Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony chce změnit hraní, patentovalo biometrický ovladač

aktualizováno 
Společnost Sony si v nedávné době patentovala celou technologii ovladačů, které slibují zcela proměnit herní zážitek. Ve vizi Sony se budou hry přizpůsobovat hráčům v závislosti na jejich tělesných funkcích.

Vedle rozšířené reality (článek o její minulosti a současnosti zde) jsou hry upravované biometrickými ovladači označované za další možnou budoucnost interaktivní zábavy.

Biometrika

Jedná se o technologii, která má rozpoznávat jedinečné biologické charaktery živých osob. Reálného aplikování se biometrika dočkala v bezpečnosti, jak ale dokládají plány herních firem, může slavit úspěch i v zábavním průmyslu.

Jak odhalil server Siliconera, Sony registrovalo patent pro handheld, který bude snímat srdeční rytmus, elektro-svalová data (stahování svalů) a vodivost kůže (tedy například vlhkost). Data v součtu mohou přesvědčivě vypovídat o tom, je-li hráč v klidu nebo naopak nervózní.

Konkurenti Sony se už pokusili přijít s podobnými technologiemi, většinou bylo ale cílem nabídnout relaxující zážitek. Sony míří spíš na pravověrné hráče.

Příkladem užití má být virtuální zbraň, která bude více či méně přesná v závislosti na hladině hráčova stresu. Dalším uplatněním jsou herní postavy, které budou tím nervóznější, čím nervóznější bude i hráč sám.

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Budoucnost videoher?

Wii Vitality

Wii Vitality

Herní biometrika zatím nemá valné výsledky. V minulosti už s ovladačem Vitality přišlo Nintendo, také Ubisoft slíbil technologii Innergy. Vitality měla data snímat z hráčových prstů, stejně jako Innergy. Ta především hráčům slibovala relaxační zážitek: herní simulaci a pomoc v dýchání. Žádná z technologií se však nedočkala reálného uplatnění.

Loni se ale také ukázalo, že herní využití biometriky zkoumá rovněž studio Valve (více zde). Vývojářům her Half-Life 1 a 2 se přitom už pár převratů v hraní povedlo, takže jejich prohlášení má náležitou váhu.





Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Další z rubriky

Představení konzole Switch
VIDEO: Představujeme experimentální konzoli Switch

Nová konzole Switch je od třetího března v prodeji, a jak už je u Nintenda zvykem, jde opět o netradiční kousek. Nejdůležitější prvky představujeme na videu.   celý článek

Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny.
Udílení ceny za inovaci skončilo trapasem. Chyběli vítězové

Ačkoliv tvůrce hry No Man’s Sky bylo možné objevit na seznamu vývojářů nominovaných na cenu Game Developers Choice Awards za inovaci, nikdo ji během...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.