Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony chce změnit hraní, patentovalo biometrický ovladač

aktualizováno 
Společnost Sony si v nedávné době patentovala celou technologii ovladačů, které slibují zcela proměnit herní zážitek. Ve vizi Sony se budou hry přizpůsobovat hráčům v závislosti na jejich tělesných funkcích.

Vedle rozšířené reality (článek o její minulosti a současnosti zde) jsou hry upravované biometrickými ovladači označované za další možnou budoucnost interaktivní zábavy.

Biometrika

Jedná se o technologii, která má rozpoznávat jedinečné biologické charaktery živých osob. Reálného aplikování se biometrika dočkala v bezpečnosti, jak ale dokládají plány herních firem, může slavit úspěch i v zábavním průmyslu.

Jak odhalil server Siliconera, Sony registrovalo patent pro handheld, který bude snímat srdeční rytmus, elektro-svalová data (stahování svalů) a vodivost kůže (tedy například vlhkost). Data v součtu mohou přesvědčivě vypovídat o tom, je-li hráč v klidu nebo naopak nervózní.

Konkurenti Sony se už pokusili přijít s podobnými technologiemi, většinou bylo ale cílem nabídnout relaxující zážitek. Sony míří spíš na pravověrné hráče.

Příkladem užití má být virtuální zbraň, která bude více či méně přesná v závislosti na hladině hráčova stresu. Dalším uplatněním jsou herní postavy, které budou tím nervóznější, čím nervóznější bude i hráč sám.

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Budoucnost videoher?

Wii Vitality

Wii Vitality

Herní biometrika zatím nemá valné výsledky. V minulosti už s ovladačem Vitality přišlo Nintendo, také Ubisoft slíbil technologii Innergy. Vitality měla data snímat z hráčových prstů, stejně jako Innergy. Ta především hráčům slibovala relaxační zážitek: herní simulaci a pomoc v dýchání. Žádná z technologií se však nedočkala reálného uplatnění.

Loni se ale také ukázalo, že herní využití biometriky zkoumá rovněž studio Valve (více zde). Vývojářům her Half-Life 1 a 2 se přitom už pár převratů v hraní povedlo, takže jejich prohlášení má náležitou váhu.





Nejčtenější

March of the Living
Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po...  celý článek

Assassin's Creed 3
Stáhněte si zdarma PC verzi akce Assassin's Creed III

Assassin's Creed III je poslední hrou, kterou získají hráči na PC zdarma v rámci oslav třicátých narozenin společnosti Ubisoft.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.