Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Times of Conflict - jako ve filmu

  12:00aktualizováno  10. července 1:09
Čekáte, kdy se na trhu konečně objeví nějaká pořádná realtimová strategie? Nejste přitom příznivci her typu Age of Empires, ale máte raději akčněji laděné tituly? Pak se zkuste podívat na hru Times of Conflict, mohla (či měla) by vás zaujmout.

Times of Conflict Na hru Times of Conflict od francouzské distribuční společnosti Microids jsem se docela hodně těšil. Není divu, již dlouhou dobu se mi do rukou nedostala žádná akčněji laděná realtimová strategie, a tak jsem doufal, že si nyní tento deficit vynahradím. Podle dostupných informací totiž měla být tato hra přesně to, po čem jsem toužil - klasicky pojatá nelineární RTS s velkým důrazem na rychlou akci, kde stavění a opevňování základny tvoří pouze malou součást samotné hry. Ačkoliv je toto tvrzení pravdivé, byl jsem překvapen, když jsem na monitoru spatřil to, co jsem tam spatřil. Nebojte, nebudu předem odhalovat, zda bylo ono překvapení příjemné nebo jestli se naopak jednalo spíš o zhrození - to ať vyplyne z recenze samotné.

Jak již bylo řečeno, Times of Conflict je realtimovou strategií, která má mnohem blíže ke strategickým akcím typu Ground Control, než ke hrám jako Age of Empires, jež se vyznačují propracovanou správou zdrojů a náročnou stavbou základny. Důraz na rychlou akci je ještě umocněn tím, že v jeden okamžik můžete ovládat najednou i více jak tisíc jednotek. Ty si můžete pochopitelně sjednocovat do větších skupin a ukládat pod klávesové zkratky. Kdyby tomu tak nebylo a vy jste museli ovládat každou jednotku zvlášť, asi byste se velice rychle zbláznili :o). Přesto i takto budete mít práce více než dost, a tak se tvůrci pokusili vám ulehčit práci, kde jen to šlo. Běžně vám stačí postavit si na základně pár hlavních budov Times of Conflict (převážně ty, které produkují bojové jednotky) a nějaké obranné mechanismy (dělové věže, zdi, ploty apod.) a o více se již nestarat. Těžba probíhá zcela automaticky a vy sami se s ní tedy nijak nezdržujete. A jaké zde máme zdroje? Jsou to pouze dvě "suroviny" - olej a zvláštní substance "Aarine". První se těží běžným způsobem a jediné, co je od vás požadováno, je postavit na vhodném místě ropnou věž. U Aarinu to je ještě jednodušší - získává se z aarinských vesnic prostě tím, že si je podrobíte (vtrhnete do nich se svými vojsky a pokud narazíte na odpor, během deseti vteřin jej zlikvidujete).

Děj samotné hry je zasazen na cizí planetu, o kterou bojují tři znesvářené strany. Jsou to Gilda, Nadace a Aliance. Gilda je náboženská sekta, která se shromáždila kolem člověka zvaného Prorok, jenž chce pod svou moc podmanit celý svět. Nadace je mohutná organizace, která si osvojila rozvinuté technologie a mocné zbraně. I ona chce dobýt svět. A Aliance je obří seskupení jednotlivců a společností, které se zvětšovalo do té doby, až začalo připomínat rakovinotvorné bujení. Žádný div, že největší složka výkonné moci - armáda - se vymkla kontrole... I ona chce dobýt svět. Je vám tedy nejspíš jasné, co bude vaším úkolem, ať si vyberete jakoukoliv z bojujících stran. Ano, budete muset ze všech teritorií, ze všech provincií vytlačit protivníky a... ano, dobýt tímto způsobem celý svět.

Times of Conflict Průběh kampaně je nelineární, což v tomto případě znamená, že si sami volíte postup jednotlivými misemi. Volba silně připomíná slavnou hru Dune 2, ve které byla mapa světa také rozdělena na množství malých území, a vy jste sami určovali, kam půjdete. A i zde nemusíte útočit na všechna teritoria - některá za vás dobudou vaši spolubojovníci. Tím však podobnost končí. Samotná mapa je mnohem, mnohem rozsáhlejší, o lepším grafickém zpracování ani nemluvě. Částečně se zde také uplatňují strategické rysy - nejen, že si vyberete, na jaké území půjdete (přičemž budete předem informováni o jistých podrobnostech týkajících se této provincie), ale také si rozhodnete, s jak velkou armádou tam vtrhnete.

Při spuštění první mise vás možná zarazí, že ačkoliv stavíte budovy a produkujete bojové jednotky, nemáte žádnou možnost vyvíjet nové technologie. To by mohlo poukazovat na obrovský nedostatek v herním systému - vždyť koho by bavilo projít celou hrou se stále stejnými jednotkami. Ale nebojte, něco podobného nehrozí. Tvůrci jen opustili tradiční systém vývojového stromu a místo toho vám zpřístupňují nové technologie a jednotky podle vašich hráčských kvalit. Co to znamená? Za každou úspěšně dokončenou misi získáte určitý počet "bodů slávy". Za ty si dokupujete nové jednotky, a když získáte určitou úroveň, zvýší se vaše celková hodnost a tím se vám zpřístupní další volby. Jednoduché, prosté, avšak v žánru Times of Conflict RTS poměrně originální řešení.

Co vás ale překvapí na hře Times of Conflict asi nejvíce, je způsob grafického zpracování. Pochopitelně je kompletně ve 3D, ale při prvním pohledu vás ničím neokouzlí, spíše strnete úžasem. Nejen, že jednotky jsou hrozně malinkaté a de facto bez jakýchkoliv podrobností, animace ubohé a vše vypadá spíš jako hemžení mravenců, ale ono ani okolí není nijak zvlášť propracované. Jedná se spíš jen o mírně zvlněnou plochu, na které se tu a tam objeví nějaký strom, proláklina nebo stavba základny. Ale nebojte, neodcházejte plni znechucení a vydržte o něco déle. Pak totiž zjistíte, že obraz si můžete libovolně natáčet, přibližovat a oddalovat a měnit úhel kamery. To je sice již poměrně běžné i u konkurenčních titulů, které jsou navíc zpracovány mnohem lépe, ale věřte tomu, že zde si maximální přiblížení pochodujících či bojujících jednotek opravdu užijete. Proč? Právě z důvodu výše uvedené masovosti celkového pojetí. Pokud snížíte kameru na úroveň povrchu a přiblížíte si bojující jednotky na maximum, máte navozenou iluzi akčního velkofilmu. Dojem kazí pouze ony chabé animace postav.

Co je tvůrcům zapotřebí alespoň částečně vytknout, je umělá inteligence jednotek. Musím se přiznat, že jejich chování se mi za celou dobu hraní nepodařilo tak docela úplně pochopit. Times of Conflict Někdy zareagují okamžitě, jindy je musíte několikrát přemlouvat. To může být obzvlášť nepříjemné ve chvíli, kdy na vaši základnu útočí protivníkovo vojsko, ale vaše jednotky se zaseknou o samotné budovy a nechtějí jít dál. Přitom nestřílejí, nedělají nic, jenom přihlížejí postupné devastaci vlastního dočasného domova. Naštěstí se takto neprojevují úplně vždy, a jsou situace, kdy se tvůrci opravdu vytáhli. Jako příklad zde může sloužit reakce jednotek na napadení. Nejen, že samy opětují palbu (vy jim můžete přikázat pouze pohyb, o ostatní se starají samy), ale dokáží přiběhnout i z poměrně velké vzdálenosti svým kolegům na pomoc. To je prvek, který mi v mnohých RTS chybí.

Po zvukové stránce je Times of Conflict průměrnou hrou. Většina zvuků vás neznechutí, ale ani vás nepřinutí sedět s pusou otevřenou a nevěřícně poslouchat, co se to line z reproduktorů za nádheru. To samé platí i o hudebním doprovodu. Konec konců o průměrnosti svědčí nejlépe to, že to je asi tak vše, co k němu lze napsat :o).

Co nám tedy vyplývá závěrem? Že Times of Conflict je poměrně zajímavá realtimová strategie, ve které se najde slušné množství zajímavých nápadů. Zároveň ale tvůrci odbyli několik stěžejních prvků, takže výsledek je dosti rozporuplný. Otázkou zůstává, zda tento titul doporučit nebo ne. Já osobně bych vám radil dát od něj ruce pryč. Výsledek je sice mírně nadprůměrný (hlavně kvůli originalitě a hratelnosti), ale na obzoru jsou jiné, lepší RTS, za které se vyplatí utratit své pracně vydělané penízky spíš.

Times of Conflict
Výrobce: Eugen Systems
Vydavatel: Microids
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: hra nemá homepage
Minimální konfigurace: procesor 233 MHz, 64 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 350 MHz, 64 MB RAM, 3D karta
3D karty: ne
Multiplayer: ano
Verdikt: Zajímavá a poměrně originální RTS, ale mezi špičku svého žánru rozhodně nepatří.
Hodnocení 68%

Autor:
Témata: Deficit, napadení
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...