Blízká setkání 2D druhu. Takto by se dalo označit první dílo nového vývojářského studia Behemoth. Členové Behemothu však nejsou v herním světě žádnými nováčky. Sami se označují za "odpadlíky" z největších konkurenčních studií. A protože vyhazov z vývojářského studia jistě zamrzí, rozhodli se herní renegáti spojit své síly a přinesli svoji kůži na trh. A aby se na začátek Behemoti postavili gigantům jako EA a spol, rozhodli se jako svůj první titul zvolit 2D střílečko-hopsajdu Alien Hominid, dále jen AH. Sami ho popisují jako undergroundové dílo plné inovačních prvků. V Behemothu se jistě snaží jít proti proudu a komerčně úspěšným titulům se vysmívají. Obsahuje však AH dostatek kvalit aby oslovil dnešní hráče?
Základní podstatou je běžet se žlutým ufonem zleva doprava a "kydlit" vše, co se vám připlete do cesty.
Já si undergroundovou hru představuji jako freeware, který vám na poškrábaném CD věnuje týpek v ošuntělé mikině někde v metru. I když by moje idea distribuce odradila asi 99% všech hráčů a je naprosto nereálná, má její zveřejnění jasný důvod. AH totiž vychází kromě Xboxu také pro GC, PS2, a tak o nějakém herním undergroundu nemůže být vůbec řeč. Ať se snažili být v Behemothu sebevíc nezávislí, uvědomili si, že při úzce specifikovaném žánru musí oslovit co nejvíce hráčů skrz naskrz platformami.AH pro Xbox disponuje několika rozdíly oproti verzi pro PS2. Majitele Xboxu jistě potěší, že "jejich" AH se může pyšnit 60hz fullscreenem či rychlejšími loadingy a že jako jediná z verzí má možnost online připojitelnost, byť jen v podobě downloadů a aktualizovaných hi-score tabulek, kde si opravdu ověříte, zda jste jeden či jedna z nejlepších.
Titul, který vypadá na první pohled jako spíše jedna z her pro 16-bitový Megadrive, má odlišné verze ve 128-bitovém světě. To mi připadá přinejmenším úsměvné. Znamená to tedy však, že AH má i některé pozitivní technické vlastnosti? Ano, vizuální podobě AH i přes svoje dvoudimenzionální vzezření nelze upřít zasloužené kvality. Animace je plynulá, scrollování probíhá též bez problému, přesto však nemůžu popřít fakt, že AH bude na valnou většinu hráčů působit archaickým dojmem. Přesto je vizuální podoba nápaditá a kypí všudypřítomnou originalitou. V hratelnosti jsem však dnes tak ceněnou originalitu v hojnějším množství nezaznamenal. Hra se svým konceptem nejvíce podobá sérii Metal Slug a je spíš poctou retro pařbám let minulých. To ale neznamená, že by byl AH špatným titulem.
Bez skrupulí můžu vývojáře označit za jedny z nejnadějnějších v oboru.
Základní podstatou je běžet se žlutým ufonem zleva doprava (a zpět ani o píď) a "kydlit" vše, co se vám připlete do cesty. Kromě spřátelených ras z různých koutů galaxie je jedinou postavou, která v postupu hrou zdejšímu hrdinovi pomáhá, sympatický obtloustlý mladík, který občas přihodí nějakou tu speciální munici do mimozemšťanova blasteru, který je jedinou zbraní ve hře. Ta se však díky odlišným druhům munice může stát brokovnicí a stejně tak i efektním plamenometem. Žlutý návštěvník disponuje mrštnou postavou, možností pojídat hlavy znepřátelených pozemšťanů, a dalšími schopnostmi včetně zahrabání sama sebe do země se záměrem vtahovat nepřátele do hlíny. Protože je rasa žlutých alienů inteligenčně vyspělá, nedělá jí problém řídit zastaralé dopravní stroje pozemšťanů. Od automobilů a tanků až po sněžné skútry.Bohužel trpí AH stejným problémem jako třeba Coded Arms pro PSP a to malou rozmanitostí jednotlivých lokací. Tématicky je rozděleno jednotlivých 16 levelů pouze do tří témat. První z nich je země hamburgerů - USA, kde se Hominid (jak se mezigalaktický cestovatel jmenuje) utká s nespočtem agentů FBI. Druhá lokace je zamrzlá Sibiř dnešního Ruska, kde se na vás povalí nekonečná bolševická armáda sovětských soudruhů (nechybí ani vznášející se boss s gigantickým srpem a kladivem).Poslední lokalitou je Oblast 51, ve které se nachází nejmenší počet levelů a finální nepřítel, vaše klonované herní alter-ego.
|
Přesto všechno nezbývá než Behemoth pochválit. Odvedli dobrou práci bez programátorských chyb a zbytečných bugů. Bez skrupulí můžu vývojáře označit za jedny z nejnadějnějších v oboru. Představím-li si schopnosti studia předvedené na nějakém pořádném AAA titulu, chytá mě pocit, že nás čeká zajímavá budoucnost.
|
Alien Hominid | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|