Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejočekávanější akce roku 2007 #2

  12:07
Hlásíme se vám s druhým dílem oblíbeného seriálu nejočekávanějších her letošního roku. Tentokrát jsme se zaměřili na další várku akcí. A že je o co stát! Posvítili jsme si třeba na Bioshock, UT 2007 nebo nový Medal of Honor!

V prvním díle článku jsme vám představili prvních pět nejočekávanějších akčních her tohoto roku. Nyní vás seznámíme s další pěticí, která si s tou první v ničem nezadá. Opravdu, letošek přinese přímo akční žně! Pojďme se na ně společně mrknout...

Bioshock
Výrobce: Irrational Games | Vydavatel: 2K Games | Datum vydání: léto 2007 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Nezaměnitelné prostředí
Skvělá atmosféra
Úžasná hratelnost

Obavy:
Další odložení
                   

Ačkoliv Bioshock není prostou střílečkou, které většinou patří k nejprodávanějším, ale je poněkud komplikovanější a přemýšlivější, nebál bych se říci, že letos není očekávanější akce. Když ne u široké veřejnosti, pak aspoň mezi sortou světa znalých hráčů a odborníků. Současná doba trpí nedostatkem děl, jež by byly zcela nezaměnitelné, měly vlastní styl, propracované pozadí a hraničily nebo se dokonce prolínaly s uměním. Několikaletá práce Irrational Games by měla vyústit právě v tyto hodnoty. Hráčům bude dovoleno nahlédnout do pochmurného podmořského světa, kde se několik let předtím odehrála zkáza vysněné utopie, jíž bylo takřka dosaženo. Krása snoubící se se zašlostí vás jistě nenechá chladnými, stejně jako pečlivě vypracovaná architektura ve stylu art-deco, jež sama o sobě vyvolává všelijaké pocity. A do toho pohnuté osudy místních „obyvatel“, kteří se z vámi prozkoumávaného důvodu proměnily v krvelačná monstra. Bioshock nebude jen hrou, bude intenzivním zážitkem od prvního do posledního okamžiku. I bez herního obsahu by se po jeho světě dalo jen tak bloudit a nasávat mrazivou atmosféru. Jenže autoři se postarají, abyste na své pouti měli o zábavu postaráno. Nevyhnete se zajímavým RPG prvkům, zaměřeným hlavně na desítky speciálních schopností, které nepostrádají originalitu. Samotná akce je pojednána jako boj o holé přežití, tedy žádné přestřelky s desítkami slabých nepřátel, ale bitvy na život a na smrt se zákeřnými monstry či zmutovanými lidmi. Popravdě, slovy se dost dobře nedá popsat, jak se na Bioshock těšíme. Dodejme snad jen, že TO bude velké a vyčkejme do léta.

Bioshock Bioshock Bioshock

Half-Life 2: Episode Two
Výrobce: Valve | Vydavatel: Valve | Datum vydání: červen 2007 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Episode Two
Team Fortress 2
Portal

Obavy:
Nic z toho se nepovede na jedničku
                   

Half-Life 2 je už takřka tři roky starou historií, přesto k němu stále vycházejí přídavky, ať už oficiální či neoficiální. Jedno víme jistě: ještě nějakou dobu tomu tak bude. A to v obou případech. Zatímco fanouškovské mody udivují svými nápady i dobrou hratelností, byla první oficiální epizoda spíše zklamáním. Přes vysoká hodnocení recenzenti často procedili narážku na hodně krátkou herní dobu (pět hodin je vážně málo) i recyklovaný obsah (hlavně prostředí bylo dost podobné originálu). Hratelnost byla sice stále výborná, ale určitá pachuť po dohrání přetrvala. I ve Valve pochopili, že s takto koncipovanou nastavovanou kaší by vztyčený prapor dlouho neudrželi. A proto nabídne druhá epizoda nejen další dobrodružství Gordona Freemana (tentokrát v rozlehlejších exteriérech jako jsou lesy, což je konečně kýžená změna pozadí), ale i další, skoro se nám ani nechce říct bonusové kousky. Tím jednoznačně lákavějším z dvojice je dlouho očekávané Team Fortress 2. Fandové jedničky s jistě vzpomenou na jeho neustálé odkládání, které vyústilo až v pozastavení vývoje. Teď ho tedy Valve vzkřísilo, nicméně v podobě, jakou by nečekal vůbec nikdo. Rozhodli se ho totiž stylizovat do komiksového prostředí, což znamená, že nejen grafické, ale i herní realističnosti byla vystavena stopka a všechny síly se upřely směrem k zábavě. Nemáme nic proti, obzvlášť když na předváděčkách projekt působí nadmíru konzistentně a hratelně. Množství herních specializací zajišťuje variabilitu a lačná komunita představuje miliony potenciálních protihráčů. Pověstné puntičkářství Valve navíc ze hry dělá fenomén ještě před vydáním. Pokud se tedy něco významného opravdu nepokazí. Balíček Episode Two uzavírá hříčka jménem Portal, v níž dáte průchod své prostorové představivosti, jelikož se budete muset propracovat složitě vykonstruovanými úrovněmi až k cíli. A to jen za pomoci zvláštní zbraně a portálů. Tři v jednom, to je strategie, kterou jednoznačně kvitujeme, obzvlášť když všechny tři položky budou stát za to.

HL 2: Episode Two HL 2: Episode Two HL 2: Episode Two

Kane and Lynch: Dead Men
Výrobce: IO Interactive | Vydavatel: Eidos | Datum vydání: září 2007 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Video
Příslib:
Hra pro dospělé
Originální hrdinové
Skloubení akce a inteligentního postupu

Obavy:
Přílišná podobnost Hitmanovi
                   

O novém projektu tvůrců Hitmana, dánské společnosti IO Interactive, se dosud ještě ani příliš nezačalo mluvit, ale v kuloárech už jdou řeči o jeho neskutečném potenciálu. Ten se skrývá především ve skloubení inteligentní složky ve stylu Hitmana a hutné akční střílečky se vzorem například v Maxi Paynovi. Nad vodou hru jednoznačně drží už zápletka, která je v současném klišoidním balastu doslova požehnáním. Nikdo se také netají tím, že je výhradně pro dospělé, dětem by se tento titul rozhodně do rukou dostat neměl. Jde o tzv. „buddy-game“, kde stojí v popředí spolupráce dvou parťáků. Ale jakých parťáků! Tihle dva, tedy Kane a Lynch mají minulost tak prolezlou neřádem, že se člověk nestačí divit. Lynch byl šťastně ženatým čtyřicátníkem zaměstnaným ve skladu. Náhle se však u něj projevila schizofrenie, která vyústila v čím dál tím agresivnější chování a také občasné kompletní výpadky. Jednou se Lynch vrátil ze šichty domů a našel svou ženu brutálně zavražděnou. A neví jestli to udělal – každopádně byl odsouzen na smrt. Kaneovi se pro změnu zabije syn jeho vlastní, špatně uschovanou pistolí, pročež ho opustí manželka. „Hrdina“ začne pracovat pro tajnou organizaci, ale tak trochu se mu jí mimoděk povede zradit. Poté, co chce po jedné z akcí utéct, je dopaden a rovněž odsouzen k trestu nejvyššímu. Jenže někdo nad oběma hochy evidentně drží ochranou ruku, a tak se jim po útoku na vůz, ve kterém jsou převážení, podaří uniknout. Nyní se musí vypořádat se svou minulostí, tedy především Kane, kterého taky budeme celou dobu ovládat, ale ani Lynch, jehož se zhostí umělá inteligence, nakonec nepřijde zkrátka. Zajímavým nábojem má být i vzájemná antipatie mezi těmito dvěma týpky, kterým se vzájemně nezamlouvají jejich zločiny. Přesto se však musí spojit a spolupracovat. Tvůrci se hodně chlubí novým enginem, jenž zvládne zobrazovat masové scéně, kdy se na obrazovce objeví třeba sto civilistů. Pochopitelně mezi nimi nesmíte vzbudit pozdvižení, jinak bude splnění úkolu o dost těžší. Každopádně se této dospělácké hry už nemůžeme dočkat.

Kane and Lynch Kane and Lynch Kane and Lynch

Medal of Honor: Airborne
Výrobce: EA Studios | Vydavatel: Electronic Arts | Datum vydání: březen 2007 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Příslib:
Seskok padákem
Dynamické bojiště
Upgrade zbraní

Obavy:
EA zase slibují a nic nesplní
                   

Electronic Arts dělá se značkou Medal of Honor opravdové terno. Něco nám říká, že další díly půjdou cestou tahání peněz z kapes zákazníků za minimální přidanou hodnotu, tak jako to loni předvedlo Need for Speed či Battlefield. Na druhé straně zní sliby vývojářů tak fantasticky, že se jistým očekáváním nemůžeme ubránit, ani když tušíme, že splněna bude pouhá polovina – a to ještě v lepším případě. Projít bychom si měli pět výsadkářských misí s akurátním historickým pozadím. Počkat, jen pět? Ano, netvrdíme, že je to hodně, ale všechny bychom měli navštívit hned dvakrát a dívat se na jejich průběh vždy z jiné perspektivy. Přesto nepočítáme s kdovíjak dlouho herní dobou – úspěchem by bylo cokoliv nad deset hodin. To ostatní už zní ale o poznání slibněji. Začněme třeba zbraněmi. Nejen že jich má být více než kdykoliv předtím v celé sérii, ale ještě si je budeme moci modifikovat nejrůznějšími zlepšováky. S tím se pojí i RPG prvky. Není totiž možná přidělat si na kvér upgrade, když s tím kvérem ještě neumíte pořádně zacházet. Nejprve s ním tak bude třeba pokosit několik partiček esesmanů a teprve poté tunit. Nááajs, jak by řekl Borat. Ale to jsme teprve na začátku toho nejlepšího! Autoři nelenili a rozhodli se pro nás připravit dynamické bojiště, na němž se fronty přelévají i bez vašeho přičinění, a to na základě mnoha faktorů. Popravdě, jsme hodně zvědaví jak to bude fungovat a zda náhodnou nejde o plané tlachání do větru, přičemž nám nebudou zavřena ústa třemi naskriptovanými situacemi, které se občas prohodí. Uvidíme, řekl slepý a šel si koupit lístek na němý film. Na závěr to nejlepší: většinu misí započneme seskokem z letadla. A ne ledasjakým! Budeme si totiž moct vybrat, kde přistaneme, podle startovní pozice se pak bude odvíjet další dění. Jestli kecáte, tak už vám (EA) nikdy neuvěříme, říkáme my!

Medal of Honor: Airborne Medal of Honor: Airborne Medal of Honor: Airborne

Unreal Tournament 2007
Výrobce: Epic Games | Vydavatel: Midway | Datum vydání: podzim 2007 | Homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video
Příslib:
Nový Onslaught
Ještě vyváženější hratelnost
Dechberoucí grafika

Obavy:
Neprosadí se v progamingu
                   

Na progamingovém poli se víceméně usadilo několik neměnných stálic, které mezi sebe už několik let nepouštějí žádné neozkoušené nováčky. Jednou z her, která turnaje okupuje už drahnou dobu, patří i Unreal Tournament. Po vydání UT 2003 a 2004 se zdálo, že se Epic Games vrhli na ročníkový koncept, což se nakonec neukázalo být pravdou. Přesto však měl UT 2007 vyjít už mnohem dříve (přestože od začátku vývoje nosil tuto číslovku). Tvůrci však narazili na jisté problémy při optimalizaci ovládání na Playstation 3 a prý si také uvědomili priority, kvůli nimž je série tak populární a rozhodli se je zdůraznit. Proto se vývoj nečekaně protáhl a jak to tak vypadá, ještě si pár měsíců počkáme. A na co se za toto prodlení můžeme těšit? Autoři přiznávají, že v minulých ročnících několikrát šlápli vedle a módy jako Domination či Bombing Run nikdo příliš nehrál. Proto je tentokrát vyškrtli. O to více se však zaměřili na vyvážení Deatmatche, CTF a Onslaughtu. Tyto herní varianty prý uvidíme v takové formě, jako ještě nikdy předtím. Především posledně jmenovaný, svým konceptem konkurující Battlefieldu, se může těšit na další vyztužení své, již tak dost bytelné podstaty. Mluví se o jakési multiplayerové kampani, která hráče podle chování na jedné mapě zavede na druhou atd. (říká se tomu WarPath). Pokaždé bychom tak měli mít z bojů poněkud odlišný dojem. Slibovány jsou nové stroje zkázy, především nástavba mocného Leviatanu, jež bude bojišti dominovat ještě více než její předchůdce. O perfektní vizuální zpracování se postará nejmocnější engine dneška (Unreal 3) a jelikož s ním operují sami jeho tvůrci, budeme mít zřejmě co dělat s nejlépe vypadající hrou. Ale to vše je jen prostředek k tomu, abychom se opět ponořili do lítých multiplayerových bitev, jež jsou pilíři jednoho z nejtrvanlivějších herních zážitků.

UT 2007 UT 2007 UT 2007

A tím zdaleka nekončíme! Nejlepší akce jsme si už projeli, ačkoliv si jistě vzpomenete na některé, na něž už nezbylo místo, ale čekají nás další žánry. V nejbližší době to budou strategie...
Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...