Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohemia Int. končí, přichází ENGRAM Ent.

  7:05aktualizováno  5. listopadu 11:33
Včera se celým herním světem jako smršť prohnala jedna z nejzásadnějších informací letošního roku o sloučení se společností Bohemia Interactive s polskou IM Group a expanzi na zahraniční trhy. Z tohoto důvodu jsme vyzpovídali ředitele Bohemia Interactive ing. Slavomíra Pavlíčka, který nastínil cíle a plány nově vzniklé společnosti a hlavně zmínil přínos české herní scéně.

Včera se celým herním světem jako smršť prohnala jedna z nejzásadnějších informací letošního roku - informace o sloučení se společností Bohemia Interactive, dominantního českého distributora počítačových her s polskou IM Group, načež vznikla ENGRAM Entertainment, do níž navíc finančně vstoupí investor DBG Osteuropa- Holding. Z tohoto důvodu jsme požádali o bleskové interview ředitele Bohemia Interactive ing. Slavomíra Pavlíčka.

První otázka asi nebude vůbec originální, přesto se vás na ni zeptám: co si od spojení s významným polským distributorem her a vůbec multimediální zábavy, firmou IM Group, slibujete?
Současný herní trh ať už středoevropský, tak celosvětový prožívá v posledních letech velký rozvoj. Fúzování velkých distribučních firem je naprosto běžnou záležitostí, která má, stejně jako v našem případě několik společných jmenovatelů. Prvním a hlavním zůstává nabídnout zákazníkům více kvalitních herních titulů. Sám jistě víte, že v současnosti není možné vyprodukovat opravdu dobrou hru bez silného kapitálového zázemí. Hovořím teď o skutečně kvalitní hře, která bude mít šanci na celosvětových trzích. Dalším jmenovatelem je samozřejmě také posílení a běžná expanze naší firmy. Vždyť kdo si nepřeje, aby se jeho firma dále rozrůstala a expandovala? A náš český herní trh je již pro další takovéto aktivity příliš malý. Nejde tak ani o schopnost nakupovat počítačové hry, což je dáno ne zrovna růžovou ekonomickou situací naší země, ale také o obrovský podíl pirátských verzí na naší scéně. Jistě vám není neznámou, že současný trh tvoří asi z 80% pirátské kopie. Posledním ze závažných důvodů je určitě náš vstup do EU. V době, kdy se hovoří o reálném datu našeho vstupu do Unie není možné zůstat v tomto směru stagnujícím, ale připravit se nejen na otevření obrovského potencionálního trhu, ale také na obrovskou konkurenci, která na něm vládne. A to prostě bez těchto aktivit není možné.

Znamená vaše spojení s tímto partnerem, že jste se vzhledem k malému domácímu trhu ocitli v problémech, nebo je to součástí vaší strategie?
Myslím, že jsem na tuto otázku odpověděl výše.

Jak dlouho jste koketovali s myšlenkou založit ENGRAM Entertainment, koho to napadlo a můžete řádově prozradit také to, jak dlouho trvala veškerá vyjednávání s IM Group a fondem privátních investic DBG Osteuropa - Holding, který hodlá do vzniklé firmy investovat?
Expanze byla od začátku naším cílem. Začátky rozhovorů se datují na duben 2000, tzn. více než půl roku.

Když už jsme u toho investora, obdržíte od něj slušnou sumičku peněz - 6,5 mil. Euro. Můžete nám sdělit alespoň pár projektů, na které budou tyto prostředky určeny?

  • Posílení distribučních aktivit v ČR, ale i v Polsku.
  • Podporu vývoje her.
  • Více plně lokalizovaných titulů na trhu.

    Jak to bude se jménem Bohemia Interactive? Bude se u nás používat i nadále, nebo začnete okamžitě pracovat na budování nové značky ENGRAM Entertainment a budete se snažit co nejdříve naučit veřejnost používat nové jméno? Odkdy oficiálně se začne nová značka budovat?
    Je ještě příliš brzy na odpověď.

    Jakým způsobem, pomineme-li používání jiného jména, pocítí tuto změnu česká hráčská veřejnost?
    Pro hráče jako takové bude nadále pokračovat nastartovaný trend, jen nyní můžeme očekávat jeho rychlejší realizaci. Mám tím na mysli produkci kvalitních her, lokalizace zahraničních titulů (již letos je kompletně lokalizováno více než 10 oproti loňským dvěma). Z novinek zmiňme např. SETTLERS IV, THE LONGEST JOURNEY, či STUPID INVADERS.

    Mohou čeští hráči očekávat, že se v souvislosti s tímto krokem sníží v České republice cena her, případně že se budete inspirovat polským trhem a začnete po vzoru našich severních sousedů lokalizovat více herních titulů?
    Viz výše. Plně lokalizované hry jak si určitě všímáte jsou levnější než anglické. Tzn. Lze očekávat u některých titulů pokles cen. V tom nám, ale musí pomoci posílení koruny vůči dolaru. Od začátku roku byl trend obrácený. Koruna ztratila 20 procent.

    Jaké jsou další cíle společnosti ENGRAM Entertainment? Měla by růst i nadále do dalších zemí střední a východní Evropy, případně na západ, nebo se již dále rozšiřovat nebude a vy se pouze budete snažit neustále posilovat svou pozici na stávajících trzích?
    Je více než jasné, že přestože jsme jako firma vstoupili do další fáze svého vývoje, rozhodně ji nepovažujeme za fázi poslední. Pokud vše půjde tak, jak plánujeme - a my pevně doufáme, že ano, další rozvoj a expanze firmy nejsou nijak nemožnou záležitostí.

    Myslíte si, že tento krok může nastartovat další spojení středo a východoevropských distributorů her? Případně chcete vy jakožto ENGRAM Entertainment postupem času vytvořit jednotný trh?
    Viz výše.

  • Autor:


    Témata: Fond, Holding


    Nejčtenější

    Naughty Dog
    Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

    Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

    Tekken 7
    Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

    Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

    Age of Empires: Defintive Edition
    Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

    Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

    Hajime Taniguchi aka Tokido
    Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

    Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

    Divinity Original Sin 2
    Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

    Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

    Další z rubriky

    Wolfenstein II: New Colossus
    Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

    Říjen bude dobrý měsíc. Alespoň z pohledu fandů videoher, kterým už tradičně začínají Vánoce předčasně. Pro svého favorita nezapomeňte hlasovat pod článkem v...  celý článek

    Ovládání Oculus Touch v akci
    Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

    Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

    Phantasmagoria (PC)
    Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

    Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.