Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diablo křížené s Doomem. Jak by vypadaly hry po změně žánru

Že vývojáři občas zkouší své úspěšné značky přetvořit do jiného žánru, není nic nového. Pojďme si zaspekulovat. Dokážete si představit Fallout jako interaktivní film nebo Mortal Kombat jako závody motokár?
Diablo

Diablo | foto: BW

1 Diablo

Navrhovaný žánr: střílečka (Doom, Heretic, Borderlands)

Představit si Diablo jako zběsilou, adrenalinovou střílečku není tak obtížné, jak se na první pohled může zdát. Sám stvořitel Diabla se o něco podobného pokoušel se svým komerčně nepříliš úspěšným projektem Hellgate: London. To by však tvůrce nemělo odradit.

Vzpomeňme kupříkladu na pozapomenutou klasiku Heretic, který již v devadesátých letech ukázal, že střílečka zasazená do temného fantasy světa může fungovat bez větších problémů. Loot systém se spoustou kusů výzbroje zase dokázal úspěšně implementovat střílečky Borderlands a Destiny.

Diablo 3: Reaper of Souls

Heretic

Likvidace démonů pomocí kuší, luků, kouzelných holí a speciálních dovedností si není problém představit a takový „ropuchomet“ by jistě uvítal nejeden witch doctor. Samozřejmě by přišla řeč i na meče a sekyry, které by svojí efektivností překonaly brutální zakončovačky loňského Doomu.

2 Fallout

Navrhovaný žánr: interaktivní film (The Walking Dead, Heavy Rain, Until Dawn)

Zlý, cynický svět Falloutu s jeho černým humorem a systémem karmy si přímo říká o „filmové“ zpracování, které by hráči nabídlo výrazně odlišné příběhové zážitky podle toho, na jakou by se přidal stranu. Ve Falloutu jste měli nezřídka možnost radikálně ovlivnit svět a postavy kolem vás.

Fallout 4

Heavy Rain

V rámci žánru interaktivního filmu by teď mohly více vyniknout vtipné dialogy a originálně zvrácené postavy, se kterými byste mohli buď vyběhnout, nebo je v jejich bláznivých choutkách ještě podporovat. Vaše volby by měly přímý vliv na to, jak se k vám budou chovat nejen ostatní postavy, ale celé frakce. Někdo by vás uvítal s otevřenou náručí, jinde by vás nepustili ani přes hlavní bránu.

To vše nahrává silné nelinearitě, která u interaktivních filmů dosud citelně chybí. Vývojáři by se proto spíše než u Telltale Games mohli inspirovat hrami jako Until Dawn nebo Heavy Rain, v nichž žádná postava není v bezpečí a adrenalinové pasáže mohou mít drastické následky.

3 Dark Souls

Navrhovaný žánr: horor (Penumbra, Amnesia, Outlast)

„Soulsborne“ hry mohou být možná tím nejstrašidelnějším herním žánrem, který navzdory své děsivosti žádným hororem není. Napětí, stres a všudypřítomný strach ze smrti jsou v těchto hrách vaším věrným průvodcem, který se vás drží až do posledních sekund vydřeného finále.

Dark Souls

Amnesia: The Dark Descent

Hororová hra z vlastních očí situovaná do světa Dark Souls (nebo Bloodborne) by proto mohla být velmi nevšedním zážitkem. Pocit ztracení, nejasnost zápletky nebo zdánlivě chybějící motivace hlavní postavy by v kombinaci s absencí mapy dodávala pocitu osamocení ještě depresivnější rozměr.

Boj by byl tentokrát odsunut na vedlejší kolej, vaším nejužitečnějším spojencem by byly skrýše, pasti a pár improvizovaných zbraní, kterými byste monstra mohli za obzvlášť příznivých okolností na čas odstranit z cesty. Na místě smrti by hráč nezanechával zkušenostní body, ale veškerý nasyslený inventář včetně elixírů, pochodní, materiálu na výrobu pastí a dalších užitečných předmětů. Dovolila by vám odvaha vrátit se na místo skonu a všechno si vyzvednout?

4 Bioshock

Navrhovaný žánr: simulátor chození (Gone Home, Everybody’s Gone to Rapture, Vanishing of Ethan Carter)

Bioshock patří k nejlépe hodnoceným střílečkám posledních let, velkou zásluhu na tom přitom má originální prostředí, v němž se tyto nápadité hry odehrávají. Kdoví, pokud by autoři odebrali akci a naopak přidali na výpravných detailech v prostředí, výsledkem by možná byla ještě lepší hra. Vaším úkolem by bylo projít zdevastovanou metropolí, dívat se kolem a sbírat jednotlivé indicie v pátrání po tom, co se v utopickém „městě snů“ pokazilo.

BioShock Infinite

Everybody’s Gone to Rapture

Na rozdíl od her jako Gone Home by však bylo třeba řešit také hádanky nenásilně zakomponované do prostředí kolem. K tomu by vám pomáhaly vaše speciální schopnosti, jako v předchozích hrách byste totiž ovládali mimo jiné oheň, elektřinu, vítr nebo třeba hejna havranů. Po vyřešení hádanky by se vám odkryla větší část příběhu a otevřela další část města. Tímto způsobem by tvůrci dávkovali tok odkrývaných informací a zároveň kontrolovali, kolik toho hráč s určitostí ví.

5 L.A. Noire

Navrhovaný žánr: VR (Batman: Arkham VR, London Heist, Until Dawn: Rush of Blood)

Městská akce L.A. Noire od Rockstaru pasuje na hraní ve virtuální realitě jako ulitá. Hru byste ve VR verzi sice ovládali z pohledu vlastních očí, její základní pilíře by však zůstaly stejné. Nejprve by hráč v roli policisty přijel na místo činu, na němž by měl za úkol identifikovat a zajistit důkazy. Následovaly by výslechy podezřelých, při nichž by bylo zapotřebí pečlivě hledět vyslýchanému přímo do očí a sledovat jemné nuance v jeho mimice a snažit se přistihnout vypovídajícího při lži.

L.A. Noire

London Heist

Nechyběly by samozřejmě ani přestřelky, pěstní souboje, honičky v autech, sledování nebo pronásledování podezřelého po svých. Ohromně by se vyplatilo pohybové ovládání, jak byste odstrkávali kolemjdoucí nebo se vyhýbali věcem, které by vám prchající házel pod nohy. Už jen z té představy se točí hlava.

6 Warcraft

Navrhovaný žánr: off-line RPG (Dragon Age, Zaklínač)

O World of Warcraft 2 se zatím ani nešušká a my si můžeme jen povzdechnout, proč Blizzard nikdy nevytvořil off-line RPG Warcraft ve stylu Dragon Age nebo Zaklínače. Vždyť už samotná strategie Warcraft 3 a datadisk Frozen Throne měly příběh a postavy, co většinu žánru her na hrdiny hravě strčí do kapsy.

Warcraft: První střet

Dragon Age: Inquisition

Hra by mohla sloužit jako prolog k plnohodnotnému WoW 2 a měla za úkol přilákat do světa Warcraftu nové hráče. Filmečky, dialogy, důraz na příběh, fascinující svět, ve kterém by nechyběla žádná z ras známá fanouškům WoWka, to vše v režii Blizzardu ochotného zainvestovat do vývoje rekordní částky. A pamatujete ještě na různé začátky v Dragon Age: Origins podle toho, za jakou rasu jste se rozhodli hrát? Tady by to fungovalo stejně.

7 Mortal Kombat

Navrhovaný žánr: závody motokár (Mario Kart, Wacky Wheels)

Brutální verze Mario Kartu s postavami z Mortal Kombatu je obzvlášť ujetý nápad, jehož realizace by ale mohla zafungovat. Sbíráním lebek rozmístěných po tratích byste nabíjeli vaše speciální útoky, kterými by bylo možné protivníky sestřelovat z tratě v tom pravém MK stylu. Jak si poradí Škorpión nebo Sub-Zero s nebožákem, který si ho dovolí předjet, asi není třeba vysvětlovat.

Mortal Kombat: Konquest

Mario Kart 8

Útok během předjíždění by byl náročnější a hráč by za jeho úspěšné provedení získal kupříkladu zvýšenou maximální rychlost. Nebezpečné by samozřejmě bylo i prostředí. Nebyl by to Mortal Kombat bez bodáků, kyseliny, nebo obřího větráku. Závěrečné ovace na stupni vítězů by hráč mohl oslavit klasickou fatalitou.

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný první víkend....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...