Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

No One Lives Forever 2 – návod #1

  12:00aktualizováno  19. října 9:55
Špionážní akce No One Lives Forever 2 dělá svému žánru čest – kromě spousty zábavy a inteligentních nepřátel zde narazíte i na mnohé záludnosti, které potrápí vaši šedou kůru mozkovou. Pokud si s něčím nevíte rady, máme pro vás první část návodu, v níž si projdeme první polovinu hry.

Obecné rady do začátku
- Většinu misí v No One Lives Forever 2 můžete procházet dvojím způsobem – buď klasicky „špiónským“, kdy kladete důraz na opatrný a nenápadný postup vpřed, nebo běžným akčním, kdy je vám to jedno. Oba mají něco do sebe. Špiónský způsob je sice náročnější na čas, ale zato poklidnější a profesionálnější – v cestě vám bude stát méně strážných, některým se dokonce můžete úplně vyhnout. Při akčním rubání naopak často projedete mapou jako horký nůž hrudkou másla. Záleží jen na vás, který si zvolíte. Někdy ovšem na výběr nemáte...
- Prohledávejte všechny šanony, šuplíky a lejstra. Často obsahují cenné informace, navíc za každý dokument získáte body zkušenosti, které si pak můžete vyměnit za vylepšení vlastností. Ze stejného důvodu se snažte plnit sekundární úkoly. Za tu ztrátu času to rozhodně stojí.
- Snažte se nevyvolat poplach (některý ze strážných zapne sirénu apod.). Na místo se pak seběhne několik vojáků a pokusí se vám trošku zatopit, přitom to je naprosto zbytečné. Likvidujte tedy nejprve ty protivníky, kteří jsou u poplašného zařízení.
- Poslouchejte rozhovory vojáků. Zaprvé se pobavíte, zadruhé se dozvíte věci, které se vám mohou hodit. Po rozhovoru se navíc strážní často rozejdou a uhnou vám z cesty.
- Když někoho zabijete, pořádně ho prohledejte. Získáte jeho zbraň, munici a občas i nějaký power-up (zdraví, brnění apod.) nebo dokonce listinu.
- Pozor na kamery. Buď se jim vyhněte, nebo je zneškodněte Utility Launcherem.
- Při přebíjení se nemusíte bát, že byste přišli o nějaké náboje – nevyměňujete zásobník, ale pouze jej doplňujete. Přebíjení navíc probíhá hodně rychle, takže jím neztratíte prakticky žádný čas.
- Hodně mluvte s lidmi, kteří stojí na vaší straně. Klikejte na ně tak dlouho, dokud to jde. Není to sice povinné, ale často vám sdělí důležité skutečnosti, které je dobré vědět.
- Pokud náhodou nehrajete vysloveně akčním způsobem, uklízejte mrtvoly někam do závětří. Když je někdo najde, spustí poplach.
- V některých misích máte k dispozici mapy (máte je mezi dokumenty). Používejte je, opravdu se hodí.
- A rada na závěr – pokud neumíte anglicky a nevadí vám si chvíli počkat, odložte CD s No One Lives Forever 2 zase zpátky do šuplíku a vyndejte jej až ve chvíli, kdy vyjde čeština. Když totiž nebudete rozumět rozhovorům a nalezeným dokumentům, užijete si hru sotva z poloviny...

Cate Archer Must Die!
Hlavní úkol: Zjistit místo srazu.
Problémy: Žádné, stačí seznámit se s ovládáním.
Ve hře chybí tutorial jako takový, místo něj je zde dvojice úvodních misí. Když se vám tedy budou zdát příliš jednoduché, nevyvozujte z toho žádné závěry. Bude hůř.
Promluvte si s Yamata-sanem a poberte věci kolem auta. Na hrazení najdete ptáka – pomocí něj s vámi mluví Santa (můžete si jej pamatovat z prvního dílu – je to vynálezce vašich speciálních pomůcek, něco jako Q v Jamesi Bondovi). Vyzpovídejte jej a dojděte k můstku, kde si vyzvedněte balíček. Zabijte samurajku u brány a vstupte do vesnice.
Až dojdete na hlavní ulici, držte se po její pravé straně, domy obcházejte zadem. Na jednom dvorku najdete průchod do další části mapy.
Dojděte na rozcestí a vydejte se doprava. U automatu najdete balíček a v něm dekodér. Najděte čtyři zašifrované zprávy, rozluštěte je a podle rad, které v nich najdete, nastavte poštovní schránky v ulici nalevo od první křižovatky. Promluvte si s Hatori-sanem. Dojděte do části vesnice ohraničené dvojicí branek a zjistěte, kde se setkání koná. Pak se vraťte za Hatori-sanem.

Goodbye, Spy!
Hlavní úkol: Dojít na místo srazu a vyfotografovat účastníky.
Problémy: Nenechat se zmást radarem a najít správné okno.
Promluvte si s Hatori-sanem. Vydejte se doleva smazat první šipku u dveří, projděte si i přilehlé dvorky. Pak jděte do druhé části vesnice, projděte bočními vrátky. Cestou narazíte na další dvě šipky, obě smažte. Až dorazíte do hlavního komplexu, oběhněte dům, vyskočte na záhon a vyfoťte Ředitele a Isako. Dojde ke krátkému boji, ten by vám ale neměl dělat problémy.
Probojujte si cestu zpět k autu, tentokrát můžete klidně vyběhnout hlavními vraty. Až vyjdete z vesnice, setkáte se s Isako... Ouha. Inu, stane se. Podívejte se na úvodní titulky a vzhůru do další mise.

Project: Omega
Hlavní úkol: Zlikvidovat většinu budov v lokaci a znemožnit tak příjezd nepřátelských posil.
Problémy: Najít dostatek náloží a všechny budovy, jež mají být zničeny. Přeskočit průrvu na skútru. Nezamotat se mezi zasněženými kopci.
Promluvte si s pilotem a odemkněte dveře chaty. Opět s ním prohoďte pár slov a jděte nahodit generátor – najdete jej v přístřešku za chatou. Zajděte znovu dovnitř a rádiem se spojte s centrálou, dozvíte se kód k zámku u kůlny. Dojděte do ní a posbírejte vše potřebné. Vezměte si klíčky od skútru, ten ale ještě použít nemůžete – nemáte benzín. Pěšky se tedy vydejte k blízké vojenské základně (je jedno, jestli na rozcestí půjdete doleva či doprava, vedou tam obě cesty). Pobijte vojáky, v zastřešené ohradě si vezměte kanystr a vraťte se k chatě. Nasedněte na skútr a dojeďte zase do základny, pomocí skokánku přeleťte plot.
Dojeďte k mostu a slezte ze skútru. Po levé straně máte cestičku dolů, vydejte se po ní. Vlezte na konstrukci mostu a na vyznačených místech zde připravte nálože. Pozor, některá prkna prasknou, takže chvíli počkejte, než na ně vstoupíte.
Vraťte se ke skútru a dojeďte ke strážnici. Projděte domkem a vstupte do další části lokace.
Nasedněte na nový skútr, u rozbitého náklaďáku zatočte doprava. Cesta vás dovede ke komunikační věži. Postřílejte vojáky na základně pod věží, ve skladišti najdete nálož. Vylezte na kopec a podminujte věž. Vraťte se dolů, musíte osvobodit pilota. Postřílejte vojáky a promluvte si s pilotem. Nyní ho budete muset postupně krýt – vždy mu řeknete, aby kousek popoběhl a v tu chvíli vyběhne několik vojáků. Ty postřílejte, pak si promluvte s pilotem, on popoběhne... Tento postup opakujte tak dlouho, až bude u vrat. Zajděte do budky, spínačem vrata otevřete, pilot odejde. Vraťte se na hlavní cestu k rozbitému náklaďáku, dejte si pozor na padající věž.
Pokračujte po hlavní cestě, kousek před hlavní základnou opět odbočte doprava. Pomocí skokánku přeskočte přes cestu na druhou stranu, další průrvu překonejte stejným způsobem. Dojděte do chaty, poberte munici a další potřebné věci a vraťte se k průrvě. Sjeďte dolů na cestu, dovede vás k další základně. Postřílejte všechny vojáky, v hlavní budově najdete nálož. Vezměte si ji a jděte do strojovny. Na podlaze je poklop, ten otevřete a umístěte do něj nálož.
Vraťte se do lovecké chaty (tudíž do té, kde jste našli ostřelovací pušku) a zavolejte na velitelství.

A Spy In H.A.R.M.’s Way
Hlavní úkol: Dostat se do Hlavního archívu a získat informace o Projektu Omega.
Problémy: Je zde mnoho vojáků a stále přicházejí další. Nesnažte se tedy všechny pobít, stačí se dostat tam, kam máte. Pokud nebudete mít dost náloží na splnění sekundárních úkolů, tak nezoufejte – můžete je ještě najít cestou zpět.
Buď vlezte do střílny a odvařte panty u dveří, nebo prostě jen projděte strážnicí, ale každopádně se dostaňte do základny. Dejte nálož na vrata, projděte si všechny zdejší budovy. Dojděte až ke dvěma obrovským nádržím. V domě vedle nich najdete další nálož, hned ji dejte nahoru na nádrže. Projděte do další části lokace, do Starého archívu.
Vojáci sem neustále proudí ze všech stran, takže se nesnažte všechny zabít. Jen si projděte všechna patra, posbírejte dokumenty a oknem ve druhém patře skočte do další části (můžete projít i dveřmi o patro níže, ale to není moc dobré – ocitnete se přímo pod kamerou).
Pokud najdete další nálož (měla by snad být ve sprchách, nebude-li tam teď, najdete ji později), přimontujte ji na nádrž u zdi. V kuchyni seberte ze skříňky balíček s cukrem a vraťte se do Starého archívu.
Sejděte do sklepa, najděte generátor. Odšroubujte víčko a nasypte do něj cukr – tím vypnete proud u elektrického plotu. Vraťte se na Vnitřní dvůr a projděte k budově Hlavního archívu. Ještě do něj ale nevstupujte – v malé budce je vědec, který má ve stolu kód k trezoru. Vezměte si jej a jděte ještě jednou do Starého archívu. Ve druhém patře je trezor a v něm... ehm ehm... cenný poklad (za to body to rozhodně stojí).
A zase zpět k Hlavnímu archívu, tentokrát jej už konečně obejděte a vstupte do sklepa. Zde zabijte spícího strážného a seberte mu přístupovou kartu. V místnosti pod kamerou najdete počítačovou součástku, tak si ji vezměte – později ji budete potřebovat. Dostaňte se ke schodům a vstupte do přízemí budovy.
Zde vás nic zvláštního nečeká – pouze v jedné z kanceláří sedí generál Žukov, tak ho zabijte a jděte do prvního patra. V něm na vás čeká kód k počítači, vezměte si jej. Vraťte se do přízemí, projděte místností s alarmem k počítači. Opravte jej a zadejte kód – vyveze vás do části s archívem.
Pobijte těch pár vojáků, které zde najdete, a vezměte si pásku s údaji k Projektu Omega. Vložte ji do hlavního počítače a vezměte si papír se základními údaji, který vám po chvíli vyjede. Postřílejte ochranku, která přiběhne, a po schodech seběhnete dolů. Dveře jsou zamčené, ale to nevadí – stačí vejít do prádelny (je značená na mapě) a skočit do šachty.

Night Flight
Hlavní úkol: Dostat se zpět k pilotovi a odletět.
Problémy: Nepodcenit protivníky na zpáteční cestě. Uvařit pilotovi kafe.
Probojujte si cestu k východu z budovy. Pokud jste nevyhodili nádrž na dvoře do povětří, učiňte tak teď – prorazí se vám díra ve zdi. Tou proběhněte, u dvojice obřích nádrží si vezměte skútr a jeďte pryč ze základny. Plot překonáte klasicky – přeskočíte jej pomocí skokánku.
Dojeďte k chatě, ve které jste nechali pilota, ale pozor – cestou narazíte na vojáky. Buď je neberte vůbec na vědomí, nebo je postupně likvidujte, pokud možno z dálky. Počkejte, až vybouchne podminovaný most, trosky použijte jako skokánek.
U chaty pobijte nepřátele a najděte pilota (schovává se v přístěnku pod schody). Pokračujte k jezeru, na kterém je vaše letadlo. Zabijte vojáky a zneškodněte nálož na boku letounu. Vraťte se do chaty a uvařte pilotovi kafe. Je to jednodušší, než by se mohlo zdát – na plotně je konev, tu vezměte a nalijte kávu do hrníčku na stole.

Diary of a Double Agent
Hlavní úkol: Posbírat veškeré materiály a dostat se v pořádku na základnu.
Problémy: Boj s nepřetržitým přívalem samurajek.
Nejprve vám v domě nic nehrozí, takže opatrnost stranou – klidně si rozsvěcujte jak chcete, prohledejte všechny šuplíky a skříňky. Musíte najít šest dopisů a šest pásků (tedy... nemusíte, ale proč to neudělat, že?). Poslední dopis je ve sklepě v „tajném doupěti“, všechno ostatní je volně přístupné.
V prvním patře si vezměte ze šuplíku ve stolu baterie. Sejděte do sklepa, strhněte plakát na zdi a vložte baterky do spínače. Otevřete tajné dveře, seberte poslední dopis a materiály, pro něž jste sem přišli. V tu chvíli sem vtrhnou samurajky. Pobijte je a koupelnou se dostaňte na dvorek.
Tady půjde možná trošku do tuhého – bojovnice sem proudí stále nové a nové, a aby toho nebylo málo, tak po smrti mizí a nemůžete je tak pořádně prohledat. Nijak se zde nezdržujte, jen si v kůlně vyzvedněte munici (budete ji potřebovat) a utíkejte na konec ulice. Dál je cesta zablokovaná, takže zatočte doleva a přes zadní dvorky se dostaňte až na prostranství, kde se vám zjeví Isako.
Pobijte nejdřív všechny její pomocnice, pak se vrhněte na ni. Až přijde zhruba o čtvrtinu zdraví, zaběhne do jednoho z domků, následujte ji. Dům odletí a vy se se sličnou Isako utkáte v souboji na katany. Je to velice snadné, takže se ničeho nebojte. Jen si dávejte pozor, abyste nevypadli – dům se postupně rozpadá. Až bude Isako skoro mrtvá, vyskočí ven a vás čeká další mise.

Double Cross
Hlavní úkol: Proniknout do sídla H.A.R.M., získat jejich důvěru.
Problémy: Ve městě se vyhýbejte policistům – mají vás za zločince. Když už to je nezbytné, použijte třeba granát s chechtacím plynem nebo jinou zbraň, která neublíží. V sídle H.A.R.M. vás nesmí chytit mimo povolenou oblast, takže je nutné se plížit, plížit, plížit, případně strážným utéci.
Proběhněte se trošku po okolí, ať víte, jak to ve městě vypadá a neztratíte se. Prodavač květin vám dá vzkaz od Kamala. Zajděte do sklepa blízkého domu, zabijte zde násilníka se šavlí a najděte kompromitující materiály. Najděte Kamala – je to fousáč v bílém obleku s karafiátem v klopě. Dá vám mimo jiné mapu, prostudujte si ji. Je na ní vyznačena pozice balíčku, který si musíte vyzvednout – je v poštovní schránce. Až jej budete mít, vyjde zpoza rohu Banerdží, musíte do hotelu dorazit dřív než on.
Vejděte do hotelu, Banerdží má pokoj v prvním patře. Nainstalujte štěnici (berušku) na telefon a ukryjte se za závěsem v ložnici. Počkejte, až Banerdží dohovoří a uloží se k spánku. Pak si přehrajte hovor, dozvíte se správné heslo. Vydejte se k sídlu H.A.R.M., stráž vás pustí.
Jste uvnitř. V okolí haly se můžete pohybovat jak chcete, takže si projděte všechny kanceláře. Nakonec jděte na záchod a oknem proskočte na dvůr. Zde vás nesmí nikdo chytit. Pokud se tak stane, vracíte se na začátek.
Na dvoře jděte doleva, za rohem jsou dveře do nepřístupného křídla budovy. Počkejte si, až strážný v hale bude mluvit se svým kolegou za mříží a i dvojice hlídačů nahoře si začne povídat. Pak vyběhněte po schodech nahoru, vpravo je kancelář s dvojitými dveřmi. Zajděte tam, na telefon nainstalujte štěnici a schovejte se za paravanem u stolu. Počkejte, až hovor skončí, pak si jej přehrajte.
Jste opět na ulici. Policisté vylepují plakáty s vaší a Armstrongovou podobiznou, musíte je sbírat. Když je necháte dlouho viset, někdo je sebere a jak vás uvidí, začne křičet a vše se zkomplikuje. Až budete mít všechny plakáty, najděte Kamala. Odemkněte si pak telefonní budku a vyzvedněte si balíček. Upalte zámek u bočního vchodu do kina a vejděte do něj.
Konečně si můžete trošku zastřílet. Pobijte všechny vojáky, ve sklepě si vyzvedněte nálože. Dejte je tam, kam patří – na generátor ve sklepě, nahoru do zákulisí a k promítačkám. Někde se také povaluje modrá obálka (její umístění je podle všeho náhodné), v ní je kód k trezoru. Otevřete trezor v ředitelově kanceláři (za obrazem v nejvyšším patře) a vezměte si dokumenty.
Poznámka: Pokud víte, jak se dostat do tajné části kina, napište to prosím do diskuze. Vážně se mi to nepodařilo, a to jsem se snažil...

The Art of Murder
Hlavní úkol: Získat dokumenty z trezoru v sídle H.A.R.M., dostat se v pořádku na základnu.
Problémy: Překonat past v sídle H.A.R.M., dostat se ze zajetí Krále mimů a uchránit Armstronga při otevírání vrat.
Zajděte si na záchod a vyzvedněte si balíček, který vám zde Kamal nechal (tak proto pořád mluvil o té horké vodě...). Rozkódujte zámek u dveří do podzemí a sejděte po schodech dolů. Zlikvidujte kameru a zabijte strážné, ať vám nedělají problémy. Uložte si hru, přichází první větší problém – překonání pasti v temné místnosti. Všimněte si, že nahoře u stropu svítí zelené světýlko a že když stoupnete na první dlaždici, všude spadnou bodce, jenom nad vámi ne. Když otočíte některou lampou, světýlko se přesune a bezpečná je zase jiná dlaždice. Tímto způsobem se dostaňte na druhou stranu místnosti.
Stoupněte si na koberec. Je to sice taky past, ale tak nádherná, že to za to stojí, navíc se vám vůbec nic nestane (holt když není dravá zvěř, ale králíci...). Otevřete sejf, poberte co se dá a jděte zpět. Je vyhlášený poplach, takže střílejte všude kolem sebe. Nebojte se pastí, jsou deaktivované. Promluvte si s Kamalem a přes dvůr se dostaňte na ulici.
Následujte Armstronga, ale nemusíte pospíchat, neuteče vám. Dejte si pozor na ostřelovače v oknech. Vstupte společně s Armstrongem do domu a nechte se chytit.
Běží vám čas, ale nic se neděje – stačí svářečkou odpálit šroub na kleci a můžete seskočit dolů. Následujte Armstronga a počkejte, až se nechá zavalit při nepodařeném pokusu o vyražení dveří. Postřílejte všechny mimy v širokém dalekém okolí a dostaňte se na dvůr s cirkusem. Odstraňte závoru na dveřích a pusťte Armstronga ven.
Armstrong se pokusí otevřít vrata. Podaří se mu to, ale chvilku to zabere, mezitím jej musíte krýt před útočícími mimy. Až bude hotovo, vyjděte za ním na ulici.
Nadešel čas „velké honičky“. Máte k dispozici neomezený počet nábojů, takže si s nimi hlavu nelamte. Po Králi mimů střílet ani nemusíte, protože se s ním tak jako tak setkáte ještě jednou. Místo toho se zaměřte na jeho pohůnky, aby vás nezabili. Král mimů uteče, vy se vrátíte na základnu a půjdete do další mise – o té si ale řekneme něco až příště.

Autor:




Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.