Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejočekávanější adventury roku 2015

aktualizováno 
Opět představujeme ty nejnadějnější chystané kousky, od drahých exkluzivit až po nápadité kousky nezávislých tvůrců.

Nejlepší Adventury 2015 | foto: Bonusweb.cz

Rok 2014 byl pro adventurní žánr spíš jen potvrzením léta panujícího statusu quo. Z hlediska popularity stále suverénně dominují epizodické interaktivní seriály od Telltale Games, v ranku klasických point’n’click adventur pak kralují němečtí Daedalic. Ale ti už nejsou bohužel automatickou zárukou kvality, což je zkrátka daň za kvantitu jejich produkce. Zhusta se objevují návraty legendárních vývojářů, ty ovšem dopadají poměrně kontroverzně.

Charles Cecil v pátém Broken Swordu jen útočil na nostalgickou strunu, což už mu příště vyjít nemůže a Jane Jensen se svým Moebiem a remakem Gabriel Knighta vyloženě zklamala. Tim Schafer nabídl zatím jen demoverzi, ovšem prodávanou za plnou cenu, a bude se letos muset setsakra ohánět, aby ukázal, kam zmizelo na Kickstarteru nasbíraných půl milionu dolarů.

Víra ve spasení žánru pomocí komunitního financování v nás tedy poklesla k bodu mrazu a jestliže loni byla v našem seznamu jasná dominance kickstarterových her, letos jsme se rozhodli jim úplně vyhnout. I tak se jich totiž chystá více než dost.

Until Dawn

Until Dawn

Until Dawn

Ať se vám to líbí, nebo ne, interaktivní filmy zažívají v poslední době nečekanou renesanci. Svůj příspěvek k tomuto tématu chystají i téměř neznámí angličané Supermassive Games, kteří exkluzivně pro Sony vyrábí videoherní variaci na klasické filmové slashery, v nichž partička teenagerů vzdoruje nebezpečnému vrahovi.

V modifikovaném enginu z poslední Killzone tak budeme v rolích osmi mladistvých uvězněných v horské chatě bojovat o holý život. Hratelnost se bude podle všeho odehrávat především pomocí volby dialogových možností a mačkání tlačítek ve správný čas, ale pokud bude dobře napsaný příběh, nemáme s tím problém. Until Dawn samozřejmě nebude hrou pro každého, ale už jen kvůli slibované nelinearitě (záleží jen na vašich rozhodnutích, kdo z hrdinů se dožije konce) se na ni moc těšíme.

Soma

Soma

Soma

Moudré pořekadlo radí, aby se ševci drželi svého kopyta, a přesně tím se řídí i švédští Frictional Games. Proslavili se trojicí hororových logických adventur Penumbra, ve stejném duchu se nesl i jejich nejslavnější počin Amnesia a nyní to podle stejného vzorce zkouší i se Somou.

Těšit se můžeme na tradiční fyzikální hádanky, příběh sdělovaný především pomocí deníkových záznamů a neustálý strach o vlastní život. Tentokrát se podíváme do vědecké laboratoře pod hladinu moře, kde se zápletka bude točit okolo nejasné hranice mezi skutečností a fikcí. Však si také autoři za hlavní slogan hry vzali citát od P. K. Dicka „Skutečnost je to, co nezmizí, když v to přestanete věřit.“ Z půlhodinové ukázky na loňském Gamescomu jsme u vytržení ještě teď.

Walking Dead 3

Walking Dead 3

Walking Dead 3

A u hororů ještě chvíli zůstaneme. I když každý fanoušek ví, že u této série hrají hnijící mrtvoly jen druhé housle, protože tím hlavním jsou vztahy mezi přeživšími. O hře nebyla dosud zveřejněna jediná informace, kromě prostého faktu, že letos bude. Telltale už se však natolik zaběhli, že si troufáme předpovědět, že hra bude až na scénář zcela totožná s tím, na co jsme od nich dosud zvyklí. Walking Dead je natolik velkým fenoménem, že prakticky nemá žádný smysl do samotného konceptu interaktivního seriálu jakkoli sahat. A komu z nějakého důvodu zombíci už nevoní, může sáhnout po hratelnostně zcela totožných příbězích se světa Borderlands, Hry o trůny nebo Minecraftu.

Samorost 3

Samorost

Samorost

České studio Amanita Design si vybudovalo pověst daleko přesahující český herní rybníček. V loňském roce o nich bylo slyšet pouze ve spojitosti s vydáním Machinaria a Botaniculy pro mobilní platformy, to ovšem neznamená, že by se kreativní jádro týmu flákalo.

Samorost 3 je ambiciózní projekt a na rozdíl od předchozích dílů má jít o regulérní „velkou“ hru. Alespoň takový jsem tedy získal dojem z kusých informací posbíraných z internetu. Autoři nejsou příliš sdílní a kromě jednoho screenshotu a zprávy o odložení z jara na konec roku jsme se toho od nich moc nedozvěděli. Ale tak je to správné, vzdušných zámků je plný Kickstarter, důležitý bude spíše výsledek.

Grim Fandango Remake

Grim Fandango Remake

Grim Fandango Remake

Tim Schafer se rozhodl vyzkoušet, kde jsou hranice komunitního financování. Po famózním úspěchu Doublefine Adventure, které pro herní žánr rozpoutalo celou tu kickstarterovou horečku, loni otestoval, kolik toho natěšení hráči vydrží, než jim bouchnou saze. Za tříhodinový Broken Age se mu ještě houfně tleskalo, protože „zatím jsme sice neviděli skoro nic, ale to skoro nic se nám moc líbilo“, ale u nedodělaného a odhozeného Space DF-9 už se zřejmě příslovečné ucho od džbánu utrhlo.

Remake Grim Fandanga je tak v tuto chvíli především bezpečnou malou domů, protože i kdyby Schaferovi definitivně přeskočilo, tak tuto klasiku pokazit prostě nemůže. Originální prostředí země mrtvých v mexických reáliích, tuhé hádanky a koňská dávka humoru budou zcela jistě fungovat i po 17 letech od původního vydání. Stačí jen přeleštit grafiku (bohužel s poměrem stran 4:3 se už nic dělat nedá) a přizpůsobit ovládání pro gamepady.

Devil’s Man

Devil’s Man

Devil’s Man

Ze tří her, které se momentálně v kancelářích německých Daedalic tvoří, vypadá právě Devil’s Man nejlépe. Steampunková detektivka se dvěma hlavními hrdinkami je okořeněna částečně nelineární hratelností. Většina problémů má více správných řešení a to nejsnazší nemusí být vždy to nejlepší. Příběh se bude na základě hráčových rozhodnutí větvit a výsledek by mohl připomínat Heavy Rain. Na rozdíl od něj ovšem bude Devil’s Man klasickou 2D adventurou se spoustou klasických hádanek a věčně nabitým inventářem. To vše navíc v krásné ručně kreslené grafice.

King Quest

King Quest

King Quest

Po letech dohadů to konečně s jednou z nejslavnějších adventurních značek vypadá opravdu nadějně. Poté, co Telltale Games nechalo licenci vyšumět do ztracena, se jí chopil nezkušený tým The Odd Gentleman a nutno říct, že si licenci upravil notně po svém. Z předvedeného traileru vypadá nový King Quest (zřejmě opravdu bez číslovky) jako kombinace plošinovky Trine a filmového Dragon’s Lair. Původní autoři Roberta a Ken Williamsovi se na vývoji nijak nepodílejí, nicméně se vyjádřili, že se jim hra zatím velice líbí. Držíme palce, ať to dopadne dobře. V tom případě by totiž nedávno oživená Sierra mohla vytáhnout i ostatní pecky jako například Space Quest nebo Police Quest.

Life is Strange

Life is Strange

Life is Strange

Již na konci ledna se dočkáme první epizody nadějné adventury od talentovaných francouzů z Dontnod entertainement. Ti mají na kontě osobitou mlátičku Remember Me, která si vysloužila hodně rozporuplná hodnocení. Nám v redakci se moc líbila, a tak Life is Strange vyhlížíme s velkými nadějemi.

Největším lákadlem připravovaného titulu je možnost ovlivňovat tok času, což s sebou jistě přinese spousty originálních hádanek. Příběh se točí kolem dvou studentek vyšetřujících tajemné zmizení jejich kamarádky a bude vyprávěn v pěti samostatných dílech. Na papíře to vše vypadá více než báječně, doufejme, že nás realita nezklame.

Ti druzí

Kromě výše zmíněných se chystá i ohromné množství nezávislých kousků. Za pozornost určitě stojí neoficiální pokračování Mystu (Obduction) a Neverhoodu (Arnikrog). Skvěle vypadá Thimbleweed Park od Rona Gilberta, ale ten s největší pravděpodobností letošní rok nestihne. Pozor si dáváme i na Wadjet Eye Games, jejichž pixelartové příběhy ještě nikdy nezklamaly. Letošní rok tak bude opravdu bohatý.

Autor:






Nejčtenější

Arcade Saga
HTC vyvíjí vlastní hry pro virtuální realitu, první vydá v prosinci

Vive Studios v následujícím roce uvede na trh okolo dvanácti titulů určených pro přilbu HTC Vive. Vive Studios poslouží jako vydavatelská značka, se kterou...  celý článek

Propagační kufřík od Blizzardu
VIDEO: Rozbalujeme propagační kufřík od Blizzardu

Do redakce nám dorazil balíček, který se týká karetní hry Hearthstone. Podívejte se, jakými předměty Blizzard propaguje nejnovější rozšíření Mean Streets of...  celý článek

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Vedoucí ekonomického oddělení

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.