Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Icewind Dale II – nově v 3E D&D kabátě

  12:00aktualizováno  9:15
Od ohlášení nového RPG titulu Icewind Dale 2 z dílny Black Isle Studios se mnohé změnilo. Největší novinkou je úplný přechod z pravidel druhé edice Dungeons & Dragons (AD&D) do edice třetí, změnami prošel i interface a další drobnosti. Zajímá-li vás, jak tyto odlišnosti vypadají, přečtěte si následující článek.

Icewind Dale II

Netřeba představovat vývojářský team Black Isle studios, který má za sebou takové herní pecky jako dva díly Fallout, Planescape: Torment (dále jen PS:T) a Icewind Dale. Poslední dvě zmiňované hry využívají známý Infinity Engine vytvořený firmou BioWare (série Baldur’s Gate, MDK2, Neverwinter Nights) a to samé platí i o pokračování severského RPG – o hře Icewind Dale 2 (dále jen IwD2).

Na rozdíl od ostatních ‘Infinity‘ her bude IwD2 využívat Třetí edice pravidel Dungeons&Dragons. Zprvu tomu tak nebylo, ale od ohlášení hry se mnohé věcí změnily. Pojďme se na tyto změny podívat trošičku blíže. Ten, kdo si oblíbil rozšiřující kity k povolaní z BG2, se na ně zpočátku mohl těšit i v IwD2, ale díky “převodu“ pravidel z Druhé edice AD&D na Třetí edici D&D (kde kity již nejsou) je autoři vyjmuli. Na místo kitů byly implementovány vlastnosti (feats) a dovednosti (skills). Featy se postavě vybírají jednou za čas, kdežto skill-pointy investujete při každém postupu na vyšší level. Potěšitelnou zprávou je, že sub-rasy zůstaly téměř nezměněné, takže se stále můžeme těšit na temné elfy (drowy), aasimary, svirfnebliny nebo zlaté trpaslíky. U sub-ras se změnily pouze statistiky podle knižní předlohy pravidel Forgotten Realms campaing setting a z wood elfa se stal wild elf, což je sice rozdíl, ale zas ne tak velký. Další obrovskou Icewind Dale II změnou je systém multi a dual povolaní. Jelikož IwD2 je zpracováno plně v duchu třetí edice pravidel, dual-class zcela zmizel a multi-class již není takový, na jaký jsme byli doposud zvyklí. Multi-class ve druhé edici znamenal, že postava měla dvě nebo tři povolání rostoucí současně. Toto ovšem neplatilo pro zástupce lidské rasy, kteří měli dual-class – možnost změny povolání během hry. Ve třetí edici si každá rasa může vybrat jakékoli povolání a při každém zvyšování levelu vzít povolání jiné, kromě paladina a mnicha – pro tyto platí speciální pravidla. Při dalším povýšení úrovně vezmete jeden level buď původního nebo nového povolaní. Pokud si tedy někdo přeje trpasličího barda/barbara/mága/bojovníka v jedné osobě, může ho mít. Stejně jako v BG2 je na výběr z jedenácti různých povolání. Dva rozdíly od BG2 tu ale jsou. Prvním je, jak již bylo řečeno, nepřítomnost rozšiřujících kitů. Druhý pak spočívá ve speciálním rozdělení ‘božských domén‘ pro kleriky, paladiny a mnichy. Pokud si vytvoříte jednu z těchto postav, tak si budete muset zvolit doménu pro boha, kterého tyto charaktery budou reprezentovat. Pro kleriky z této volby rezultují speciální doménová kouzla a u paladinů a mnichů je doména zvláštní podmínkou pro jinak nemožný multi-classing. Další nezanedbatelnou novinkou je počet úrovní kněžské magie. Tak, jako mág nebo čaroděj, i klerici a druidi mají devět (dříve sedm) levelů svých kouzel.

Icewind Dale II Příběhem se IwD2 situuje o nějakých 30 let po událostech původního IwD, takže nepočítejte s importem svých uložených pozic či charakterů. Čím dále se budete protloukat dějem, tím více začnete odhalovat spojitost s dílem prvním, a to i díky některým dobře známým charakterům, jako je třeba gnóm Oswald Fiddlebender z Kuldaharské létající lodi. Na začátku se vaši dobrodruzi objeví ve městě Targos, které je právě sužováno útoky sjednocených skřetích hord. A co bude vaším úkolem? Samozřejmě zjistit, kdo nebo co za to všechno může. Na svých strastiplných cestách za poražením hlavního zla se podíváte do starých známých lokací jako Kuldahar nebo Dragon’s Eye a samozřejmě i do mnoha nových oblastí, jako je Targos, Temple of Black Raven, džungle Chultu nebo temný Underdark plný driderů a illithidů.

Co se technické stránky týče, vězte, že je totálně překopán celý herní interface. Pokud jste byli zvyklí na levý, pravý a spodní ovládací panel, tak vás nepotěším, protože postranní panely úplně chybí (jako u PS:T) a všechny ovládací tlačítka a ikony jsou umístěny na dolním panelu, který si ale můžete vypnout. Četných změn doznal inventář (tři řady na věci místo dvou, chybí postavička), character sheet i systém kouzelných knih a kněžských svitků - pokud totiž máte například postavu klerik/ranger/mage/sorcerrer, má každé toto povolání svoji Icewind Dale II vlastní kouzelnickou knihu a kněžský svitek (klerik samozřejmě navíc doménu). O vynikající grafické zpracování ikon se postaral Brian Menze, který namaloval ikony již do PS:T. Za portréty jsou zodpovědní Jason Manlry (původní IwD) a Justin Sweet (koncepty Heart of Winter). Mnoho hráčů obdivovalo fantastický hudební doprovod Jeremyho Soula, který k IwD2 složil již jen několik skladeb a jeho post převzal Inon Zurr (Throne of Bhaal). Defaultní grafické rozlišení již není 640x480 (ani podporované), ale 800x600, celkově se může nastavit až na 2048x1536.

Doufejme, že pánové z Black Isle dodrží plánovaný termín přelomu jara a léta (i když už se objevila i nepotvrzená zpráva o tom, že IwD2 by mělo vyjít až začátkem července - pozn. editora) a my všichni se budeme moci ponořit do tajů a krás drsného severu. Do té doby se můžete alespoň pokochat našimi screenshoty nebo trailerem.

Autor:


Témata: Fallout

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz