přímo akční žně! Pojďme se na ně společně mrknout...
Bioshock Výrobce: Irrational Games |
Vydavatel: 2K Games | Datum vydání: léto 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Nezaměnitelné prostředí
Skvělá atmosféra
Úžasná hratelnost
Obavy:
Další odložení
|
|
            
      
Ačkoliv Bioshock není prostou střílečkou, které většinou patří k nejprodávanějším, ale je poněkud komplikovanější a přemýšlivější, nebál bych se říci, že letos není očekávanější akce. Když ne u široké veřejnosti, pak aspoň mezi sortou světa znalých hráčů a odborníků. Současná doba trpí nedostatkem děl, jež by byly zcela nezaměnitelné, měly vlastní styl, propracované pozadí a hraničily nebo se dokonce prolínaly s uměním. Několikaletá práce Irrational Games by měla vyústit právě v tyto hodnoty. Hráčům bude dovoleno nahlédnout do pochmurného podmořského světa, kde se několik let předtím odehrála zkáza vysněné utopie, jíž bylo takřka dosaženo. Krása snoubící se se zašlostí vás jistě nenechá chladnými, stejně jako pečlivě vypracovaná architektura ve stylu art-deco, jež sama o sobě vyvolává všelijaké pocity. A do toho pohnuté osudy místních „obyvatel“, kteří se z vámi prozkoumávaného důvodu proměnily v krvelačná monstra. Bioshock nebude jen hrou, bude intenzivním zážitkem od prvního do posledního okamžiku. I bez herního obsahu by se po jeho světě dalo jen tak bloudit a nasávat mrazivou atmosféru. Jenže autoři se postarají, abyste na své pouti měli o zábavu postaráno. Nevyhnete se zajímavým RPG prvkům, zaměřeným hlavně na desítky speciálních schopností, které nepostrádají originalitu. Samotná akce je pojednána jako boj o holé přežití, tedy žádné přestřelky s desítkami slabých nepřátel, ale bitvy na život a na smrt se zákeřnými monstry či zmutovanými lidmi. Popravdě, slovy se dost dobře nedá popsat, jak se na Bioshock těšíme. Dodejme snad jen, že TO bude velké a vyčkejme do léta.
Half-Life 2: Episode Two Výrobce: Valve |
Vydavatel: Valve | Datum vydání: červen 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Episode Two
Team Fortress 2
Portal
Obavy:
Nic z toho se nepovede na jedničku
|
|
            
      
Half-Life 2 je už takřka tři roky starou historií, přesto k němu stále vycházejí přídavky, ať už oficiální či neoficiální. Jedno víme jistě: ještě nějakou dobu tomu tak bude. A to v obou případech. Zatímco fanouškovské mody udivují svými nápady i dobrou hratelností, byla první oficiální epizoda spíše zklamáním. Přes vysoká hodnocení recenzenti často procedili narážku na hodně krátkou herní dobu (pět hodin je vážně málo) i recyklovaný obsah (hlavně prostředí bylo dost podobné originálu). Hratelnost byla sice stále výborná, ale určitá pachuť po dohrání přetrvala. I ve Valve pochopili, že s takto koncipovanou nastavovanou kaší by vztyčený prapor dlouho neudrželi. A proto nabídne druhá epizoda nejen další dobrodružství Gordona Freemana (tentokrát v rozlehlejších exteriérech jako jsou lesy, což je konečně kýžená změna pozadí), ale i další, skoro se nám ani nechce říct bonusové kousky. Tím jednoznačně lákavějším z dvojice je dlouho očekávané Team Fortress 2. Fandové jedničky s jistě vzpomenou na jeho neustálé odkládání, které vyústilo až v pozastavení vývoje. Teď ho tedy Valve vzkřísilo, nicméně v podobě, jakou by nečekal vůbec nikdo. Rozhodli se ho totiž stylizovat do komiksového prostředí, což znamená, že nejen grafické, ale i herní realističnosti byla vystavena stopka a všechny síly se upřely směrem k zábavě. Nemáme nic proti, obzvlášť když na předváděčkách projekt působí nadmíru konzistentně a hratelně. Množství herních specializací zajišťuje variabilitu a lačná komunita představuje miliony potenciálních protihráčů. Pověstné puntičkářství Valve navíc ze hry dělá fenomén ještě před vydáním. Pokud se tedy něco významného opravdu nepokazí. Balíček Episode Two uzavírá hříčka jménem Portal, v níž dáte průchod své prostorové představivosti, jelikož se budete muset propracovat složitě vykonstruovanými úrovněmi až k cíli. A to jen za pomoci zvláštní zbraně a portálů. Tři v jednom, to je strategie, kterou jednoznačně kvitujeme, obzvlášť když všechny tři položky budou stát za to.
Kane and Lynch: Dead Men Výrobce: IO Interactive |
Vydavatel: Eidos | Datum vydání: září 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Hra pro dospělé
Originální hrdinové
Skloubení akce a inteligentního postupu
Obavy:
Přílišná podobnost Hitmanovi
|
|
            
      
O novém projektu tvůrců Hitmana, dánské společnosti IO Interactive, se dosud ještě ani příliš nezačalo mluvit, ale v kuloárech už jdou řeči o jeho neskutečném potenciálu. Ten se skrývá především ve skloubení inteligentní složky ve stylu Hitmana a hutné akční střílečky se vzorem například v Maxi Paynovi. Nad vodou hru jednoznačně drží už zápletka, která je v současném klišoidním balastu doslova požehnáním. Nikdo se také netají tím, že je výhradně pro dospělé, dětem by se tento titul rozhodně do rukou dostat neměl. Jde o tzv. „buddy-game“, kde stojí v popředí spolupráce dvou parťáků. Ale jakých parťáků! Tihle dva, tedy Kane a Lynch mají minulost tak prolezlou neřádem, že se člověk nestačí divit. Lynch byl šťastně ženatým čtyřicátníkem zaměstnaným ve skladu. Náhle se však u něj projevila schizofrenie, která vyústila v čím dál tím agresivnější chování a také občasné kompletní výpadky. Jednou se Lynch vrátil ze šichty domů a našel svou ženu brutálně zavražděnou. A neví jestli to udělal – každopádně byl odsouzen na smrt. Kaneovi se pro změnu zabije syn jeho vlastní, špatně uschovanou pistolí, pročež ho opustí manželka. „Hrdina“ začne pracovat pro tajnou organizaci, ale tak trochu se mu jí mimoděk povede zradit. Poté, co chce po jedné z akcí utéct, je dopaden a rovněž odsouzen k trestu nejvyššímu. Jenže někdo nad oběma hochy evidentně drží ochranou ruku, a tak se jim po útoku na vůz, ve kterém jsou převážení, podaří uniknout. Nyní se musí vypořádat se svou minulostí, tedy především Kane, kterého taky budeme celou dobu ovládat, ale ani Lynch, jehož se zhostí umělá inteligence, nakonec nepřijde zkrátka. Zajímavým nábojem má být i vzájemná antipatie mezi těmito dvěma týpky, kterým se vzájemně nezamlouvají jejich zločiny. Přesto se však musí spojit a spolupracovat. Tvůrci se hodně chlubí novým enginem, jenž zvládne zobrazovat masové scéně, kdy se na obrazovce objeví třeba sto civilistů. Pochopitelně mezi nimi nesmíte vzbudit pozdvižení, jinak bude splnění úkolu o dost těžší. Každopádně se této dospělácké hry už nemůžeme dočkat.
Příslib:
Seskok padákem
Dynamické bojiště
Upgrade zbraní
Obavy:
EA zase slibují a nic nesplní
|
|
            
      
Electronic Arts dělá se značkou Medal of Honor opravdové terno. Něco nám říká, že další díly půjdou cestou tahání peněz z kapes zákazníků za minimální přidanou hodnotu, tak jako to loni předvedlo Need for Speed či Battlefield. Na druhé straně zní sliby vývojářů tak fantasticky, že se jistým očekáváním nemůžeme ubránit, ani když tušíme, že splněna bude pouhá polovina – a to ještě v lepším případě. Projít bychom si měli pět výsadkářských misí s akurátním historickým pozadím. Počkat, jen pět? Ano, netvrdíme, že je to hodně, ale všechny bychom měli navštívit hned dvakrát a dívat se na jejich průběh vždy z jiné perspektivy. Přesto nepočítáme s kdovíjak dlouho herní dobou – úspěchem by bylo cokoliv nad deset hodin. To ostatní už zní ale o poznání slibněji. Začněme třeba zbraněmi. Nejen že jich má být více než kdykoliv předtím v celé sérii, ale ještě si je budeme moci modifikovat nejrůznějšími zlepšováky. S tím se pojí i RPG prvky. Není totiž možná přidělat si na kvér upgrade, když s tím kvérem ještě neumíte pořádně zacházet. Nejprve s ním tak bude třeba pokosit několik partiček esesmanů a teprve poté tunit. Nááajs, jak by řekl Borat. Ale to jsme teprve na začátku toho nejlepšího! Autoři nelenili a rozhodli se pro nás připravit dynamické bojiště, na němž se fronty přelévají i bez vašeho přičinění, a to na základě mnoha faktorů. Popravdě, jsme hodně zvědaví jak to bude fungovat a zda náhodnou nejde o plané tlachání do větru, přičemž nám nebudou zavřena ústa třemi naskriptovanými situacemi, které se občas prohodí. Uvidíme, řekl slepý a šel si koupit lístek na němý film. Na závěr to nejlepší: většinu misí započneme seskokem z letadla. A ne ledasjakým! Budeme si totiž moct vybrat, kde přistaneme, podle startovní pozice se pak bude odvíjet další dění. Jestli kecáte, tak už vám (EA) nikdy neuvěříme, říkáme my!
Unreal Tournament 2007 Výrobce: Epic Games |
Vydavatel: Midway | Datum vydání: podzim 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Nový Onslaught
Ještě vyváženější hratelnost
Dechberoucí grafika
Obavy:
Neprosadí se v progamingu
|
|
            
      
Na progamingovém poli se víceméně usadilo několik neměnných stálic, které mezi sebe už několik let nepouštějí žádné neozkoušené nováčky. Jednou z her, která turnaje okupuje už drahnou dobu, patří i Unreal Tournament. Po vydání UT 2003 a 2004 se zdálo, že se Epic Games vrhli na ročníkový koncept, což se nakonec neukázalo být pravdou. Přesto však měl UT 2007 vyjít už mnohem dříve (přestože od začátku vývoje nosil tuto číslovku). Tvůrci však narazili na jisté problémy při optimalizaci ovládání na Playstation 3 a prý si také uvědomili priority, kvůli nimž je série tak populární a rozhodli se je zdůraznit. Proto se vývoj nečekaně protáhl a jak to tak vypadá, ještě si pár měsíců počkáme. A na co se za toto prodlení můžeme těšit? Autoři přiznávají, že v minulých ročnících několikrát šlápli vedle a módy jako Domination či Bombing Run nikdo příliš nehrál. Proto je tentokrát vyškrtli. O to více se však zaměřili na vyvážení Deatmatche, CTF a Onslaughtu. Tyto herní varianty prý uvidíme v takové formě, jako ještě nikdy předtím. Především posledně jmenovaný, svým konceptem konkurující Battlefieldu, se může těšit na další vyztužení své, již tak dost bytelné podstaty. Mluví se o jakési multiplayerové kampani, která hráče podle chování na jedné mapě zavede na druhou atd. (říká se tomu WarPath). Pokaždé bychom tak měli mít z bojů poněkud odlišný dojem. Slibovány jsou nové stroje zkázy, především nástavba mocného Leviatanu, jež bude bojišti dominovat ještě více než její předchůdce. O perfektní vizuální zpracování se postará nejmocnější engine dneška (Unreal 3) a jelikož s ním operují sami jeho tvůrci, budeme mít zřejmě co dělat s nejlépe vypadající hrou. Ale to vše je jen prostředek k tomu, abychom se opět ponořili do lítých multiplayerových bitev, jež jsou pilíři jednoho z nejtrvanlivějších herních zážitků.
A tím zdaleka nekončíme! Nejlepší akce jsme si už projeli, ačkoliv si jistě vzpomenete na některé, na něž už nezbylo místo, ale čekají nás další žánry. V nejbližší době to budou strategie...