Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rayman 3: Hoodlum Havoc - rozhovor

  12:00aktualizováno  15. března 4:41
Rayman se vrací ve třetím díle jedné z nejlepších plošinovkových her pro všechny systémy a právě o něm jsme si povídali s project managerem A. Boukhelifou. Co všechno tedy můžeme od plnéí verze očekávat?

Rayman 3 Podle prvních informací z loňské E3 (viz naše novinka) měl Rayman 3 vyjít už v listopadu. Nestalo se tak a hra byla odložena na březen 2003. Nyní probíhá v pařížském studiu Ubi Softu pečlivé testování a dolaďování posledních detailů, přesto si manažer celého projektu, Ahmed Boukhelifa, našel čas na naše otázky. Chcete-li se něco dozvědět o připravované 3D plošinovce pro PC, PS2, Xbox, GameCube i GBA, čtěte.

Můžete nejprve představit našim čtenářům sebe a Vaši firmu? Změnil se tým pracující na Raymanu 3 hodně mezi druhým dílem, Raymanem M a trojkou?
Jsem Ahmed Boukhelifa, manažer projektu Rayman 3, který je ve vývoji v Ubi Softu už déle než dva a půl roku. Pracuji s týmem o více než padesáti lidech v Montreuilu (čtvrť Paříže). Tým se skládá hlavně z lidí, kteří už pracovali na Raymanovi 1 a/nebo 2. Pokud jste nehráli žádnou z Rayman her, jsem si jist, že budete znát Ubi Soft díky jiným hrám jako Myst, Clancyovky Ghost Recon, Rainbow Six nebo Splinter Cell, F1 Racing… Ubi Soft je francouzský vydavatel, který byl založen v roce 1986 a má spoustu studií po celém světě – ve Francii, Kanadě, USA, Číně, Rumunsku, Maroku, Velké Británii…

Jaký je základní příběh Raymana 3 a co je úkolem hráče?
Možná si vzpomínáte na lumy, červené létající energetické bubliny, které vám daly život v Raymanovi 2. Rayman 3 Tentokrát se jeden z nich zvrhnul a stal se z něj černý lum, zlé ďábelské stvoření, které chce dobýt svět. Převrátil na svou stranu všechny ostatní a zahalil je do černých hábitů. Tak se z nich stali hoodlumové (tedy lumové-kapucíni – pozn. aut.). Na scénu ale přicházíte vy jako Rayman, abyste zase jednou zachránili svět tím, že zastavíte tuto armádu hloupých a zlých tvorů.
Ale stane se něco, co byste nikdy nečekali. Váš nejhloupější, ale roztomilý přítel Globox "zachrání" situaci, když nedopatřením spolkne šéfa temných lumů Andrého. Váš úkol je vyléčit vašeho přítele z nastalé závislosti na švestkovém džusu. Nebude to ale jednoduché, protože všichni hoodlumové jsou vám v patách a snaží se Globoxe zajmout a získat zpět svého šéfa.

Vypadá to, že nemáte moc rádi švestkový džus – je to pravda? :o)
Ne, naopak, všichni mají rádi švestkový džus! Hoodlumové ho přímo milují a čas od času je ve hře uvidíte, jak ho pijí nebo spí s hrnkem v ruce. Globox je na něm dokonce závislý, protože ho André zevnitř nutí pít. To byla pro nás skvělá příležitost vytvořit zábavné situace založené na švestkovém džusu – Globox třeba škytá a vypouští bubliny, které můžete použít jako plošinky, nebo se zničehonic nafoukne a odletí.

Existuje nějaká spojitost mezi lumy a lumíky? Jak vypadají a jaká je jejich osobnost?
Rayman 3 Kdybych měl hoodlumy shrnout třemi slovy, řekl bych: početní, hloupí a nebezpeční. Ve skutečnosti jsou spíše jako gremlini než jako lumíci. Když je spatříte, nebojíte se jich, ale jejich záštiplné založení a přirozená chuť k destrukci z nich mohou pro vás udělat velké nebezpečí!

Jak hoodlumové vypadají ve hře? Kolik různých druhů potkáme? Můžete nám dát nějaké příklady? Budou to naši jediní nepřátelé v Raymanovi 3?
V podstatě je hoodlum černý lum v plátěném hábitu. Hoodlumové mohou vypadat různě – malý křehký sniper nebo velký svalovec. Celkem je ve hře 14 druhů s různými zbraněmi, chováním a slabinami. Například Heckler, to je jeden z největších, má velkou zbroj, navíc používá proud jako kulomet. Abyste ho zničili, je potřeba zasáhnout ho tak, že zbroj na pár sekund odletí – a pak teprve ho můžete zranit. Jiný, Hoodoo, je kouzelník. Chrání ostatní hoodlumy magickým štítem, a tak se ho budete muset zbavit vždy jako prvního.

Jaké neutrální postavy v Raymanovi 3 potkáme?
Celý svět je obydlen spoustou stvoření. Potkáte například spoustu postav z jiných světů – můžete narazit na pastýře, Eskymáky, doktory či duchy. Ti byli zajati hoodlumy a uvězněni v klecích. Jejích osvobozením získáte bonusové body nebo nové schopnosti.
Rayman 3 Potkáte také spoustu zvířat – želvy, krysy, žáby, netopýry… Čas od času s nimi můžete něco provést – například vzít želvu a hodit s ní po někom. Nebude to nijak hodnoceno, půjde čistě jen o legraci.

Do jakých lokací se podíváme? Kolik různých světů uvidíme?
Záchrana vašeho přítele je velký úkol, takže se připravte na dlouhou cestu. Budete cestovat skrz lesy, bažiny, pustiny, hory, pouště, moře, ale prozkoumáte i světy, které jsou pro Raymana úplně nové – továrny hoodlumů, podzemní prostory obydlené Knaareny (krutá pouštní stvoření), chrám a věž na konci světa.
Těchto deset různých lokací tvoří koherentní, ale velmi rozmanité světy se spoustou překvapení. Pokaždé chceme hráče překvapit, takže když budete procházet pustinou, narazíte třeba najednou na věž duchů, kterou se vydáte prozkoumat, nebo v bažinách zase najdete dům výstředního lovce. Účelem je, aby hráč nikdy nevěděl dopředu, co se na něj chystá.

Jak se změnil boj? Dostane Rayman ve hře nějaké nové pohyby nebo komba?
Když jsme začali na hře pracovat, chtěli jsme udělat něco opravdu nového v bojovém systému. Obecně jsou boje v plošinovkách velmi jednoduché. Nepřátelé vás nevidí, až když přijdete blíž, pak vás uvidí a jdou po vás, dokud je nezničíte akční klávesou.
To, co jsme udělali, bylo, že jsme přidali Raymanovi nové schopnosti a způsoby boje. Vrátili jsme se zpátky k pěsti, ale tentokrát může Rayman házet oběma pěstmi a různými způsoby. Může pěst nabít, může ji vrhnout rovně nebo po nějaké křivce. Kombinací dvou pěstí a různých pohybů získáte širokou škálu bojových stylů. Rayman 3 Navíc pro Raymana máme 5 zvláštních schopností, které může dočasně získat. Ty mohou být v boji využity také. Například se vám bude hodit železná pěst – na každou ruku se vám připne velký řetěz s kovými zuby na konci – abyste chytili nepřítele a dali mu elektrickou ránu.
Takže když to shrnu, opavdu hodně jsme vylepšili Raymanovy schopnosti boje.

Jaká bude umělá inteligence nepřátel?
To je právě druhá strana nového bojového systému. Když jsme začali na hře pracovat, spousta lidí měla v čerstvé paměti hry jako No One Lives Forever nebo Half-Life. V těchto hrách máte spoustu akcí a reakcí, které nepřátelé mohou provést, což je pro hráče velice vzrušující. To jsme chtěli převést i do plošinovkového žánru. A tak jsme vytvořili velkou řadu nepřátel a dali jim množství různých postojů a reakcí. Například někteří nepřátelé se mohou pohybovat na různá místa, jiní mohou používat vozidla nebo si zavolat pro posily. Touto cestou chceme vybudovat pokaždé jinou situaci s různými následky. Například můžete dorazit před tábor hoodlumů. Jakmile vás uvidí, dva půjdou po vás, další zavře bránu, abyste se nedostali dovnitř, a jiný zavolá posily. Máte pocit, jako byste bojovali proti skutečným lidem.

Jaké logické a adventure prvky se v Raymanovi 3 objeví? Budou ve hře také nějaké rozhovory? Jak důležité budou tyto prvky?
Co se týče adventure prvků a příběhu, opravdu jsme chtěli, aby hráč nebyl schopen předvídat, co se stane v dalším levelu. Takže třeba potkáte 6 bossů, ale ne automaticky na koncích jednotlivých světů, ve hře budou Rayman 3 specifické události, které se mohou odehrát kdekoliv, a příběh se často bude nečekaně rozvíjet.
Co se rozhovorů týče, rádi se vyžíváme v psaní těch nejpodivnějších a nejzábavnějších. Jenom abychom vám dali příklad: tutorial procházíte s Murfym, který si z vás neustále dělá legraci, když se vám něco nepovede, a stěžuje si, že podepsal roli v Raymanovi 3, protože si myslel, že by to mohlo nastartovat jeho kariéru v Hollywoodu!

Co nám můžete říci o technické stránce hry? Jaká jsou vylepšení po vizuální stránce a jaká bude hudba a zvukové efekty?
Strávili jsme spoustu času tvorbou speciálních nástrojů pro konzole nové generace. Pak jsme mohli využít jejich schopností k přidání většího počtu polygonů, ale také k vývoji velké řady nových vizuálních efektů. Takže uvidíte spoustu odrazů a průhledností. Navštívíte věž duchů, která je celá postavena z průsvitných prvků a osvětlená neskutečnými blesky. Vytvořili jsme také postavy, které mohou být snadno replikovány a animovány. Takže budete jakoby uvnitř takového velkého soukolí, kde se všechna kola neustále otáčí.
Další velké zlepšení se týká animací postav. Ty jsou schopny nyní vyjádřit výrazem obličeje nějakou náladu jako v klasických cartoonech. Takže uvidíte vystrašeného Globoxe, když spatří hoodlumy, nebo usmívajícího a chechtajícího se Raymana, když se mu něco povede.
Rayman 3 To je ale jen pár příkladů toho, co jsme na projektu udělali – zbytek uvidíte sami až hra vyjde.

Na co jste na Raymanovi 3 nejvíce pyšní?
Osobně mám nejradší tón hry. Tedy především že se musíte smát po celou dobu hry, protože postavy a události jsou úchylné a směšné. Znáte hru, kde potkáte bosse – ženu, která sní o tom, že ji zneužijete, nebo přítele, který si představuje obrovskou párty, kterou by mohl uspořádat, až objeví velké doupě Hoodlumů?

Počítáte v Raymanovi 3 také s multiplayerem?
Hra samotná je určena pro jednoho hráče. Na druhou stranu GBA verze obsahuje mnoho multiplayer módů, které můžete hrát s linkem.

Jsou nějaké rozdíly mezi PC, PS2, Xbox a GameCube verzemi?
V podstatě je hra pro tyto čtyři systémy stejná, ale využíváme výhod jednotlivých platforem k různým speciálním efektům. Takže třeba Xbox verze bude využívat systém Dolby Prologic, PS2 verzi bude možné hrát na TV obrazovkách s vysokým rozlišením a GameCube verze má zvláštní grafická vylepšení a dva exkluzivní bonusové levely.

Jak bude vypadat GBA verze? Bude také 3D nebo 2D jako původní Rayman?
Přiblížit vám GBA verzi půjde asi nejlépe jako spojení všech tří Raymanů. Máte ten samý pestrobarevný 2D vzhled jako v jedničce, ty samé zábavné minihry (například vodní lyže) jako ve dvojce a rozmanitost nepřátel a jejich chování jako ve trojce. A také spoustu multiplayerových úrovní.

Jak dlouho už na hře pracujete a kdy ji uvidíme v obchodech? Počítáte také s demoverzí?
Na hře už pracujeme více než dva a půl roku, na pultech obchodů by se měla objevit v březnu 2003. A co se týká demoverze, můžete ji získat, když si koupíte Rayman Revolution Platinum, tam jsou dvě úrovně z Raymana 3.

Máte už nějaké další plány co dělat po dokončení Raymana 3? Dočkáme se čtyřky nebo Raymana M-2?

Osobně žádný další projekt ještě nemám, ale doufám, že vytvoříme nějakou další Rayman hru.

A na závěr tradičně: chcete ještě něco říci k projektu nebo vzkázat čtenářům BonusWebu?
Tohle je můj první rozhovor pro český časopis a já velice rád zjišťuji, že máme fanoušky opravdu po celé Evropě. To je skvělé!

Děkujeme za rozhovor.

P.S.: Kdyby vám vyčerpávající informace z tohoto rozhovoru nestačily, doporučím vám naši starší novinku, stáhnout si od nás můžete videopreview, E3 trailer, in-game video, zábavné trailery #1, #2 a #3. Starší screenshoty naleznete v této a této galerii.

Autor:
  • Nejčtenější

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Vychází taktická střílečka Gray Zone Warfare. Stane se dalším českým hitem?

Více než rok od svého oznámení vychází v režimu předběžného přístupu military simulace Gray Zone...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Český Neverhood? Jen podle vzhledu, stylová Hlína bude pořádná deprese

Nově zformované české studio Omnia Ludus představilo svoji prvotinu. Depresivní příběh o chlapci,...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...