Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GameEkonom - milionové Vice City

  12:00aktualizováno  16. září 9:14
Vrhne se Blizzard i na konzolový trh? || Prodejnost GTA: Vice City trhá rekordy, aniž by se hra ještě objevila v obchodech. || Zmatení řečtí zákonodárci, zmatení řečtí demonstranti. || Společnost Nintendo se zbavuje second-party vývojářů. Rare bylo jen první vlaštovkou. || Grand Prix 4 pro Xbox možná nikdy nevyjde.

Pondělí 9. září 2002
Na letošním veletrhu Tokyo Game Show by se měla objevit i jedna z nejznámějších společností herní branže – Blizzard. Tento pátek, tedy 20. září 2002, by zde měla ohlásit vývoj svého nového titulu. Zatím nikdo kromě samotných zaměstnanců Blizzardu netuší, o jaký titul by se mohlo jednat (StarCraft 2 to ale asi nebude...), dokonce není jasné, pro jakou platformu bude určen. Vývojáři ze "Sněhové bouře" jsou sice proslaveni svým tajnůstkářstvím, ale mezi hráči se začíná šuškat, že by se mohlo jednat o vysloveně konzolovou záležitost. Není to sice příliš pravděpodobné – v úvahu připadá spíše multiplatformové zpracování – ale i tak by to byl obrovský průlom. Až doposud byl totiž Blizzard spojován pouze s PC.
Zdroj: GameSpot

Úterý 10. září 2002
Vedení společnosti Take Two Interactive si mne ruce, akcionáři tleskají, konkurence bledne závistí. Hra Grand Theft Auto: Vice City (pokračování oblíbeného GTA3) se ještě neobjevila na trhu a obchody po celém světě již registrují zhruba čtyři miliony předobjednávek. Ano, čtyři miliony. Předobjednávek. Většině titulů se ani nesní o tom, že by někdy prodaly tolik kopií celkem, a to včetně různých platinových a budgetových edic, výprodejů a bundlů. Vydavatelství Take Two tak má zase na nějakou dobu vystaráno. Sedm milionů prodaných kusů GTA3 jí vyneslo zhruba 350 milionů dolarů (tj. zhruba 10 miliard korun). U Vice City by to mělo být podle předpokladů ještě o čtvrtinu více – prodat by se jej mělo 8-9 milionů kusů.
To by ovšem znamenalo, že předobjednávky tvoří celkem polovinu z očekávaného obratu, což není obvyklé. Pete Roithmayr, viceprezident obchodního řetězce Electronics Boutique, vidí podstatu ve veliké oblibě předchozího dílu série a v obavách hráčů, že Vice City nebude možné v obchodech vůbec sehnat: "Já osobně předpokládám, že přinejmenším krátce po vydání bude bez předobjednávky velice těžké, pokud ne přímo nemožné se ke hře dostat," uvedl pro agenturu Reuters. Za tímto prohlášením může být pochopitelně snaha přilít olej do ohně probíhajícího šílenství, ale jistý kousek pravdy v tom nepochybně bude.
Zdroj: Reuters

Středa 11. září 2002
Zdá se, že mediálně silně sledovaný zákaz počítačových her v Řecku nebude mít dlouhého trvání. Během soudního líčení, které proběhlo před pár dny se dvěma majiteli internetové kavárny a jedním jejich zaměstnancem, byli totiž nejen obžalovaní zproštěni obvinění, ale hlavně tribunál rozhodl, že zmíněný zákon odporuje řecké ústavě. Jeho znění tedy bude muset být přezkoumáno a pokud se stížnost ukáže jako oprávněná, bude s nejvyšší pravděpodobností zrušen.
Tři Řekové usedli na lavici obžalovaných poté, co policisté v jejich kavárně přistihli několik lidí hrát akční Counter-Strike a online šachy. Hrozilo jim vězení až na tři měsíce a pokuta ve výši 5000 eur (cca 150.000 korun). Skutečnost, že zazněl osvobozující rozsudek, nelze kvitovat nijak jinak než s obrovskou úlevou. Je vidět, že řecká justice má více soudnosti než řečtí zákonodárci – a než zhruba 300 demonstrantů, kteří před budovou soudu trošku nepochopitelně pokřikovali: "Stop cenzuře na internetu."
Zdroj: Ananova

Čtvrtek 12. září 2002
Společnost Nintendo potřebuje peníze. Nebo prostě jen chce reorganizovat způsob vývoje a financování her. Každopádně se zbavuje společností, jejichž akcie vlastnila a které vyvíjely tituly exkluzivně pro její platformy. Již počátkem minulého týdne (konkrétně v pondělí 9. září) se začalo šuškat o tom, že britští Rare vymění na krabicích se svými budoucími tituly logo GameCube za Xbox. Oficiální prohlášení o této transakci, při které jeden vývojářský dům a 350 milionů liber (zhruba sedm miliard korun) vymění svého majitele, by mělo proběhnout na "tradičním" herním setkání Microsoftu X02 v Seville. Podobný osud – tedy odchod od Nintenda – potkal dnes i studio Left Field Productions, které stojí za tituly jako Kobe Bryant Courtside či Excitebike 64. Zde však spolupráce s bývalou mateřskou firmou tak úplně nekončí – z Left Field se totiž stala samostatná společnost, která již nepatří pod žádného giganta, a je jen na nich, pro jakou platformu budou vyvíjet. Milovníci GameCube si ale jistě povzdechnou a řeknou si, že by bylo mnohem lepší, kdyby Microsoft raději koupil Left Field a Nintendo mohlo dál vydávat hity jako Perfect Dark nebo Banjo Kazooie.
Zdroj: GamesIndustry

Pátek 13. září 2002
Příslovečnou smůlu přinesl dnešek všem milovníkům xboxových závodních her. Na stránkách britského Oficiálního Xbox magazínu se totiž objevila zpráva, že vydavatel Infogrames rozpustil vývojářské studio MicroProse, které připravovalo konverzi titulu Grand Prix 4 z PC na konzoli od Microsoftu. Práce na hře byly pozastaveny a nad jejím dalším osudem visí otazník. Pochopitelně, že nikdo nebrání programátorům vytvořit si novou společnost a pokračovat tam, kde přestali, ale má to jeden háček - kdo je vlastníkem licence? Infogrames? MicroProse? Nebo snad někdo jiný? O to se nyní vedou poměrně zajímavé pře. Uvidíme, jak to nakonec dopadne.
Zdroj: Official Xbox Magazine UK

Střípky a zajímavosti

  • Vývojáře z Wide Games povzbudil úspěch jejich titulu Prisoner of War natolik, že hodlají vytvořit ještě jeden tým a pracovat na dvou projektech najednou. Držíme jim palce.
  • Společnost CDV Software Entertainment UK má důvod k oslavě. Podařilo se jí totiž prodat v Británii přes 100.000 kopií historické strategie Cossacks: European Wars, čímž si od organizace ELSPA vysloužila Stříbrnou plaketu. Není to ale nic proti Rusku, kde se této hry prodalo více než 500.000 kusů. Říkal někdo, že východní trhy nejsou pro distributory zajímavé?
  • Na dokončení akční hry IGI2: Covert Strike se bude v roli vojenského poradce podílet veterán speciálních jednotek SAS Chris Ryan. Snad budou jeho zkušenosti přínosem.
  • Obchodní řetězec GAME se rozhodl vydražit prodejní stojany v podobě orků ze hry Warcraft III. Velice slušný výtěžek ve výši 20.000 liber (zhruba milion korun) věnoval na dobročinné účely.
    Zdroj: GamesPress

  • Autor:




    Nejčtenější

    Far Cry 5
    VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

    V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

    The Sims 4 Psi a kočky
    Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

    Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

    The Elder Scrolls V: Skyrim
    Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

    Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

    Shenmue 3
    VIDEO: Trailer k Shenmue 3 nejspíše sám o sobě nikoho nenaláká

    Mezi všemi těmi naleštěnými trailery působí ukázka z Shenmue 3 jako ošklivé kačátko. Hra však sází na úplně jiné trumfy než jen líbivou grafiku.  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Další z rubriky

    Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
    Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

    Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

    Arma 3 Laws of War
    Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

    Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

    Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
    Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

    Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.