|
Základy se neboří
Je jasné, že i když řadu výrazných změn autoři provedli, základ ponechali stejný. Vítězná sestava a fuknčí herní koncept se němění, a tak si v Railroad Tycoonu 3 půjde především o to vydělat co nejvíce peněz převážením cestujících z měst do měst a surovin z různých průmyslových podniků do jiných. Hráč bude stavět stanice, natahovat mezi nimi železniční tratě, nakupovat mašinky, určovat, co se bude odkud kam vozit a v kolika vagónech, ale nejen to, na starosti bude mít i globální ekonomiku, hrátky na akciovém trhu. Časem se pak dostane i do tak velkých čísel, že si bude moci dovolit nějaký ten průmyslový závod zcela ovládnout a profitovat z jeho tržeb. Railroad Tycoon 3 nabídne celkem dvacet pět velkých scénářů odehrávajících se na mapách USA, Japonska a Evropy od počátku 19. století až do moderní doby, z nich šestnáct bude součástí kampaně, devět pak bude předpřipravených bonusových misí. Hráči dostanou k dispozici celkem více než čtyřicet různých historicky přesně zpracovaných lokomotiv, které se budou zpřístupňovat postupně teprve po svém vynalezení, samozřejmostí budou různé modifikace samotných tratí.
Členové Pop Top Software se podíleli na různých projektech, mimojiné kupříkladu Heroes of Might & Magic, jejich první společnou hrou byl ale až Railroad Tycoon 2, který vydali v roce 1998 pod patronátem tehdy ještě nezávislých GOD Games. O pár měsíců později přišel datadisk Second Century, v dubnu 2001 pak vydali veleúspěšné Tropico, již pod Take 2, které celý GOD odkoupilo. I k Tropicu vyšel datadisk, na tom už se ale podílela jiná firma, neboť Pop Top Software se naplno věnovali fantasy tahovce Age of Wonders 2. Na Tropicu 2 už přímo nepracovali, týmu Frog City Software však poskytli veškerou podporu. Jejich posledním projektem, na kterém dělají v současné době, je právě Railroad Tycoon 3.
|
Nejen mašinkami živ je magnát
Railroad Tycoon 3 bude velice věrně simulovat hospodářství země. V něm bude figurovat sto padesát různých budov, mezi nimiž budou farmy, doly a jiné surovinné zdroje, zpracovatelské závody i továrny, z nichž vyjedou již finální výrobky. Všechny články tohoto řetězu bude moci hráč tentokrát ovládnout a profitovat z nich. V rámci konkurence bude možné využívat i jiných podvratných taktik. Co takhle postavit stanici na nejcennější z protivníkových tratí a sice mu platit za její používání, ale aspoň mu sebrat část profitu ze zboží? Přestože umělá inteligence bude velmi pokročilá a jednotliví počítačoví oponenti budou disponovat odlišnými náturami a podle toho bude vypadat jejich obchodní strategie, ta pravá zábava přijde pochopitelně až v multiplayeru, který bude opět jednou z nejlákavějších částí hry. Pop Top Software se speciálně zaměřují na její podporu, u každé hry bude možné nastavit spoustu různých věcí a uzpůsobit si ji tak k obrazu svému, hra online by měla být rychlejší a stabilnější.
Železnice v novém kabátě
Změnou, které si každý všimne už na první pohled,
je samozřejmě přechod do 3D, respektive přechod na zbrusu nový 3D engine. Konečně zde bude možnost kopat tunely a vést tratě přes řeky pomocí mostů, veškerý terén a zástavba bude detailně vymodelována a bude umožněno na ni nahlížet ze všech možných úhlů a volně zoomovat. Navíc se bude pravidelně střídat den a noc, měnit se též bude počasí. Zajímavostí je věrně zpracovaná noční hvězdná obloha, která je dokonce dělána podle hvězdné mapy NASA, což už je opravdu vrchol puntičkářství. Ale nakonec, proč ne, že? :o) Sázka na kompletní 3D je ve dnešní době stále ještě risk co se přehlednosti týká a soudit dopředu lze těžko, ale po grafické stránce vypadají bafající mašinky a města se značně variabilní zástavbou v šesti architektonických stylech opravdu parádně.
Udělej si sám
Jak je v poslední době blahým zvykem, dostanou kreativní hráči v Railroad Tycoonu 3 k ruce sadu pěkných editorů, které umožní tvrobu vlastních scénářů. Začít je možné tvorbou terénu, přidáním objektů, je možné upravit si vlastnoručně textury či importovat úplně nové, vytvořit sérii propojených úkolů a různé skripty, modifikovat přímo herní systém a vytvořit nějakou totální konverzi ale možné nebude
(nebo ne s oficiálními nástroji). Na výběr v editoru bude spousta objektů, tvůrce nové mapy bude moci ovlivnit i takové věci jako klima či nadmořskou výšku a další, které mají vliv na hraní mise. Vzhledem k tomu, že milovníci železnic jsou od přírody hraví a tvořiví lidičkové, dá se očekávat, že se brzy objeví velké množství i značně kvalitních fanouškovských scénářů, což je jistě přesně to, oč Pop Top Software jde…
Král je mrtev, ať žije král
Podle všech doposud dostupných informací a podle toho, co viděli naši zástupci na stánku autorů na E3, to vypadá, že přesně tohle bude na místě zvolat, až v polovině října tohoto roku Railroad Tycoon 3 definitivně spatří světlo světa. Ještě o něco komplexnější strategii s lepší AI protivníků, větším počtem mašinek, budov, propracovanějším hospodářským modelem, spoustou scénářů, editorem na jejich další tvorbu, navíc v úžasné 3D grafice, to si opravdu necháme líbit – a myslím, že nebudeme sami.