Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejočekávanější akční hry roku 2003 #1

  12:00
Akce jsou žánrem, který tvoří herní dějiny již od jejich vzniku. Připoměňme si tedy detailně, na jakou úrodu se můžeme v novém roce těšit a jaké šťavnaté ovoce bude konkurovat znovuoživeným legendám Doomu III a Unrealu II.

Jak jinak lze začít povídání o nejočekávanějších akčních hrách tohoto roku, než ohlédnutím se za úrodou dvanáctiměsíční periody minulé. Rok 2002 se zelenal skutečně za mnoho posledních zim lístky nejzelenějšími. Hned na začátku zaútočil na nejvyšší pozice , hra ukvapeně pasovaná na akci roku. To však nikdo netušil, co nás ještě čeká! Pár týdnů nato se s motorovou pilou přiřítila pohroma ve formátu o nic menším, než je druhý Serious Sam: The Second Encounter, aby byla vzápětí převálcována smrští laserových mečů . Pak následovalo tornádo rozpoutané Grand Theft Autem 3 nebo The Thing, avšak na žloutnoucí korunu stromu byla hrdinně nasazena zlatavá helmice tvořená trůnní trojicí Unreal Tournament 2003, No One Lives Forever 2: Spy in H.A.R.M.´s Way a českou Mafií. A jak vypadá výhled do budoucna? Tento rok se vesměs ponese v duchu pokračování, mezi kterými patří k nejočekávanějším Deus Ex 2: The Invisible War, právě vychazející Unreal II: The Awakenig a samozřejmě Doom III, o kterém si ale povíme příště. Lákavě však vypadají i originální tituly, jako například týmový Breed nebo zběsilý Will Rock. Dost již bylo rozvažování, ponořme se konečně do víru střílení, napětí a zábavy.

 Bloodrayne
 
Výrobce: Terminal Reality | Vydavatel: Majesco Games/Vivendi | Datum vydání: březen 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Preview
Stáhněte si:
Screenshoty
Video #1, #2, #3, #4
Demo

      

Těžce bychom na trhu počítačových her hledali firmu, která má větší zkušenosti se zobrazováním násilí, krve a „pekelného elementu“ než je Terminal Reality. Samozřejmě za pekelnou akci nepovažuji letecký simulátor Fly!, nýbrž hororově laděnou Nocturne nebo Blair Witch: Rustin Parr. Bloodrayne má být jejich právoplatným nástupcem, i když autoři tentokrát slibují vytvořit místo akční adventury krystalicky čistou řež plnou stovek přisluhovačů temnoty, kde se do popředí spíše než příběh dostávají hektolitry krve a useknutých končetin. Chudáku agentu Strangerovi z Nocturne by se nejspíše rudou spouští zamžily brýle, a tak na scénu vstupuje Rayne - napůl žena, napůl upírka. Nebýt jejího zvláštního apetitu, stejně bych si s ní nic nezačínal, neboť na loktech připevněné stříbrné břity spolu se schopností dostat se po požití určitého množství krve do stavu berserku (zde nazývaného BloodRage) mluví za vše. Naštěstí bude Rayne svůj arsenál používat výhradně proti apokalyptickým zrůdám, jež do světa na konci první světové války vypustila banda mocichtivých nacistů. K vizualizaci poslouží nový Infernal engine, na jehož starší verzi běžela již zmíněná Nocturne. Ačkoliv na první pohled nevypadá grafika nikterak převratně, máme se opět dočkat především výborné hry světla se stínem a také tzv. bullet time efektu, známého již z Maxe Payna, avšak zde je mnohem lépe zdůvodněn speciální abilitou hlavní hrdinky. I když Bloodrayne při ukvapeném porovnání s konkurencí o mnoho nevybočuje z béčkové kategorie, můžeme si být téměř jisti, že Terminal Reality opět nezklame a my se tak dočkáme hororové varianty Serious Sama v pohledu třetí osoby. A to vůbec nezní špatně! (Pro zajímavost, počet znaků upoutávky bez této závorky vyšel nezáměrně přesně 1 666, což o mnohém vypovídá:o)

Bloodrayne Bloodrayne Bloodrayne

 Breed
 
Výrobce: Brat Designs | Vydavatel: CDV Software | Datum vydání: květen 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka #1, #2
Stáhněte si:
Screenshoty #1, #2, #3, #4
Trailer
In-game video

      

Týmovou akci Breed provází již od prvního ohlášení obrovská vlna očekávání. Zpočátku díky zrušení PC verze HALO, jelikož je Breed očividně nasměrován proti němu, avšak poslední dobou strhává pozornost všech hráčů především skvělou grafikou a příslibem dlouhotrvající zábavy. Ačkoliv hra nebude stavět na příběhu, přibližme si jej alespoň zkratkově. Píše se rok 2600 a lidstvo svádí nelítostný boj o přežití s tajemnou rasou The Breed. Na dobyté kolonie Marsu jsou vyslány křižníky Magellan a Darwin, avšak po vítězném návratu nalézají jen zpustošenou modrou kouli, podléhající neúnavné asimilaci. Právě tam začíná vaše akce. Po ruce budete mít několik uměle inteligentních pomocníků ovládaných buď jednoduchým příkazovým systémem á la Unreal Tournament, nebo mezi nimi bude možno libovolně přepínat. Opravdu úžasně vypadá speciálně vyvinutý Mercury engine, který zvládá zobrazování obrovských exteriérů ještě větších map, kdy u si každé z přítomných osmnácti vyhraďte minimálně hodinu reálného času na přeběhnutí z jednoho konce na druhý. Stejně jako v HALO bude nejzajímavější částí Breedu řízení rozličných vozidel, respektive jejich částí. Nebude problém, aby počítačový spoluhráč řídil jeep a vy jste po vzoru Rebel Assaultu kropili okolí flákanci antihmoty. Pokud by navíc podvozek náhodou neustál nepřítelovu palbu, není problém stále používat zbylou část vozidla. Oproti zmiňované akci od Bungie bude hra obohacena stíhačkami a menšími raketoplány, které doplní nejrůznější mechové, tanky a transportéry. Slibovaná je multiplayerová podpora pro 16 hráčů s rozdělením profesí na vojáka, medika a inženýra. I kdyby se jednalo o pouhou rozšířenou kopii HALO, nemusí nás to vůbec trápit, neboť i tak se jistě dočkáme kandidáta na nejlepší a nejhektičtější akci roku.

Breed Breed Breed

 Deus Ex 2: The Invisible War
 
Výrobce: Ion Storm Austin | Vydavatel: Eidos | Datum vydání: Q2 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
E3 2002 novinka
Stáhněte si:
Screenshoty
Profi video

      

Je jen málo vývojářů, kteří by se svým talentem rovnali Warrenu Spectorovi a zároveň by o sobě nedávali světu nahlas vědět. Tam, kde ostatní svou hru v desítkách interview nehorázně vychvalují, Spector tiše, ale o to poctivěji pracuje (vedle dohadného Thiefa 3) na pokračování cenami ověnčené akce s prvky RPG Deus Ex. Druhý díl se odehrává 20 let po událostech dílu prvního a plynule navazuje na jeden z jeho tří rozdílných konců (zatím není známo jak, ale je slibováno zajímavé řešení). Tentokrát se ocitnete v roli dalšího z početné rodiny Dentonů, Alexe, genetického dvojčete J.C. a Paula. Ten se v čele vědeckého týmu snaží oživit technologii, která vlila krev do žil jeho bratrům. O dějové zvraty nebude opět nouze, čemuž přispěje i velký počet NPC postav, mezi kterými potkáme i množství starých známých. Prvnímu dílu byla často vytýkána celková technologická zastaralost a právě proto se nyní Ion Storm zaměřil především na tuto stránku. Licencovaný Unreal Warfare engine tak doplnil o vlastní zvukový systém, zvláště propracoval fyzikální model a umělou inteligenci. Můžeme se tak těšit na plně interaktivní prostředí, ve kterém se například budeme muset mít na pozoru, zejména při plíživých akcích, i před světlem baterky odraženým od lesklého povrchu kovového stolu. Vylepšeno bude i zdokonalování vašich vlastností. Systém zkušenostních bodů je nahrazen implantováním bio-modulů (parafráze cyber-modulů ze System Shocku?), které získáváte buď za splněné akce nebo je kupujete na černém trhu. Zajímavé je, že takový healing bio-mod z černého trhu potřebuje při léčení přítomnost mrtvého těla. Nic pak nezabrání vzniku pravého kybernetického upíra. Ze známých lokací navštívíme například Cairo, Seattle nebo Antarktidu. Na to vše si ale připravme minimálně GeForce 3, poněvadž engine bude natolik překopán, že srovnávat hru s jakoukoliv jinou běžící na základu Unreal Warfare by nemělo smysl.

Deus Ex 2: The Invisible War  Deus Ex 2: The Invisible War  Deus Ex 2: The Invisible War

 Four Horsemen of the Apocalypse
 
Výrobce: 3DO | Vydavatel: 3DO | Datum vydání: podzim 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Vedle Bloodrayne, o které se můžete dočíst výše, je Four Horsemen of the Apocalypse další hrou, kde o potoky krve a rozsekaná torza nebude nouze. Avšak tam, kde má být Bloodrayne pouhou akční arkádou s tunami slabších nepřátel bez silnějšího příběhu, mají se Čtyři jezdci stát nefalšovaným hororovým thrillerem pro dospělé. Sami autoři hru popisují jako interaktivní kombinaci filmů Matrix a Hellraiser. V roli archanděla Abaddona máte jako obvykle za úkol vymítit veškeré zlo z povrchu zemského i zpod něj, k čemu je však zapotřebí třech vyvolených. Tvůrci si s náboženským tématem poměrně odvážně zahrávají, neboť vyvolené bude Abaddon muset hledat mezi děvkami, vrahy a zkorumpovanými politiky. Celý příběh je vyprávěn pomocí in-game sekvencí, především pak ale rozhýbanými komixovými stránkami kreslíře Simona Bysleye. A můžete vzít jed na to, že se nebude jednat o zápletku pro slabé žaludky. Více než osmnáct úrovní bude prošpikovaných tou nejhrubší formou násilí, k němuž budete sami přispívat množstvím mečů, automatických zbraní a magie, takže se cenzoři z ELSPA budou jistě opět činit. Připraveným lákadlem na koupi chtivé hráče pak je namluvení hlavních postav hvězdami, mezi něž se řadí Tim Curry (nezaměnitelně namluvil například Gabriel Knighta), Lance Henriksen nebo Traci Lords. Zda se budeme dostatečně bavit a nezůstane tak jen u žaludku převráceného naruby, to se dozvíme koncem roku. Otázkou je, zda Bůh dokáže dostatečně přimhouřit oči nad zneužíváním náboženského tématu a odpustí jak autorům, tak nám hráčům, kteří si tuto hru zahrajeme.

Four Horsemen of the Apocalypse Four Horsemen of the Apocalypse Four Horsemen of the Apocalypse

 Hannibal: The Game
 
Výrobce: Arxel Tribe | Vydavatel: Strategy First | Datum vydání: Q2 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty
Trailer

      

Hannibal "Kanibal" Lecter se v poslední době těší stále větší oblibě, a to již nejen díky knižní předloze Thomase Harrise a třem filmovým adaptacím, ale mezi námi hráči především kvůli připravované hororové akci Hannibal: The Game. Tu připravuje firma Arxel Tribe a nemusíme mít strach, že by šlo o pouhou nafouklou bublinu unášející se průvanem vzniklým kasovními trháky, podobně jak se tomu letos stalo například u her s námětem Pána prstenů. Autorům jde zejména o věrné zachycení psychického teroru, odehrávajícího se v hlavě hlavní hrdinky, agentky Clarice Sterlingové. Ta bude za pomocí standardních vyšetřovacích metod, jako jsou výslechy svědků, otisky prstů nebo testy DNA, opět na stopě krvelačnému monstru, které bude pronásledovat přes Ameriku až do italského Toskánska. Velmi zajímavá je přítomnost ukazatele stresu, který je ovlivněn veškerým vaším chováním. Zabijte civilistu, nesplňte přidělený úkol, to vše má negativní vliv na hladinu stresu. Ten se v praxi projevuje roztřeseným mířením, závratěmi nebo řádným potemněním hudebního doprovodu. Grafika se bez ostychu může rovnat dnešním špičkám, k vizualizaci je použit Lith Tech Jupiter engine. Z dalších technických specifikací můžeme uvést rozdělení postav na zásahové zóny, do kterých se bude možno strefovat několika druhy zbraní. Avšak o nich celá hra rozhodně není, k úspěšnému dohrání bude údajně nutné zabít pouze pět postav, což by paradoxně zavánělo nejméně krvavou akcí roku. Ať tak či onak, vypadá Hannibal na skutečně temnou hororovou záležitost, u které rozhodně o své deprese nepřijdeme. Jen aby vše neskončilo nemastnou, neslanou splácaninou několika herních stylů.

 Hannibal: The Game  Hannibal: The Game

 Indiana Jones and the Emperor´s Tomb
 
Výrobce: LucasArts | Vydavatel: LucasArts | Datum vydání: Q1 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty #1, #2
Profi videopreview
Trailer #1, #2

      

Od vydání Indiana Jones and the Infernal Machine, zatím poslední hry s Indym v hlavní roli, se již na hrobkách starých faraónů usadilo mnoho písku. Avšak jako vichřice odnášející veškerý písek na letošním E3 zapůsobila zpráva o resurekci rovnou dvou slavných her od Lucas Arts, Full Throttle a série Indiana Jones. Nebyl by to Indy, kdyby se opět nevydal vzdorovat nacistům, kterým tentokrát vydatně asistuje asijská triáda Černého draka. Ta má spolu s pojídači Bratwurstů spadeno na legendární Srdce draka, černou perlu, propůjčující svému nositeli moc nad myšlenkami a vůlí obyvatel celého světa. Sami by jistě tři pečeti nutné k otevření císařské hrobky nenalezli, ale jako vždy se do všeho připlete "zachránce" Indy a za pomoci sličné asiatky Mei Ying (náhrada za Sofii Hapgood) opět na chvíli zkázu světa přiblíží, aby ji v zápětí hrdinsky zažehnal. Stylem se Emperor´s Tomb podobá nejvíce zmiňované Infernal Machine, avšak s mnoha vylepšeními a zejména se zcela novou grafikou. Hra využívá Slayer engine převzatý z akce Buffy the Vampire Slayer a tak vedle detailního prostředí a postav oplývá především přijatelnými hardwarovými požadavky. Pro plynulou akci postačí pentium 733 MHz a GeForce první generace. Během svého putování polechtá Indy svým bičem cejlonské džungle, podvodní paláce v Istanbulu, neonové ulice Hong-Kongu a zejména matičku Prahu. V šíření míru brutální cestou mu pomůže, kromě věrného revolveru, množství střelných zbraní, ale také meče, lopaty, či nohy stolů. Nejlákavěji vypadají pěstní souboje, pokud jste viděli ukázku z E3, víte o čem mluvím. K dokonalé atmosféře přispěje dynamicky se měnící hudba ve standardu Dolby 5.1, množství enginových animací a samozřejmě desítky puzzlů s pastmi. Hra je ve stádiu betatestování.

Indiana Jones and the Emperor´s Tomb  Indiana Jones and the Emperor´s Tomb  Indiana Jones and the Emperor´s Tomb

 Return to Caste Wolfenstein: Enemy Territory
 
Výrobce: Gray Matter Studios | Vydavatel: Activision | Datum vydání: Q2 2003 | homepage
Stáhněte si:
Screenshoty

      

Když temnotu návrhářských doupat opustily první informace o připravovaném rozšíření remaku legendárního Wolfensteina, nebyl důvod k přílišnému radování se. Avšak během posledního roku se z obyčejného dvanácti úrovňového datadisku vyklubalo něco daleko objemnějšího a pozoruhodnějšího. Jednak bude levelů rovnou dvacet a za druhé vystupuje Enemy Territory jako samostatná hra mající s původním Wolfensteinem jen málo společného. Tedy kromě ústřední postavy samozřejmě. B.J. Blazkowitz se vydává do roku 1942, tedy rok před události popsané v Return to Castle Wolfenstein, aby zmařil plán nacistických vědců vybudovat obří dalekonosná děla, která by byla schopna ostřelovat Londýn přes průliv La Manche. Autoři sice slibují daleko temnější zápletku, avšak na všeliké zombie si tentokráte můžeme nechat zajít chuť. Enemy Territory se daleko více stane jakýmsi Medal of Honorem odehrávajícím se ve smyšlené minulosti. Hlavní změnou bude zakomponování týmového elementu, kdy vám bude v každé misi svěřen tým rangerů, jehož členové nemají být jen překážející loutky, o které bychom se museli starat. Můžete jim zadávat rozkazy, můžete je nechat na místě a na oplátku vám oni prokáži službu v podobě munice, kterou v omezeném množství dostáváte od důstojníka, nebo léčení, kdy medika můžete zavolat i po své smrti. Slibná je i zcela nová multiplayerová část hry. Ta tvoří jakousi kampaň, v níž si mezi jednotlivými misemi přenášíte zbraně a nabyté zkušenosti. Slyšíte správně, zkušenosti. Připraveny jsou hned tři dovednosti, jež se můžete naučit. Například tzv. „battle sense“ vám propůjčí větší kapacitu zásobníků, zvýší se stamina a míření bude daleko citlivější. Pokud autoři splní, co slibují, dočkáme se zcela jistě dlouhotrvající zábavy a zároveň nejspíš jediné akce roku 2003 ve starém Quake 3: Arena enginu.

Return to Caste Wolfenstein: Enemy Territory Return to Caste Wolfenstein: Enemy Territory Return to Caste Wolfenstein: Enemy Territory

 S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost
 
Výrobce: GSC Games World | Vydavatel: GSC Games World | Datum vydání: podzim 2003 | homepage
Stáhněte si:
Screenshoty #1, #2
Trailer

      

Rok 2002 definitivně ukázal západním molochům, že herní svět rozhodně nekončí přeskočením bývalé berlínské zdi a vedle české Mafie, která to podle nás dotáhla na post nejlepší hry roku, vznikly kousky jako například Codename: Outbreak od ukrajinského týmu GSC Games Worlds. Bylo by hloupé, aby zkušenosti nabyté výrobou dobré, byť poněkud nedoceněné akce byly rozprášeny vniveč, a tak GSC již nějakou dobu pracují na dalším přírůstku do početné rodiny FPS stříleček. Pro inspiraci autoři nemuseli chodit daleko. S.T.A.L.K.E.R se bude odehrávat v nejbližším okolí černobylské jaderné elektrárny, kolem níž se po opětovném selhání obsluhy s následkem jaderného výbuchu vytvořila Zóna. Ta je po celém rozsáhlém obvodu bedlivě střežena a uvnitř žijí jen přeživší mutanti, vědci zkoumající příčiny nehody a především Stalkeři. Ti se svým vybavením pročesávají oblast s cílem vyrabovat poslední zbytky zpustošené krajiny a získat tak cenné artefakty. Vy se ocitáte v roli jednoho z nich a ve dvaceti misích navštívíte až jeden kilometr čtvereční rozsáhlé mapy o jejichž zobrazování se stará vlastní X-Ray engine. Ten se může bez ostychu rovnat novému Unrealu, obrovské exteriéry s opuštěnými městy či pláněmi vypadají velmi působivě. V řádné akci nesmí chybět smrtící arzenál zbraní. Ty si budete kupovat výměnou za nalezené artefakty od místního překupníka a nebude mezi nimi chybět například ani slavný šestihlavňový M134 Vulcan Cannon. Doufejme, že hra bude obohacena dostatečně silným nosným příběhem a nezvrhne se v pouhou vizuální hostinu. Jinak se můžeme těšit na další příjemné překvapení z východu.

S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost

 Tomb Raider: The Angel of Darkness
 
Výrobce: Core Design | Vydavatel: Eidos | Datum vydání: 01. 04. 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty
Trailer #1, #2

      

Mysleli jste si po čtvrtém nebo snad pátém pokračování akční adventury s pochodující viagrou v hlavní roli, že je konec stále komerčnějším pokračováním? Nebyli jste jistě sami a o to více šokující je již šestý díl, který se má dokonce stát pouze první částí připravované tetralogie. Naštěstí se také designérům v Core začala pomalu, ale jistě zajídat stále stereotypnější akce obohacená nulovou interakcí s prostředím a tak má nyní nová Lara provádět mnohem více adventurní činnosti, než tomu bylo obvyklé. Hra je rozdělena na tři části, v první z nich dáme sbohem zatuchlým kobkám a ujmeme se nejméně akčního vyšetřování vraždy Lařina přítele Von Croye. Ten ji navíc těsně před tím, než se vydal prozkoumávat sarkofágy a rakve z vnitřní strany požádal o pomoc při hledání pěti starověkých obrazů neznámé síly. Jak už to chodí, pase o obrazech i hlavní záporák Eckhardt (proč musí mít zlosyni vždy německé jméno?). V druhé části navštívíme staré známé ruiny, ale v části finální se Lařiny ladné křivky promění v ocelové svaly jejího parťáka Kurtise Trenta, nad nímž se ujmete vlády. Krok je to ale dvousečný, neboť jednak hru zpestří, ale na druhu stranu může odlákat Lařiny skalní fanoušky. Doufejme, že Kurtis bude plnohodnotnou postavou a ne jen odbytým sidekickem. Velmi slibná je technologická stránka hry, Lara nám konečně dospěla a proporcemi daleko více připomíná zralou ženu než plastovou panenku. Aby také ne, když je tvořena pěti tisíci polygony namísto původních pěti set. Prostředí, kde se bude nový Tomb Raider odehrávat, má být mnohem pestřejší a propracovanější než v předchozích dílech, zejména pak jde autorům o eposní výpravu v holywoodském stylu. A co se filmů týče, v červnu se již podruhé s kolty u boků přiřítí Angelina Jolie, takže o croftománii nebude v letošním roce nouze.

Tomb Raider: The Angel of Darkness Tomb Raider: The Angel of Darkness

 Unreal II: The Awakening
 
Výrobce: Legend Entertainment | Vydavatel: Infogrames | Datum vydání: 04. 02. 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka
Preview
Stáhněte si:
, #2
In-game video

      

Ačkoliv se druhý díl populární akce objeví již co nevidět na pultech obchodů, nebylo by docela fér, kdybychom jej do našeho výčtu nezahrnuli. Jak jistě víte, příběh nikterak nenavazuje na původní hru, avšak jeho největší síla je zřejmá. Hru totiž vyvíjí Legend Entertainment, což je název, který přesně vystihuje charakter firmy na poli letitých, příběhově košatých adventur. Unreal II vás vrhne do útrob kosmického korábu Atlantis, jenž je se svou posádkou jedinou prodlouženou rukou zákona v zapadlém koutě galaxie. Samotný Atlantis bude fungovat jako jakási oáza klidu, kam se po každé misi vrátíte načerpat síly a vyslechnout briefing mise nové. Těch bude obrovská škála odehrávajících se jak v interiérech, tak na širých prostranstvích překrásných světů. Jejich náplň bude nejen zničit vše živé, ale například také bránit určenou pozici, než vaši svěřenci provedou požadovanou akci. Grafický engine je opět o kousek blíže realitě a veškerou konkurenci nechává daleko za sebou, včetně rodného bratra Unreal Tournamentu 2003. Pokud se těšíte, že ve hře budou přítomny všechny propriety UT 2003 v ještě lepší grafice, budete zklamáni, hra více hráčů totiž zcela absentuje. Velkým příslibem je také nemalý počet rozmanitých zbraní, z nichž jmenujme například granátomet se šesti typy munice nebo tzv. spider gun vystřelující v prvním módu smrtící pavouky a v druhém pokládající miniterária se stejným vražedným živočišstvem uvnitř. Druhý díl Unrealu zkrátka vypadá na vynikající "dospělou" sci-fi akci a nám jen nezbývá, než vytrpět poslední týden do jeho finálního vydání.

Unreal II: The Awakening Unreal II: The Awakening Unreal II: The Awakening

 Will Rock
 
Výrobce: Saber Interactive | Vydavatel: UbiSoft | Datum vydání: Q1 2003 | homepage
BonusWeb píše:
Novinka #1, #2
Stáhněte si:
Screenshoty #1, $1#2, #3

      

Jednou z nejzajímavějších FPS akcí tohoto roku, paradoxně oplývající nejmenším hypem je bezesporu Will Rock. Ptáte se proč? Stačí letmý pohled na několik screenshotů a i největšímu sklerotikovi vytane na mysli vzpomínka na oba díly osvěžující střílečky Serious Sam. Stejně jako on Will Rock rozhodně nesází na jakýkoliv náznak reality nebo inteligence nepřátel, důležité je množství a velikost. Jak nepřátel, tak vašich zbraní a munice do nich. Můžeme tomu říkat návrat ke starým kořenům, můžeme tomu říkat revoluční přístup, nic to ale nezmění na tom, že zatímco se Doom III za účelem navození tísnivé atmosféry svým ražením blíží k hororovým hrám typu Resident Evil nebo Silent Hill, Will Rock a Serious Sam jdou po krku především zábavě a hratelnosti. Willford Rockwell, jak zní plné jméno našeho hrdiny, se daleko více hodí pro jakéhokoliv milionáře, než pro řadového účetního, kterým Will je. Ten však naštěstí nalezne starý deník svého dědečka, kde se dozvídá o bájných pokladech, vedle kterých jsou české korunovační klenoty pouhými drobnými na tramvaj. Navíc je hned nato posednut posledním z titánů, Prométheem, za jehož pomoci dostává schopnost cestování časem. V deseti rozsáhlých misích rozdělených na menší lokace tak navštívíme především starověké Řecko se všemi jeho monumentálními chrámy a amfiteátry. Grafika vypadá jako by z oka vypadla Serious Samovi, i když autoři slibují daleko úchvatnější vizuální zážitek. Za zmínku stojí zejména demolice objektů v reálném čase, kdy například rozbití květináče nebude jen naskriptovaná animace, ale bude se počítat i s úhlem dopadu a dalšími aspekty. Velký důraz je kladen na zbraně a s nimi spojenou různorodou anihilaci pětadvaceti typů protivníků, od zkamenění až po samovolnou implozi či explozi. Pokud vše vyjde, můžeme se těšit na další dávku nekompromisní adrenalinové zábavy.

 Will Rock  Will Rock  Will Rock

 XIII
 
Výrobce: UbiSoft | Vydavatel: UbiSoft | Datum vydání: podzim 2003
BonusWeb píše:
Novinka
Stáhněte si:
Screenshoty
E3 trailer
In-game video #1, #2

      

Možná jste si již poslední dobou všimli stále rostoucí popularity tzv. cell-shaded grafiky. Její kvality jsme mohli nedávno obdivovat například v nepříliš povedeném remaku Dragon´s Lair, ale zejména ve skvělé Zeldě na Game Cube. Uživatelé PC si však nemusí zoufat, neboť UbiSoft pro ně připravuje jednu z prvních FPS stříleček svého druhu. XIII však nesází jen na neobvyklý engine, jenž je modifikací nové generace enginu Unrealu, ale také na celkovou orientaci hry do komixového prostředí. Aby také ne, když je předlohou u nás neznámý stejnojmenný komix, jehož autorem je belgický kreslíř Juan Van Hamme. Komixovosti je ostatně podřízeno vše, včetně zvuků, které jsou doprovázeny nezbytnými bublinami. A co dalšího odlišuje tuto hru od řadových akcí? Tak především to má být strhující příběh plný těch nejodvážnějších konspiračních teorií, ve kterých budete právě vy hrát klíčovou úlohu. Ovšem jakou, to neví ani sám hlavní hrdina, který se probouzí na osamělé pláži s vytetovanou číslicí XIII na rameni a klíčkem od bezpečnostní schránky v rukou. Autoři vychvalují lákavé flashbacky, které by měly být hratelné, podobně jako tomu bylo u nočních můr Maxe Payna. XIII je další hrou, která slibuje obrovskou interakci s prostředím. Nebude tak problém chopit se pseudo-3D židle či rozbité lahve a přetáhnout jimi padoucha přes palici. Jelikož se nejedná o sci-fi, budeme se muset spokojit s existujícím arsenálem, čítajícím klasickou beretu, samopal M16 nebo pumpovací brokovnici. V řeči čísel očekávejme 8 epizod, 37 misí a propracovanou multiplayerovou podporu až pro 32 hráčů. XIII vyjde kromě PC na PS2, Xbox a Game Cube.

XIII XIII XIII

Šťastnou třináctkou protentokrát náš výčet končí a u dalších her se sejdeme za týden. Konečně se podíváme na nenarozeného krále Dooma III, zabrousíme do oblasti konverzí, mezi nimiž nesmí chybět HALO, Metal Gear Solid 2: Substance s GTA: Vice City, a konečně nahlédneme pod pokličku vývojářům žhavé české čtveřice Hidden & Dangerous 2, Vietcong, Shade: Wrath of Angels a Bloodline.

Zdroj: GameSpy, 3D ActionPlanet

Autor:
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?

Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...