Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony chce změnit hraní, patentovalo biometrický ovladač

aktualizováno 
Společnost Sony si v nedávné době patentovala celou technologii ovladačů, které slibují zcela proměnit herní zážitek. Ve vizi Sony se budou hry přizpůsobovat hráčům v závislosti na jejich tělesných funkcích.

Vedle rozšířené reality (článek o její minulosti a současnosti zde) jsou hry upravované biometrickými ovladači označované za další možnou budoucnost interaktivní zábavy.

Biometrika

Jedná se o technologii, která má rozpoznávat jedinečné biologické charaktery živých osob. Reálného aplikování se biometrika dočkala v bezpečnosti, jak ale dokládají plány herních firem, může slavit úspěch i v zábavním průmyslu.

Jak odhalil server Siliconera, Sony registrovalo patent pro handheld, který bude snímat srdeční rytmus, elektro-svalová data (stahování svalů) a vodivost kůže (tedy například vlhkost). Data v součtu mohou přesvědčivě vypovídat o tom, je-li hráč v klidu nebo naopak nervózní.

Konkurenti Sony se už pokusili přijít s podobnými technologiemi, většinou bylo ale cílem nabídnout relaxující zážitek. Sony míří spíš na pravověrné hráče.

Příkladem užití má být virtuální zbraň, která bude více či méně přesná v závislosti na hladině hráčova stresu. Dalším uplatněním jsou herní postavy, které budou tím nervóznější, čím nervóznější bude i hráč sám.

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Budoucnost videoher?

Wii Vitality

Wii Vitality

Herní biometrika zatím nemá valné výsledky. V minulosti už s ovladačem Vitality přišlo Nintendo, také Ubisoft slíbil technologii Innergy. Vitality měla data snímat z hráčových prstů, stejně jako Innergy. Ta především hráčům slibovala relaxační zážitek: herní simulaci a pomoc v dýchání. Žádná z technologií se však nedočkala reálného uplatnění.

Loni se ale také ukázalo, že herní využití biometriky zkoumá rovněž studio Valve (více zde). Vývojářům her Half-Life 1 a 2 se přitom už pár převratů v hraní povedlo, takže jejich prohlášení má náležitou váhu.





Nejčtenější

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.