Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejočekávanější strategie roku 2002 (2.)

  12:00aktualizováno  11. února 6:07
V prvém díle našeho článku o nejočekávanějších a nejlepších strategiích roku 2002 jsme vám představili hry ze středověkého i fantasy prostředí. V druhém a závěrečné dílu se podíváme na takové pecky jako třeba Imperium Galactica III a Master of Orion III, tedy hry z prostředí daleké budoucnosti a vesmírných bitev.

Kromě toho, že jsou strategické hry žánr velmi oblíbený a početný, jsou také žánrem dosti starým. Po minulém, na dobré strategické hry chudém roce, nás letos čeká hotová nadílka. My jsme z tohoto kvanta her vybrali podle nás třináct úplně nejlepších. V prvním díle jsme vám představili takové pecky jako Warcraft III, Age of Mythology, nebo třeba Heroes of Might and Magic IV, tedy hry z fantasy prostředí a období starověku i středověku. Dnes se podíváme na neméně zajímavé strategie, tentokrát si přijdou na své milovníci kosmických bitev a vzdálené budoucnosti.

Philos Entertainment: IMPERIUM GALACTICA III - GENESIS
Série Imperium Galactica i Master of Orion patří do skupiny nesmírně návykových vesmírných her, v nichž kolonizujete planety, stavíte flotily, vynalézáte nové zbraně a rozšiřujete svá území. Shodou náhod letos vyjdou třetí díly obou těchto sérií. Imperium Galactica III na rozdíl od Master of Orion III klade velký důraz na příběhovou linii – objevení mimozemské technologie umožnilo lidstvu cestovat ke vzdáleným hvězdám. Průzkumníci se vydali hledat planety, jež by lidé mohli začít osidlovat, jenže při svém návratů domů našli Zemi v rukou mimozemšťanů. Abyste se cizí rase mohli postavit na odpor a abyste Zemi mohli dobít zpět, musíte kolonizovat ostatní planety, vynalézat nové technologie i zbraně a hlavně bojovat. Příběh bude vskutku epický a rozsáhlý, o čemž svědčí i fakt, že ve hře není multiplayer, protože se autoři zaměřili na, jak sami říkají, fantastickou příběhovou linii. Ruku v ruce s dějem jde grafické zpracování, které slibuje fyzikálně realistický model letu a které vytváří takřka filmovou atmosféru. Co se týče samotné hry, v základech se Imperium Galactica III od svých předchůdců příliš neliší. Opět můžete vést diplomatické styky s ostatními rasami (těch bude šest), kolonizovat kolem sta planet a stavět nejrůznější typy lodí, včetně jejich modifikace lepšími zbraněmi, štíty, motory, zdroji energie a dalším vybavením. Uvidíme, co přinese naprosto fantastické 3D zpracování, které ale bude trochu nepřehledné, a bitvy v reálném čase. Každopádně se máme na co těšit.
Datum vydání: 2. polovina 2002
Oficiální stránka hry: http://www.ig3.de/
BonusWeb napsal: novinka, screenshoty, trailer

Imperium Galactica 3 Imperium Galactica 3 Imperium Galactica 3

Relic Entertainment: IMPOSSIBLE CREATURES
Pokud jste se někdy zajímali o hru Sigma: Adventures of Rex Chance, vězte, že Impossible Creatures není nic jiného než oficiální název pro tu samou hru. Ocitáte se v roce 1933, kdy byla doktorem Uptonem Juliem vytvořena technologie zvaná Sigma, dovolující klonovat libovolná zvířata a vytvářet tak genetické mutanty jakéhokoliv druhu. A právě na tom si tým Relic Entertainment (autor Homeworldu) nejvíce zakládá. K dispozici bude 60 základních druhů zvířat, takových jaké známe z učebnic biologie, důslednou mixáží genů však bude možno vytvořit až 4 biliony kombinací. Monstrům můžete upravovat nejrůznější vlastnosti jako pancéřování, rychlost pohybu nebo sílu útoku. Jen doufejme, že všech těch kombinací bude zapotřebí a veškerý taktický prvek se nesmrskne do nabiflování těch nejlepších komponentů a následného vydrcení soupeře. Je zřejmé, že doktor Julius nevytvořil Sigmu k pobavení vnoučat, a navíc unesl spolupracovnici hlavního hrdiny doktorku Lucy Williamsovou. Vy se jako Rex Chance vydáváte na trestnou výpravu, kterou povedete v sedmnácti odlišných misích. Ve prospěch nádherné grafiky svědčí číslo až deseti tisíc polygonů na kreaturu a také propracovaný skeletální systém. Po této stránce tedy je na co se těšit. Jen doufejme, že se autorům podaří vybalancovat hratelnost i atmosféru a z nadějné hry se nestane genetický mišmaš pro děti.
Datum vydání: Q3 2001
Oficiální stránky hry: http://www.strategyplanet.com/sigma/
BonusWeb napsal: novinka, screenshoty

Impossible Creatures Impossible Creatures Impossible Creatures

Quicksilver Software: MASTER OF ORION III
Vesmírná série Master of Orion píše svou historii od počátku devadesátých let. Třetí díl této strategické legendy se v mnoha rysech se svými předchůdci shoduje – opět budete rozšiřovat své galaktické impérium, zkoumat nové technologie a bojovat s ostatními rasami (těch bude dohromady osm). Master of Orion III stejně jako předchozí díly bude hra nesmírně komplexní – lodě půjdou upravit a modifikovat do posledního šroubku, vesmír bude obsahovat přes dvě stovky hvězdných systémů a flotily budou moct čítat až přes sto korábů. Boje ve vesmíru budou probíhat realtimově, dočkáme se také pozemních šarvátek o planety. Aby se hra v pozdějších fázích, kdy spravujete desítky planet, nestala chaotickou a nepřehlednou (jak tomu bylo v předchozích dílech), přidali autoři do hry systém správců. Ti vás budou zastupovat v galaktických končinách, které vás zrovna příliš nezajímají a vy se tak můžete věnovat aktuálnějším problémům. Každý správce vyniká v jiné oblasti, takže aby zastával svůj úřad dobře, musíte pro něj najít vhodné uplatnění. Jedinou slabou stránkou hry Master of Orion III je grafika, která je dnešní poměry spíše podprůměrná. Nicméně série Master of Orion vždy vynikala ve všem ostatním a třetí díl určitě nebude výjimkou.
Datum vydání: Q2 2002
Oficiální stránka hry: http://moo3.quicksilver.com/main.html
BonusWeb napsal: novinka, screenshoty

Master of Orion 3 Master of Orion 3 Master of Orion 3

Strategy First: O.R.B.
O.R.B. (Off-World Resource Base) je zástupcem Homeworldu podobných strategií. O.R.B. však nade všemi dominuje nejen svou úchvatnou grafikou, ale také příslibem vesmírné strategie vypilované k dokonalosti. Oproti Homeworldu se dějiště scvrkne na nejbližší prostor kolem planety obydlené rasami Malus a Alyssian. I průměrnému Marťanovi dojde, že oba národy nejsou přívrženci mírových jednání. Bitevní pole se bude tentokráte odehrávat mezi asteroidy, obíhajícími houfně kolem válkami zmítané planety. Zajímavé je, že po vytěžení všech minerálů z asteroidu bude možno důlní stanici bez problémů upgradovat na jakoukoliv jinou budovu a rozšířit tak své teritorium. Klasicky bude k dispozici několik druhů lodí, lehkými průzkumníky počínaje a obrovskými vlajkovými koráby konče. Invenční je také systém velitelů. Ke každé lodi budete moci najmout komandéra s potřebnými vlastnostmi (jeden bude například vynikat rychlím útokem, druhý zase průzkumem atd.), kteří se navíc budou vyvíjet a přenášet mezi misemi. Soudě ze screenshotů, graficky je na tom O.R.B. vynikajícně. Uvidíme, jak dopadne v konkurenčním boji s Homeworldem 2 (o kterém je bohužel stále velmi málo informací, tudíž ho v našem výčtu nenaleznete), pokud jej tedy Sierra vydá ještě v tomto roce.
Datum vydání: duben 2002
Oficiální stránka hry: http://www.o-r-b.com/
BonusWeb napsal: novinka, screenshoty

O.R.B. O.R.B. O.R.B.

Verant Interactive: SOVEREIGN
Sovereign bude zastupovat strategie na onlinovém poli. Je sice pravda, že si jej v české zemičce kvůli hrůzovládě Telecomu nezahraje přílišný počet lidí, ale díky značné porci invence si hra v našem článku místo jistě zaslouží. Cílem Verantu je vytvořit rozsáhlý systém světů/planet, které budou představovat jednotlivé servery. Na každé takovéto planetě bude probíhat ukrutný, nekončící boj o každý píď země, rozdělené mezi tři hlavní frakce. Každá z nich bude mít několik dalších odvětví (ekvivalent guild v RPG hrách), do kterých se budete moci později přidat. Na začátku vás čeká výběr stylu hry, v jehož duchu se bude celá hra odvíjet. Jedním ze stylů tak bude Raider, oplývající rychlým a poměrně silným útokem, jiným zase Stealth, za který mluví sám název. Na těchto vlastnostech bude stát celá taktika vašeho vojska a také to, jaké stroje budete mít k dispozici. Aby se jednalo o skutečnou onlinovou RTS a ne jen multiplayerovou strategii, bude hráč nucen uzavírat strategicky důležité pakty a aliance s ostatními hráči. Jinak ale bude Sovereign velmi podobný jakékoliv jiné RTS, včetně managementu surovin a technologického stromu. Chybí však vynalézání nových technologií, od začátku si budete moci kupovat to, na co vám stačí peníze. Každý ze světů může pojmout až pět set hráčů, z nichž každý bude mít ve vínku až tisíc bojových jednotek. K cestování mezi světy poslouží červí díry, s sebou si budete moci vzít jen určitý obnos surovin a jednotek, zbytek se nelítostně rozdělí mezi hráče na starém kontinentu. Grafika zatím vypadá naprosto skvěle, a to jen potvrzuje (spolu se skvělými Star Wars Galaxies, rovněž od Verantu), že on-line hry nemusí mít nutně nejhorší grafiku.
Datum vydání: Q3 2002
Oficiální stránka hry: http://sovereign.station.sony.com/
BonusWeb napsal: novinka, screenshoty

Sovereign Sovereign Sovereign

Jak sami z obou dílů našich článků vidíte, letos na nás čeká spousta vynikajících strategických her. Některé z nich budou opravdové pecky, jaké už dlouho nevyšly a dlouho nevyjdou. A to jsme se ještě nezmínili o dalších zhruba sedmi titulech, které mají letos vyjít a které taktéž rozhodně nebudou k zahození. No, máme se nač těšit.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.