Vizitka: Illusion Softworks, Brno

  12:00aktualizováno  9. srpna 10:27
V našem seriálu o herních vývojářích jsme vám již mimo jiné představili dva týmy společnosti Illusion Softworks - bratislavský a pražský. Nyní se podíváme na jejich nejstarší a nejslavnější pobočku, která se nalézá v Brně. Právě tam vznikla slavná hra Hidden and Dangerous a nyní se zde pracuje např. na Hidden and Dangerous 2 a Mafii.

Petr Vochozka patří mezi nejznámější lidi české herní scény. Jeho jméno tak mohou pamětníci znát ještě z dob, kdy studoval na střední škole, vydával katalog „Nejlepší hry z Poličky“ (město, kde bydlel) a prodával hry na Amigu, které měly k originálům hodně daleko. S postupem času však Vochozka prozřel a po složení zkoušky dospělosti se stal z kozla zahradníkem. „Dva dny po maturitě jsem si šel pro živnostenský list a začal jsem dělat české hry,“ vzpomíná Petr Vochozka, který tehdy coby fyzická osoba provozoval firmu Vochozka Trading.

I díky ní mohly vznikat projekty jako Tajemství oslího ostrova, 7 dní a 7 nocí a další české adventury, které mají na svědomí vývojáři z Pterodonu, dnes pracující pro Illusion Softworks na 3D akční hře z vlastního pohledu (viz. naše předchozí vizitka). Kromě původní české tvorby měl Vochozka Trading na svědomí také distribuci několika polských her, z nichž nejznámější je asi adventura Agent Mlíčňák u nás vydaná kompletně v češtině s nezapomenutelným překladem v podání Andreje Anastasova, kterou si můžete stáhnout exkluzivně z našeho serveru PlneHry.cz.

Český trh je však příliš malý na to, aby dokázal uspokojit finanční i osobní ambice schopných lidí, a tak se Vochozka vydal do světa. Vochozka Trading i všechny další tehdejší aktivity pověsil na hřebík, sehnal investory, kapitál a v srpnu roku 1997 založil firmu Illusion Softworks, která se začala zabývat vývojem počítačových her profesionálně - a hned prvním titulem Hidden and Dangerous dokázala, že to jde i v České republice a u milionů hráčů z celého světa si udělala velice dobré jméno. Jen tak mimochodem - Hidden and Dangerous se prodalo přes půl milionu kusů, což je rozhodně úspěch nejen v českém, ale i v celosvětovém měřítku.

I přesto však Illusion Softworks neusnuli na vavřínech. „Samozřejmě víme o tom, že Hidden & Dangerous ani datadisk k němu nebyly hrami bez chyb, ovšem berte v úvahu, že na hře se pracovalo pouze rok a půl, a to jen v osmi lidech,“ říká Petr Vochozka. Dnes už je však situace pochopitelně zcela jiná. Původně malá brněnská firmička značně expandovala, nyní zaměstnává více než stovku lidí, a to nejen v Brně, kde namísto jednoho týmu působí hned čtyři (tým 1 – Hidden & Dangerous 2, tým 2 – Mafia, Pterodon plus jeden externí tým), ale i v Bratislavě, Praze a ve Zlíně, přičemž se v brzké době plánuje otevření další pobočky na Slovensku.

Protože už jsme však pražský i bratislavský tým představovali, stejně jako minulý týden Pterodony, budu se v této vizitce věnovat zejména oběma brněnským týmům, které připravují již ohlášené herní tituly Hidden and Dangerous 2 a Mafia: The City of Lost Heaven. Oba sídlí na periferii Brna kousek od nákupního centra Brno-Jih v prvním patře budovy Mountfieldu (pro rejpaly: budova Mountfieldu nepatří, jen je opatřena jeho velkými reklamami a všechny navigační cedule míří na Mountfield :o)) a na rozdíl od Pterodonů jsou přímo u vchodových dveří, Hidden tým nalevo a Mafia tým napravo od nich. Dělí je tedy jen krátká chodba a automat na kafe, které si zde můžete koupit za lidovou cenu – za pouhé 3 Kč.

Budeme-li pokračovat chodbami prvního patra dále od týmů, na levé straně narazíme pouze na hojně užívanou zasedací místnost, doprava se však dostaneme mnohem dále, konkrétně ke kanceláři účetní, k technikům, betatesterům, producentům, ředitelně Petra Vochozky a kancelářím Pterodonů. Na konci chodby nás pak čeká už jen místnost obývaná zvukaři a obytná část patra, kde přespává několik zaměstnanců firmy, kteří zde mají kromě kuchyňky k dispozici také slušně vybavenou posilovnu. Z této části patra pak ještě vedou schody přímo do bistra sídlícího v těsné blízkosti budovy.

Nejprve se věnujme nejstaršímu z týmů, který momentálně pracuje na Hidden & Dangerous 2. Ten čítá pět programátorů (kteří již pracují s hotovým enginem), šestnáct lidí starajících se o vizuální stránku hry (animátoři, 2D a 3D grafici) a jednoho zvukaře. Na pokračování první, ve světě distribuované české hry, pracují již od roku 1999 a dočkat bychom se jej měli v první polovině roku příštího, přičemž hra samotná bude hotova již na Vánoce, čeká ji však rozsáhlý a důkladný betatesting, kterým chce Petr Vochozka hru vyčistit od much a mušek, jimiž trpěl první díl.

Hidden and Dangerous 2 bude taktická akční strategie zasazená do období druhé světové války, kde hráč ovládá tým čtyř vojáků, mezi nimiž je možno volně přepínat dle libosti, případně jim dávat jednotlivé rozkazy. Systém hry zůstává stejný jako v prvním díle, hra se však dočká mnoha výrazných vylepšení. Hezčí vizuální požitek nabídnou grafika i animace, hra bude podporovat všechny moderní efekty díky vlastnímu enginu LS3D i díky schopnosti programátorů, k rozanimování postaviček se využívá technologie motion-capture a těšit se můžeme jak na spoustu nových zajímavých kampaní v singleplayeru, tak i na výborný multiplayer. Díky rozsáhlému betatestingu navíc můžeme očekávat kvalitní herní titul bez zbytečných a hráče iritujících chyb, kterých jsme mohli být svědkem u téměř všech českých v zahraničí vydaných her (Hidden & Dangerous + datadisk, Operation Flashpoint) s výjimkou Original War.

Druhý interní brněnský tým Illusion Softworks pracuje pod vedením Dana „Hellboye“ Vávry v počtu pěti programátorů a dvanácti grafiků/animátorů ve vedlejších temných kancelářích, přičemž momentálně již začínají pracovat na skriptování a dalších věcech, neboť hra se zdárně blíží svému dokončení (už je taky na čase). Pár lidí z týmu navíc pracuje v jiných kancelářích s technologií motion-capture, reportáž odsud vám však přineseme v samostatném článku, kde podrobně představíme, co konkrétně přináší motion-capture do her, jak přesně funguje, kolik stojí, jak vypadá a jak se ovládá.

Mafia: The City of Lost Heaven je 3D akční hra ze třicátých let. Jde o simulaci gangstera se spoustou honiček a akčních scén, pokud bychom ji měli přirovnávat k již existujícím hrám, pak by šlo o mix GTA a Gangsters. Hra se odehrává ve velkém, rozsáhlém městě, obsahuje však i spoustu lokací a misí, kde se budete pohybovat uvnitř detailně vymodelovaných budov s různorodými interiéry. V Mafii se vžijete do role Tommyho, mladého taxikáře, který je v jádru hodný kluk. Průšvih je ovšem v tom, že se zapletl s mafií, byl vtažen do války gangů a přitom přišel i o svůj taxík. Nedá se nic dělat, Tommy se dostává na scestí a vybírá si cestu peklem. Vraždy a zlodějina jsou jeho každodenním chlebem. "Oko za oko, zub za zub" - to je Tommyho heslo. A tímto se budete muset řídit i vy ve vizuálně jedinečné a hratelně chytlavé hře, jejíž betaverze by měla být k dispozici již ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. „Hru bychom rádi vydali o letošních Vánocích, nicméně drobné zpoždění se nevylučuje. I Mafii totiž chceme podrobit důkladnému betatestingu, raději totiž vydáme maximálně vyladěnou hru o pár týdnů později než zabugovanou hru o nějaký čas dříve,“ uzavřel Petr Vochozka.

PS: Fotografie k této vizitce nabídneme z technických důvodů až počátkem příštího týdne, videoreportáž z Týmu 1 (Hidden & Dangerous 2), Týmu 2 (Mafia) a Pterodonu (3D akce) přineseme v samostatném článku příští pátek.

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Velkolepý ceremoniál Game Awards odstartuje ankety o Hře roku

Josef Fares na předávání The Game Awards

Ceny Game Awards platí spolu s anketami D.I.C.E. a GDC za nejprestižnější hlasování o nejlepších hrách roku....

Hrajete někdy i za postavu opačného pohlaví, když máte na výběr?

Assassin's Creed Odyssey

V mnoha hrách nejsou hlavní hrdina nebo hrdinka dány. Pokud máte na výběr, hrajete někdy i za postavu opačného pohlaví?

Přenosná konzole, která se neprosadila. Nekrolog PlayStation Vita

PS Vita

Uvedení handheldu PlayStation Vita provázela nemalá očekávání. Nástupce populárního PSP se mohl pochlubit mnohem...

Najdete na iDNES.cz