Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Icewind Dale II – nově v 3E D&D kabátě

  12:00aktualizováno  9:15
Od ohlášení nového RPG titulu Icewind Dale 2 z dílny Black Isle Studios se mnohé změnilo. Největší novinkou je úplný přechod z pravidel druhé edice Dungeons & Dragons (AD&D) do edice třetí, změnami prošel i interface a další drobnosti. Zajímá-li vás, jak tyto odlišnosti vypadají, přečtěte si následující článek.

Icewind Dale II

Netřeba představovat vývojářský team Black Isle studios, který má za sebou takové herní pecky jako dva díly Fallout, Planescape: Torment (dále jen PS:T) a Icewind Dale. Poslední dvě zmiňované hry využívají známý Infinity Engine vytvořený firmou BioWare (série Baldur’s Gate, MDK2, Neverwinter Nights) a to samé platí i o pokračování severského RPG – o hře Icewind Dale 2 (dále jen IwD2).

Na rozdíl od ostatních ‘Infinity‘ her bude IwD2 využívat Třetí edice pravidel Dungeons&Dragons. Zprvu tomu tak nebylo, ale od ohlášení hry se mnohé věcí změnily. Pojďme se na tyto změny podívat trošičku blíže. Ten, kdo si oblíbil rozšiřující kity k povolaní z BG2, se na ně zpočátku mohl těšit i v IwD2, ale díky “převodu“ pravidel z Druhé edice AD&D na Třetí edici D&D (kde kity již nejsou) je autoři vyjmuli. Na místo kitů byly implementovány vlastnosti (feats) a dovednosti (skills). Featy se postavě vybírají jednou za čas, kdežto skill-pointy investujete při každém postupu na vyšší level. Potěšitelnou zprávou je, že sub-rasy zůstaly téměř nezměněné, takže se stále můžeme těšit na temné elfy (drowy), aasimary, svirfnebliny nebo zlaté trpaslíky. U sub-ras se změnily pouze statistiky podle knižní předlohy pravidel Forgotten Realms campaing setting a z wood elfa se stal wild elf, což je sice rozdíl, ale zas ne tak velký. Další obrovskou Icewind Dale II změnou je systém multi a dual povolaní. Jelikož IwD2 je zpracováno plně v duchu třetí edice pravidel, dual-class zcela zmizel a multi-class již není takový, na jaký jsme byli doposud zvyklí. Multi-class ve druhé edici znamenal, že postava měla dvě nebo tři povolání rostoucí současně. Toto ovšem neplatilo pro zástupce lidské rasy, kteří měli dual-class – možnost změny povolání během hry. Ve třetí edici si každá rasa může vybrat jakékoli povolání a při každém zvyšování levelu vzít povolání jiné, kromě paladina a mnicha – pro tyto platí speciální pravidla. Při dalším povýšení úrovně vezmete jeden level buď původního nebo nového povolaní. Pokud si tedy někdo přeje trpasličího barda/barbara/mága/bojovníka v jedné osobě, může ho mít. Stejně jako v BG2 je na výběr z jedenácti různých povolání. Dva rozdíly od BG2 tu ale jsou. Prvním je, jak již bylo řečeno, nepřítomnost rozšiřujících kitů. Druhý pak spočívá ve speciálním rozdělení ‘božských domén‘ pro kleriky, paladiny a mnichy. Pokud si vytvoříte jednu z těchto postav, tak si budete muset zvolit doménu pro boha, kterého tyto charaktery budou reprezentovat. Pro kleriky z této volby rezultují speciální doménová kouzla a u paladinů a mnichů je doména zvláštní podmínkou pro jinak nemožný multi-classing. Další nezanedbatelnou novinkou je počet úrovní kněžské magie. Tak, jako mág nebo čaroděj, i klerici a druidi mají devět (dříve sedm) levelů svých kouzel.

Icewind Dale II Příběhem se IwD2 situuje o nějakých 30 let po událostech původního IwD, takže nepočítejte s importem svých uložených pozic či charakterů. Čím dále se budete protloukat dějem, tím více začnete odhalovat spojitost s dílem prvním, a to i díky některým dobře známým charakterům, jako je třeba gnóm Oswald Fiddlebender z Kuldaharské létající lodi. Na začátku se vaši dobrodruzi objeví ve městě Targos, které je právě sužováno útoky sjednocených skřetích hord. A co bude vaším úkolem? Samozřejmě zjistit, kdo nebo co za to všechno může. Na svých strastiplných cestách za poražením hlavního zla se podíváte do starých známých lokací jako Kuldahar nebo Dragon’s Eye a samozřejmě i do mnoha nových oblastí, jako je Targos, Temple of Black Raven, džungle Chultu nebo temný Underdark plný driderů a illithidů.

Co se technické stránky týče, vězte, že je totálně překopán celý herní interface. Pokud jste byli zvyklí na levý, pravý a spodní ovládací panel, tak vás nepotěším, protože postranní panely úplně chybí (jako u PS:T) a všechny ovládací tlačítka a ikony jsou umístěny na dolním panelu, který si ale můžete vypnout. Četných změn doznal inventář (tři řady na věci místo dvou, chybí postavička), character sheet i systém kouzelných knih a kněžských svitků - pokud totiž máte například postavu klerik/ranger/mage/sorcerrer, má každé toto povolání svoji Icewind Dale II vlastní kouzelnickou knihu a kněžský svitek (klerik samozřejmě navíc doménu). O vynikající grafické zpracování ikon se postaral Brian Menze, který namaloval ikony již do PS:T. Za portréty jsou zodpovědní Jason Manlry (původní IwD) a Justin Sweet (koncepty Heart of Winter). Mnoho hráčů obdivovalo fantastický hudební doprovod Jeremyho Soula, který k IwD2 složil již jen několik skladeb a jeho post převzal Inon Zurr (Throne of Bhaal). Defaultní grafické rozlišení již není 640x480 (ani podporované), ale 800x600, celkově se může nastavit až na 2048x1536.

Doufejme, že pánové z Black Isle dodrží plánovaný termín přelomu jara a léta (i když už se objevila i nepotvrzená zpráva o tom, že IwD2 by mělo vyjít až začátkem července - pozn. editora) a my všichni se budeme moci ponořit do tajů a krás drsného severu. Do té doby se můžete alespoň pokochat našimi screenshoty nebo trailerem.

Autor:


Témata: Fallout


Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Další z rubriky

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.