Claustrophobopolis pro Quake 1

Claustrophobopolis pro Quake 1

Quake mohl být v roce 1996 průkopníkem modelu ke hraní zdarma

  • 2
Upravená verze síťové hry pro Quake měla být v základu bezplatná. Původní plány programátora Johna Carmacka totiž mohly být prvními krůčky směrem k modelu free2play, neboli ke hraní zdarma.

Carmack například v původních plánech sliboval: „Všechna zabití (nepřítele) na internetu budeme evidovat.“ Hra měla obsahovat detailní statistiky a žebříčky nejlepších hráčů. Ty měly obsahovat například informace o hráčích s nevyšším počtem zabití za vteřinu, či nejdelším hraní bez přestání.

Carmack v souvislosti s tím navrhoval: „Můj nedokončený koncept obchodního modelu je o tom, že necháme kohokoliv hrát jako anonymního nováčka. Uvidí tak, jestli se mu to líbí. Ale aby si své jméno zaregistroval a dostal se do žebříčků, zaplatil by zhruba deset dolarů. Systém by nováčky vyhazoval ze serverů v případě, že by se chtěl připojit platící hráč. Zní to přijatelně?“

Retro recenze Quake 1

V roce 2012 jsme recenzovali první díl střílečky Quake z dnešního pohledu. Jak hra uspěla, se dozvíte ve výsledném textu (číst recenzi).

Programátorovo pojetí by nevylepšovalo hráčské statistiky, ani neurychlovalo postup hrou. Jednoduše by lidi zbavilo identity.

Carmack tehdy napsal: „Pokud to bude rozumné, rád bych pro nás internetové hraní viděl jako ospravedlnitelné směřování. Je to rozhodně skvělé, ale není jasné, jestli na tom lidé mohou vydělávat.“ Jeho společnost id Software pak o tři roky později vydala čistě síťovou akci Quake 3: Arena.

V době konceptů pro klient Quake World však Carmack ještě v internetové hraní nevěřil. Quake World tak navrhovaný systém nevyužil a stal se z něj bezplatný klient, dostupný všem majitelům původní hry. Titul v úvodu zahrnoval základní statistiky, ty však zůstaly v provozu pouze několik měsíců.


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte