Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dead to Rights – ve stylu Johna Woo

  12:00aktualizováno  24. listopadu 1:25
Líbí se vám Syphon Filter? A zamlouvají se vám informace o konverzi Maxe Payna na PS2? A co takhle spojit obě akční hry dohromady. Co by z toho mohlo vzniknout … Třebas Dead to Rights. Adrenalinová akce, v níž se nešetří municí, počtem křížků na pažbě vašich zbraní, ale také silným příběhem na pozadí, notně inspirovaným film noir.

Dead to Rights

Jak bylo již dříve řečeno, v Dead to Rights se ocitáte v roli nespravedlivě obviněného bývalého policisty, který je na útěku před zákonem. Poté, co se dostane z vězení, se mottem jeho snahy stává nalezení vrahů jeho otce, jimž se chce tvrdě pomstít. Nicméně Namco, které uvedený titul vyvíjí, tu tvrdí, že celý příběh jakož i hra budou mnohem komplexnější. V pozadí přitom stojí holywoodský scénárista Flint Dille (G.I.Jane), jenž hovoří o velké inspiraci film noir; nadějete se tady korupce, zrady a podivných politických intrik. Namco uvádí, že díky filmovým atributům má mít Dead to Rights výbornou atmosféru a díky silnému příběhu maximální emotivní prostoupení.

Pohybové aktivity hlavní postavy jsou příjemně dynamické. Při vyzbrojení se dvěma pistolemi jistě oceníte možnost střelby do dvou protivníků naráz! Jinak můžete ze svých nepřátel udělat také svůj štít (nepřipomíná vám to něco?), strafování okolo zacílených oponentů už je standard, přikrčení a plížení je samozřejmě prima a zaměřování s volbou autozacílení či manuální střelby skrze first person je obdobou Syphon Filter, takže proč ne. Potěší však velká spousta ataků beze zbraní – kopy, údery pěstí, chytací techniky apod. Naprosto dokonalé je však odzbrojení vašich oponentů. Dead to Rights Představte si scénu, kdy probíháte již vyčištěnou chodbou a na jejím konci hodláte blízkými otevřenými dveřmi projít dále. Když tu náhle zcela nečekaně z této části vyběhne strážný s brokovnicí. Následuje nesmírně efektní chvat, kdy svému protivníkovi vytrhnete zbraň z rukou ve stylu hongkongských elit jako je třeba Jet Li a pak jej touto zlikvidujete. Má cenu říkat, že znovu velice efektně? Nechci se tady rozplývat nad herním násilím, ale způsob vypořádání se s nepřítelem je mimořádně kvalitně zpracovaný.

Dead to Rights je odvazová akce v pohledu třetí osoby, neboli svou postavu zpravidla vidíte na obrazovce. Pakliže jste hráli Syphon Filter či nověji C-12, bude vám tento žánr velice blízký. Ve mnou shlédnutých akčních pasážích jsem byl svědkem místy opravdu hektických přestřelek, tak typických pro filmy z produkce Johna Woo. Ale rozhodně zde nečekejte nějaké slabomyslné vybíjení nepřátelské fauny, jako tomu bylo třebas v Land of Babes s nukemovým Dukem. Pokud je místnost plná nepřátel, můžete se přitisknout ke stěně vedle vchodu a vyčkávat („like“ MGS). Kamerový záběr v tento moment zabírá hlavní postavu, kterak stojí u zdi, a jelikož je tento záběr z inteligentní vzdálenosti, vidíte otevřenými dveřmi také část místnosti, kde se krčí za objekty schovaní protivníci. Dead to Rights V příhodný okamžik (můžete předtím dovnitř lehce nahlédnout) se hlavní postava bleskurychle odpoutá ode zdi, následuje rychlé vtancování do dveří, krátká a ostrá salva na cíl, který se podobně jako v Syphon Filter zviditelní za pomoci specifické indikační ikony, a zase nazpět. Přepnutí kamery během vstupu do akce mi chvílemi připadalo trochu příliš rychlé a na moment se ztratil žádaný přehled, ale hra je teprve ve stádiu vývoje, takže tohle je jen drobná výhrada k jinak skvělé koncepci. Zcela jedinečným se zdá být systém zpomalení celé akce, tady během vaší speciality - skoku současně se střelbou. Kupř. v dlouhé chodbě narazíte na protivníka - vyskočíte kupředu a z vašich pistolí exploduje salva smrtících kulek. V tento moment dojde k nesmírně efektivnímu zpomalení celé sekvence (á la Matrix) a vy jen vidíte vaši postavu zvolna plachtící vzduchem a protivníka, který se v obrátce hroutí mrtev k zemi. Tohle se nedá popsat, to musíte vidět. Skutečně fascinující zážitek, který sice, proč to neříci, může do jisté míry ztratit své kouzlo vzhledem ke skutečnosti, že tuto fintu budete během hry patrně maximálně využívat. Vstoupíte do malé místnosti a již na jejím prahu vás zaskočí voják, jenž do ní vbíhá současně s vámi, ale z druhé strany. Zpomalená střelba během vašeho odskoku vzad, vyprázdnění zásobníku do nečekaného soka. Animace plynule přejde do real-time, následuje efektní kotoul a pokračujete zase dále. Dead to Rights Stojí za to upozornit, že vás protivníci v této pohybové aktivitě těžko zaměřují!

K tomu si připočtěte FMV sekvence, jež se odehrávají v podobném duchu: představte si, že stíháte dopravní letoun na ukradené motorce. Letadlo už startuje, stále jej nemůžete dostihnout. Ke všemu se za vašimi zády objeví nějaký chasník na stejně rychlém stroji. Následuje scéna, při níž vyskočíte z jedoucího motocyklu, ve vzduchu pak provedete obrat s následnou střelbou na cíl za vámi. Výsledkem je výbuch motorky vašeho pronásledovatele, přičemž tlaková vlna vás odhodí na otevřenou plošinu zavazadlového prostoru z ranveje právě se zvedajícího letadla. Pokud tady budou všechny FMV sekvence v podobném duchu, samotný John Woo by asi zaplesal.

Koncoví bossové? Také se jich dočkáte. Jejich anihilace však nemá být nějakým útrpným maratónem plným do běla rozžhavených hlavní zbraní, v jejichž výčtu nechybí kupř. armádní automat. Spíše se má jednat o kinematickou podívanou, při níž likvidace těchto protivníků nabídne netradiční a přitom velice zajímavý pohled na celý střet. Jinak vedle častého střílení dojde prý i na puzzle, ostatně hnedle samotný herní prolog, kdy se musíte beze zbraní dostat z vězení, má být pro hráče takovým menším oříškem.

Dead to Rights

Výborným způsobem si tu tvůrci (alespoň prozatím) dokázali poradit s hlavní kamerovou prací. Ve chvílích, kdy se vaše postava dostane příliš blízko ke zdi, celá zprůhlední, takže máte vždy přehled o okolí. A pokud kupř. v úzkém prostoru dochází k obvykle časté kolizi záběru kamery a nějakého objektu, kamerový záběr se na moment automaticky přepne do first person, takže vám ve výhledu nic nepřekáží! Bravo. Kamera vám navíc umožňuje vidět bezprostřední hrozbu vždy před vámi. Již zmiňovaná zaměřovací ikona ve své barvě navíc indikuje, zda-li je potencionální terč v dosahu palebné síly vašich zbraní, či jestli je případná salva jen mrháním nábojů. Kamera má však také posloužit pro vylepšení již tak dobré herní atmosféry a třebaže se opakuji, napětí u některých dramatických okamžiků díky vhodně zvolenému úhlu kamery má jenom dokreslovat filmovou inspiraci tvůrců.

AI nepřátel má být hodna chvály. Budiž, ale jedno se mi opravdu zamlouvá. Kupř. sestřelením světla v chodbě snížíte viditelnost celé lokace, takže vás stráže odhalí mnohem později - o čemž jste si kupř. v nově vydaném Red Faction mohli nechat jenom zdát.

Vypadá to všechno až příliš dobře, než aby to mohla být pravda. Byť se podle některých zdrojů Dead to Rights už v tuto chvíli výborně hraje a co jsem mohl sám shlédnout, i hodně dobře vypadá, raději se tolik netěšme. Víme všichni, jak to dopadne, když máme příliš velké oči. A tak ačkoliv jsou akční pasáže této hry místy skutečně úchvatné, ačkoliv oceňuji vcelku přirozené pohybové aktivity našeho pistolníka, jelikož si podle Namco můžeme ještě na hodně měsíců nechat zajít chuť (minimálně do prvního pololetí 2002), uzavřeme tuhle kauzu stručnou informací, že je před námi minimálně zajímavé herní představení.

Pokud vám jsou okolní obrázky málo a chtěli byste jich vidět více, zkuste naši screenshotovou galerii.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

RECENZE: Wolfenstein II pro Switch je pořád zábavný a krvavý. A rozmazaný

Wolfenstein II: The New Colossus

Poslední Wolf byl ještě větší pecka, než jsme čekali. Jeho příchod na konzoli Switch je proto hodně vítaný.

KOMENTÁŘ: Umělá inteligence ve hrách. Patří jí budoucnost?

Shodan

O pokroku v herním průmyslu jsme si zvykli uvažovat s ohledem na celkovou úroveň grafiky, množství detailů a velikost...

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...



Najdete na iDNES.cz